In concediul de anul acesta am avut pe mână un Golf 7, varianta 1.6 TDI bluemotion echiparea 40 years of Golf.
M-am gândit să scriu un mic review pentru cei care mai cască ochii și în afara mărcii Subaru, mai ales că Golf este o mașina comună și apreciată de jurnaliști. In plus, am parcurs aproape 1000 km pe toate tipurile de drum cu ea, am condus mulți km și golf 6 si 5 cu motorizare similară dar și Ford Focus generația anterioara cu și fără facelift, deci am cu ce să compar.
Am să încerc să fiu cât mai obiectiv, dar probabil multe comparații vor fi făcute cu ce conduc acasă zilnic, adică Impreza mea și Corsa soției.
Mașina avea aproape 16.000 km, adică suficient de puțini pentru a o considera ca nouă.
Exterior
- Design plăcut, modern, dar fără nimic deosebit. Doar sobru dar plăcut. Bara față prinsă in cleme am pus-o repede la loc dupa ce a fost agățată și desprinsă de un scuterist in timp ce conducea un prieten. Farurile de ceață se aprind nu doar la rotirea volanului, ci și atunci când pui semnal stânga/dreapta.
- Nu am găsit cum să opresc luminile de zi. Orice ai face, cu motorul pornit ai niște faruri aprinse. Nu poți să te ascunzi.
- Hayonul mi s-a părut foarte greu de deschis și închis. Chiar se simțea ca este greu. Amortizoarele nu ajută.
- Ușile se deschid și închid cu acel sunet specific mașinilor nemțești ce inspiră calitate/soliditate.
Interior
Imediat observi poziția la volan și iată ce mi-a plăcut și ce nu.
- Nu înțeleg de ce atunci când cobori scaunul, la VW se duce și in spate șezutul, fiind compromis imediat reglajul pentru picioare abia făcut... primul minus. Trebuie să începi ajustarile cu înălțimea și apoi cu spătarul și departarea de volan/pedale.
- De apreciat este că scaunele sunt confortabile chiar și dupa 2 ore de condus continuu.
- Vizibilitate laterală ok, dar un unghi mort foarte mare. Trebuie să întorci capul, dar geamurile mari sunt bine venite.
- Volanul are forma potrivită, cu fundul turtit, dar pielea sintetică părea a fi un fel de cauciuc, iar multitudinea de butoane fără semne familiare iți distrage atenția de la condus. E ca și când au încercat sa pună toate funcțiile pe volan.
- Ușile oferă spațiu suficient pentru sticlele mari de apă și inclusiv buzunarele sunt căptușite cu ceva ce aduce a mocheta, dând încă o data senzația de calitate.
- Bordul împrumutat parcă de la vechiul Passat, cu ceasuri clare, ecran tactil mare, totul așezat frumos. Finisaje de negru lucios si aluminiu mat ce se completează bine.
- Bricheta pusă lângă cotieră încurcă dacă ai GPS sau alt aparat cu un cablu scurt trecând chiar pe deasupra schimbătorului.
- Pasagerii din spate se bucură de spațiu și de ventilație la nivelul picioarelor si al corpului. Cel mai mult se observă grija pentru pasageri la nivelul șezutului foarte lat. Poate și pentru că nemții sunt în general înalți.
- Dar trebuia să fie un compromis undeva din cauza asta și este vorba de portbagaj. A intrat o valiza mare și înghesuite 2 genți de mână. Este penibil de mic pentru clasa lui. Focusul are portbagaj imens. Și golful 5 avea portbagajul mai mare. Dimensiunile exterioare similare cu impreza mea, dar portbagajul la impreza este cu cel putin jumătate mai mare. E drept că în spate șezutul e mai scurt. Nu contează că oricum acolo stau fetele mici de înălțime.
Tehnologie
Aici am multe de spus, de bine și de rău.
- Torpedo refrigerat, AC care răcește imediat de la pornire, farurile de ceață de care spuneam mai devreme, sunt dotări care mi-au plăcut. Dar să nu uit și de frâna de mână electronică ce se activează automat la oprirea motorului, cu funcția de auto hold în pantă. Se dezactivează dacă pornești motorul și pleci de pe loc. Totuși prefer varianta clasică mult mai sigură și simplă. De exemplu am parcat in pantă și am vrut să las mașină să mai curgă puțin in spate și nu înțelegeam ce o oprește.
- Funcția start-stop engine trebuie dezactivată de fiecare dată, nu își are rostul, oprește motorul și când este rece, se oprește aerul condiționat, nu protejează turbina fiindcă ieșind de pe autostradă direct la semafor se oprește și motorul. In momentele când te oprești o secundă mai rău amețește motorul și pierzi plecarea rapidă in giratoriu. vibrațiile sunt mari la repornire, chiar dacă repornește rapid.
- Butoanele de lângă schimbătorul de viteze au cea mai proastă logică. Unele apăsate/luminate reprezintă ON iar altele reprezintă OFF pentru funcția alocată. Mereu te întrebi cum trebuie să fie butonul respectiv pentru funcția pe care o vrei.
- Asistența la parcare pornește automat la semafor dacă te apropii de cel din fața ta, sau trece un scuter printre mașini. Trebuie mereu oprită.
- Apar in continuu mesaje de condus economic. Nu se pot scoate. Am încercat sa schimb vitezele cum îmi spunea el și era să moară motorul. In treapta 4 la 1500 rpm el îmi zicea să trec la 5. Am încercat o data și apoi am renunțat dupa ce a inceput toată mașina să vibreze.
- Ecranul tactil răspunde ok, dar posturile de radio sunt grupate câte 6 și nu poți să dai scroll. Poți sa le ai afișate doar pe primele 6 apoi pe următoarele 6. Similar pentru alte meniuri. De fapt este un fel de carte unde dai pagini și butoanele sunt predefinite.
- Funcția de avertizare a presiunii in pneuri s-a aprins și când am verificat îmi cerea să mă asigur că respecta valorile de fabrică in toate pneurile. Ghici ghicitoare care sunt alea. Sistemul le memorează, dar nu ți le arăta. Am făcut presiunea egală cât am crezut eu (după ce am verificat pe pragul ușii valorile comune) și apoi i-am confirmat sistemului că presiunea este egală si conform cu recomandarea. La ce mai e bună funcția dacă nu știe ce valori sunt ideale? Până la urmă el monitorizează doar dacă toate pneurile au aceeași presiune.
- Cruise control funcționează din 10 in 10 km/h daca apeși + sau - pe volan, ceea ce mi se pare aiurea. Poate se customizează și nu știu eu... la ford se modifica cu câte 1 km/h și îmi place mai mult așa.
Comportament dinamic
Al doilea motiv pentru care nu aș cumpăra mașina.
- Se așează bine pe curbe, e confortabilă, dar suspensia e mult prea moale. Sare pe autostradă ca iepurele la fiecare denivelare. Îți dă o senzație de nesiguranță.
- Frânele poate nu erau aerisite, dar ai nevoie de apăsare fermă pentru frânare bună.
- Direcția este electrică și nu simți nimic in volan, dar măcar e bine ajustată. E varianta variabila din grupul VAG și simți că se întărește la viteze mari, dar per total habar nu ai unde sunt și ce se întâmplă cu roțile. Mai mult feeling e in volan la Corsa (nu credeam ca o să spun asta vreodată). De fapt, Corsa e mai rigidă decât Golf.
Motor și transmisie
Mult așteptatul capitol pentru multi probabil.
- Primul lucru pe care îl observi e că e diesel. Si din mașină cu muzica pornită se aude micuțul.
- Ambreiajul are cursa scurtă și prinde jos. Neobișnuit pentru mine, dar plăcut. Cam ca la ford dacă îmi aduc bine aminte.
- Gata, am pornit la drum! Treapta 1 și accelerația este liniară dar se turează foarte repede fără a prinde viteză (parca ești pe LOW in forester). Și apoi dai 2 iar mașina fuge de sub tine. Mașina are cuplu, dar comportamentul e nefiresc. Am încercat să plec încet cu 1 și mi-a dat in nas la schimbare. Nu am reușit să mă înțeleg cu ea in 3/5 din schimbări intre treptele 1 și 2. Ba pleca lansată când treceam in 2, ba se poticnea. Poate era ambreiajul dus?
- Manevrarea schimbatorului rămâne in continuare un punct forte pentru VW. Au cel mai bun feeling. Să nu ii uit acest plus.
- Mașinuța trage bine per total până pe la 110km/h. Apoi e total leșinată și nu mai face nimic deși pare că vrea.
- La 3000 rpm motorul urlă in chinuri și cere să schimbi într-o treapta superioară. E mai galagios decat pe golf 6.
- Consumul înregistrat a fost 5.7% iar la un test de consum minim nu am reușit mai putin de 5.5 cu aerul pornit, chiar și cu funcția auto-stop/start pornită.
- Depășirile se fac ușor daca nu ai viteză mai mare decât maximum legal, dar trebuie ținut cont că motorul trage cel mai bine intre 1600-2500 rpm. In afara acestui interval se simte ca un motor mic aspirat. Deci trebuie aleasă cu grijă treapta.
Concluzie
Cred ca VW a vrut de la noul Golf să atragă o clientela orientată spre confort și in același timp să își etaleze noile tehnologii, nu prea apreciate de mine.
Dacă îți dorești totuși o mașină germană cu un consum mic, spațiu cat pentru 2 adulți + bagaje de o săptămână și confort peste ce oferă clasa mini, aceasta este mașina.
Eu recomand să aruncați o privire și la variante mai ieftine.
In afară de consum și cum trage motorul in banda de cuplu maxim, nu are multe atuuri acest ultim model de Golf. Poate că da, in continuare este peste concurenți la capitolul interior. Deși a fost lansat noul Astra care arată bine.
Sper că v-a plăcut descrierea mea. Dacă aveți întrebări, le aștept.
Mihai