Forester 2.0 XT, MY2015
Subaru club Romania

Forester 2.0 XT, MY2015

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1300 on: May 03, 2017, 22:25:14 PM »
Sa trecem si la cifre intrucat simt ca fierbe-n voi curiozitatea  :D:

Am plecat din Neptun spre Bucuresti folosind ruta: Mangalia - Negru Voda - Adamclisi - Calarasi - Lehliu - Fundulea - Branesti - Afumati - Stefanestii de Jos - Tunari - Otopeni - Corbeanca.

Total traseu = 313,6 km (portiunea Lehliu - Fundulea s-a desfasurat pe A2)
Consum mediu la oprirea motorului = 7,5%

Iata si statisticile oferite de computer in imaginile de mai jos:











Concluzie: desi Forester XT este un autoturism mai putin aerodinamic, cu o masa apreciabila la acest drum (avand 4 persoane + bagaje la bord) si cu tractiune integrala, condus cu grija si pasiune reuseste sa impresioneze prin confort, tinuta de drum, fiabilitate si consum scazut in comparatie cu un Diesel.

Nu stiu cat ar fi putut consuma motorul Diesel in scenariul de mai sus, cu siguranta mai putin, insa diferenta CAPEX vs OPEX cred ca nu este semnificativa in ceea ce priveste costul dintre motorina si benzina.
Probabil ca un motor alimentat cu GPL ar putea obtine rezultate spectaculoase dar va trebui sa asteptam si rezolutiile celorlalti colegi care folosesc acel tip de combustibil. Doar de dragul statisticii... ;)
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1301 on: May 03, 2017, 22:49:46 PM »
Ce regim de viteza a fost pe DN'uri/A2?

Muttley

  • 5133
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1302 on: May 03, 2017, 23:04:34 PM »
Aproximativ 37km/h?  ::)
WRX SW 2002

Forester

  • 3127
  • The other right!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1303 on: May 03, 2017, 23:13:03 PM »
Andrei intreaba de viteza medie, nu de cea maxima.










 ;D ;D :P
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1304 on: May 03, 2017, 23:29:23 PM »
Pe A2 am mers cu 120 km/h iar pe DN am mers dupa alti participanti la trafic respectand, pe cat posibil, indicatoarele de viteza. Nici nu aveai cum intrucat au fost multe radare si destule pericole pe sosele.
La bord cred ca am o optiune pentru viteza medie insa trebuie sa o caut.
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1305 on: May 03, 2017, 23:31:59 PM »
De regula, unde se poate, folosesc optiunea "cruise control" pentru a-mi face condusul mai confortabil.
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1306 on: May 04, 2017, 00:33:46 AM »
Nu viteza medie ma interesa, ci cum ai zis mai sus. Viteza medie inregistrata de CB poate fi inselatoare, o oprire de cateva min fara sa opresti motorul scade f mult media, la fel cum doar niste varfuri de viteza pot creste mult consumul fara a se reflecta in media de viteza

john_b

  • 188
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1307 on: May 04, 2017, 09:12:56 AM »
Ne mutam in sectiunea de timp liber si facem topic de fotografie auto daca doriti. Chiar incurajez. Ideea e ca fara scula potrivita poti sa fii artistul lui peste.

Adica nu poti compara o camera de buzunar cu tehnologie de acum 8-9 ani cu un DSLR sau orice mirrorless. Nu ai cum sa prinzi atata lumina si nici reglaje nu ai prea multe. Sa nu mai vorbim de focus si efecte.

Pana se face un topic pentru poze, pentru doritori, niste tutoriale care mie mi s-au parut interesante: https://www.facebook.com/morguefilequest/app/1079541455429032/


MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1308 on: May 04, 2017, 09:44:57 AM »
Heli, am avut si eu un XT la drive test in weekendul prelungit. Da, se pot scoate astfel de consumuri. Am scos Bucuresti-DN1 35km mers cu aerul pornit 7.4% pe S.

Colentina-SMT la ora 9 dimineata am obtinut 11.7% doar pe I si mers cat de economic am putut dat fiind si traficul.

DAR, serios vorbind si ti-a mai zis si Dragos, cred ca si Daniel, mai pune-o si tu pe S dupa ce s-a incalzit sau chiar S#. Cand am mers in oras sa duc masina inapoi doar in I, motorul a stat turat doar in intervalul 1000-2000 RPM. Ceea ce este foarte jos. Practic nici nu intra turbina in functiune in acel regim.

Un mers subturat poate sa duca la depuneri pe palele turbinei, supape afumate, bujii care se afuma si ele, asta presupunand/sperad ca ungerea a fost rezolvata de tehnicieni si nu ar fi probleme si acolo, catalizator infundat etc. Problemele nu se vor vedea imediat si este posibil chiar sa vinzi masina pana sa apara ele, dar dupa un anumit nr de km chiar e posibil sa ai astfel de probleme.

I este foarte bun pentru mers cand motorul este rece sau esti in trafic bara la bara si vrei ca masina sa plece usor de pe loc.
« Last Edit: May 04, 2017, 09:50:15 AM by MihaiFlorescu »

Muttley

  • 5133
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1309 on: May 04, 2017, 09:54:34 AM »
Fara nicio conotatie ascunsa, dar Mihai, te asigur, pe Heli nu-l intereseaza. El e interesat de cu totul alte lucrurui in viata, nu de calamina de pe palele turbinei vehiculului cu care merge unde are treaba ;)
WRX SW 2002

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1310 on: May 04, 2017, 09:57:38 AM »
DAR, serios vorbind si ti-a mai zis si Dragos, cred ca si Daniel, mai pune-o si tu pe S dupa ce s-a incalzit sau chiar S#. Cand am mers in oras sa duc masina inapoi doar in I, motorul a stat turat doar in intervalul 1000-2000 RPM. Ceea ce este foarte jos. Practic nici nu intra turbina in functiune in acel regim.

Multumesc pentru sfaturi si doresc a va preciza urmatoarele:

1. Drumul Bucuresti-Neptun s-a desfasurat pe A2 si am mers in coloana cu cca 130 Km/h. Din cand in cand s-au efectuat depasiri si in acele cazuri am certitudinea ca turbina a evoluat in mod natural.

2. La revenirea spre casa am folosit tronsonul de autostrada Lehliu - Fundulea special pentru a accelera in deplina siguranta.

3. Pentru traseele extraurbane folosesc doar optiunea #S intrucat imi place cum evolueaza masina in depasiri (de la Daniel Gugu am invatat aceasta procedura si fiind sigura si eficienta totodata o recomand cu caldura tuturor posesorilor de XT CVT).

Daca mai aveti si alte sfaturi nu ezitati a mi le comunica iar eu promit a le urma si totodata a va impartasi impresii.
 
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1311 on: May 04, 2017, 10:04:25 AM »
Fara nicio conotatie ascunsa, dar Mihai, te asigur, pe Heli nu-l intereseaza. El e interesat de cu totul alte lucrurui in viata, nu de calamina de pe palele turbinei vehiculului cu care merge unde are treaba ;)

Muttley, ai dreptate! Sincer, habar nu aveam cu ce se mananca turbina pana sa imi explici tu in detaliu si pentru nivelul meu de perceptie. De la Andea79 am inteles de ce trebuie racit aerul care intra in cilindrii si asa mai departe.

Intr-adevar, nu sunt preocupat de calamina intrucat exista service si citindu-ti postarile am inteles ca la un moment dat axul turbinei se decalibreaza (te rog sa ma corectezi daca nu am inteles corect) si tot trebuie sa mergi la service pentru reparatii sau inlocuire.

Concluzionand, noi sa fim sanatosi si poate, voi inginerii, inventati un material pe care sa nu adere calamina si asa scapam de un agent de colmatare  ;)
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Muttley

  • 5133
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1312 on: May 04, 2017, 10:10:00 AM »
Nu-ti bate capul.
Eu te cam invidiez uneori, ca-ti canalizezi energia in gastronomie, cafeluta, interactiune umana, fotografie, etc, preocupari boeme, de individ care-si savureaza viata la autentica-i valoare. Chestie de care eu nu-s capabil, sunt atras de porcarii efemere, reci si fara incarcatura spirituala. Apropo, zilele astea astept niste garnituri. Penibil  :D
WRX SW 2002

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1313 on: May 04, 2017, 10:15:52 AM »
Nu-ti bate capul.
...
Apropo, zilele astea astept niste garnituri. ...

Pai de ce n-ai zis din timp caci iti pregatea Elena niste garnituri cum doar la Master Chef vezi; mai condimentate, eco, fara colesterol, savuroase si din partea casei!  ;D ;D ;D
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

laddu

  • 225
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1314 on: May 04, 2017, 12:30:28 PM »
La toate de mai sus trebuie adaugat ca Heli nu intentioneaza sa tina masina 25 de ani, asa ca preocuparile astea exagerate pentru longevitatea palelor turbinei vor ramane in atentia urmatorului proprietar.

Apa, paie si bataie :)

Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1315 on: May 04, 2017, 13:46:15 PM »
Mon cher Helly,  pentru binele tuturor celor de pe forum si al tau propriu si personal,  cu supusenie si  umilinta,  te rugam data viitoare nu iti mai lua masina cu turbo !! Tu nu vezi cate probleme creezi ?   ;D
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

marr

  • 2257
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1316 on: May 04, 2017, 16:09:30 PM »
....

Nu stiu cat ar fi putut consuma motorul Diesel in scenariul de mai sus, .....

Who care ?
Dar ca sa contribuim si noi la propasirea spirituala a natiei subaristice, zic si eu:
- Autostrada, la 140 km/h pe CC ( cca. 135 km/h viteza reala) - consumul este de ~ 6,8 l/100 km. Ma rog, atat imi arata CB-ul la iesirea de pe A1 la Pitesti ( dar au mai fost cativa km si pana la iesirea din Bucuresti).
- La drum intins, mers usurel ( limita legala + 10) - intre 4,6 si 5,3 l/100 km.
Pe Sibiu - Rm. Valcea - Pitesti - A1 - Bucuresti - consumul mediu iindicat a fost de 6 l/100 km.

DAR, nota bene, este vorba despre un Xv diesel care are in MINUS cca. 80 C si peste 100 kile !
+ cutie manuala
+ coeficient aerodinamic (ceva) mai bun.

Concluzie: pentru 1,5 l/100 km NU merita diesel !
Gata !
Da cineva un XT cu CVT  pe un XV cu diesel ?   ;D ;D ;D
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1317 on: May 04, 2017, 16:24:53 PM »
Cutia manuala nu e un plus la consum, cel putin nu fata de CVT!

Muttley

  • 5133
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1318 on: May 04, 2017, 16:28:45 PM »
Cutia manuala nu e un plus la consum, cel putin nu fata de CVT!

Ba da! Si nu...

E un plus cea manuala prin prisma randamentului mai bun al transmisiei cu roti dintate. CVT-ul e un sistem cu frecare, are pierderi (teoretic) mai mari.
Nu e un plus cea manuala pentru ca are rapoarte fixe si pentru ca nu cazi pe turatia motor optima pentru consum intotdeauna. In plus, intervine factorul uman.

Se poate sa fie (totusi) un plus CVT-ul...  :)
WRX SW 2002

moguai

  • 2814
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #1319 on: May 04, 2017, 17:40:27 PM »
de ex, din cercetarile mele, un xv 2.0i manual (5 trepte) vs acelasi xv 2.0i dar cu cvt consuma (pe hartie) cu 0.3% mai mult (mediu) - 6.6% vs 6.9%
cvt consuma mai bine la drum intins pt ca tine un pic subturat motorul
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.