Si in sfarsit am avut ocazia sa am de-a face cu mezinul familiei Subaru!
Astazi am condus masinuta asta :
http://ww3.autoscout24.de/classified/277864539?asrc=st|as
Stiu ca de-abia asteptati impresii si comentarii si sper sa nu va dezamagesc, pentru ca exprimarea mea nu va fi super tehnica.
Sa incepem:
- Linia comfort arata foarte bine, desi este aproape un entry level. Totul este bine finisat, materialele sunt de calitate mai peste tot
si arata bine inchegat. Ca optiuni standard are o gramada de chestii pentru care, la alte marci, trebuiesc scosi bani sanatosi: incalzire in scaune, oglinzi electrice rabatabile automat, sistem lane assist, tempomat, oglinda retrovizoare cu dimming, camera la parcarea cu spatele, senzori de apropiere, jenti de aliaj de 18 inch, etc.
- Ca tinuta de drum, ce m-a frapat in mod deosebit a fost impresia ca masina asta e lipita de drum...pe unde am fost (si au fost si drumuri mai de tara cu ceva denivelari, rampe, pante, curbe stranse etc.) la 120-130 la ora sau la 80 in curbe, pe drumuri denivelate nu am simtit nici macar o clipa ca imi fuge masina in vreo parte. Vremea a fost insa foarte buna asa ca nu am putut vedea cum se comporta in ploaie sau in alte conditii, dar sincer, masinuta m-a impresionat foarte placut si nu imi fac griji in ea.
- Suspensiile sunt putin mai rigide decat la alte masini, dar cred ca asta e absolut normal pentru un awd insa nu ma pot plange ca am simtit vreun disconfort
- scaunele sunt super faine, au suport lombar si lateral incat chiar si in curbe mai stranse nu am simtit ca ma arunca in vreo parte, ba parca mi se parea ca ma tine cineva in brate
- cutia de viteze
no aici am o impresie mixta. Adica desi am descoperit ca plecarea de pe loc chiar si in mod Inteligent, are destula vana (in Sport si mai mult), totusi cat am stat pe automata, era o mica pauza intre momentul apasarii pedalei de acceleratie si acceleratia in sine a masinii. Am incercat si in mod Sport si este o diferenta, insa parca e un urias adormit, care are potential sa traga, insa trebuie sa se dezmeticeasca oleaca pana isi da seama ce are de facut. Insa din fericire exista si un mod "manual" in care poti folosi padelele de pe volan si poti incerca sa iti imaginezi ca ai fi un mic Senna. Diferenta intre "manual" si automat nu este totusi foarte mare, adica computerul este programat in asa fel incat te lasa sa schimbi viteza dar daca vede ca nu te adaptezi la indicatiile lui, va schimba el pentru tine
. Asta e un lucru bun pe de o parte pentru ca stii ca nu ai cum sa o turezi la 8-9000 de ture si sa f... motorul dar parca, iti ia placerea ca din cand in cand sa mergi mai sportiv. In fine, trebuie sa mai conduc putin ca sa ma prind ce poate cu adevarat sa faca Levorgul.
- antifonarea parca prea buna!
) Adica cu muzica data incet si plecare de pe loc se aude ceva de la motor dar parca e hybrid ceva. Se aude cum se accelereaza motirul, asa infundat si parca imi inchipui un leu care incepe sa raga dar care are o perna peste bot
)) Trebuia sa ascult cu atentie ca sa aud cum se tureaza motorul. La drum lung asta e clar un lucru bun, nu ai treaba sa iti vajaie capul sau sa nu te auzi unul cu altul.
- la franare, trebuie sa spun ca mi s-a parut putin "nerodata", adica trebuia sa apas pana la fund ca sa se simta ca franeaza. Am incercat sa pun o frana mai brusca, insa parca a fost putin in reluare. Sper sa fie doar pentru ca masina are doar 1000 de km si inca nu-s toate la locul lor.
- ca spatiu, no complaints! Am fost cu un prieten de-al meu care are 1.96 si care a stat in spate si mi-a spus ca a ramas impresionat de cat de confortabila este si cat spatiu are si in inaltime, chiar daca de afara pare destul de mica. Portbagajul e incapator 550 de l cu niste compartimente pentru trusa de prim ajutor si extinctor plus inca 2 una pentru roata de rezerva si unul mai mic. Ce imi place este ca are un buton in portbagaj prin care se lasa bancheta din spate, si se lasa la acelasi nivel ca si portbagajul ceea ce e super practic.
- sunet, muzica, electronica sincer nu am avut mult timp sa verific mai in amanunt insa boxele sunt super clare si are potential de volum.
Ca idee, eu sunt interesat de varianta Sport la care dealerul mi-a facut o oferta buna undeva la 34k cu un set de winter tires incluse si cu dobanda de 1% la credit auto si acum stau pe ganduri daca sa o iau sau nu
. E clar ca masina asta are personalitate si ca marca in sine este diferita de "mainstream" si asta e ceva ce ma atrage. Pe de alta vorbind cu cativa prieteni din germania, mai toti mi-au spus ca 34k pentru o masina care in 1-2 ani isi va pierde 60-70% din valoare, poate e cam mult! Insa ma gandesc ca, daca o fi sa o iau si apoi peste 1 an 2 sa ma gandesc sa o schimb, cu siguranta s-o gasi unul dintre fratiorii de forum sa o ia, ca sa ramana in familie
Dar serios vorbind, cineva spunea mai devreme...once Subaru, always Subaru si conducand Levorgul am inteles putin ce inseamana asta...va fi o casnicie pe viata
No, tineti-mi pumnii fratilor, in maxim o sapatamana trebuie sa iau o decizie si sper sa ma vedeti la capitolul Noi membri si masinile lor