2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1440 on: December 17, 2016, 21:43:06 PM »
Daaaa, clar, amandoi sunt veri primari cu Edison. Da' n-ar cumpara unul televizor cu lampi  >:(

Nu ne cumparam scule cu lampi pentru ca nu ne permitem  ;D da' promitem sa ne achizitionam un TV cu tehnologie LED insa avem nevoie de consiliere de specialitate de la un artizan in domeniu... :D
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1441 on: December 19, 2016, 20:29:22 PM »
Hai cu pozele si aici :D

Muttley

  • 5126
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1442 on: December 19, 2016, 23:09:55 PM »
N-as prea fi vrut, data fiind inca lipsa de convingere asupra propriilor alegeri, da' hai... Fie.

S-a plecat de la asta:



Am oscilat foarte, foarte mult timp intre gri deschis original si gri inchis, cunoscut pare-se in cercurile automobilistice drept gunmetal grey. Vad acum ca prima oara m-am interesat de culoarea asta in urma cu 9 luni...  :-\
Dar, cum demonstreaza topicul asta, n-am avut nici timp, nici bani si nici energie pana acum sa abordez problema jantelor haurii.
Gri deschis... am avut de la prima masina, batrana Dacie 1310, culoarea de fabrica a jantelor. Si pe toate masinile ce au urmat, doar culoarea asta. Ca fapt divers, pe Dacie, la un moment dat, cand mi-am dublat un set de jante, am zis sa incerc si altceva. Absolut nicio clipa n-am fost multumit de rezultat... Cand va fi s-o scot din lunga-i hibernare si s-o repun in circulatie, primul lucru va fi sa fac ceva cu jantele alea...
La troaca insa, problema e ceva mai delicata, in sensul ca masina e deja gri deschis, iar jantele cu aproximativ aceeasi culoare arata cam fad si uniform. Ca apoi sa fiu convins de formula coloristica a breakului model 2003. Un contrast, ziceam eu la momentul deciziei, reusit intre griul deschis al caroseriei, griul inchis al jantelor si negrul anvelopelor. Posibil ca acest contrast sa dispara cand se invechesc anvelopele si devin la randu-le gunmetal grey. Sau cand sunt murdare, si asa mai departe...
Si nu in ultimul rand, ca sa am pe cine sa dau vina, jumatatea a' mai buna, la interogatoriu, a aratat spre gunmetal. Tap ispasitor asigurat.

O a doua dilema viza procedeul de vopsire, clasic sau electrostatic.
Evident ca acoperirea electrostatica ar fi cea mai tentanta, prin prisma rezistentei mecanice infinit mai bune, gen vopsire "pe viata".
Asta la prima vedere. Pentru ca am gasit pe net opinii extrem de pertinente si nelinistitoare-n acelasi timp, cum ca acel tratament termic, pe la 200*C din amintiri, ar compromite duritatea jantelor forjate sau din aliaj de magneziu. Erau chiar povesti cu indivizi care nu reuseau sa-si stranga rotile, dupa un numar oarecare de km materialul se tasa si buloanele erau slabe. Solutia ar fi reprezentat-o o coacere la temperatura mai joasa, ceva de ordinul 150*C in loc de 200. Ceea ce vopsitorul m-a asigurat ca va face daca asa doresc, coacere la temperatura mai mica, timp mai mare.
Un alt aspect era legat de stratul de vopsea propriu zis, care compact si gros fiind la electrostatic, ar face depistarea vizuala a unor eventuale fisuri din material practic imposibila. Aici nu exista solutie. Dar mi-am amintit ca, personal, absolut niciodata n-am inspectat niste jante cautand fisuri in material. Si cel mai probabil nici n-am s-o fac vreodata. Si nici nu trag de masina pe macadam, si nici nu dau in ea pana inrosesc franele, samd.
Ar mai fi pretul manoperei, vopsirea electrostatica e semnificativ mai scumpa.

Si totusi, comod fiind, a se citi ca nu ma vad vopsind jante o data la 2 ani ca sa repar ciobiturile, si oripilat pana peste gat stiindu-ma de coroziune (in formula "hauriu", erau zone oxidate, in spatele spitelor si la gaurile de fixare pe butuc)... am ales pana la urma pudra  :-\

Referitor la optiunile pentru atelier, ele ar fi fost mai multe, fie la Pitesti, unde am vopsit in trecut multe chestii la Dacie, fie la ghici in Brasov (anunturi de pe olx), fie in Bucuresti. Nefericitul care sa-mi suporte avalansa de intrebari si lista nesfarsita de pretentii obositoare a fost cel din urma. Si mi-a dat vesti in seara asta.

O poza cu ceea ce cred ca sunt jantele fie dupa sablare, fie dupa grundul electrostatic.



Aici ar fi aplicarea pudrei electrostatice finale judecand dupa nuanta...



Si cam asa arata in poze ce a iesit, am ales poza cea mai clara.
Jantele inca se afla la vopsitorul din Bucuresti, nu le-am vazut cu ochii mei. Si va mai dura pana sa ajunga la mine, nu-mi asum riscuri cu servicii de curierat de data asta.



Personal n-as fi pus poze inca, din simplul motiv ca nu-s deloc convins de alegere. Da, arata bine de tot culoarea, da, vopsitorul mi-a fost recomandat de mai multi ca fiind cel mai bun, si cel mai probabil lucrarea e de calitate. Dar tot raman agatat de acel clasic gri deschis al jantelor de fabrica.

Si am scris toata polologhia pentru ca am memoria proasta, iar atunci cand n-am sa mai sufar culoarea asta, inainte de-a le da la refacut, sa-mi amintesc in ce imprejurari am sfarsit totusi prin a o alege. Insa puterea obisnuintei face minuni. Si inca sper ca la primavara, cand or fi s-ajunga pe troaca, sa-mi faca o surpriza si sa-mi placa  :)

A se continua mai incolo.
« Last Edit: December 19, 2016, 23:13:16 PM by Muttley »
WRX SW 2002

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1443 on: December 19, 2016, 23:27:21 PM »
Bine ca am aflat ca aliajul usor a fost tratat termic suplimentar.
La 200°C se fac tratamente de imbatranire in scopul mentinerii proprietatilor mecanice pe o durata lunga de timp.
150 pare a fi o temperatura mai inofensiva, cu toate ca si la aceasta temperatura se produc transformari in aliajele aluminiului.

Aveam dubii in privinta powdercoating-ului. Acum sunt convins ca nu voi face niciodata.
Vopsirea clasica este sfanta.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Muttley

  • 5126
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1444 on: December 19, 2016, 23:58:01 PM »
Dap, este.
Urmariti proteveul, daca apare unu' cu tigaie gri proptit in gard cu janta rupta, o sa stiti sigur ca-i d-acolo.
Altceva ce pot sa mai spun...  :)
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1445 on: December 20, 2016, 01:02:57 AM »
Superbe!  Se fac astfel de vopsiri si "din fabrica" la producatori de renume. Se fac vopsiri cu pulbere si la jantele mari de corvette si nu au nimic.

Daca ne facem griji la 200 grade, pai atunci ce facem cand ne dam pe circuit si incingem franele la peste 300? Aruncam jantele dupa fiecare sesiune?

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1446 on: December 20, 2016, 01:26:35 AM »
Nu am aprofundat niciodata tehnologia fabricarii jantelor din aliaje usoare dar sunt convins ca jantele sunt tratate termic pentru a avea anumite caracteristici.
Tratamentele se fac in masa (cuptoare) sau local (inductie).
Anumite zone trebuie sa fie elastice, altele dure. Structura cristalina nu este omogena in toata masa piesei.

Ar fi bine sa nu fie atat de complicat pe cat imi imaginez eu dar cred ca asta este valabil doar la jantele de duzina.
De la WRX in sus jantele sunt foarte atent proiectate si fabricate. Preturile mari sunt justificate.

Poate gaseste Muttley vreun laborator de defectoscopie in apropiere de casa. Ar fi interesant sa ne spuna cum se prezinta jantele acum si dupa 1-2 ani de ture spre Poiana.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Muttley

  • 5126
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1447 on: December 20, 2016, 01:31:14 AM »
Pentru cacontactul discului de frana cu janta e pe o suprafata redusa, unde materialul e gros, si e in centrul jantei, nu la margine, unde e janta slaba. Pentru ca varful ala de temperatura e de scurta durata. Pentru ca ventilare, spite, aer rece ambiental.
Dar eu sunt linistit si impacat cu alegerea, doar am avut atata timp la dispozitie sa ma hotarasc, si am cantarit-o binisor :)

Corvette, chestia aia cu arcuri foi? As zice ca astea de STI sunt o idee mai rafinate totusi, desi parca citisem pe nasioc, primele forjate au fost cele de STI din 2004, BBS-urile alea dementiale.

"Gentile" iti multumesc pentru complimente, Mihai. Daca vedea uraciosu' de Heli inaintea ta, iar baga placa aia cu spiritul japonez violat, triumful trivialitatii si superficialitatii in fata decentei si icoana din capela sixtina care lacrimeaza cand se uita pe topic la mine  ;D

Wrangler, odata ajunse pe troaca jantele, pe Muttley il doare-n cot de ele.
WRX SW 2002

puiu

  • 785
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1448 on: December 20, 2016, 06:58:17 AM »
Din cate stiu e singura metoda de vopsire jante de aliaj in fabrica. De la dacie la rolls-uri toate au jantele coapte cu vopsea praf.
Jantele vopsite la pistol au 0 rezistenta mecanica a stratului de vopsea. Te incrunti la ele si s-au julit.
« Last Edit: December 20, 2016, 07:01:30 AM by puiu »

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1449 on: December 20, 2016, 07:46:54 AM »
Mda, ce sa zic, oricat ai incerca, din floarea-soarelui nu poti face vioara pentru filarmonica... ;D da' in linie cu spiritul craciunului ai putea sa le ornezi cu globuri si cetina de brad (import Canada, conform demnitatii proiectului autohton)  :D

Insa pentru a incununa dezastrul de imagine al WRX-ului, per ansamblu, am sa-ti aduc eu jantele la Brasov intrucat vineri, pe 29, am programare la Auto Kino. Va stau la dispozitie cu serviciul de curierat si sper ca XT-ul sa nu cumva sa "protesteze" in momentul in care il voi supune unui astfel de supliciu de identitate  ;)
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Muttley

  • 5126
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1450 on: December 20, 2016, 08:21:26 AM »
Baga-le-n cutii si spune-i ca inauntru e orez.
Multam'!  ;)
WRX SW 2002

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1451 on: December 20, 2016, 09:58:41 AM »
Misto, pe gustul meu!
Poate ca era interesanta si varianta Dark Gun Metal, dar tine de gusturi si viziune proprie.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 5126
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1452 on: December 20, 2016, 10:09:04 AM »
Am insistat sa fie nuanta cat mai deschisa. Nu sufar jantele negre sau de nuanta apropiata de negru :)
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1453 on: December 20, 2016, 10:27:17 AM »
Wrangler are dreptate in mare. Flexibilitatea insa o dau mai mult din grosimea materialului si efectiv forma decat din diferente de aliaj. Ar fi prea scump sa faca asa ceva si neproductiv si greu de facut intr-o singura piesa. Poate la jantele din 2/3 piese sa foloseasca aliaje diferite.

Apoi toate intra in cuptor si cum ii spuneam si lui Muttley offline, mai importanta este scaderea treptata si inceata a temperaturii pana la cea ambientala decat temperatura la care sunt incalzite.

In fabrica le lasa la racit usor peste noapte in cuptor. Cam asa cum fac si vopsitoriile auto care se respecta.

Ca idee, asa ar fi dat o nuanta mai inchisa:



« Last Edit: December 20, 2016, 10:30:25 AM by MihaiFlorescu »

Muttley

  • 5126
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1454 on: December 20, 2016, 10:48:50 AM »
Dap, ce ziceam, cauciucurile imbatranite sau murdare au nuanta apropiata de cea a jantelor.
Referitor la racirea treptata samd, l-am ales pe vopsitorul care mi s-a parut cel mai competent. Eu sunt impacat dpadv.
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1455 on: December 20, 2016, 11:02:00 AM »
Da, ti-am zis ca poti sa stai linistit. Eu am mers 3 ani vara-iarna cu ele si nu au avut nimic. A mai mers si Mihai Stan si acum sunt la "Portocala". Stiu ca le-a verificat si Mihai si erau ok si la el.

Si rotile alea au vazut si circuit si zapezi si oras.

puiu

  • 785
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1456 on: December 20, 2016, 18:53:41 PM »
Cat timp nu e crom de ala de bling-bling esti de partea corecta a fortei.

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1457 on: December 30, 2016, 18:57:04 PM »
Ce sa intelegem:
1. Pisica a primit un up-grade, cu tema automobilistica, la culcus?
2. Avem un nou loc de joaca?
3. Se modifica spatiul intim, adica ecosistemul felinei?
4. Muttley se pregateste, incet dar sigur, de "Liga Campionilor"

Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1458 on: December 30, 2016, 22:40:45 PM »
Daca-si ascute ghearele pe  vopseaua de 2 milioane bucata, sa vezi veselie  ;D

Muttley

  • 5126
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1459 on: December 30, 2016, 22:44:52 PM »
E vai de ea matza asta, nici mobila nu-i capabila s-o strice  :(
WRX SW 2002