Sa trecem si la cifre intrucat simt ca fierbe-n voi curiozitatea
:
Am plecat din Neptun spre Bucuresti folosind ruta: Mangalia - Negru Voda - Adamclisi - Calarasi - Lehliu - Fundulea - Branesti - Afumati - Stefanestii de Jos - Tunari - Otopeni - Corbeanca.
Total traseu = 313,6 km (portiunea Lehliu - Fundulea s-a desfasurat pe A2)
Consum mediu la oprirea motorului = 7,5%
Iata si statisticile oferite de computer in imaginile de mai jos:
Concluzie: desi Forester XT este un autoturism mai putin aerodinamic, cu o masa apreciabila la acest drum (avand 4 persoane + bagaje la bord) si cu tractiune integrala, condus cu grija si pasiune reuseste sa impresioneze prin confort, tinuta de drum, fiabilitate si consum scazut in comparatie cu un Diesel.
Nu stiu cat ar fi putut consuma motorul Diesel in scenariul de mai sus, cu siguranta mai putin, insa diferenta CAPEX vs OPEX cred ca nu este semnificativa in ceea ce priveste costul dintre motorina si benzina.
Probabil ca un motor alimentat cu GPL ar putea obtine rezultate spectaculoase dar va trebui sa asteptam si rezolutiile celorlalti colegi care folosesc acel tip de combustibil. Doar de dragul statisticii...