Forester 2.0 XT, MY2015
Subaru club Romania

Forester 2.0 XT, MY2015

Xander

  • 1287
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #700 on: June 21, 2016, 17:49:02 PM »
Salut, eu am azot pe Fabia nevestii , pus de 3 luni in cauciucuri noi. Mașina sta afara si confirm faptul ca nu  a variat presiunea in roti in niciun fel indiferent de temperatura. (4-5 grade --42 grade ) O sa pun si pe Forester pentru ca ma coafeaza ideea sa nu mai verific presiunea roților .


Sent from my iPhone using Tapatalk
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #701 on: June 21, 2016, 20:53:02 PM »
Intrucat imi place sa ma plimb cu Forester-ul, lucru pe care nu l-am mai facut de multa vreme, in seara asta am profitat de ocazie si am masurat turatiile in functie de viteza setata reiesind urmatorul tabel:

Turatie (rot/min)       Viteza (Km/h)
     1300                          70
     1500                          90
     1700                         100
     1800                         110

Mai intai am setat viteza cu ajutorul pilotului automat si apoi mi-am notat turatia dupa cca 2 minute de parcurs, timp in care nu am atins decat volanul.
Testul s-a efectuat pe portiuni de drum drept, asfaltat si nevirajat.

Daca revin la teoria enuntata de Muttley, in ceea ce priveste lubrefierea precara la turatii mici si totodata expunand un caz ipotetic, inteleg ca ruland zilnic traseul Bucuresti-Ploiesti si retur, pe pilot automat si cu o viteza de 70 Km/h motorul meu s-ar uza timpuriu.

Pentru luna august ne-am propus sa mergem prin Moldova, Bucovina, Maramures si apoi sa coboram spre Bucuresti prin Transalpina. Sunt curios ce turatii va inregistra masina la vitezele setate si mai ales cum se va comporta motorul, in timp, la un astfel de stil de condus (il am de cand ma stiu, iar pilot automat am vazut prima data in 2004). 


             
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #702 on: June 21, 2016, 20:54:57 PM »
Salut, eu am azot pe Fabia nevestii , pus de 3 luni in cauciucuri noi. Mașina sta afara si confirm faptul ca nu  a variat presiunea in roti in niciun fel indiferent de temperatura. (4-5 grade --42 grade )

Si sotia mea are azot in pneuri, la Fiesta si niciodata n-am auzit-o ca merge la vulcanizare...
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #703 on: June 21, 2016, 21:05:20 PM »
Salut, eu am azot pe Fabia nevestii , pus de 3 luni in cauciucuri noi. Mașina sta afara si confirm faptul ca nu  a variat presiunea in roti in niciun fel indiferent de temperatura. (4-5 grade --42 grade )

Si sotia mea are azot in pneuri, la Fiesta si niciodata n-am auzit-o ca merge la vulcanizare...

Eu am avut intotdeauna aer in pneuri si nu am mers niciodata la vulcanizare  (mai putin acum patru ani cand am luat in roti o bucata de tabla cu un cui baban)
« Last Edit: June 21, 2016, 21:21:27 PM by Adi-Canada »
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #704 on: June 21, 2016, 21:18:11 PM »
Intrucat imi place sa ma plimb cu Forester-ul, lucru pe care nu l-am mai facut de multa vreme, in seara asta am profitat de ocazie si am masurat turatiile in functie de viteza setata reiesind urmatorul tabel:

Turatie (rot/min)       Viteza (Km/h)
     1300                          70
     1500                          90
     1700                         100
     1800                         110

Mai intai am setat viteza cu ajutorul pilotului automat si apoi mi-am notat turatia dupa cca 2 minute de parcurs, timp in care nu am atins decat volanul.
Testul s-a efectuat pe portiuni de drum drept, asfaltat si nevirajat.

Daca revin la teoria enuntata de Muttley, in ceea ce priveste lubrefierea precara la turatii mici si totodata expunand un caz ipotetic, inteleg ca ruland zilnic traseul Bucuresti-Ploiesti si retur, pe pilot automat si cu o viteza de 70 Km/h motorul meu s-ar uza timpuriu.

Pentru luna august ne-am propus sa mergem prin Moldova, Bucovina, Maramures si apoi sa coboram spre Bucuresti prin Transalpina. Sunt curios ce turatii va inregistra masina la vitezele setate si mai ales cum se va comporta motorul, in timp, la un astfel de stil de condus (il am de cand ma stiu, iar pilot automat am vazut prima data in 2004).

La mine la aceleasi viteze merge la turatii un pic mai joase, probabil din cauza ca motorul are 2,5 L  si fiind mai puternic  nu are nevoie de atatea RPM  ca sa  impinga.

Nu vreau sa contrazic teoria lui Muttely,  dar eu nu cred ca japonezii aia destepti si cu ochii oblici  nu s-au gandit sa nu seteze pompa de ulei ca sa bage  destula presiune ca sa unga distributia  suficient de bine  si la turatii mici si foarte mici incat sa nu se gripeze cuzinetii si alte componente care depind de ungere.
Pe aici cam 99%  din posesorii de Subaru  merg cu 40-50  km la ora 80 la suta din drumurile zilnice,  si asta inseamna implicit  si turatii  joase. Nimeni de aici nu isi bate capul sa  tureze motorul in draci doar ca sa isi unga distributia.
...............................  parerea mea   :-X
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

Muttley

  • 5126
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #705 on: June 21, 2016, 21:22:53 PM »
Nenea Lorian, de la monocilindrul lui Nikolas Otto si pana la motorul masinii lu' matale, tehnologia a evoluat, desi principiul de baza a ramas acelasi. Si a evoluat cu tot cu pasii intermediari.

Adica acum avem:
- GPL, GNC, flex, samd - motoarele s-au adaptat combustibililor astora, n-au ramas la reteta de benzina;
- pompe de apa electrice (termo management la unii) - motorul se incalzeste imediat, apoi se mentine la temperatura optima ceva de speriat;
- supraalimentare in cascada, in trepte, in triunghi, variabila, cu 2, 3, 4 turbine sau turbina si compresor - adio lag, consum mare, bla bla;
- si ce te doare pe tine - CVT. Si adaptarile de rigoare, ce ating inevitabil si motorul.

Hai sa-ti explic pe scurt cum functioneaza CVT-ul. Ai 2 fulii, intre ele o curea. Fiecare fulie are 2 jumatati, se apropie sau se departeaza. Astfel, cureaua, aproximativ trapezoidala in sectiune, calca pe un diametru mai mare sau mai mic. Cealalta fulie isi variaza diametrul de maniera contrarie, astfel incat cureaua sa nu faca burta sau sa nu se rupa.

Click aicijea.

Partea fascinanta (in teorie cel putin) e ca nu mai ai 6 trepte de viteza, 1, 2, 3, 4, 5 si 6, trepte definite fiecare de cate un raport de transmitere FIX, determinat de raportul diametrelor celor 2 pinioane aferente fiecarei trepte. Fuliile alea se apropie si se departeaza intre 2 pozitii, cu o infinitate de pozitii intermediare. Adica... ai o infinitate de trepte.
Cine alege in ce treapta din infinitatea aia va merge XT-ul tau cand il pui pe chilot automat? Un calculator de cutie de viteze. Ce parametri va folosi te aud intreband? Simplu: viteza si SARCINA! Unde sarcina = inclinatia drumului (panta sau rampa), incarcarea masinii (porc de Ignat sau doar o matza). Sarcina mai inseamna cat apesi d-ta acceleratia, dar discutam pe cazul cruise control-ului, dupa cum ai impus.


In concluzie: repeta tu experimentul cu pilotul automat cand urci o rampa lunga. Turatiile vor fi mult mai mari, promit. Si mai repeta-l in sens invers, cand cobori. S-ar putea sa fie mai mici.
Si nu mai purta grija turatiei. Automata, si CVT-ul prin excelenta, gandeste pentru tine. Tu trebuie doar sa te preocupi cat de repede vrei sa ajungi sau cati bani ai de aruncat pe combustibil, ambele criterii reflectandu-se-n tratamentul pe care-l aplici pedalei din dreapta.
Ce am zis eu pe alt topic era pentru un Padurar cu cutie manuala, unde puterea decizionala a soferakeului e mult, infinit mai insemnata decat in cazul tau, si cu impact mare asupra fiabilitatii cuzinetilor.

Concluzia a 2-a: aceeasi nota  ;D

In plus:


Turatie (rot/min)       Viteza (Km/h)
     1300                          70
     1500                          90
     1700                         100
     1800                         110

De ce n-ai 1300 rpm si la 110 la ora? Din cauza sarcinii, pentru ca la 110 la ora frecarea cu aerul e cu mult mai mare decat la 70 la ora.
Si daca o mai rumeg putin... da, probabil ca nu va avea viata lunga motorul. 1800rpm la 110 la ora, fie el si motor modern cu pompa de ulei performanta, mi se pare putin. Sau erai tu la vale?
Zic asta amintindu-mi de o alta gaselnita recenta a constructorilor, GSI-ul (Gear Shift Indicator), care-ti sugereaza pe CB in ce treapta sa mergi. Daca te iei dupa ala mergi numai cu motorul oprit.

Sau sunt eu paranoia, iar lucrurile-s ok si la turatiile alea. Dar sa nu uitam de consumerism si spiritul sau ;)
« Last Edit: June 21, 2016, 21:30:32 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Răspuns:
« Reply #706 on: June 21, 2016, 22:32:02 PM »
Lorian mai bag-o pe sport si manual din când în când și schimba la roșu.....totuși e XT!

Vizavi de ce zice Muttley , dacă nu deranjează un consum nițel mai mare, tu ai 3 setări la cutie:confort, sport si sport sharp(poate greșesc puțin denumirea dar înțelegi) tine-o pe sport.cutia o să schimbe la turații mai mari si atunci nu mai sunt problemele de turație mică enumerate de Muttley.Consumul nu cred că va fi afectat considerabil....apreciez eu max 2l/100km în plus.Poti testa chiar ;)

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #707 on: June 21, 2016, 22:47:09 PM »
Dom' Profesor, ca de fiecare data esti o enciclopedie tehnica animata de un spirit pedagocic si altruist totodata.
 
Revenind la experiment, un alt aspect, tot tehnic vorbind, se leaga de stilul meu de condus ce are repercursiuni in doua componente:
1. Consum de carburant (nu ma impacteaza insa nici nu pot spune ca imi este indiferent)
2. Fiabilitatea

Ar putea fi luata in considerare si varianta 3 care se refera la prudenta dar hai sa luam in calcul doar primele doua.

1. Consumul de carburant este influentat atat de stilul de condus cat si de factorii de drum (aglomeratie urbana, pante, rampe, teribilism etc.). Eu am demonstrat ca desi posed un motor mic dar supraalimentat, in extraurban am obtinut valori greu de imaginat pentru unii dintre colegii de forum.

2. Fiabilitatea: este de urmarit in timp deoarece eu nu imi schimb stilul de condus si vreau sa am un raspuns personal vis-a-vis de cat de fiabil este motorul meu in comparatie cu alte motoare similare ale altor marci ce echipeaza SUV-uri de talia lui Forester (Volvo XC60 de exemplu, Tiguan, Rover Sport etc.).

Prin topicul deschis de catre Adi-Canada, continuat de mine si argumentat tehnic de catre Muttley incep sa inteleg ca stilul de condus al unor colegi poate face diferenta dintre fiabilitatea masinii A vs masina B unde ambele masini sunt similare sau aproape similare.

Nu stiu cat de mult gresesc comparand 2,5 cu 2,0T insa aprofundand mesajele unor colegi, demni de toata increderea si respectul intregii comunitati, inteleg ca motoarele turbo fabricate de Subaru sunt predispuse unor incidente tehnice majore si timpurii in timp ce aspiratele ar avea o viata mai lunga.

Marturisec ca sunt la primul meu motor 2.0T benzina si sunt usor dezamagit gandindu-ma ca la 60.000 Km ar trebui sa-i duc masina lui Sese pentru a inlocui parti fundamentale ale motorului.

De aceea astept cu nerabdare sa ating cifra fatidica si sa va impartasesc rezultatul.
« Last Edit: June 22, 2016, 10:39:47 AM by Heliotropus »
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns:
« Reply #708 on: June 21, 2016, 22:52:40 PM »
Lorian mai bag-o pe sport si manual din când în când și schimba la roșu.....totuși e XT!

Vizavi de ce zice Muttley , dacă nu deranjează un consum nițel mai mare, tu ai 3 setări la cutie:confort, sport si sport sharp(poate greșesc puțin denumirea dar înțelegi) tine-o pe sport.cutia o să schimbe la turații mai mari si atunci nu mai sunt problemele de turație mică enumerate de Muttley.Consumul nu cred că va fi afectat considerabil....apreciez eu max 2l/100km în plus.Poti testa chiar ;)

Pertinenta remarca, Dragos si multumesc.

Apropos, sunt curios de evolutia XT-ului din parcul lui Daniel Gugu intrucat el ruleaza peste 5.000 Km/luna si va ajunge primul la cei 60.000 Km care, inteleg eu, ar fi un nod gordian in descifrarea fiabilitatii motorului turbo produs de catre Subaru.
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

moguai

  • 2814
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #709 on: June 21, 2016, 23:06:04 PM »
Serios vorbind, probabil tu ai fi fost perfect multumit si cu un 2.0XS nu XT la cum spui ca mergi cu masina
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #710 on: June 21, 2016, 23:16:48 PM »
Serios vorbind, probabil tu ai fi fost perfect multumit si cu un 2.0XS nu XT la cum spui ca mergi cu masina

Primul meu Forester (2009) a fost un 2.0XS AT si l-am dus peste 60.000 Km fara nicio problema la motor. Acum are aproape 150.000 Km si nu s-a intervenit la motor.

Am cumparat XT-ul doar din curiozitate, exotism, emotional si mai putin rational dar imi place sa si experimentez, mai cu seama cand sunt inconjurat de o seama de colegi cu experienta, pasiune, motivatie si altruism.
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Muttley

  • 5126
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #711 on: June 22, 2016, 06:50:33 AM »
imi place sa si experimentez, mai cu seama cand sunt inconjurat de o seama de colegi

 :o
WRX SW 2002

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #712 on: June 22, 2016, 08:34:12 AM »
imi place sa si experimentez, mai cu seama cand sunt inconjurat de o seama de colegi
:o

Nu fi rau profesore, lasa-ma si pe mine, te rog, sa pasesc in lumea voastra, a celor care experimenteaza chiar daca acum pasii mei sunt mai timizi (ca sa nu zic ridicol de marunti...)  8)
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Muttley

  • 5126
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #713 on: June 22, 2016, 08:45:35 AM »
Ok, ok  :D
WRX SW 2002

malakay

  • *
  • 4765
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #714 on: June 29, 2016, 21:45:09 PM »
motor de subaru daca merge cu ulei  de buna calitate si este schimbat la timp ... si are un soft bun ... rezista eroic 400.000 km ...
in romania motoarele turbo cedeaza dupa ce au fost ''modificate'' de dorel din colt , referitor la motorul de pe foresterul lui dani gugu ,eu zic ca o sa mearga muuult si bine atat timp cat ii schimba uleiul si nu il mofica la un dorel softistu ...
daca vreti sa va faceti o ideea despre fiabiliatate motoarelor  uiatati-va in uk, usa, australia ...
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

moguai

  • 2814
Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #715 on: June 29, 2016, 22:00:01 PM »
Deocamdata 2.0 DIT e prea tanar ca sa si dovedeasca fiabilitatea, are cam 2 ani de exploatare. Dar premisele sunt bune, pare se ca e un fel de ej207 evoluat, din ce am mai citit si eu pe afara pe forumuri, mai ales.
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

Elvi

Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #716 on: June 29, 2016, 22:17:57 PM »
motor de subaru daca merge cu ulei  de buna calitate si este schimbat la timp ... si are un soft bun ... rezista eroic 400.000 km ...
in romania motoarele turbo cedeaza dupa ce au fost ''modificate'' de dorel din colt , referitor la motorul de pe foresterul lui dani gugu ,eu zic ca o sa mearga muuult si bine atat timp cat ii schimba uleiul si nu il mofica la un dorel softistu ...
daca vreti sa va faceti o ideea despre fiabiliatate motoarelor  uiatati-va in uk, usa, australia ...

Este ceea ce ii explicam si eu omului meu si se pare ca a inteles ca masina se duce in service asa cum recomanda producatorul si nicidecum asa cum ii spune lui X sau Y.

Intalnirea cu Sese a fost exceptionala si totodata a inteles de la un om pasionat de tehnica si totodata iubitor al marcii Subaru ca daca va da curs recomandarilor specialistilor de la Auto Kino va rula fara griji.

Dar ce sa te faci cu un umanist care habar nu are de tehnica si totodata mai pleaca si urechea pe la unii si pe la altii (poate v-ati prins ca este vorba despre iubitul meu sot)?
 
Acum are 20 mii de km cu masina, ultima revizie a fost facuta la 15 mii si urmeaza cea de la 25 din cate am inteles de la Sese asa ca data viitoare nu-l mai las sa-si comande filtre si ulei de la Subaru Benelux ci il leg fredeles si-l duc cu tot cu masina la Brasov caci specialistii de acolo mi s-au parut inimosi si totodata prietenosi cu noi.

In concluzie, va alerg daca ii mai dati idei de filtre, uleiuri si alte componente care nu se aliniaza cu ceea ce specifica producatorul (am inteles ca sunt trecute toate caracteristicile uleiurilor in cartea tehnica a masinii).

Si inca ceva, multumiri lui Andea pentru recomadarea cu privire la filtrul de ulei (de fapt Andea a fost cel care m-a determinat sa pun piciorul in prag si sa duc masina la Brasov), lui Malakay pentru precizari si tuturor celor care respecta recomandarile producatorilor si ne-au indrumat sa ne aliniem cu termenii si conditiile din manual.

Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #717 on: June 29, 2016, 23:13:27 PM »
motor de subaru daca merge cu ulei  de buna calitate si este schimbat la timp ... si are un soft bun ... rezista eroic 400.000 km ...
...
daca vreti sa va faceti o ideea despre fiabiliatate motoarelor  uiatati-va in uk, usa, australia ...
Merci Malakay !!   In sfarsit  o parere  competenta a unui super-specialist  in tabara mea !!!   :D

Apropo, uitati ce se intampla cu masinile care nu rezista la standardele nord-americane :   http://www.capital.ro/oficial-volkswagen-plateste-americanilor-pana-la-10000-usd-plus-valoarea-masinii-europenii-nu-primesc-nimic.html
  Inchipuiti-va ca daca pentru un pic de fum in plus VW  trebuie sa dea inapoi 5-10k $ plus valoarea masinii, ce s-ar intampla daca la Subaru ar cadea toate pe la 60k km, asa cum  afirma unii  !!  :o   Asa ca Helio, stai linistit,  masina ta va rula cel putin 300.000 km fara reparatii capitale, cu conditia sa nu lasi pe nimeni neautorizat sa isi bage nasu'n ea si sa nu mai  iei de capul tau ulei din Benelux !!  :D  :D
« Last Edit: June 30, 2016, 05:41:05 AM by Adi-Canada »
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #718 on: June 29, 2016, 23:18:12 PM »
................................................ data viitoare nu-l mai las sa-si comande filtre si ulei de la Subaru Benelux ci il leg fredeles si-l duc cu tot cu masina la Brasov ...................................................................
Bravo Elvi, bravo. Asa,  fi barbata !!   :D  Daca ai nevoie da un semn si vin si eu sa te ajut !  Eu il tin si tu ii dai !!   ;D
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #719 on: June 30, 2016, 22:59:41 PM »
Astazi, am trecut de pragul de 20.000 Km:



Cateva remarci:
1. Tinuta de drum = nemodificata
2. Probleme tehnice = inexistente
3. Consum = o medie de 8,8 litri la 100 Km (pentru cei 20.000 Km parcursi in stil defensiv)
4. Confort interior = mediu
5. Accesorii/gadgeturi la bord = unele dintre ele inutile (e.g. calendar cu notificare zile de nastere, stiri din presa, aplicatia "aha")
6. Insonorizare la bord = de remarcat in sens apreciativ (comparata cu S80 si A6, ambele Diesel)
7. Costuri de intretinere = 1.164,31 RON (total revizii la 5.000 si 15.000 Km)
8. Alte costuri = pneuri iarna 2.689,18 RON; intretinere tapiterie din piele 427,37 RON
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!