2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

andea79

  • *
  • 4031
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #120 on: October 24, 2015, 23:31:18 PM »
eu zic sa studiezi mai intens broblema uleiurilor/lichidelor si filtrelor (oricum ai timp) -> mai ales pe forum-uri de afara unde gasesti si analize de ulei si in general mult mai multi utilizatori ca la noi si date mai multe in general ...

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #121 on: October 25, 2015, 00:34:21 AM »
.

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #122 on: October 25, 2015, 00:40:10 AM »
Pentru 75w90 recent s'a recomandat Castrol (Syntrax parca - mai exista si Syntrans) pe forum, probabil o sa il incerc si eu la anul

Muttley

  • 5124
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #123 on: October 25, 2015, 11:55:13 AM »
...mai ales pe forum-uri de afara ...

M-am uitat putin aseara si azi, si treaba-i impartita ca de obicei: unii lauda Redline LW ShockProof, altii spun ca e prea alunecos, sincroanele n-au timp sa sincronizeze si caraie distructiv treptele. Altii recomanda cocktailuri din 3 produse. Asa maniac inca nu-s, mai ales cu o masina second care naiba stie ce-a-ndurat.

Am cerut pretul pentru 4l din Redline normal, 75W90 GL5. Compar apoi cu Motul gear 300 si aleg din cele 2. Desi experienta mea cu Motul a fost una dezamagitoare, iarna, la rece, era un chin schimbarea treptelor. Reno 5MT, nu c-ar conta.
WRX SW 2002

Muttley

  • 5124
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #124 on: October 25, 2015, 18:53:23 PM »
Ma uitam saptamana trecuta la povestea unui canadian, pe wrx forums parca, cu un blobeye albastru din 2004. La un moment dat, din motive ce nu le retin, a dat jos bara fata, iar traversa de sub bara era putregai de rugina, practic nu prea mai exista.
Astazi, dupa ce am terminat de ceruit pasajele spate, ma uitam la ea si nu prea mai aveam ce sa-i fac. Mi-am amintit de canadian, ma uitam la bara fata, la faptu' ca nu sunt montate carenajele, scutul si plasticele alea de pe dedesubt... Era si cald... Asa c-am dezbracat-o si-n fata.



Remarca: mufele de proiector sunt IMPOSIBILE! A trebuit sa desfac proiectoarele din bara ca sa am acces total la ele, si sa le declipsez.

Am vazut de cand am luat-o c-ar fi oaresice urme de chit sau fibra in bara fata, in dreapta jos. Am aflat si povestea completa.
A fost trosnita in dreapta jos, cel mai probabil in ceva bordura prea inalta. Urmarile - masca fata indoita-n colt (nimic grav), bara reparata-n 2 locuri, si probabil ca de la demontarea de atunci, carenajul drept, ala de l-am comandat nou, a fost crapat.





Mai nasol dupa mine e faptu' ca in spatele polistirenului ala de sub bara am gasit rugina (click pentru rezolutia intreaga).



Am avut noroc cu proprietarul casei, are cam tot ce-mi trebuie pentru o reparatie rapida. In seara asta am smirgheluit, am aplicat feruginol, iar in zilele ce urmeaza ii dau cu grund la spray si vopsea tot la spray. La final, inainte de a pune bara, nesurprinzator... ceara!  ;D

Cauzele, dupa mintea mea... E clar ca traversa asta nu e tratata absolut deloc anticoroziv, vad ca e vopsita si atat. Fiind piesa separata de caroserie (am vazut vreo 6 suruburi care o tin de restu' copaii), cred ca se trateaza si acopera separat de restul masinii, doar vopsirea se face la gramada. Apoi, polistirenu' ala se clipseaza (are 2 picioruse) direct pe traversa, o acopera aproape ermetic, apa intra da' nu prea mai iese, iar rugina-si poate face de cap.
La polistiren nu renunt, e cu un rost acolo, soc pieton si alte alea. Solutia insa: nu-l mai fixez in traversa, ci-l fixez in bara, lipit cu silicon (sper sa nu se topeasca, n-am mai incercat). Mai trebuie sa ma asigur ca ramane distanta intre el si traversa. Am sa masor, iar daca nu ramane, va trebui sa-l subtiez cu vreo 10-20mm.

Bara... are suportul din dreapta spart. E bucata care-i fizeaza coltul pe traversa, cod 57707FE200 conf bibliei de la Mihai. Nu am timp sa-l astept, risc sa ma duc la RAR fara bara montata. Il voi comanda candva, sa fie pentru o alta ocazie. Acum am sa incerc o lipire, ce mai mult ca sigur nu va tine, dar imi fac datoria de a incerca.



Bara fata nu are nicio grila in gurile de radiator, ceea ce mi se pare aiurea. O musca mai obeza sau vreo vrabie sinucigasa luata la viteza mare ar putea strica unele chestii.
Voi cauta plasa "tunning" de aluminiu, neagra, cu fagurii cat mai mari, si am s-o lipesc acolo.



Ziua s-a scurtat, iar eu trebuie sa plec mai tarziu de la serviciu o perioada. Devine interesant  :D

PS:
Quote
Buna ziua,
Uleiul e in stoc. E cel mai vandut ulei de cutie de la noi. Pretul e 110lei/946ml. Transportul 15 lei fix, ca de obicei.
Total 455lei.

E vorba de Redlainu' 75-90. Cred ca asta va fi  :-\
« Last Edit: October 25, 2015, 18:55:06 PM by Muttley »
WRX SW 2002

celalalt

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #125 on: October 25, 2015, 18:56:22 PM »
Si o sa mergi cu masina?Sau o tragi in strech si o pui de bibelou?

Muttley

  • 5124
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #126 on: October 25, 2015, 18:57:57 PM »
Bibelou  ;D
WRX SW 2002

celalalt

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #127 on: October 25, 2015, 19:01:59 PM »
Bibelan de portelou...

Muttley

  • 5124
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #128 on: October 25, 2015, 19:06:55 PM »


Cine crede ca mi-e usor sa astept inmatricularea se inseala. Dar asta e situatia, si profit cat pot, s-o am in starea buna in care se afla cat mai mult.
De fapt nu cred c-am zis pana acum... eu am luat-o ca s-o tin. Breaku' asta nu e ceva trecator, la mine moare. Nu insist cu motivele, c-oricum nu intereseaza pe nimeni.
WRX SW 2002

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #129 on: October 25, 2015, 23:40:08 PM »
Daca te incalzeste cu ceva, si la Forester la fel de stupid sunt gandite prinderile/mufele proiectoarelor. Eu am avut nevoie sa le demontez si a trebuit sa dau bara jos cu totul sa am acces sa le pot scoate.
Asa e Subaru, pare'se

Muttley

  • 5124
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #130 on: October 27, 2015, 08:39:56 AM »
Am masurat, iar de fabrica, polistirenul are contact cu bara. Asa ca l-am subtiat si i-am schimbat fixarea.



WRX SW 2002

Muttley

  • 5124
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #131 on: October 30, 2015, 00:51:11 AM »
Urmeaza (iar) post lung si egoist, cu notite personale  :)

Am mai zis, da' o repet, ca tare-i frustrant... La 5 cand ajung acasa, apune soarele. La 5:10, cand sunt afara la masina, e cam intuneric.
In seara asta insa am inceput sa ma-nvat la lumina lampii.

Pana-n seara asta insa...
Am curatat rugina, am pasivizat-o cu feruginol, grund, vopsea, ceara la spray. Hailaitu'... am dat-o cu grund si vopsea-ntr-o seara, tarziu, pe intuneric, si eram stresat ca e frig si cam umezeala. Dimineata insa, lucrurile aveau sa fie si mai dramatice - afara, totul inghetase, inclusiv masina, cu tot cu traversa proaspat vopsita! Primul inghet din iarna asta, si fix cand am avut de vopsit. Prefer sa privesc partea haioasa totusi :)

Am lipit coltisorul ala de suport bara fata cu ceva bicomponent din Hornbach, si spre surpriza mea, pare sa tina.
Unul din praguri avea garnitura dezlipita, la fel grila de sub parbriz. Rezolvate cu acelasi adeziv. Clipsurile grilei au niste buretei la baza din fabrica, dar erau putrezi, i-am refacut din camera de bicicleta decupata la dimensiune. Maruntisuri care m-au ajutat sa ma misc repede in seara/noaptea asta. Urmeaza.

Asteptarea pieselor a luat un subit si consistent sfarsit astazi. Am fost chemat la Unix sa-mi iau maruntisurile, si a ajuns si stopul din UK la un prieten (mie nu-mi merge paypalu').



Poza cu toate stopurile, pentru ilustrarea diferentelor.



Primul pas a fost sa montez grila de sub parbriz, ca sa scap odata de prelata. Spre nenorocul meu, in ciuda asteptarii clipsurilor, lucrurile n-aveau sa mearga cum mi-as fi dorit, asta pentru ca grila are o portiune unde nu apasa perfect pe parbriz, ramane un mic spatiu. Motivul probabil - cand am declipsat-o, am deformat usor tabla suport inspre sus. Solutii ar fi doua, ori o desfac iar ca sa trag de tabla, ceea ce n-as prea face, ca iar stau si astept clipsuri, iar daca trag prea mult de tabla in jos nu va mai clipsa deloc, ori m-obisnuiesc cu ideea. Tind spre ultima, sau mai vad la vara, cand e cald si se plesnesc alea mai greu.

Initial aveam de gand sa ma opresc, dar abia prinsesem gustul. Asa c-a urmat bara.
Incredibil cat de usor se monteaza! O asezi pe traversa, o impingi usor, iar lateralele clipseaza SINGURE in suportii de pe aripi. Eu ma pregatisem cu cartoane pe jos, stateam cu grija c-am sa zgarii aripile si ma voi chinui tinand-o-n brate intins pe sub masina, in timp ce cu o mana caut o gaura cu un clips... nu, s-a asezat singura! Apoi, nu are niciun surub, doar clipsuri mari care "infloresc" cand le impingi miezul, vreo 12 parca. La unul dintre ele am renuntat, unde pe partea dreapta, sub masina, urmare a presupusei borduri in care a infipt-o vreun italian, gaura din traversa nu batea cu cea din bara. Absolut nicio problema totusi, nu mi s-a parut o fixare care sa preia vreo tensiune, asa ramane.

Am pus farurile, ornamentele alea mici dintre faruri si calandru, apoi calandrul. Totul a mers uns, totul se potriveste perfect la masina asta, gaurile pica cum trebuie, accesul e facil, toate vin la fix. O placere. Am incheiat cu proiectoarele.

Desigur ca un bec de pozitie nu se aprinde, posibil din prostia mea, ca am umblat la el zilele trecute. Si cum la becul de pozitie ai acces (Mihai, corecteaza-ma daca imi scapa ceva) doar prin demontarea farului de pe masina, mai am de lucru putin acolo. Un surub de far avea filetul stricat, asa ca nu l-am mai pus, rezolv cand gasesc unul potrivit.

Cam asta-i plasa, la lumina blitzului de smarfion ieftin.
Da, aia e pata de ulei, va trebui sa comand cam urgent garnitura aia de racitor.



Si daca tot era aproape 10 si nu-mi mai simteam mare parte din mine, de ce sa nu rezolv si cu spatele?
Am spalat stopurile, am mai retusat anumite tampoane din cauciuc desprinse de pe spatele lor, am montat becurile de ceata si mers inapoi.
Functioneaza toate aici. Poze am incercat iar sa fac, insa nu iese nimic.
Simetria insa, aia se vede.



In caz c-ar putea ajuta si p-altcineva...
- codul de clipsuri grila (sunt pereche). Cel din grila si cel din tabla. Astea-s pe a 2-a pozitie, numarand de la capete spre interior. Sunt 3 tipuri de clipsuri pe grila, capetele, astea, si un al 3-lea tip la interior, 4 bucati.
- codul de clips capace laterale lampi spate (2 + 2). Vad c-am facut poza pe partea gresita a ambalajului, dar e vizibil codul original, scris marunt.

Pe masura ce mai folosesc din ele, am sa continui cu codurile.
WRX SW 2002

Muttley

  • 5124
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #132 on: October 31, 2015, 20:49:05 PM »
Carenajul cumparat nou s-a potrivit foarte bine.
Clipsurile astea se folosesc in partea din spate a carenajului, 3 pe fiecare parte, nu-s pe cod original, exista aftermarket, cod Unix mai jos. Diametru de 7, dar, putin fortat, merg si pe gauri de 6, de exemplu la difuzoarele franelor fata (palniile alea din carenaj, sub bara).
Ca veni vorba, in dreapta, unde traversa e usor indoita, carenajul si capacul difuzorului franei nu se fixau, nu mai bateau pe gaura din traversa. Am cautat solutii, insa n-am avut de ales: am gaurit traversa + clips lung de bara  :-\

Saga buretelui s-a-ncheiat prin scurtarea sa, m-am gandit sa las spatiu sa spal cumva cu jetul.
Am primit o confirmare de la adrian2310, si p-a lui Impreza din 2002 exista doar pe dreapta. In sfarsit, sfarsit!



Am incercat sa pun la loc pragurile, dar in ultimul moment am vazut ca le-am rupt la demontare.
Clipsurile laterale stau in niste "aripioare" sa le zic ale pragului, cu pereti foarte subtiri. La fiecare aveam rupte cate 2 din 6.
Am amanat montarea lor pentru maine, timp in care stau la lipit. Neavand mare incredere-n lipitura, am profitat de un perete ce exista pe o singura parte a "aripioarelor" si am intarit cu cornier confectionat din carenajul vechi, schimbat. Fie ce-o fi. Clipsurile alea ajuta la apasarea pragurilor pe tabla, astfel incat sa etanseze corect.
In poza, cu rosu, zonele in care inevitabil vor surveni rupturi.



Asa ca, recomandare: NU DATI JOS PRAGURILE de amoru' artei.

Dupa esecul de mai sus, avand inca putina lumina, am dat jos eleronul de pe hayon, se vedea muschi crescand sub el, si ma deranja zdranganeala sa la inchiderea portbagajului.
Dupa desfacerea celor 2 suruburi, el insista insa sa ramana atasat de hayon. In manual, mai apar 2 clipsuri, desi la descriere e ceva de genu' jos suruburile, afara eleonoru'. M-am intors la masina, am tras cu grija, nimic. Pe Nasioc am gasit insa problema: clipsurile se desfac intr-un singur mod, prin interior, dupa desfacerea burdufurilor de cablaj de langa balamale. A functionat, am curatat, ceara, pus la loc. Cu alta ocazie am sa dau iar jos pentru a-i reface garniturile de etansare la apa. Am omis sa fac poza eleronului, insa se vad amprentele garniturilor in cea de mai jos.
Garniturile originale sunt din burete, dupa 13 ani s-au tasat, iar acum zdrangane.



Mi-a ramas pentru maine:
- praguri;
- dat jos far stang si remediat problema becului de pozitie;
- sa caut un T pentru furtunurile alea de apa, macar provizoriu, sa arate digerabil la RAR. Daca nu gasesc, gauresc vasul, ca la Mihai;
- remontare stergatoare.


« Last Edit: October 31, 2015, 21:00:33 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5124
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #133 on: November 01, 2015, 12:26:18 PM »
Printre altele, cod capacel ax stergator.

WRX SW 2002

Muttley

  • 5124
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #134 on: November 01, 2015, 18:33:08 PM »
... sa te asiguri ca capacul de pe radiator deschide la o presiune mai mare decat cel de pe vasul de langa turbo ...

Verificat, e ok.



Pe ele-i marcat asa: 137kpa la radiator si 108 la vas.
A inceput sa curga pe furtunul de la vas in jur de 80 grade, presiunea ramane-n continuare necunoscuta. Cel de la radiator n-a curs nici la 95, ceea ce-mi pare normal, toata suprapresiunea din circuit a descarcat pe celalalt, iar valoarea s-a plafonat.
Asa ca intreb - cand ar trebui sa declanseze cel de la radiator? In forja f mare, cand cel de la vas nu mai face fata? In caz de blocare a busonului de la vas? In ambele?

WRX SW 2002

UXE

  • 1741
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #135 on: November 01, 2015, 19:08:15 PM »
Zi-mi de unde ai luat cheia aia ... acuuum!!

Muttley

  • 5124
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #136 on: November 01, 2015, 19:11:08 PM »
http://www.bike-discount.de/en/buy/mighty-torque-wrench-set-2-24-nm-incl.-7-bits-30385/wg_id-542

Edit: nu ti-o lua, nu e buna pentru auto, nu stie decat cupluri foarte mici. Pe langa stergatoare chiar nu ma pot gandi la altceva la care ar merge.
« Last Edit: November 01, 2015, 19:23:35 PM by Muttley »
WRX SW 2002

UXE

  • 1741
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #137 on: November 01, 2015, 20:08:04 PM »
Atunci tu de ce ti-ai loat-o?

Muttley

  • 5124
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #138 on: November 01, 2015, 20:10:46 PM »
Ca sa strang stergatoarele, cu precizie optima.
WRX SW 2002

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #139 on: November 01, 2015, 22:36:19 PM »
 ;D


Ziceai (si asa e), ca toate socurile le preia ambreiajul, pentru ca tot cuplul e transmis la roti. In cazul asta nu e mai buna o cutie automata? Am vazut ca in Japonia era plin de wrx uri automate...