Impreza GT 2000 vs Bug-Eye
Subaru club Romania

Impreza GT 2000 vs Bug-Eye

Muttley

  • 5132
Impreza GT 2000 vs Bug-Eye
« on: September 25, 2015, 21:42:55 PM »
Salut, primul meu mesaj pe forum.
Am o vaga senzatie ca subiectu' trebuie sa se mai fi discutat, insa eu n-am gasit. Daca exista discutia, mutare va rog in topicul potrivit, si stergeti aici. Mersi.

Prin 2008 m-a lovit prima oara. Cred ca daca gaseam ce voiam, aveam WRX deja. N-am gasit, m-am luat cu altele, am dat uitarii.
In urma cu vreo 2 ani aveam nevoie de masina, urgent. Aveam de ales intre WRX second (una din cele 2 versiuni din titlu) si Swift Sport second, model 2007, singurele masini care starnesc ceva in mine. Mai starneste ceva in mine Loganul Diesel, da' starneste pe partea pragmatica, si cum traim doar o data... intelegeti.
Nu insist cu detaliile si imprejurarile, dar am sfarsit prin a-mi lua un Swift Sport nou, model 2012. Din nefericire pentru mine, masina nu este decat o dezamagire crunta. Pentru mers la piata sau naveta e okish, insa pentru condus e o conserva plina de electronica, care crede ca soferul e idiot, si ea stie mai bine. Nici aici nu insist, ca ma deprima.

Si mi s-a pus pata iar... Daca in primul episod inclinam spre Impreza GT 2000 (GF am aflat mai nou ca se intituleaza) din cauza aspectului exterior infinit mai atragator (gaseam la momentul ala), acum inclin spre bug-eye, pe motiv ca mai nou, mai evoluat, interior (mult) mai atragator, mai ranforsat in zona habitaclului am citit p-undeva, deci mai sigur. In plus, acum mi se pare mai atragator bug-eye-ul si exterior. O fi varsta... Tot din cauza varstei probabil, vreau neaparat SW.

Chestia-i ca desi m-am uitat doar dupa bug-eye, sunt oferte foarte atragatoare si p-ala vechi. Azi m-am uitat juma' de zi la pozele unuia, si parca-ncepe sa-mi surada din nou. Si iar sunt indecis...

Am rasfoit forumul, si sigur sunt persoane aici care stiu foarte bine ambele modele. Putem face o comparatie va rog? Sub toate aspectele, dinamica, comportament motor, comportament suspensie, cutie. Fiabilitate, hibele si atuurile fiecarei versiuni. Confort, diferente de consum, practicalitate, dotari. Calitate tabla, rezistenta la rugina, siguranta, habar n-am, mai spuneti voi. Ce a evoluat odata cu aparitia GG-ului, ce ar fi de regretat de la GF?

Precizez de pe acum: GT 2000 (1999-2000), sau bug-eye (2001 - 2003), niciun alt model. Masina as lua-o stock (sau cat mai aproape, cu chestii reversibile), as lasa-o/reface-o stock, si as folosi-o pur si simplu sa merg cu ea unde am treaba. Mai mentionez ca-s un pretentios desavarsit, ma leg de orice nimicuri. Asa ca spuneti TOT ce stiti va rog!

Multumesc
WRX SW 2002

UXE

  • 1741
Răspuns: Impreza GT 2000 vs Bug-Eye
« Reply #1 on: September 25, 2015, 21:57:40 PM »
Bug-eye-ul lui Mihai de la Targul auto ( Bursa) nu  iti place?   Are ceva modificari , insa e o masina de care a avut foarte mare grija de ea.   Foarte rar sa gasesti ceva stock cu vechimea asta.

Muttley

  • 5132
Răspuns: Impreza GT 2000 vs Bug-Eye
« Reply #2 on: September 25, 2015, 22:08:54 PM »
M-asteptam sa amintiti de "vagon"  ;D
E super-ok masina, insa nu-mi place culoarea.

Se gasesc si stock, cu rabdare.
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Impreza GT 2000 vs Bug-Eye
« Reply #3 on: September 26, 2015, 18:59:07 PM »
Motorul EJ205 de pe bugeye a fost folosit de japonezi pe diverse modele de impreza si forester din 2001 pana in 2014 cand au scos noul motor de 2l cu injectie directa. E un motor extrem de fiabil si daca se intampla sa ai probleme cu el se gasesc piese noi din belsug la preturi ok.

Bugeye cu rugina la aripi nu prea am vazut, in scgimb GF fara rugina gasesti doar daca a fost refacut, cum avem niste exemplare superbe pe aici, dar a fost nevoie de taiat masina de la jumatate.

Cam de asta eu m-am orientat si m-as orienta spre new age (adica 2001+).

GF-ul are farmecul lui evident, cu forme mai drepte si mult mai usor, dar cam greu cu piese originale.

celalalt

Răspuns: Impreza GT 2000 vs Bug-Eye
« Reply #4 on: September 26, 2015, 20:21:26 PM »
De ce cred eu vrea GC defapt.Nu GF.?

Muttley

  • 5132
Răspuns: Impreza GT 2000 vs Bug-Eye
« Reply #5 on: September 27, 2015, 21:47:05 PM »
Din ce am citit, GF e breakul, GC berlina. Sa trecem peste codificari insa, nu cred sa conteze prea mult. Am precizat ca vreau musai breakul (Sport Wagon).

Pe langa ce ati mai amintit voi, pare-se ca ala vechi e cu 100-150kg mai usor, ceea ce-nseamna pana pe la echivalentul a 2 persoane-n minus. E enorm! Dar... M-am mai uitat, am mai citit, am mai vazut filme... Un lucru e cert, breakul GT-ului e urat din spate cu spume. Berlina e superba pe toate partile, insa breakul, din spate zici ca-i oaie netunsa. N-as putea. Fara suparare, e parerea mea subiectiva.

M-a mai alarmat si Mihai la partea cu rugina, de care stiam deja din atatea alte anunturi cu GT-uti ruginite, iar exemplarul de-mi facea cu stopu', fiind din Anglia, si avand deja rugina vizibila la partea inferioara a portierelor, nu putea fi decat cu surprize. Am sa rezist tentatiei.

Am sa raman cu cel mai nou totusi. Mai greu, mai rigid (2x spun ei, mira-m-as), mai sigur, cu interior mai din noul mileniu, uniform de urat pe toate partile. Generatie mai noua, cu toate avantajele ce decurg din asta, uatevar. Bug-eye sa fie!

Parerile voastre raman in continuare binevenite.
WRX SW 2002

malakay

  • *
  • 4765
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: Impreza GT 2000 vs Bug-Eye
« Reply #6 on: September 30, 2015, 19:11:10 PM »
man eu am avut si gc si gd (gc8 este dream car-ul meu ) eu am facut o combinatie perfecta de gc cu gd am pastrat caroseria si am pus tot de gd sti in ea... bord motor cutie etc...
caroseria de gc8 este mult mai usoara dar este si mult mai slaba (moale ) ...
probleme cu rugina la gc8 ... pragurile si pasajele spate asta e boala lor...
acum orice ce ai cumpara ...tot o sa modifici sa o faci cum iti place tie...
« Last Edit: September 30, 2015, 19:14:49 PM by malakay »
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

Muttley

  • 5132
Răspuns: Impreza GT 2000 vs Bug-Eye
« Reply #7 on: September 30, 2015, 20:32:08 PM »
Multumesc pentru interventie. "Caroserie moale" nu suna grozav, si-mi intaresti decizia.
Da, ti-am rasfoit topicul si am vazut ce ai facut dintr-a ta. Felicitari!

PS: 105kg diferenta de greutate parca am citit.
PPS: turatia de cuplu maxim cu ~500rpm mai sus la cel vechi. Deci mai docil ala nou.
« Last Edit: September 30, 2015, 20:33:48 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5132
Răspuns: Impreza GT 2000 vs Bug-Eye
« Reply #8 on: October 01, 2015, 13:16:41 PM »
Si totusi, poate extind gama de modele...
1) pana in ce an/luna s-a folosit motorul de 2l pe WRX?
2) la fel, pana cand motoarele au avut clapeta de acceleratie actionata prin cablu mecanic?

Intreb pentru ca hawk-eye ala nu pare chiar atat de urat...
WRX SW 2002

Răspuns: Impreza GT 2000 vs Bug-Eye
« Reply #9 on: October 01, 2015, 13:57:25 PM »
Hawkeye e cu 2.5, cele cu 2.0 sunt pana in 2005, inclusiv

malakay

  • *
  • 4765
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: Impreza GT 2000 vs Bug-Eye
« Reply #10 on: October 01, 2015, 18:34:23 PM »
drive by wire aparut pe 2006+
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

Muttley

  • 5132
Răspuns: Impreza GT 2000 vs Bug-Eye
« Reply #11 on: October 02, 2015, 11:19:18 AM »
Referitor la bug-eye, niste informatii interesante (sursa):

Quote
A few things to note:

* 03+ has AVCS which makes the car a lot nicer to drive, torque-ier off boost and boost earlier
* apparently the gearboxes got a little stronger some time early 2002
* 2001 has the worst gear rations and is the slowest wrx
* 2001 (does the 2002?) has a cat in the up-pipe which makes it feel sluggish and also if the cat died then it takes the turbo out with it! (If you end up with a 2001 I recommend taking the cat out in the dump pipe ASAP, pretty cheap and easy)

* da, distributia variabila e o chestie extrem de faina. Pacat.
* mai degraba s-au modificat rapoartele, cutia s-a scurtat mult in 2002 (diferential + trepte). Fiind un 5 trepte in loc de 6, e mai bine cu o cutie scurta, mai neeconomic pe autostrada. Demaraj mult mai bun cu aia scurta, mai usor de condus. Nu e diesel, deci cutia scurta castiga detasat. Link cu diferenta de rapoarte.
* habar n-am la ce se refera ultimul punct cu matza din teava de sus  ;D

E cumva chestia din stanga sus in poza, care urca (presupun) spre turbina?

Edit: da, aia este. Cum se muta catalizatorul ala dupa turbo, citez, "cheap and easy" nu ma prind, insa clar nu e momentul acum pentru discutia asta.

Edit 2: Mihai, neaparat trebuie sa aflu cum se simte o cutie din 2001 :P
« Last Edit: October 02, 2015, 11:30:57 AM by Muttley »
WRX SW 2002

Răspuns: Impreza GT 2000 vs Bug-Eye
« Reply #12 on: October 02, 2015, 11:47:28 AM »
Catalizatorul nu se muta, ci se elimina "cheap and easy"

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Impreza GT 2000 vs Bug-Eye
« Reply #13 on: October 02, 2015, 13:41:59 PM »
Vezi ca depinde de unde iei informatiile. 2001 este pentru multi GC, nu BUG. A fost ultimul an de GC. La mine e productie Decembrie 2001 dar pe multe site-uri de piese din afara trebuie sa selectez 2002 pentru bug eye. Asta ca sa nu amesteci informatiile. Nu stiu ce e mai sus. Apoi cutiile le-au schimbat doar de la o generatie la alta, nu pe durata vanzarilor aceluiasi model. Adica nu am auzit sa fi existat 2 cutii pe Bug, dar poate nu stiu eu.

In alta ordine de idei toate WRX-urile au cutie in 5 trepte lungi (mai putin cele de Japonia), dar pe autostrada nu e nici o diferenta, intrucat treapta finala la 5mt si 6mt au cam acelasi ratio.

Iar ca rezistenta stiu cativa care merg cu 300+ cai la motor pe cutia de wrx bug, in timp ce la hawk de exemplu au picat pe capete.
« Last Edit: October 02, 2015, 13:45:24 PM by MihaiFlorescu »

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Impreza GT 2000 vs Bug-Eye
« Reply #14 on: October 02, 2015, 13:50:17 PM »
PS: despre AVCS mai multe stie malakay. El a vazut motor de WRX blob si motor de STI blob. STI-ul are sigur, dar la WRX nu mai stiu.

Am vazut ca sursa citata este Australia. Aia au piata usor diferita. Ei fiind mai aproape de Japonia, primesc modele mai mult asemanatoare cu cele de acolo decat ce se trimite in Europa sau America.
Difera legislatiile etc.

Cauta mai bine pe forumuri din UK daca vrei specificatii de Europa, doar ca ti-am zis, ei au avut la vanzare si un GC prin 2001 (prima jumatate).
« Last Edit: October 02, 2015, 13:51:57 PM by MihaiFlorescu »

malakay

  • *
  • 4765
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: Impreza GT 2000 vs Bug-Eye
« Reply #15 on: October 02, 2015, 20:17:33 PM »
wrx nu a fost cu avcs (decat o singura vers de japonia ) , sti-ul 02-07 are avcs doar pe admisie  , 08-15+ are avcs si pe admisie si pe evacuare !
daca vrei cutie scurta iti iei gc8  final drive 4.11 pe 5 la 3k ture ai 100/h fata de cutia de bug+ final drive 3.54 pe 5 la 3k ai 120/h !
orice cutie de 5 trept rezista la 300hp daca mergi CU GRIJA !  daca o sa ii dai plecari sau mers racing o sa fac poc destul de repede !
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

Muttley

  • 5132
Răspuns: Impreza GT 2000 vs Bug-Eye
« Reply #16 on: October 02, 2015, 20:59:11 PM »
... cutia de bug... pe 5 la 3k ai 120/h !
Am vazut pe yt, da' nu stiam care versiune e. 120 la 3000rpm am si acum, dar in treapta 6, 1.6 aspirat cu 136 cai, 60/h in 1, 100/h in 2, si mi se pare etajarea perfecta. Probabil ca asta ar compensa treapta intermediara lipsa prin cuplul mult, MULT mai bun (dublu).
100/h in ultima treapta la 3000rpm nu e de naveta.
Despre lipsa VCT-ului ce sa zic... Mai putine chestii care sa mearga prost.


WRX SW 2002

Răspuns: Impreza GT 2000 vs Bug-Eye
« Reply #17 on: October 02, 2015, 21:20:22 PM »
WRX/ STI nu au fost facute pentru naveta. Pentru naveta iei un aspirat mic, un diesel mic si ai consum mic

Muttley

  • 5132
Răspuns: Impreza GT 2000 vs Bug-Eye
« Reply #18 on: October 02, 2015, 21:21:23 PM »
E la figurat.
WRX SW 2002

malakay

  • *
  • 4765
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: Impreza GT 2000 vs Bug-Eye
« Reply #19 on: October 02, 2015, 22:06:16 PM »
la 6 trepete pe a 6a la 3k ai 120 ....  cel mai lung drum cu sti -ul meu a fost de vreo 3200 km o vacanta prin grecia ... si am scos un consum de 10L in afara mers 120-140 constant si reprize de 200+ in depasiri
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae