Forester 2.0 XT, MY2015
Subaru club Romania

Forester 2.0 XT, MY2015

Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1140 on: December 10, 2016, 00:32:07 AM »
Daca tu iei curbele in derapaj, vitezele unghiulare aferente rotilor o sa aiba niste variatii cam mari, pe care nici mama corectiilor si a esp-urilor cu senzori de pozitie de pe coloana de directie, nu o sa mai stie ce sa faca!
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1141 on: December 10, 2016, 00:44:00 AM »
Dar ca sa lamurim situatia, logic ar fi ca metoda de monitorizare a presiunii in pneuri cu ajutorul ABS-ului sa fie folosita doar la regimul de deplasare in linie dreapta. Cand misti volanul, nimeni nu calculeaza nimic.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 5134
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1142 on: December 10, 2016, 05:37:41 AM »
Pai am scris lucrurile astea din prima. Stiu,  stiu, tu citesti in diagonala!  :D
WRX SW 2002

rexkroki

  • 93
  • 2016 Outback 2.5i Tungsten Metallic
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1143 on: December 10, 2016, 12:41:21 PM »
Poate Subaru are nevoie de precizie, sau vrea sa ia ochiul consumatorului cu valoarea efectiva a presiunii, nu doar cu un banal semnal de anomalie.



Pasul asta inca nu l-a facut, cel putin nu la Outback 2016.  :( Nu afiseaza presiunea efectiva din roti si nici roata care e dezumflata. Cand apare avertizarea in bord trebuie sa verifici presiunea in toate rotile.

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1144 on: December 10, 2016, 12:50:29 PM »
Subscriu la ceea ce a precizat Rexkroky. Nici SJ 2015 nu indica presiunea per roata sau anomalia constatata ci doar declanseaza alarma vizuala.

In concluzie, motivatia tehnica descrisa de Muttley este sublima insa lipseste cu desavarsire la masina mea. Poate la Laddu sau Bogpaul sa corespunda unei logici pe care colegii Muttley si Pfaizzer au analizat-o la modul tehnic si folositor conceptual.
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

marr

  • 2257
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1145 on: December 10, 2016, 13:43:31 PM »
Salutare,

Eu iti pot confirma ca la X1 acesta era sistemul de monitorizare presiune in roti.

Si eu confirm - acelasi sistem il aveam la Honda.
Ce era mishto la Honda era faptul ca aveai posibilitatea sa dezactivezi sistemul foarte simplu,  din computerul de bord, cu trei apasari de buton  !
Si era un lucru bun, deoarece, cand montam rotile de iarna pe care aveam jante cu un ET diferit de cel "original" - se aprindea in permanenta porcaria aia de bec in bord !
Din acest motiv, cand am vazut butonul cu semnul TPMS la XV, am sperat ca face acelasi lucru. Da' m-a linistit Sese ....
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1146 on: December 10, 2016, 14:17:06 PM »
Deci o galagie de bani si stres pentru nimic. Mai gresesc si japonezii. Sau mai bine zis nu au avut bani de produs pana la capat. Daca nu iti arata presiunea efectiva in fiecare roata, e degeaba tot sistemul.

Sunt sigur ca se va gasi o solutie de anulare din soft. Trebuie cautat pe la americani.

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1147 on: December 10, 2016, 21:16:51 PM »
Ofer o lada de bere sau o sticla de single malt cu o vechime de +20 ani celui care gaseste rezolvarea software. Si asta o fac doar pentru a-mi arata dezacordul fata de optiunea TPMS care, in opinia mea, este un produs de marketing fara o valoare tehnica adaugata.

Precizez faptul ca deja am platit pentru noii senzori pe care ii voi monta la sfarsitul lunii (si nu regret niciun banut platit) insa gestul il fac doar pentru a protesta elegant fata de o optiune inclusa in pretul masinii si pe care o consider a fi o solutie tehnica nefericita.

In concluzie, lansez o provocare dezvoltatorilor de software.
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

andea79

  • *
  • 4035
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1148 on: December 10, 2016, 21:50:50 PM »
stii ca exista si posibilitatea (majora zic eu) sa nu fie nici o chestie software ... pur si simplu "mecanico/electric" acesti senzori sa fie legati de "becul" din bord ... si atat :)

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1149 on: December 11, 2016, 07:13:35 AM »
Pai daca asa stau lucrurile propun sa gasiti, voi "scriitorii de sw", o metoda de a "dezlega" senzorii de incandescentul bec din bord. Am certitudinea ca daca va strangeti cativa dezvoltatori la un "pahar de R&D" veti reusi sa aprindeti si sa stingeti toate becurile din masina dupa principiul "orga de lumini face dansul mai divin"  :)

Pe timpul sarbatorilor de iarna pot accepta becuri aprinse caci este in spiritul craciunului da' toate au o limita  ;D
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Muttley

  • 5134
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1150 on: December 11, 2016, 09:10:04 AM »
... optiunea TPMS care, in opinia mea, este un produs de marketing fara o valoare tehnica adaugata.

E cea mai faina chestie posibila!
Argumentez, din burta si din experienta, ca n-am lista de beneficii oficiale.
- majoritatea muritorilor pot merge cu o roata dezumflata fara sa-si dea seama. Asta te alerteaza imediat;
- daca mergi cu roata dezumflata mult timp, distrugi anvelopa;
- la subaru in special, ai sanse bune sa belesti ceva diferentiale;
- la orice masina, daca esti obisnuit cu dinamica ei, si iei o curba mai in forta cu un pneu dezumflat, te duci in balarii, risc de accident, mortaciuni, etc;
- daca esti putin mai cu capul pe umeri si simti cand mergi pe janta, vei opri sa-ti schimbi roata. Asta poate fi pe autostrada, intr-o zona periculoasa, poate fi noaptea in Ferentari, samd. Daca te-ar fi avertizat TPMS-ul mai din timp, poate gaseai un refugiu, o benzinarie, samd.
- iar TPMS-ul, asigurand presiunea optima in pneuri, contribuie cumva la atingerea normei de poluare. Un ecologist ar trebui sa aprecieze si asta.

Experiente personale recente:
- concediu cu ceva Leon al unui prieten, zice ala ca are pana. Oprim la o benzinarie, ne uitam, da, roata se dezumfla incet si sigur. Intrebam de vulcanizare, ne explica ala-ntr-o engleza stalcita, mergem repede, rezolvam. Era prin Slovenia, masina nu are roata de rezerva;
- imi luasem Stift nou, asa ca nu fumam in el. M-opresc prin Vrancea la OMV sa trag o tigara. Aveam masina noua, asa c-o admiram cu drag pe toate partile. Si vad cauciuc lasat pe spate. Arunc tigara neterminata si traversez repede strada unde vad scris "vulcanizare", rezolv IN TIMP UTIL!!!! 195/45/17, adica pneu inalt de 2 degete, cu indice de sarcina 84! Inca 5km cu el asa si-l faceam flenduri. Janta forjata originala, 500e in reprezentanta. O beleam si p-aia, ce faceam? Pai scoteam 500e pe una noua, aia faceam, fix damboulea.

Heli, iti respect pdv, da' numa' pentru ca esti om educat si-mi esti oarecum simpatic. Da' nu ti-l aprob veci!
WRX SW 2002

Răspuns:
« Reply #1151 on: December 11, 2016, 12:30:38 PM »
Muttley are dreptate.....Dar eu nu vad decât sisteme în plus pe mașină care să se strice....eu sunt omul care verifică masina odată pe săptămână-nivelul de ulei, lichid răcire, lichid frâna, presiune roti....etc.ca un pretrip care se face la camioane.Plus ca 'dau o tură' de mașină 99% din cazuri când plec cu ea, o mică verificare vizuala.
Ce vreau să spun de fapt că unele sisteme, deși bune si te ajuta, vezi povestea Muttley de mai sus, de cele mai multe ori dau bătaie de cap si sunt foarte puține cazuri unde ajuta, pe lângă asta consider că ne fac șoferi mai slabi, ne bazăm prea mult pe ele.
Am si eu o poveste cu senzor de nivel ulei la un Peugeot 407....long story short omul se baza pe ce îi arată în bord...arată nivel de ulei aproape plin pe când la schimbul de ulei,la care am fost martor, era sub nivelul minim....
Sfatul meu este să fiți Toma necredinciosul.....verificați cu mâna și ochiul vostru....e mai bine decât să vă bazați pe un sistem care se strică, sau mai rău da erori si mai rău face.....

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1152 on: December 11, 2016, 22:27:41 PM »
Am citit postul d-lui inginer si trebuie sa recunosc faptul ca are dreptate (sa nu-mi spuneti ca este redundant ca ma umiliti si mai mult  :D).

Odata ce senzorii au fost ganditi sa aprinda becul pentru a-l instiinta pe conducatorul auto ca are o problema cu una dintre roti consider ca este de bun simt sa opresc si sa verific.

Pana sa citesc motivarea tehnica expusa de Muttley nu intelegeam corect rolul acelui set de senzori insa acum pornesc pe ideea ca de la o simpla rulare cu unul dintre cauciucuri dezumflat antrenezi un set de elemente tehnice care pot genera uzuri premature sau alte incidente mecanice.

In concluzie, MULTUMESC pentru argumente si asa cum scriam deunazi, pe data de 29 decembrie merg special la Brasov pentru a mi se monta noul set de senzori.

Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

laddu

  • 225
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1153 on: December 12, 2016, 10:26:23 AM »
Ce ai facut cu senzorii ceilalti ?

Mari batai de cap ti-a dat treaba asta cu monitorizarea presiunii :)

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1154 on: December 12, 2016, 13:26:47 PM »
Imi place expresia ”Dar din dar se face rai” prilej cu care am aratat altui coleg ca trebuie sa invete sa primeasca pentru a invata la randul lui sa daruiasca.

Poate ca el va avea mai mult timp pentru a gasi calea de a imperechea senzorii cu computerul de bord.
Succes si aici!
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1155 on: December 19, 2016, 19:16:11 PM »
Astazi este luni, inceput de saptamana si de revelatii... Ruland pe Calea Victoriei cu TFSI-ul am auzit un zgomot metalic infundat venind dinspre motor si s-a oprit mandretea pe mijlocul strazii. Curent avea da' nu dadea niciun semn cum ca motorul s-ar pune in miscare asa ca am sunat la service si au trimis platforma (masina am primit-o in urma cu un an, la 0 Km si acum are in bord aproape 15.000). Inca un mit spulberat in ceea ce privesc masinile nemtesti sau am avut eu ghinion.

Ziua a continuat cu XT-ul pe ulitele bucurestiului si imprejurimi prilej cu care am inregistrat un consum mediu de 15,4 % in 70 Km parcursi (cu TFSI-ul inregistrez o medie de 13,8% insa tractiunea este doar pe puntea din fata).

Ca o concluzie, in zilele cu temperaturi scazute am o medie de cca 2 l benzina in plus consumata fata de zilele cu temperaturi pozitive (in jurul cifrei de 25 grade Celsius).

Totodata, iarna, cand aerul este mai dens am senzatia ca masinile pe care le conduc ar avea o putere mai mare, un demaraj mai violent, insa s-au putea sa fie doar o perceptie falsa.

P.S.: puteti sta linistiti caci nu am CB-ul defect ci inregistreaza al dracului de bine consumul cand birjaresc XT-ul prin frumoasa noastra metropola.
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1156 on: December 19, 2016, 20:28:19 PM »
Da mai Heli, dar cine da drumu la incalzire in scaune, dezghetare parbriz si alte alea. Si la mine a inceput sa urce vertiginos consumu la autbec, dar apoi mi-am dat seama si de ce.

Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1157 on: December 19, 2016, 22:52:38 PM »
De curiozitate era de 1.2 sau 1.4 nemtoaica?
Legacy 3.0R

Muttley

  • 5134
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1158 on: December 19, 2016, 23:47:46 PM »
Totodata, iarna, cand aerul este mai dens am senzatia ca masinile pe care le conduc ar avea o putere mai mare, un demaraj mai violent, insa s-au putea sa fie doar o perceptie falsa.

Mergand pe premiza ca nu faci misto...
In primul rand, masinile merg cu carburant, nu? Ete ca nu, merg cu amestec carburant, benzina si aer. Unde aerul e de 15 ori mai mult decat benzina. D-aia polueaza, caconsuma aer si-l transforma in tuse.
Intr-al 2-lea rand, motorul are o cilindree, acei 2.0l ai Foresterului de exemplu. Ai 4 cilindri, suma volumelor iti da o sticla de cola. La o rotatie completa a motorului iti intra 1l de aer in motor. La 3000 rot/min, iti intra 3000 de litri de aer in motor. Litri! Adica volum. Din aia 3000 de litri, cam 22% e oxigen, ala care arde. Dar daca in volumul ala de aer e mai mult oxigen, va arde mai tare. Cand e mai mult oxigen? Pentru ca masa = densitatea x volum, unde volumul am zis mai sus ca e constant, oxigenul mai mult va fi atunci cand densitatea creste.

D-aia atunci cand mergi pe Transalpina vara, masina trage mai prost, ca-ntr-un litru de aer se va afla o masa de oxigen mai mica.

Deci daca nu faci misto sau n-ai aruncat-o la fileu intentionat, da, trage mai bine motorul cu ardere interna pe racorica.

Ai stat cu VAGul in mijlocul intersectiei pan-a venit platforma?  ;D
Devizul ai sanse sa fie cam naspet, au prostul obicei sa li se rupa distributiile astora, caz in care motorul e cam pa. Sa ne tii la curent.
« Last Edit: December 19, 2016, 23:51:51 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1159 on: December 20, 2016, 08:06:51 AM »
@Ucosmin: A6 2.0 TFSI

@Muttley: discutia oxigen vs putere am avut-o mai demult cu instructorul de aviatie insa motorul cu rotor are alta filosofie de functionare mecanica fata de cel cu piston si de aceea traiam cu impresia ca iarna am putere mai mare la masina (consum mai mare am dar credeam ca este din cauza frigului) insa acum inteleg raportul dintre aer si benzina la clasicul motor cu piston.
Multumesc pentru logica explicatiei. Pe Transfagarasan sau Transalpina nu am simtit, asta vara, vreo scadere de putere intrucat am condus lent pentru a admira peisajele si a-i mentine doamnei starea de confort.

LE: am asteptat, cuminte, pe trotuar pana a venit platforma sa ridice masina si un coleg sa ma duca acasa pentru a-mi lua XT-ul. Politia a venit prima ca sa dirijeze circulatia...
« Last Edit: December 20, 2016, 08:15:31 AM by Heliotropus »
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!