In concediul de anul acesta am avut pe mânã un Golf 7, varianta 1.6 TDI bluemotion echiparea 40 years of Golf.
M-am gândit sã scriu un mic review pentru cei care mai cascã ochii și în afara mãrcii Subaru, mai ales cã Golf este o mașina comunã și apreciatã de jurnaliști. In plus, am parcurs aproape 1000 km pe toate tipurile de drum cu ea, am condus mulți km și golf 6 si 5 cu motorizare similarã dar și Ford Focus generația anterioara cu și fãrã facelift, deci am cu ce sã compar.
Am sã încerc sã fiu cât mai obiectiv, dar probabil multe comparații vor fi fãcute cu ce conduc acasã zilnic, adicã Impreza mea și Corsa soției.
Mașina avea aproape 16.000 km, adicã suficient de puțini pentru a o considera ca nouã.
Exterior
- Design plãcut, modern, dar fãrã nimic deosebit. Doar sobru dar plãcut. Bara fațã prinsã in cleme am pus-o repede la loc dupa ce a fost agãțatã și desprinsã de un scuterist in timp ce conducea un prieten. Farurile de ceațã se aprind nu doar la rotirea volanului, ci și atunci când pui semnal stânga/dreapta.
- Nu am gãsit cum sã opresc luminile de zi. Orice ai face, cu motorul pornit ai niște faruri aprinse. Nu poți sã te ascunzi.
- Hayonul mi s-a pãrut foarte greu de deschis și închis. Chiar se simțea ca este greu. Amortizoarele nu ajutã.
- Ușile se deschid și închid cu acel sunet specific mașinilor nemțești ce inspirã calitate/soliditate.
Interior
Imediat observi poziția la volan și iatã ce mi-a plãcut și ce nu.
- Nu înțeleg de ce atunci când cobori scaunul, la VW se duce și in spate șezutul, fiind compromis imediat reglajul pentru picioare abia fãcut... primul minus. Trebuie sã începi ajustarile cu înãlțimea și apoi cu spãtarul și departarea de volan/pedale.
- De apreciat este cã scaunele sunt confortabile chiar și dupa 2 ore de condus continuu.
- Vizibilitate lateralã ok, dar un unghi mort foarte mare. Trebuie sã întorci capul, dar geamurile mari sunt bine venite.
- Volanul are forma potrivitã, cu fundul turtit, dar pielea sinteticã pãrea a fi un fel de cauciuc, iar multitudinea de butoane fãrã semne familiare iți distrage atenția de la condus. E ca și când au încercat sa punã toate funcțiile pe volan.
- Ușile oferã spațiu suficient pentru sticlele mari de apã și inclusiv buzunarele sunt cãptușite cu ceva ce aduce a mocheta, dând încã o data senzația de calitate.
- Bordul împrumutat parcã de la vechiul Passat, cu ceasuri clare, ecran tactil mare, totul așezat frumos. Finisaje de negru lucios si aluminiu mat ce se completeazã bine.
- Bricheta pusã lângã cotierã încurcã dacã ai GPS sau alt aparat cu un cablu scurt trecând chiar pe deasupra schimbãtorului.
- Pasagerii din spate se bucurã de spațiu și de ventilație la nivelul picioarelor si al corpului. Cel mai mult se observã grija pentru pasageri la nivelul șezutului foarte lat. Poate și pentru cã nemții sunt în general înalți.
- Dar trebuia sã fie un compromis undeva din cauza asta și este vorba de portbagaj. A intrat o valiza mare și înghesuite 2 genți de mânã. Este penibil de mic pentru clasa lui. Focusul are portbagaj imens. Și golful 5 avea portbagajul mai mare. Dimensiunile exterioare similare cu impreza mea, dar portbagajul la impreza este cu cel putin jumãtate mai mare. E drept cã în spate șezutul e mai scurt. Nu conteazã cã oricum acolo stau fetele mici de înãlțime.
Tehnologie
Aici am multe de spus, de bine și de rãu.
- Torpedo refrigerat, AC care rãcește imediat de la pornire, farurile de ceațã de care spuneam mai devreme, sunt dotãri care mi-au plãcut. Dar sã nu uit și de frâna de mânã electronicã ce se activeazã automat la oprirea motorului, cu funcția de auto hold în pantã. Se dezactiveazã dacã pornești motorul și pleci de pe loc. Totuși prefer varianta clasicã mult mai sigurã și simplã. De exemplu am parcat in pantã și am vrut sã las mașinã sã mai curgã puțin in spate și nu înțelegeam ce o oprește.
- Funcția start-stop engine trebuie dezactivatã de fiecare datã, nu își are rostul, oprește motorul și când este rece, se oprește aerul condiționat, nu protejeazã turbina fiindcã ieșind de pe autostradã direct la semafor se oprește și motorul. In momentele când te oprești o secundã mai rãu amețește motorul și pierzi plecarea rapidã in giratoriu. vibrațiile sunt mari la repornire, chiar dacã repornește rapid.
- Butoanele de lângã schimbãtorul de viteze au cea mai proastã logicã. Unele apãsate/luminate reprezintã ON iar altele reprezintã OFF pentru funcția alocatã. Mereu te întrebi cum trebuie sã fie butonul respectiv pentru funcția pe care o vrei.
- Asistența la parcare pornește automat la semafor dacã te apropii de cel din fața ta, sau trece un scuter printre mașini. Trebuie mereu opritã.
- Apar in continuu mesaje de condus economic. Nu se pot scoate. Am încercat sa schimb vitezele cum îmi spunea el și era sã moarã motorul. In treapta 4 la 1500 rpm el îmi zicea sã trec la 5. Am încercat o data și apoi am renunțat dupa ce a inceput toatã mașina sã vibreze.
- Ecranul tactil rãspunde ok, dar posturile de radio sunt grupate câte 6 și nu poți sã dai scroll. Poți sa le ai afișate doar pe primele 6 apoi pe urmãtoarele 6. Similar pentru alte meniuri. De fapt este un fel de carte unde dai pagini și butoanele sunt predefinite.
- Funcția de avertizare a presiunii in pneuri s-a aprins și când am verificat îmi cerea sã mã asigur cã respecta valorile de fabricã in toate pneurile. Ghici ghicitoare care sunt alea. Sistemul le memoreazã, dar nu ți le arãta. Am fãcut presiunea egalã cât am crezut eu (dupã ce am verificat pe pragul ușii valorile comune) și apoi i-am confirmat sistemului cã presiunea este egalã si conform cu recomandarea. La ce mai e bunã funcția dacã nu știe ce valori sunt ideale? Pânã la urmã el monitorizeazã doar dacã toate pneurile au aceeași presiune.
- Cruise control funcționeazã din 10 in 10 km/h daca apeși + sau - pe volan, ceea ce mi se pare aiurea. Poate se customizeazã și nu știu eu... la ford se modifica cu câte 1 km/h și îmi place mai mult așa.
Comportament dinamic
Al doilea motiv pentru care nu aș cumpãra mașina.
- Se așeazã bine pe curbe, e confortabilã, dar suspensia e mult prea moale. Sare pe autostradã ca iepurele la fiecare denivelare. Îți dã o senzație de nesiguranțã.
- Frânele poate nu erau aerisite, dar ai nevoie de apãsare fermã pentru frânare bunã.
- Direcția este electricã și nu simți nimic in volan, dar mãcar e bine ajustatã. E varianta variabila din grupul VAG și simți cã se întãrește la viteze mari, dar per total habar nu ai unde sunt și ce se întâmplã cu roțile. Mai mult feeling e in volan la Corsa (nu credeam ca o sã spun asta vreodatã). De fapt, Corsa e mai rigidã decât Golf.
Motor și transmisie
Mult așteptatul capitol pentru multi probabil.
- Primul lucru pe care îl observi e cã e diesel. Si din mașinã cu muzica pornitã se aude micuțul.
- Ambreiajul are cursa scurtã și prinde jos. Neobișnuit pentru mine, dar plãcut. Cam ca la ford dacã îmi aduc bine aminte.
- Gata, am pornit la drum! Treapta 1 și accelerația este liniarã dar se tureazã foarte repede fãrã a prinde vitezã (parca ești pe LOW in forester). Și apoi dai 2 iar mașina fuge de sub tine. Mașina are cuplu, dar comportamentul e nefiresc. Am încercat sã plec încet cu 1 și mi-a dat in nas la schimbare. Nu am reușit sã mã înțeleg cu ea in 3/5 din schimbãri intre treptele 1 și 2. Ba pleca lansatã când treceam in 2, ba se poticnea. Poate era ambreiajul dus?
- Manevrarea schimbatorului rãmâne in continuare un punct forte pentru VW. Au cel mai bun feeling. Sã nu ii uit acest plus.
- Mașinuța trage bine per total pânã pe la 110km/h. Apoi e total leșinatã și nu mai face nimic deși pare cã vrea.
- La 3000 rpm motorul urlã in chinuri și cere sã schimbi într-o treapta superioarã. E mai galagios decat pe golf 6.
- Consumul înregistrat a fost 5.7% iar la un test de consum minim nu am reușit mai putin de 5.5 cu aerul pornit, chiar și cu funcția auto-stop/start pornitã.
- Depãșirile se fac ușor daca nu ai vitezã mai mare decât maximum legal, dar trebuie ținut cont cã motorul trage cel mai bine intre 1600-2500 rpm. In afara acestui interval se simte ca un motor mic aspirat. Deci trebuie aleasã cu grijã treapta.
Concluzie
Cred ca VW a vrut de la noul Golf sã atragã o clientela orientatã spre confort și in același timp sã își etaleze noile tehnologii, nu prea apreciate de mine.
Dacã îți dorești totuși o mașinã germanã cu un consum mic, spațiu cat pentru 2 adulți + bagaje de o sãptãmânã și confort peste ce oferã clasa mini, aceasta este mașina.
Eu recomand sã aruncați o privire și la variante mai ieftine.
In afarã de consum și cum trage motorul in banda de cuplu maxim, nu are multe atuuri acest ultim model de Golf. Poate cã da, in continuare este peste concurenți la capitolul interior. Deși a fost lansat noul Astra care aratã bine.
Sper cã v-a plãcut descrierea mea. Dacã aveți întrebãri, le aștept.
Mihai