2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

Muttley

  • 5124
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #140 on: November 02, 2015, 08:37:34 AM »
Da, la automata ai alunecare de siguranta in convertizor, si probabil ca-i mult mai fiabila transmisia aia. Dar eu nu vreau automata  ;)

Edit: util (ierarhizare p slabe motor)
« Last Edit: November 02, 2015, 14:19:09 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #141 on: November 02, 2015, 12:41:02 PM »
Daca e ca la Forester, automatele sunt mai rezistente, dar iau din farmecul condusului si al masinii per total

Muttley

  • 5124
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #142 on: November 03, 2015, 20:33:31 PM »
Maine-i ziua cea mare. Lumini are, parbriz necrapat are... Triunghiuri, truse, extinctoare si veste are.

Potentiale probleme ar fi:
- noxe - am si tinut-o cu orele la relanti, posibil catalizator colmatat. Evacuarea-mi pare etansa...
- articulatii - cand am mers cu ea in italia, n-am simtit nimic suspect, insa nici n-am prins denivelari. La ochi, flexiblocurile par destul de coapte. Ca e de suprafata sau nu, aflu maine;
- altele. Aflu tot maine.
Daca-mi dau revenire, ii scot numere rosii si vad dup-aia.

Sa revenim putin la consumabile va rog, sa le iau odata.
Observatii va rog unde m-am fixat pe ceva anume, sugestii unde nu-s decis.
- ulei motor (pentru spalare, km putini), oscilam intre 5W30 si 40. Ma gandesc sa merg totusi pe 5-40, pe motiv de motor uzat, talpi sigure, garnitura racitor moarta. Chestia asta, ca e cea mai ieftina. Sau mineral, ca dizloca mai bine depunerile?
- filtru aer, ulei, habitaclu si benzina Mann. La noi nu stiu de ceva peste Mann, dar mai proaste o groaza, unele execrabile.
- placute spate - am gasit Brembo la 400 lei si TRW la 240. TRW vor fi, pana trec la chestii mai de fite la toate 4 colturile;
- lichid de frana - un bleed tot ii fac, chiar daca nu ma apuc (inca) de curatat etrieri. Dot 3 sau 4 vad in carte. Daca am acces, fac si ambreiajul. Propuneri va rog, exclus Motul sau ATE (nu au la Unix), altfel am sa iau ce-mi suna mai bine. Sau sa comand online, vad ca nu-i asa scump ATE...?
- ulei de cutie si diferential spate (info util: 3.5+0.8~=4.5l, 49Nm pe ambele busoane)... aici e dilema mare. Mai intai, cartea indica acelasi GL5 75W90 atat pentru cutie cat si pentru diferentialul spate. Cel mai simplu si comod ar fi sa iau Castrol Syntrax pentru ambele. Ar mai fi o varianta, aparent optimizata, folosind Redline. 75W90 NS pentru cutie si Lightweight Shockproof pentru diferentialul spate, care din declaratiile producatorului suna al naibii de bine: onctuozitate de 75-140, curgere de T80. Cum... nu stiu, ca pare nonsens, da' ca marketing, suna bine de tot. Pareri, va rog.


« Last Edit: November 03, 2015, 20:41:48 PM by Muttley »
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #143 on: November 03, 2015, 21:26:43 PM »
Nu baga ulei ieftin. Filtrele mann si nipparts sunt ok pe termen scurt. Mai bune sunt bosch si knecht-mahle. Am simtit diferenta mare intre producatori la filtrul de benzina schimbat la numai 4500 km, deci nu avea cum sa fie infundat, ci doar curgere proasta. El se schimba in mod normal la 30.000
Cele mai bune sunt OEM. Nu exista filtru de ulei mai bun.

Lichid frana Motul RBF 660.

Castrol syntrax deja incepe sa se demonstreze la mai multi dintre noi ca e mai bun decat Motul in cutie. Nu imi dau cu parerea despre americanisme ca nu stiu.
« Last Edit: November 03, 2015, 21:29:55 PM by MihaiFlorescu »

Muttley

  • 5124
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #144 on: November 03, 2015, 21:37:21 PM »
Multumesc!
Bosch sau Mahle sa fie filtrele atunci. Filtru de ulei OEM - n-am nimic impotriva, dar de unde, il gasesc la orice magazin de piese, sau ma duc la reprezentanta sa-l caut?

Ok, fie, Motul la frana. In mod normal nu mi-as fi batut capul, nu abuzez niciodata franele, dar cum am mai zis, dricu' asta nu franeaza, si nu vreau surprize de lichid fiert.

Ma gandesc la un mix, Syntrax in cutie si Shockproof in diferential. Poate a incercat cineva totusi si Redline-ul ala, se vinde la noi, altfel ar fi falimentat baietii aia.
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #145 on: November 04, 2015, 09:22:23 AM »
Filtrele OEM se gasesc in stock la reprezentanta sau se aduc de orice firma de piese cu asteptare 5-10 zile.

Muttley

  • 5124
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #146 on: November 04, 2015, 11:11:26 AM »
Mersi! Deci filtre OM all-round, sau doar pe ulei? Oaresice ambiguitate aici "Cele mai bune sunt OEM. Nu exista filtru de ulei mai bun."...

Trecut-am RAR-ul  :D
WRX SW 2002

malakay

  • *
  • 4765
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #147 on: November 04, 2015, 11:12:31 AM »
eu am mers pe mahle knect si sunt ok !
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #148 on: November 04, 2015, 11:32:05 AM »
Ziceam ca nu exista filtru mai bun decat cel OEM.

Muttley

  • 5124
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #149 on: November 07, 2015, 18:28:55 PM »
Cam astea-s. Lipsesc lichidul de frana, uleiul definitiv (va fi Eneos Sustina 0W50), s.a. maruntisuri.

WRX SW 2002

Muttley

  • 5124
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #150 on: November 08, 2015, 12:54:45 PM »
Filtru de aer aftermarchet uns cu ulei nu stiam ca exista... :)
Cum e, mai mergea cel vechi, sau d-acolo-i CEL-u'?

WRX SW 2002

Muttley

  • 5124
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #151 on: November 08, 2015, 19:32:46 PM »
Astazi nu speram nici sa ma uit la ea. Da' planurile celelalte au fost compromise de o vreme innorata, asa ca am putut sa fac ce vreau.

Dupa filtru, m-am dus in Hornbach dupa furtun. Inainte de asta am masurat joja si teava jojei cutiei, ca sa iau dimensiunea potrivita.
In Hornbach m-am uitat ca fapt divers dupa o dinamometrica serioasa, aia de biciclete e inutila pentru masina. Am vazut una de 25-125Nm. Cum aia mica e de la putin la 27Nm, am zis ca e prea mare potriveala, asa ca... am primit un cadou  ;D



Buson cutie - strans ca la balamuc. Span si strat gros de jeg pe cap. Uleiul cam murdar totusi pentru un ulei de cutie, foarte posibil sa fi fost de fabrica, dar nu voi sti niciodata.
Pun si o poza cu dimensiunea garniturii, sa stiu pe viitor, si daca mai intereseaza pe careva. De data asta am intors-o.





Cat timp se scurgea uleiul din cutie, presat de timp fiind, am umplut diferentialul.
Am respectat regula de bun simt, si am desfacut mai intai umplerea. Ambele busoane au cedat relativ usor, p-afara am citit ca lumea se chinuie ingrozitor.
Atat la cutie, la diferential, cat si motor, mai mult ca un fix personal, am cautat sa evacuez cat mai mult posibil. Am facut asta inclinand-o-n toate partile cu cricul. Ridicata fata pentru diferential, ridicat spatele pentru cutie.





Divaisu' pentru umplere e compus din capacul unui bidon de detergent de vase, un pet de 2l si furtunul. Furtunul l-am taiat la dimensiunea dictata de umplerea diferentialului. Totul a mers perfect, n-a curs nimic, n-am irosit nimic.





Pentru spate, prietena turna de sus, eu asteptam momentu-n care curge. Au intrat cam 800ml.
In fata a fost mai simplu. Am bagat 3l fix (in carte apar 3.5), dupa care am verificat joja. Am depasit maximul cu distanta dintre min si max. Las asa, sau mai scot? Pe nasioc se spune ca daca depasesti putin n-are nimic.



Am strans busoanele diferentialului la 49Nm, la cutie nu stiu cuplul, rezolv zilele astea.

Am rezolvat si cu uleiul de motor.
Garnitura de buson de scurgere motor:



Am pornit-o si s-a balbait cam rau in primele momente. S-o fi zapacit-o debitul mai mare de aer din admisie? Am citit despre chestia cu "invatatul" ECU-ului, se aplica si la schimbul de filtru de aer, s-o las fara borna cateva ore?
Tiuitul de rulment (sau ce-o fi) din cutie persista.

Pentru week-endu' urmator mai am filtrul de benzina (m-astept sa fie simplu acolo) si placutele spate.
Stie cineva, cum se imping pistonasele la asta? La cele clasice trebuie simultan impins si rotit, aici e aceeasi poveste? Nici n-am apucat sa ma uit cum e frana de mana... :)
WRX SW 2002

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #152 on: November 08, 2015, 23:15:35 PM »
Din cate retin, nu se roteste nimic.
Pentru frana de mana exista saboti? La Forester asa e, a fosr prima masina cu sistemul ala, mi se parea ciudat.

Muttley

  • 5124
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #153 on: November 10, 2015, 21:45:23 PM »
Mersi andrei, am sa ma uit cand mai prind lumina. Acum n-am deloc.

Azi si ieri am tot aerisit la instalatia de racire, dupa indicatiile de aici. Ieri fara palnie, azi am improvizat una. Sunt ferm convins c-am scos ultimu' mm cub de aer, i-am cocotat si botu', m-am fript tot si am facut aerosoli cu etilen-glicol, insa furtunul e tot tare.
Solutii:
1) comparatie cu alta masina - n-am cum;
2) mai rezist putin, pentru proba de drum.
« Last Edit: November 10, 2015, 21:48:07 PM by Muttley »
WRX SW 2002

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #154 on: November 10, 2015, 22:21:41 PM »
Ar fi indicat sa ai pregatite doua furtunuri pentru radiator. Au obiceiul sa crape exact dupa ce ai facut cea mai buna aerisire a sistemului de franare
racire.
« Last Edit: November 10, 2015, 23:07:15 PM by Wrangler »
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Muttley

  • 5124
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #155 on: November 10, 2015, 22:49:07 PM »
M-ai pierdut putin. Da' creca-am inteles, franele-s din greseala  ;D
Crapa de la atata strans presupun.
WRX SW 2002

Muttley

  • 5124
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #156 on: November 11, 2015, 09:10:20 AM »
Mihai, daca vrei si poti:
- inainte de a o porni, strange de cateva ori furtunul de sus de la radiator, cat sa ti se imprime-n memorie feelingul;
- la destinatie, inainte de a opri motorul, fa acelasi lucru.

Apoi, impresii aici te rog. Multumesc!
WRX SW 2002

Muttley

  • 5124
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #157 on: November 12, 2015, 14:44:20 PM »
Am fost puțin prins ... m-am eliberat și eu între timp.

 ;D ;D ;D

Abia astept raspunsul tau!
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #158 on: November 12, 2015, 16:28:44 PM »
- la destinatie, inainte de a opri motorul, fa acelasi lucru.

Cald si moale  ::) ;D

Muttley

  • 5124
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #159 on: November 12, 2015, 16:35:15 PM »
Iti foarte multumesc.

 :'(
WRX SW 2002