Urmeaza (iar) post lung si egoist, cu notite personale
Am mai zis, da' o repet, ca tare-i frustrant... La 5 cand ajung acasa, apune soarele. La 5:10, cand sunt afara la masina, e cam intuneric.
In seara asta insa am inceput sa ma-nvat la lumina lampii.
Pana-n seara asta insa...
Am curatat rugina, am pasivizat-o cu feruginol, grund, vopsea, ceara la spray. Hailaitu'... am dat-o cu grund si vopsea-ntr-o seara, tarziu, pe intuneric, si eram stresat ca e frig si cam umezeala. Dimineata insa, lucrurile aveau sa fie si mai dramatice - afara, totul inghetase, inclusiv
masina, cu tot cu traversa proaspat vopsita! Primul inghet din iarna asta, si fix cand am avut de vopsit. Prefer sa privesc partea haioasa totusi
Am lipit coltisorul ala de suport bara fata cu ceva bicomponent din Hornbach, si spre surpriza mea, pare sa tina.
Unul din praguri avea garnitura dezlipita, la fel grila de sub parbriz. Rezolvate cu acelasi adeziv. Clipsurile grilei au niste buretei la baza din fabrica, dar erau putrezi, i-am refacut din camera de bicicleta
decupata la dimensiune. Maruntisuri care m-au ajutat sa ma misc repede in seara/noaptea asta. Urmeaza.
Asteptarea pieselor a luat un subit si consistent sfarsit astazi. Am fost chemat la Unix sa-mi iau maruntisurile, si a ajuns si stopul din UK la un prieten (mie nu-mi merge paypalu').
Poza cu toate stopurile, pentru ilustrarea diferentelor.
Primul pas a fost sa montez grila de sub parbriz, ca sa scap odata de prelata. Spre nenorocul meu, in ciuda asteptarii clipsurilor, lucrurile n-aveau sa mearga cum mi-as fi dorit, asta pentru ca grila are o portiune unde nu apasa perfect pe parbriz, ramane un mic spatiu. Motivul probabil - cand am declipsat-o, am deformat usor tabla suport inspre sus. Solutii ar fi doua, ori o desfac iar ca sa trag de tabla, ceea ce n-as prea face, ca iar stau si astept clipsuri, iar daca trag prea mult de tabla in jos nu va mai clipsa deloc, ori m-obisnuiesc cu ideea. Tind spre ultima, sau mai vad la vara, cand e cald si se plesnesc alea mai greu.
Initial aveam de gand sa ma opresc, dar abia prinsesem gustul. Asa c-a urmat bara.
Incredibil cat de usor se monteaza! O asezi pe traversa, o impingi usor, iar lateralele clipseaza SINGURE in suportii de pe aripi. Eu ma pregatisem cu cartoane pe jos, stateam cu grija c-am sa zgarii aripile si ma voi chinui tinand-o-n brate intins pe sub masina, in timp ce cu o mana caut o gaura cu un clips... nu, s-a asezat singura! Apoi, nu are niciun surub, doar clipsuri mari care "infloresc" cand le impingi miezul, vreo 12 parca. La unul dintre ele am renuntat, unde pe partea dreapta, sub masina, urmare a presupusei borduri in care a infipt-o vreun italian, gaura din traversa nu batea cu cea din bara. Absolut nicio problema totusi, nu mi s-a parut o fixare care sa preia vreo tensiune, asa ramane.
Am pus farurile, ornamentele alea mici dintre faruri si calandru, apoi calandrul. Totul a mers uns, totul se potriveste perfect la masina asta, gaurile pica cum trebuie, accesul e facil, toate vin la fix. O placere. Am incheiat cu proiectoarele.
Desigur ca un bec de pozitie nu se aprinde, posibil din prostia mea, ca am umblat la el zilele trecute. Si cum la becul de pozitie ai acces (Mihai, corecteaza-ma daca imi scapa ceva) doar prin demontarea farului de pe masina, mai am de lucru putin acolo. Un surub de far avea filetul stricat, asa ca nu l-am mai pus, rezolv cand gasesc unul potrivit.
Cam asta-i plasa, la lumina blitzului de smarfion ieftin.
Da, aia e pata de ulei, va trebui sa comand cam urgent garnitura aia de racitor.
Si daca tot era aproape 10 si nu-mi mai simteam mare parte din mine, de ce sa nu rezolv si cu spatele?
Am spalat stopurile, am mai retusat anumite tampoane din cauciuc desprinse de pe spatele lor, am montat becurile de ceata si mers inapoi.
Functioneaza toate aici. Poze am incercat iar sa fac, insa nu iese nimic.
Simetria insa, aia se vede.
In caz c-ar putea ajuta si p-altcineva...
- codul de clipsuri grila (sunt pereche).
Cel din grila si
cel din tabla. Astea-s pe a 2-a pozitie, numarand de la capete spre interior. Sunt 3 tipuri de clipsuri pe grila, capetele, astea, si un al 3-lea tip la interior, 4 bucati.
- codul de clips
capace laterale lampi spate (2 + 2). Vad c-am facut poza pe partea gresita a ambalajului, dar e vizibil codul original, scris marunt.
Pe masura ce mai folosesc din ele, am sa continui cu codurile.