Forester 2.0 XT, MY2015
Subaru club Romania

Forester 2.0 XT, MY2015

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #520 on: March 29, 2016, 22:32:16 PM »
Multa bucurie mi-ati face si totdata v-ati atrage vesnica mea recunostinta daca m-ati lumina cu privire la semnificatia indicatoarelor de presiune in turbina (vezi foto de mai jos).
Mai precis, de ce ar trebui sa tin cont in momentul in care cu emotii, excitare joviala si fara a-mi provoca autosuferinta privesc cifrele indicate pe bord?

1. Indicator: -0.5 bar


2. Indicator: 0.4 bar


3. Indicator: 0.8 bar / TURBO 0.83 bar


4. Indicator: -0.3 bar / TURBO 0.82 bar


...va anticipez deja reactiile de indignare, sunt constient ca masina asta a-ncaput pe mana unui profan insa am certitudinea ca s-o gasi cineva sa ma lumineze intrucat in manualul de utilizare nu se face referire la acesti parametrii si interpretarea lor holistica.
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Răspuns:
« Reply #521 on: March 29, 2016, 23:11:32 PM »
Din puținul care îl știu când e cu minus e pe vacuum când e cu plus e pe boost.
La valorile alea nu cred că trebuie să îți faci griji.o să intre băieții care cunosc mai bine si o sa îți explice mai bine ca mine.
Cred că valorile de pe ceas sunt valorile maxime la care lucrează.... Sau trebuie să lucreze....nu sunt sigur

Muttley

  • 5126
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #522 on: March 30, 2016, 06:08:16 AM »
0 e presiunea atmosferica.
- e vacuum, + e presiune.

Valorile sunt masurate de senzorul MAP (manifold absolute pressure) in galeria de admisie, intre motor si clapeta de acceleratie. Clapeta de acceleratie e un robinet pentru aer, pe care il controlezi tu, cu pedala din dreapta.
Daca pedala e ridicata, clapeta e inchisa, turbina nu functioneaza, motorul suge pe timpul de admisie. Cum suge dintr-o tubulatura infundata (clapeta inchisa, rimembar?), presiunea va fi negativa. Corespunde franei de motor.
Daca pedala e apasata, valoarea se apropie de zero, ca se deschide clapeta.
Daca pedala e apasata de mult timp (ordinul zecimilor de secunda), turbina apuca sa faca presiune, si ai valori pozitive mari.
Revin cu desen.



In poza ai clapeta pe pozitia coresponzatoare neapasarii pedalei. Prin turbina intra insuficient de multe gaze de esapament pentru a antrena suflanta. Motorul se comporta asemanator unuia aspirat (non-turbo). Motorul are 4 timp, aici conteaza timpul de admisie. Motorul trage aer, clapeta e inchisa, iti apare in bord cu minus (vacuum).

Presupunand ca s-a inteles explicatia, acum interpretarile:
- minus - vacuum. Cand nu apesi pedala, adica frana de motor (cat o fi capabil CVT-ul sa faca);
- plus - accelerare, valoare cu cat mai mare cu cat accelerare mai puternica.
- nu se mai ajunge la valoarea negativa minima - scapari de aer intre motor si clapeta, clapeta nu se mai inchide cat trebuie, motorul e uzat, etc;
- nu se mai ajunge la valoarea pozitiva maxima - scapari de aer intre suflanta si motor, avarie turbo, etc, samd;
- se depaseste valoarea maxima - controlul turbinei in avarie, samd. Sau...  ::)

Lamuritu-te-am?
« Last Edit: March 30, 2016, 07:46:25 AM by Muttley »
WRX SW 2002

UXE

  • 1741
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #523 on: March 30, 2016, 06:20:34 AM »
Ceva nu se leaga.  Daca stai cu pedala ridicata si spui ca face vacuum, de unde aer pentru motor daca sa zicem ca il las sa mearga asa vreo 2 ore?  Probabil ca nu se inchide clapeta complet sau mai intra aer prin alta parte.  Zic si io. 

Muttley

  • 5126
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #524 on: March 30, 2016, 07:08:26 AM »
Clapeta are un opritor, nu se inchide niciodata complet. Iar la relanti mai are un circuit dedicat, comandat de IACV.
WRX SW 2002

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #525 on: March 30, 2016, 09:25:25 AM »
@Muttley: iti multumesc pentru continutul explicit al mesajului insotit de desenul mai mult decat edificator. Ca urmare a sintezei tale iti recomand sa-ti continui cariera profesionala si in mediul universitar, cel putin ca si profesor asociat, part-time, de fan sau hobby caci ai talent pedagogic.
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Muttley

  • 5126
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #526 on: March 30, 2016, 09:27:37 AM »
Mersi. Prea lenes  ;D
WRX SW 2002

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #527 on: March 31, 2016, 22:41:11 PM »
Astazi, in timp ce alimentam, mi-a atras atentia depunerea de funingine de pe interiorul ambelor tevi de esapament.
Parcurgand cam 80% din traseul zilnic cu viteza de 50-70 Km/h (pe DN1) consider ca tevile de esapament ar trebui sa fie albe, ca la D5-ul de pe Volvo.
Credeti ca este o problema de stil de condus, ar putea fi vorba despre o anomalie in cazul amestecului cu aerul ce intra in cilindrii sau benzina (Evo) nu este de calitate?

Spre exemplificare atasez pozele:
Teava dreapta

Teava stanga
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #528 on: March 31, 2016, 22:55:47 PM »
Teava din stanga e mai afumata,  deci problema e pe stanga,  deci soferul, ................  deci tu esti problema    :D

Calci acceleratia inegal,  apesi mai mult pe stanta si neglijezi dreapta   ;D
Trebuie sa apesi pedala exact pe mijloc    :D
« Last Edit: March 31, 2016, 23:12:46 PM by Adi-Canada »
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #529 on: March 31, 2016, 23:08:23 PM »
Teava din stanga e mai afumata,  deci problema e pe stanga,  deci soferul, ................  deci tu esti problema    :D

Cel mult soferu' poate fi "afumat", hic da' nu la volan... :P ;D :o...iar eu recunosc ca sunt o problema comunitara asa ca fac eforturi pentru reabilitare sociala  ;) ;D :o :-[.

Pana la urma funinginea depusa pe interiorul tevilor e normala la XT sau fac eu ceva nelalocul lui?
Ziceti-mi repede, va rog, pana nu se prinde Elena si-mi da interzis la oala cu sarmale.   

Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #530 on: March 31, 2016, 23:44:32 PM »
Nu cumva D5-ul fiind diesel are teava de esapament orientata in jos si ceea ce vezi tu este de fapt un ornament? Eu unul nu am vazut pana acum diesel cu teava curata fie ca vorbim de Bmw, Mercedes sau chiar Porsche.
Legacy 3.0R

Forester

  • 3118
  • The other right!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #531 on: April 01, 2016, 00:22:05 AM »
Eu am vazut la un taureg 3.0 - e normal, bolovanii nu se depun pe esapament...  :D :D :D
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Muttley

  • 5126
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #532 on: April 01, 2016, 09:17:45 AM »
Negru denota amestec bogat. Amestecul bogat e BUN la motoare turbo.
Pe de alta parte reclami consum de Matiz.

In concluzie, esti bine, nu-ti bate caputul.
WRX SW 2002

Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #533 on: April 01, 2016, 09:28:50 AM »
La benzina este absolut normal sa fie toba neagra. La motoarele diesel de la euro 5 in sus de obicei toba este curata. Chiar si la VW "euro 5" toba este imaculata :)

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #534 on: April 01, 2016, 11:26:51 AM »
Pe de alta parte reclami consum de Matiz.

Nu reclam ci constat...si fac acest fapt cunoscut pentru a demonta mituri conform carora motoarele pe benzina sunt mult mai economice, in general, fata de cele care functioneaza pe principiul Diesel.

Intr-adevar, S80 este Diesel si are tevile "albe" dupa un drum lung (alimentez cu motorina superioara).

Multumesc tuturor pentru comentarii.
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #535 on: April 01, 2016, 18:45:53 PM »
Rezolvarea problemei lu' Heli:
1.se pornește motorul
2.se merge nițel până se încălzește
3.se apasă butonul S#
3.se apasă the happy pedal la fund!
4.se face mișto de cocalari cu mașini 'bengoase' și manele la maxim
5. Repetă punctele 3 și 4 de câteva ori
6. Postezi aici de cine și cum ai făcut .....cu poze si filmări dacă se poate  ;D

puiu

  • 785
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #536 on: April 01, 2016, 19:53:20 PM »
Depinde de cocalarixus maximus daca mai apuca sa posteze pe forum. In oras prefer sa ii evit/ le dau pace. E prea aglomerat. In afara ai loc sa go wild.

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #537 on: April 02, 2016, 00:22:14 AM »
Domnilor, cu o bogata colectie de manele audiabile la maxim si cu geamurile larg deschise, maine am sa-ncing motorul la +80 grade Celsius si dau o tura cu Sport Sharp pana la Urlati si-napoi ca sa-mi completez stocul de vinuri. Daca e cineva interesat (de drum, de vinuri???) il invit cu placere.
La intoarcere voi evalua funinginea de pe fata interna a tevilor de esapament si daca va fi cazul voi reveni cu comentarii.
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #538 on: April 02, 2016, 00:38:48 AM »
Nu nu nu, FARA MANELE!
restu' e perfect!  ;D   ;)
Bagă un Blue Danube sau Whisky în the jar....

Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #539 on: April 02, 2016, 11:30:13 AM »
Sa stii ca suna tentant un vin bun, dar chestia cu manelele  iti cam taie elanul :))