Ieri am avut de lucru prin Bucuresti si m-am vazut cu Malakay, mi-a dat un modul de UK si o plafoniera cine stie de care.
Azi am asteptat cu sufletul la gura sa ajung acasa ca sa ma apuc de treaba. De ce astazi si nu ieri, am sa dezvolt mai jos.
Inainte de orice insa, am mai cautat o data un distantier de plafoniera pe care Pfaizzzer se jura ca l-a auzit cazand sub scaunul soferului. L-am cautat sambata amandoi o gramada, degeaba. Astazi am reluat, am mutat scaune, am scos presuri, m-am uitat prin glisiere, nimic. Plecam in casa ofticat, sa caut ceva inlocuitor, vreo piulita cu 1mm mai mare decat surubul. Dar parca nu puteam, mi se parea prea frustranta situatia, stiam ca-l am dar trebuie insistat. Si am insistat, si l-am gasit in dreapta (!!!) dupa un plastic ce acopera capatul de glisiera. Pe cuvant ca m-am bucurat ingrozitor...
Plafoniera are dublu rol: o data face lumina in masina, apoi se comporta ca un suport pentru tapiteria plafonului, o ancora centrala ce nu lasa tapiteria sa faca burta in timp. Cota de strangere e data de 2 distantiere ca ala din poza de mai sus. O sa spuna lumea ca-s batut grav in cap, ca puteam folosi altceva in locul lui. Poate ca da. Dar m-am incapatanat sa nu vreau. Asta sunt.
Plafoniera de la Malakay e diferita ca forma, si dupa pasiunea pe care-am dezvoltat-o urmare a problemei asteia, n-am vrut sa pun alt model. Asa ca am decis sa iau doar intrerupatorul. Puse una langa cealalta am vazut ca nici mufele nu sunt la fel. Deci chiar am fost nevoit sa folosesc doar intrerupatorul!
Ieri am imprumutat de la un coleg de serviciu un... d-ala de lipit. Nu pistol, e ca un fel de surubelnita.
De fapt sa povestesc... Eram 4 persoane in masina unuia dintre colegi intorcandu-ne din Bucuresti, trebuia sa-l lasam pe primul in Rasnov si urma sa continuam. Si am intrat si eu, sa iau instrumentul de cositorit. Maica-sa, "dar restul unde-s???". Eu... "in masina, ingheata!". Ea... "cheama-i urgent in casa!!!". Si asa am mancat toti, iar eu am dezvoltat o pasiune pentru o sticla de rom. Am ajuns aseara acasa complet inapt sa lipesc fire. Dar na, bucuria e buna si cu o zi mai tarziu.
Sa revin la plafoniera. Evident, adio bec cu 3 leduri SMD de mare putere, am revenit la bec cu filament de masina veche.
Aveam niste banda de aluminiu, asa c-am aruncat 2 fasii p-acolo, m-am gandit ca rau nu poa' sa faca.
Pus plafoniera pe masina, proba, mergea pe pozitia de aprins continuu. Primul pas trecut cu brio, mai trebuia schimbat modulul, ca sa se aprinda si pe intermitenta.
Desfacut partea de jos a bordului, scos modulul vechi, bransat cel nou, bucurie mare, deschideam usa, bec aprins, o inchideam, se stingea treptat. Ce ciudat, anumite functii banale le luam de bune, dar abia cand nu mai merg incepem sa le apreciem. In fine, sa nu generalizez, asa mi s-a intamplat mie cel putin.
Cum era de asteptat, inchiderea centralizata din butoanele de pe cheie nu mai functiona. Eram insa cu lectia invatata pentru
pairing chei cu modul. In cazul meu, invers, modul nou cu chei vechi.
Am luat a 2-a cheie din casa si m-am pus pe treaba. Si am frecat contactul ala de l-am zapacit, am facut secventa de vreo 5 ori cred, niciun sunet de claxon, nimic. Salvarea a venit dintr-un manual de WRX EDM pe care l-am descarcat cu alta ocazie de pe net.
Ce-mi dadea cu virgula erau acei "registration connectors", am cautat pe google si am gasit mai multe poze cu celebrele mufe verzi. Am incercat cu alea, dar nu s-a intamplat nimic. L-am sunat pe Victor, mi-a povestit de mai multe perechi de mufe de prin masina, dar mi-a zis ca nu stie nimic despre mufe sub plasticul de la stalpul A, partea soferului. Doar m-a asigurat ca plasticul ala se scoate usor. Asa ca l-am scos. Iata ce am gasit:
Le-am legat, am apasat de 2 ori pe un buton oarecare de pe cheie, actuatorii au miscat de 2 ori. Reusisem!
Debransat mufele, pus la loc plasticul, mutat bride metalice pe module (repet, era de UK cel nou, bridele in oglinda), am pus totul la loc. Apoi am frecat inchiderea vreo 10 minute si m-am bucurat ca un descreierat.
Imi era dor si de lumina de la butucul contactului, uitasem complet cum arata...
Ce nu se aprinde in continuare e martorul din bord cu o cheie rosie. E posibil sa fie din cauza ceasurilor noi, pur si simplu sa fie becul ars. Sau nu stiu. Pfaizzzer, daca ai chef si nu uiti, vezi in ce conditii se aprinde la tine te rog, masina incuiata sau descuiata, usa inchisa sau nu, habar n-am.
Si cum o bucurie nu vine singura, am o alta problema, asta e mai grava. Nu glumesc, radiatorul s-a spart, am gasit problema, strang bani, il schimb, ma descurc. Dar cu ce urmeaza sunt blocat total. Nu mi se mai aprinde plafoniera cand deschid usile, pe pozitia din mijloc a comutatorului. Se aprinde doar pe pozitia de continuu aprins. Am zis ca-i din cauza ledului, am incercat cu becul original, face la fel. Ce-a patit si aia?
De ce sunt atat de incantat ca am reusit sa readuc la viata plafoniera am scris si atunci cand s-a ars, in urma cu mai mult de juma' de an: pentru ca NU ma pricep deloc la electrica si electronica, mi-e groaza de ele in ultimul hal. Am avut noroc de Pfaizzzer, ca m-a ajutat sa identific modulul cu probleme punandu-mi la dispozitie masina lui si mi-a diagnosticat si plafoniera cu, spune el, notiuni elementare de lucru cu multimetrul. Asa o fi... Si Malakay, care a avut piesele, si chiar mi le-a livrat personal. Le multumesc amandurora!
Si tin sa reiterez, de enorm ajutor e faptul ca Impreza WRX (valabil si pentru STI, evident) e o masina extrem de apreciata, o masina cult, pentru care gasesti orice informatie pe net. Inclus aici si manualul EDM, fara de care eram mort. Pentru alte masini nu gasesti nimic.
Desi nu pare, rezolvarea problemei asteia e cea mai mare reusita de pana acum cu cazanul. Chiar daca problema eu am provocat-o.
Maine, intentionat am sa plec la serviciu cu noaptea-n cap, sa fie bezna totala, iar cand descui troaca, sa se faca lumina