Si acum, concluziile mele de utilizator fara pretentii de a lansa judecati tehnice de valoare in eter:
a) chiar daca cifrele postate de CB au continut strict orientativ am certitudinea ca motorul FA20 este gandit sa consume economic. Probabil ca este depunctat in alte evaluari ce tin de accelerare, putere, zgomot samd
b) daca judec prin prisma verificarilor consumului la pompa accept eroarea de cca 500 ml benzina / 100 km parcursa in defavoarea portofelului meu
c) daca se dovedeste a fi si fiabil intr-un regim de functionare de 5 ani consider ca acest motor este chiar o reusita a tehnologiei Subaru
d) dpdv CAPEX si OPEX alocat XT-ului vs Diesel cred ca in 5 ani si in conditiile mele de exploatare nu se regaseste nicio diferenta ci doar o linearitate a costurilor (considerand ca mergem la service la fiecare 10 mii Km si nu sucombeaza niciunul dintre motoare in acest interval de timp)
e) Forester-ul NU ESTE O MASINA PE CARE SA O FOLOSESTI IN BUCURESTI intrucat valorile de trafic inregistrate in orele de varf cresc consumul de carburant in general iar in particular depreciaza partea de filtrare a particulelor nocive si totodata supune valva EGR la grele eforturi, ambele motoare fiind depunctate (partea cu diminuarea emisiilor de NOx si colmatarea supapei EGR la Diesel am citit-o prin posturile colegilor de forum). Alternative: mersul biped, bicicleta sau automobilul electric, ultimul cand s-o coace in varianta accesibila mass-market...
Daca ar fi sa imi aleg acum un SUV cu siguranta mi-as alege acelasi XT ce ma deserveste in momentul de fata.
P.S.: sa nu ma intelegeti gresit, nu am nimic impotriva motorului Diesel si de aceea astept o replica pe masura, de la un utilizator de XJ cu motor Diesel, pentru a putea evalua cele doua tehnologii care ne propulseaza modelele Forester. Abia atunci vom vedea cum se pozitioneaza CAPEX & OPEX din perspectiva unui utilizator asemanator cu mine.
Si asta doar daca intereseaza pe cineva altminteri cifrele raman doar niste statistici de luat in considerare la un pahar de vin.