... optiunea TPMS care, in opinia mea, este un produs de marketing fara o valoare tehnica adaugata.
E cea mai faina chestie posibila!
Argumentez, din burta si din experienta, ca n-am lista de beneficii oficiale.
- majoritatea muritorilor pot merge cu o roata dezumflata fara sa-si dea seama. Asta te alerteaza imediat;
- daca mergi cu roata dezumflata mult timp, distrugi anvelopa;
- la subaru in special, ai sanse bune sa belesti ceva diferentiale;
- la orice masina, daca esti obisnuit cu dinamica ei, si iei o curba mai in forta cu un pneu dezumflat, te duci in balarii, risc de accident, mortaciuni, etc;
- daca esti putin mai cu capul pe umeri si simti cand mergi pe janta, vei opri sa-ti schimbi roata. Asta poate fi pe autostrada, intr-o zona periculoasa, poate fi noaptea in Ferentari, samd. Daca te-ar fi avertizat TPMS-ul mai din timp, poate gaseai un refugiu, o benzinarie, samd.
- iar TPMS-ul, asigurand presiunea optima in pneuri, contribuie cumva la atingerea normei de poluare. Un ecologist ar trebui sa aprecieze si asta.
Experiente personale recente:
- concediu cu ceva Leon al unui prieten, zice ala ca are pana. Oprim la o benzinarie, ne uitam, da, roata se dezumfla incet si sigur. Intrebam de vulcanizare, ne explica ala-ntr-o engleza stalcita, mergem repede, rezolvam. Era prin Slovenia, masina nu are roata de rezerva;
- imi luasem Stift nou, asa ca nu fumam in el. M-opresc prin Vrancea la OMV sa trag o tigara. Aveam masina noua, asa c-o admiram cu drag pe toate partile. Si vad cauciuc lasat pe spate. Arunc tigara neterminata si traversez repede strada unde vad scris "vulcanizare", rezolv IN TIMP UTIL!!!! 195/45/17, adica pneu inalt de 2 degete, cu indice de sarcina 84! Inca 5km cu el asa si-l faceam flenduri. Janta forjata originala, 500e in reprezentanta. O beleam si p-aia, ce faceam? Pai scoteam 500e pe una noua, aia faceam, fix damboulea.
Heli, iti respect pdv, da' numa' pentru ca esti om educat si-mi esti oarecum simpatic. Da' nu ti-l aprob veci!