Salutare!
Momentan sunt indecis ce sa fac odata vanduta impreza:
- sa ma bag la un Subaru nou pe care sa il intretin ireprosabil cu reviziile dese si piese schimbate la termen, nu atunci cand pica, dar pentru asta va fi nevoie de leasing, credit etc. pe niste ani dar stiind ca o sa tin masina probabil mult mai mult timp o sa merite.
- sa ma bag la un outback sau legacy second hand pe care probabil il pot plati fie cu banii jos, fie in maxim un an, dar nu se stie apoi de ce piese si reparatii va fi nevoie.
Asa ca sper sa ma ajutati cu primul punct. Masina noua... unde oscilez intre Levorg si Outback si am facut o lista de plusuri si minusuri la fiecare, adaptate nevoilor (si preferintelor) mele.
Levorg
+++ aspect
+++ stabilitate pe viraje
+++ motor turbo, specialitatea celor de la Subaru
+ motor mic => taxe si asigurari mai mici
+ cuplu motor mai mare disponibil intr-un interval mult mai mare de turatii
+ hood scoop emblematic Subaru
+ pretul decent pentru dotarile pe care le are
- interior mai mult asemanator cu Impreza si Forester decat cu Legacy (descendentul)
- jante pe 18, deliciul gropilor
- ampatament lung si garda la sol reduse posibil sa o expuna gramezilor de zapada sau a rampelor de acces in parcarile subterane
- nu are si cutie manuala
- motor nou a carui fiabilitate inca nu a fost demonstrata
Outback
+ Aspect mult imbunatatit fata de variantele precedente
+++ Spatiu pentru bagaje mai mult decat suficient
+++ Interior premium peste ce obisnuieste Subaru sa ofere
+++ Spatiu pentru pasagerii din spate foarte mare si cu ventilatie + disponibil pe unele variante scaune spate incalzite
+ Motor aspirat fara probleme de fiabilitate si costuri de intretinere mai mici ca la un turbo
+ Garda la sol permite abordarea lejera inclusiv a drumurilor neasfaltate
+ X-Drive ce permite simularea unor viteze cum sunt cele cu maneta de Low-High, control la coborare si am inteles eu blocarea transferului in 50-50
+ Cauciucuri inalte
- Tangaj mare
- Subvireaza destul de mult daca se abordeaza curbele mai tare
- Taxe mari pentru motorul de 2.5
- Usor submotorizat data fiind greutatea masinii la gol, daramite incarcata toata (ar avea nevoie de ceva mai mult cuplu sa se descurce cu masa) - ar fi putut avea un 2.0 turbo sub 200 cp axat mai mult pe cuplu decat pe putere (cum au cei de la Mercedes)
- Masina lunga si destul de lata, deci mai greu de condus si parcat in oras
Dieselul pe Outback am inteles ca elimina minusurile putere & cuplu si depasirile sunt mult mai lejere la un consum mai mic, disponibilitate cutie manuala, doar ca... e diesel.
Sau zic si eu cum spunea colegul nou, Scoda Octavia Scout 1.8 TSI
NOT!