Forester 2.0 XT, MY2015
Subaru club Romania

Forester 2.0 XT, MY2015

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1120 on: December 04, 2016, 19:30:13 PM »
asa ati reusit sa evitati zona busteni - sinaia ?
dar companionii de la zimbrarie unde sunt ?

1. Fiind cantonati in Sacele aveam varianta DN1A, adica Sacele - Cheia - Valenii de Munte - Ploiesti insa mi-am cumparat Forester si nicidecum WRX sau Outback precum alti colegi  :P ;D
2. Companionii de ieri au ales varianta DN1, prin Predeal - Azuga - Sinaia... Asa le trebuie!
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1121 on: December 04, 2016, 19:34:56 PM »
nu stiu cati posesori de Forester s-ar fi aventurat pe acolo !?
forester 2.0x forester 2.5xt

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1122 on: December 04, 2016, 19:46:56 PM »
Se poate observa Varful Zanoaga si totodata intersectia cu apa cristalina a raului Doftana. Zapada incepe sa fie din ce in ce mai prietenoasa cu noi iar drumul pare a prinde conturul ce ne confera siguranta



Elena impreuna cu mine transmitem un calduros mesaj de prietenie tuturor colegilor din Subaru Fan Club ROMANIA si va multumim pentru gandurile si sfaturile pe care ni le adresati cu diferite prilejuri!



Am ajuns in dreptul cantonului silvic Valea Doftanei iar de aici drumul incepe sa semene cu delicatele figuri de stil ale vietii la tara in viziunea lui Toparceanu


Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

laddu

  • 225
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1123 on: December 04, 2016, 19:59:56 PM »
Tura urmatoare cand ai de gand sa te mai duci pe acolo, suna-ma, vreau sa merg si eu.

Bine ai venit in lumea consumului normal. :) 10.2 pe CB

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1124 on: December 04, 2016, 20:01:08 PM »
nu stiu cati posesori de Forester s-ar fi aventurat pe acolo !?

Decizia este simpla pentru ca trebuie sa intelegem sa eternizam efemerul clipei in toate genurile de drumuri pe care le abordam – de la peisaje hibernale la contemplari de flora si fauna

Noi am inteles ca nu s-ar cuveni sa abandonam acest drum pe care am pornit cu tot elanul inca de la micul dejun si cu sentimentul ca am facut cea mai buna alegere pentru noi doi.

In mod sigur, ne-am gandit si la unicitatea momentelor din natura prin care ni se releva viata salbatica dar reala in culorile locului, despre inceputul de iarna ce vrea sa inghete firavul rau Doftana sau despre vraja drumurilor ce te poate duce intr-un miraj letal, toate imortalizate, prin tuse dinamice si viguroase, intr-o nota liric-expresionista de obiectivul aparatului foto.
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1125 on: December 04, 2016, 20:03:35 PM »
@ Laddu: am inregistrat chiar si 10,4 la un moment dat, in plina ascensiune cand am accelerat controlat pentru a nu pierde aderenta. Dar am compensat cu rampa ajungand la 9,4%... :P
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

laddu

  • 225
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1126 on: December 04, 2016, 20:12:29 PM »
:)))) foarte bine. Distractia a fost cat cuprinde, se vede.

Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1127 on: December 05, 2016, 03:17:28 AM »
Friumoooos dom`le,  friumooossss !!!    :D
Nu stiu cine zicea ca (virgula) Canada e tara gheturilor si zapezilor vesnice !  Inca nu am vazut fulg de nea p`aicilea !!    >:(
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1128 on: December 05, 2016, 03:17:58 AM »
nu stiu cati posesori de Forester s-ar fi aventurat pe acolo !?

JE  !!    ;D
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

Foreste

  • *
  • 1937
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1129 on: December 05, 2016, 08:20:04 AM »
Frumoase imaginile, imi plac. Frumos tare iarna pe DJ 102L. Uite-l si vara, dupa o ploaie torentiala, acum mai bine de 4 ani.

« Last Edit: December 05, 2016, 08:21:45 AM by Foreste »
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1130 on: December 05, 2016, 09:24:20 AM »
Asa DA, din toata inima! La voi a fost mult mai spectaculos si mai plin de risc totodata. In conditii de ploaie si aluviuni reusesti sa vezi daca ai masina cu tractiune adevarata sau "un mijloc de deplasare"!!!

Frate Foreste, abia astept sa-mi zgarii jantele pe acelasi traseu sau altul dar sa mergem impreuna "To infinity and beyond"!
« Last Edit: December 07, 2016, 19:57:45 PM by Heliotropus »
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Foreste

  • *
  • 1937
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1131 on: December 05, 2016, 09:42:13 AM »
Cu tine Maître, oricând cu plăcere!  :)
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1132 on: December 05, 2016, 10:11:12 AM »
Pe principiul postarii pe internet a fotografiilor echivaleaza acceptarea implicita a repostarilor online, doua din cele mai bune fotografii au ajuns pe pagina noastra de faceballs si una chiar coperta. Multumim si sper sa-ti urmeze modelul si altii.

PS: Stickerul la vedere ca asa ne place ;D

PS2: Am pus fotografii fara numarul de inmatriculare ca sa nu dam asa totul in vileag. ;)
« Last Edit: December 05, 2016, 10:14:11 AM by MihaiFlorescu »

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1133 on: December 09, 2016, 21:07:53 PM »
Astazi am achitat factura proforma emisa de AUTOKINO ce contine 4 senzori TPMS. Voi ajunge la Brasov in ziua de joi, 29 decembrie special pentru a intra in posesia senzorilor si totodata a-i ruga pe mecanici sa imi instaleze si comisioneze jucariile (total inutile daca ma intrebati insa martorul aprins in bord creaza o stare de disconfort).
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Muttley

  • 5134
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1134 on: December 09, 2016, 22:08:15 PM »
Nu-s inutile, monitorizarea presiunii e foarte cool, iar o roata care se dezumfla usor poate duce la situatii nasoale.
Inutil e sistemul, acelasi control se poate obtine mult mai simplu si infinit mai ieftin (gratis de fapt) din senzorii ABS si soft. Dar asa a vrut constructorul...
WRX SW 2002

Răspuns:
« Reply #1135 on: December 09, 2016, 22:25:44 PM »
Cum poate monitoriza un senzor abs presiune în roti?

Muttley

  • 5134
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1136 on: December 09, 2016, 22:54:43 PM »
Mai simplu decat crezi. La masinile recente, informatia de viteza a masinii e culeasa direct de la roti, cu ajutorul senzorilor ABS.
Ca o paranteza, pe care o deschid de dragul lui Heli, ca-l stiu mai pudic cand vine vorba de generalitati auto, asa functioneaza ABS-ul: senzorii citesc viteza de rotatie a rotii, iar daca asta devine subit zero, inseamna ca roata e blocata in timpul franarii. In situatia asta, presiunea din circuit e intrerupta catre acea roata, roata e deblocata, se reactiveaza presiunea, roata se blocheaza iar, din nou se deblocheaza, si tot asa, de cateva zeci, poate sute de ori pe secunda, astfel incat nu dai cu taraba-n sant sau in fundu' aluia din fata. Paranteza inchisa.

Intro... un pneu, montat pe o janta si umflat, are o raza exterioara. Dar raza asta poate avea mai multe valori, am sa zic de doua dintre ele, de dragul pledoariei. Sau hai, trei...
- raza libera - anvelopa umflata la nominal si nesupusa sarcinii (greutatii) masinii. E cea mai mare;
- raza statica - anvelopa umflata, pusa pe masina, masina pe sol. E putin mai mica, pentru ca anvelopa se lasa sub greutatea masinii;
- raza dinamica - umflata, pusa pe masina, masina pe sol, deplasandu-se cu viteza. E mai mica decat cea libera, pentru ca anvelopa e apasata de greutatea masinii, insa e mai mare decat cea statica, datorita fortei centrifuge (printre altele).

Urmand rationamentul, cea mai mica raza e atunci cand... roata are pana si sta pe janta ;)
Ce depinde de raza rotii, Dragos? Viteza masinii! La o anumita turatie a rotii, daca raza e mare, viteza e mare. Si invers, daca viteza e aceeasi, o roata cu raza mica va avea o turatie mai mare. Principiu exploatat de taximetristii care-si pun anvelope joase ca sa fure la aparat.

Revenind, mai era o chestie neexploatata a senzorilor ABS si a capabilitatii lor de a masura viteza de rotatie a FIECAREI roti din cele patru: diferentele de viteza de rotatie  ;)
Cu alte cuvinte, o masina cu rotile umflate corect, va avea vitezele tuturor rotilor perfect egale. Evident, in cazul in care se deplaseaza drept, ca-n curba nu mai e valabil. Nu stiu cum stie calculatorul responsabil de TPMS daca e masina in curba sau nu, dar banuiesc ca e ceva la fel de simplu, gen senzor pozitie volan, ala de-i trebuie ESP-ului.
Deci cand o roata se dezumfla, va avea o viteza de rotatie... mai mare. Semnificativ diferita de a celorlalte trei. Si atunci incep sa bazaie chestii prin bord si sa se aprinda LEDURI!!!  >:(

Probabil ca nu e atat de precis sistemul, fiind unul indirect, comparat cu asta cu senzorii de presiune. Adica trebuie sa aiba niste tolerante, pentru cazul in care uzurile sunt insemnate intre fata/spate, sau anvelopele difera ca model. Poate Subaru are nevoie de precizie, sau vrea sa ia ochiul consumatorului cu valoarea efectiva a presiunii, nu doar cu un banal semnal de anomalie. Eu as alege ABS-ul daca as putea. Dar probabil ca-i ultimul lucru care ar putea prezenta interes la achizitia unei masini.

Iar m-am intins...  :-\

WRX SW 2002

Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1137 on: December 09, 2016, 23:02:00 PM »
Salutare,

Eu iti pot confirma ca la X1 acesta era sistemul de monitorizare presiune in roti.

Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1138 on: December 09, 2016, 23:51:11 PM »
Muttley, la felul in care faci manevre pentru a intra in benzinarii, precum si mersul de-a latul prin giratorii, tie clar ti-ar da cu virgula metoda empirica de masurare a presiunii rotilor!!!
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 5134
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1139 on: December 10, 2016, 00:01:07 AM »
Nu ma prind nici sa ma bati  :D
WRX SW 2002