Daca tot sunt la roti sa megem dein aproape in aproape si sa ne oprim putin la frane.
Sistemul de franare stock al STI este considerat ca fiind unul foarte eficient si sportiv din fabrica, mai ales ca poarta semnatura Brembo.
Din nefericire pot spune ca asa cum era sistemul stoc era in zona satisfacator, personal am avut masni stock pana la acel moment, masini care franau mai bine de exemplu BMW 330i.
Nu vorbesc ulterior de M3 E92 si alte masini pe care le-am mai condus.
Frana stoc era putin elastica, necesita apasare mare si se incalzea usor efect pe care cei alearga tare masinile il cunosc si stiu cat de enervant si periculos este.
Am incepus sa studiez care sunt solutiile, preturile lor si sa caut o solutie eficineta, dar care sa nu fie un compromis. Aveam putere mare, vroiam si mai mult clar ca trebuiesc si frane.
In final am reusit sa obtin ce am vrut.
Am testat masini Subaru cu sisteme de franare imbunatatite cum ar fi Alcoon, APRacing..., am discutat cu multe persoane cu partenerii din Japonia...
Nu am fost incantat de sistemele de franare cu discuri fata supradimensionate cu etrieri cu n-spe pistonase..., pedala de frana functona nefiresc.
Pentru a bloca rotile sunt suficiente si franele stock important este sa nu se incinga sau daca se incing sa franeze in continuare bine. Desemenea se spune ca controlul pe discuri cu diametru marit ofera un control mai bun si alta progresivitate.
Despre sistemul de ABS pot spune insa ca este excelent, sportiv si adaptabil.
In urma acestei cercetari solutia a fost simpla si foarte eficineta.
Am schimbat racordurile de frana doar pe fata.
Goodridge Subaru WRX & STi Stainless Steel Brake Lines a fost marca aleasa pentru aceste furtunase dar cum am spus am montat la sfatul partenerilor din Japonia doar pe fata.
Ei si-au permis sa testeze si au spus ca intarzierea pe care o fac la franarea pe spate furtunele de serie e chiar benefica. Nu am testat pentru ca bine stiti ca nu avem unde am mers pe mana lor.
Secretul insa a venit de la placutele de frana unde am folosit produsele de aici:
http://www.carbonelorrainebraking.co.uk/index.htmlSistemul de franare acum este ireprosabil, iar cand frana se incinge ii creste efiecienta, cu cat ai incins mai mult frana pedala e mai sus si mai puternic franeaza.
Este incredibil cat de mult au facut aceste placute de frana, in plus rectifica automat discul cu fiecare franare pusa cu ele. Am testat si alte placute de diferite compozitii dar nimic nu s-a comparat cu astea.
As mai avea de schimbat discurile cand cele de serie care sunt f bune se uzeaza.
Lichidul de frana este Castrol Racing.
Suspensia este una foarte buna testata pe mai multe masini deja in Romania, este stabila silentioasa si fiabila din gama Bilstein.