CEL ax - tranzitia in turatie e mai rapida, iar senzorul are refresh rate cam modest. Ceva de genul am citit pe la americani, sigur andea va sti sa explice muuuult mai bine.
Pentru cealalta e simplu - inertia motorului. Invarte-n maini o minge de baschet si arunc-o-n acelasi timp jos. Va sari in lateral, pentru ca are inertie mare. Invarte o minge de copii, aia colorata si usoara din auchan, arunc-o, si nu va sari in lateral deloc.
Practic, cu un motor fara elemente in miscare usurate, sa admitem ca pleci cat de cat repede de pe loc la 2000 rpm. Daca-l usurezi la ambele capete, pentru a pleca in conditii similare, va trebui turat 2500-3000 rpm, altfel va da sa moara, pentru ca-si pierde din inertie, iar la cuplarea ambreiajului va cadea in turatie mult mai usor.
Alta problema ar fi vibratiile la mers in gol.
Alta problema, de data asta putin mai nasoala zic eu, e ca la decelerari ale motorului, de exemplu la opriri in trafic, cand calci ambreiajul si turatia cade de la 2000 rpm de exemplu, motorul va decelera mult mai rapid. Asta inseamna ca nu se va opri ca un motor standard la 750rpm, ci va cobori si mai mult, cu simptomele alea de motor ce da sa moara. Cred insa ca se poate regla din soft prin cresterea turatiei de idle de la 750 la 900 sa zic.
Astea din ce am citit pe la americani, cand cautam si eu reviewuri de fulii usoare.
Insa (!!!):
- e foarte posibil ca tu sa nu sesizezi nimic, cum motorul e modificat masiv, iar simptomele de mai sus se vor dilua intr-o multime de chestii schimbate;
- e clar ca ai modificat motorul extrem, pentru performanta fara compromis, deci stai linistit. Cand va sari in 8000rpm instantaneu, iti bagi ceva in el de relanti instabil