2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1340 on: November 06, 2016, 20:24:40 PM »
Omfg.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 5133
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1341 on: November 06, 2016, 20:26:08 PM »
Exprima-te si tu articulat. Hai, zi.
WRX SW 2002

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1342 on: November 06, 2016, 21:33:38 PM »
Nu ma pot exprima aici ca o sa para ca sunt sofer de tir.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

malakay

  • *
  • 4765
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1343 on: November 08, 2016, 14:53:44 PM »
nici eu nu pun prea mare accent pe aspect... dar se putea muult mai bine :D
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

Muttley

  • 5133
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1344 on: November 08, 2016, 14:58:44 PM »
Sa se opreasca ploaia si retusez  ;)
WRX SW 2002

Muttley

  • 5133
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1345 on: November 11, 2016, 19:40:06 PM »
Cu ajutor de la Autokino:



Cea din dreapta e a mea. Cea din stanga e cea de imprumut, n-am mai insistat sa intreb de modelul si anul de fabricatie al masinii de provenienta.
Am fatait-o cat de cat in seara asta si nu intrerupe deloc. Dar raman rezervat o vreme, iar un drum mai lung ar trebui sa fie edificator.

Altele... dupa vopsire, luni, mi-am luat capat de slefuit pentru bormasina. Elanul de atunci a fost stins de ploaia ce a tot curs de atunci pana astazi, vineri, si nici nu se anunta ca s-ar opri. Am si uitat ca e vopsita in colturi, atat de bine arata.
Zic asta ca o autoreplica la ce spuneam mai in urma, c-am sa slefuiesc lacul de urgenta. Ti-ai gasit...

Andea, nu mai pun captura cu torque. Azi a facut +210g/s de aer si 15.2 psi. Dar eu nu simt 280 cai nici batut.
Precizez ca atat Pfaizzzer cat si Calin de la AK au vazut pe laptopurile alea ale lor avans dat inapoi. N-am dat atentie, dar sa fi fost scaderi de 6 grade parca.
Intreb: e posibil ca avansul, urmare a intreruperilor cauzate de bobina, sa fie undeva foarte jos, si din cauza asta sa nu traga asa cum stiam eu c-ar trebui?
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4033
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1346 on: November 11, 2016, 20:45:14 PM »
poate fi, poti incerca un ecu reset si vezi dupa cum se simte...

Muttley

  • 5133
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1347 on: November 12, 2016, 20:25:09 PM »
Dimineata am scos borna, calcat frana, pus la loc, reset realizat.
Am traversat orasul, m-am intors, am mai frecat-o pe centura... nu stiu ce sa zic. Poate m-am obisnuit eu cu ea, ceea ce-ar fi nasol rau de tot  :(
Andea, mai gandeste-te putin, poate acea corectie functie de temperatura isi face de cap cand e frig afara? Am senzatia ca ne scapa ceva...

Partea buna: tot nu intrerupe... ok sa iau o singura bobina noua pentru cil 4? Adica oricum asa am sa fac, eu nu le schimb pe toate decat daca imi pica din cer un set direct in cap. Vreau doar sa stiu cat rau fac.
_______________

Cateva detalii despre schimbul de ulei motor. Tips and tricks daca vreti, unii o sa spuneti ca-s tampenii, n-aveti decat.
In primul rand, ideal e sa ai asa ceva:



Drumul de dimineata l-am facut special pentru ele. Dimensiunea am mai scris-o pe la inceputul topicului, 20/25.
Garnitura aia de cupru se taseaza la prima strangere. Teoretic, la a 2-a utilizare nu mai etanseaza. Practic am vazut ca nu-s niciodata probleme. Dar fiind extrem de ieftine, ce mare lucru...

Un subiect oarecum disputat: motorul rece la golire, sau cald?
Unii spun ca atunci cand uleiul e rece si vascos, antreneaza mai eficient diverse impuritati care s-ar putea gasi pe fundul baii. Mi se pare valabil.
De partea uleiului incins ar sta argumentul evacuarii complete a uleiului vechi, care subtire fiind, nu se mai agata de peretii carterului. La fel de valabil. Fiecare cum crede. Eu merg intentionat cu masina inainte, pentru a avea uleiul subtire. Am sa incerc din cand in cand sa ma organizez incat sa fac si goliri cu motorul nepornit de o zi, poate ies ceva cuzineti  ::)

Sa raman la eficienta evacuarii uleiului vechi. Astazi mi-a iesit cea mai eficienta golire.
Am desfacut busonul, am lasat sa curga, apoi am schimbat rotile masinii.



La cum e geometria baii, am impresia ca cel mai eficient e sa se ridice masina cu cricul: stanga/dreapta/dreapta/stanga. Curge la fiecare saltare pe stanga de nu e voie, mai ales ca motoru-i culcat. Dovada faptul ca am bagat in motor vreo 4.7 litri de ulei ca sa ajung la maxim. La schimburi de ulei normale, necumulate cu schimbul de roti, probabil ca mi-ar fi lene sa mai bag cricul sub ea, insa la un schimb de ulei de cutie de exemplu, care are loc mai rar, eu as zice ca merita efortul suplimentar.

Si o chestie la care eu tin foarte mult, in ciuda reticentei altora, si am sa sustin oricand ca e extrem de importanta:



Am marcat astazi (vopsea verde in poza) siguranta pompei de benzina. La Dacie scoteam fisa centrala din delco. La Swift si la alte masini 2WD la care am schimbat uleiul si nu am idee despre ce as putea face asemanator, suspend o roata, bag in ultima treapta a cutiei de viteze si invart roata cateva ture bune. Pe elevator, cand ambele roti sunt suspendate, cineva trebuie sa tina contra de una din roti. Sa-i vedeti ce mormaie toti mecanicii cand merg cu Swiftul la reviziile alea obligatorii...
Pe scurt, i-as zice "amorsarea circuitului de ungere".
De ce - pentru ca circuitul propriu-zis, dupa desfacerea filtrului de ulei vechi, e golit complet, iar amorsarea sa dureaza secunde bune! Pana si daca filtrul nou e umplut cu ulei inainte de a fi infiletat pe pozitie, ceea ce chiar ca-i obligatoriu a se face! Pornind direct motorul dupa schimbul de ulei, toate se vor invarti pe un uscat perfect. Cuzineti de palier, de biela, axe cu came, tot! Ca exemplu ilustrativ: astazi am dat la demaror de 3 ori cate 10 secunde pana mi s-a stins martorul de ulei din bord. Deci aproximativ 30 de secunde la 200rpm sau cat o avea. La 1000 rpm, presupunand o corespondenta liniara intre turatie si debit (ceea ce n-ar fi deloc gresit), ar veni +5 secunde in care motorul se invarte pe uscat in mod autopropulsat. Eu zic ca nu e bine.

Si nu uitati dupa umplere si prima pornire sa asteptati 5 minute, apoi sa reverificati nivelul de pe joja. Veti constata ca nivelul a scazut mult. Fix urmare a amorsarii de mai sus.

Igiena - esentiala. Nu ma refer la maini ci la piese. Am vazut mecanic in service care a pus joja pe grila plina de praf de sub parbriz. Altu', cu busonul de umplere scos, imi stergea praful de pe capacul motorului cu o carpa uscata, il ingramadea inauntru. Buson de golire asezat pe jos si nesters inainte de remontare. Palnie murdara. Etc.

Sfarsit. Daca aveti de adus adaugiri, cu citat in topicul cu uleiuri va rog, mersi :)
____________________



Urmare a aplicarii foliei:
- solutie de intretinere a chederelor. Subaru vechi n-are rame la geamuri, geamul apasa direct pe cheder, iarna ingheata, deschizi usa, folia ramane pe cheder;
- solutie de tratat geamurile ca sa nu ramana ude pe ploaie. Asta pentru ca am folie anti-pietre lipita pe exteriorul parbrizului, si se zgarie cu stergatoarele mai mare dragu'. Si am zis ca asa poate nu mai dau din stergatoare.

Aplicare - de durata si enervanta.
Efect: geamurile laterale s-au manjit de la chedere. Solutia aia water-repellent nu pare sa faca nimic.
In concluzie, las operatiile astea de detailing obsesiv altora. Nu-s de mine.

_____________________





Inca o data, reminder vav de pasiunea mea pentru breakuri si troaca aici de fata in special. 4 jante si 4 anvelope de 17". Priceless!

Si troaca cu mergatori de iarna. Sau ma rog, cu jante originale. Arata extrem de domestic  :D





Am iesit "in teste" dupa, sa vad / sa-mi reamintesc cum se simte cu gumele de iarna. Reprecizez, 205/50 fu alegerea mea.
Directia, cum am mai zis si-n urma cu un an, e cu totul alta, merge extrem de usor. Probabil cauciucul moale, fata de cel vechi de 7 ani al celor de vara. Cam mare diferenta totusi...
Desi au indice de sarcina 93, fata de 91 la cele de vara, astea-s moi si muuult mai confortabile. Din nou, cele de vara sunt vechi si intarite probabil.
Stabilitate la schimbari cat de cat bruste de directie - nu. Daca de curand ma plangeam ca e mai instabila de cand am inaltat-o si i-am compromis caderile, asta i-a pus capac de tot  :D
Aderenta pe uscat - nu. Am fortat in cateva giratorii si nu... n-are-o treaba.
Vibratii de la depozitare peste vara - nici vorba, si am mers cu o viteza pe care nu vreau s-o declar public. Mihai, asta fu pentru tine.
Deci limp mode pana la vara  ;)

Mi-am comandat anvelope de vara, dar deja am uitat de care. Asta dupa ce am studiat vreo 2 zile optiunile, deci sunt tampit.
Iar jantele haurii vor fi sablate si vopsite. Electrostatic sau la pistol, aici sunt nehotarat. Unii spun ca acea coacere a vopselei electrostatice compromite jantele forjate sau aliate cu Mg. Si-s multi care spun asta. Si nici la culoare nu-s hotarat, as merge pe cea a jantelor originale, dar parca-i prea la fel cu a caroseriei. Dileme...

Ah, si sa nu uit, azi voiam sa cumpar o cutie in 6, atasata de un Legacy 3.0, dar vanzatorul s-a dovedit a fi bou. Mai caut  ::)
« Last Edit: November 12, 2016, 20:27:04 PM by Muttley »
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4033
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1348 on: November 12, 2016, 21:36:02 PM »
nush ce sa zic :) ca nu prea am la ce sa ma mai gandesc :)
chestia cu obisnuitul se poate intampla .... poti incerca o tura cu o masina ca a ta stock ? :)

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1349 on: November 12, 2016, 21:37:54 PM »
La uleiurile minerale, subtiri de la momentul 0, amorsarea poate fi trecuta cu vederea.
Situatia se schimba la cele esterice care sunt mult mai vascoase in momentul umplerii.
Iarna sunt foarte interesante cand curg din bidon.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Muttley

  • 5133
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1350 on: November 12, 2016, 21:48:19 PM »
.... poti incerca o tura cu o masina ca a ta stock ? :)

Pfaizzzer, mai ai numere la cotetu' albastru?  :D
WRX SW 2002

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1351 on: November 12, 2016, 22:18:03 PM »
1. Mai am numere pana vineri.
2. Nu e cotet.
3. Schimba toate bobinele daca mergi pe piese noi.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1352 on: November 12, 2016, 22:20:03 PM »
Apropos de schimbul de ulei, imi aduc aminte ca atunci cand aveam Cielo mecanicul imi punea masina pe rampa, turna o solutie de curatat motorul direct in uleiul ce trebuia inlocuit, pornea motorul pret de vreo 5 minute si apoi desfacea busonul, elibera uleiul contaminat, schimba filtrul si in cele din urma umplea motorul cu ulei proaspat.
Am inteles ca operatiunea aceea insemna ca solutia adaugata ar fi descompus depunerile de pe peretii interni ai motorului ajutand prin curatare chimica si fizica (avand in vedere presiunea cu care circula uleiul prin viscerele motorului). Cert este ca am mers cu Cielo pret de vreo 180k Km si nu am avut nicio problema la motor. Reviziile le faceam la fiecare 7.500 Km.

Ma gandesc ca si tu ai putea studia efectul curativ al acelei solutii chimice folosita de mecanici. Nu stiu care este raportul dintre marketing vs beneficii insa presupun ca nu are ce sa strice.
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1353 on: November 12, 2016, 22:24:08 PM »
Nu am inteles ce era pentru mine...

Cat despre schimbul de ulei, eu ii dau drumu cat este cald fara sa imi arda mana.
La umplere dau de doua ori scurt la cheie fara sa pornesc motorul si apoi cheie si o las sa ajunga la temperatura normala. De obicei se stinge becul de ulei dupa 3 secunde...
« Last Edit: November 12, 2016, 22:26:18 PM by MihaiFlorescu »

Muttley

  • 5133
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1354 on: November 12, 2016, 22:28:11 PM »
Heli, engine flush. Ai topic dedicat si p-aici. Are ce sa strice. Daca ai o sarma pe aorta si ti-o dizloci cu tuica si sarmaua se duce-ntr-un capilar, se infunda, nu? Si te umfli si faci poc. La fel si aici.

Mihai, ziceai altundeva ca rotile trebuie reechilibrate dupa depozitare. Eu n-am avut niciodata nevoie de asa ceva.
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1355 on: November 12, 2016, 22:31:57 PM »
Da, nu am mai raspuns acolo. Ideea e ca daca pui azot, de unde pana mea bagi 3 bari la depozitare? Si daca nu simti acum, nu inseamna ca sunt perfecte daca le pui pe aparat.

Nu zic, si eu am pus de nu stiu cate ori rotile fara sa le mai echilibrez, dar stiam ca nu e cea mai ok varianta. Asta faceam la fiesta, ca la subaru am avut doar un rand de jante.

clau

  • 166
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1356 on: November 13, 2016, 08:38:02 AM »
Am eu bobine de wrx 2007, pot sa ti le dau sa vezi daca merg. Au fost montate pe masina si date jos, sunt noi. Da-mi un pm ne putem vedea in brasov de joi incolo.

Muttley

  • 5133
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1357 on: November 16, 2016, 20:39:02 PM »
M-a dat clau cu masina lui cu motor de sti... nu mai zic nimic  >:(
Deci serios, nu intrebati, nu vreau sa fiu nevoit sa scriu aici ca troaca mea e ultima lesinatura...
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4033
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1358 on: November 16, 2016, 20:49:13 PM »
 :D  :D  :D
ideea era sa faci o comparatie cu un wrx ca al tau oem :)

in rest ... stii si tu si se vede si la Clau -> cand esti comfortabil si impacat cu riscurile asumate ... se poate impinge ... 

Muttley

  • 5133
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1359 on: November 16, 2016, 20:53:44 PM »
Nup, nu imping nimic, ca e clar unde se duce. Toate la timpul lor. Si cu cat mai tarziu, cu atat mai bine.
De unde wrx oem, daca Pfaizzzer nu mai vine-n vizita...  :'(

Musiu, esti prin Brasov?
WRX SW 2002