2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1660 on: April 04, 2017, 09:36:49 AM »
Unii acuza ca e greu sa o tii dreapta fiind prea sensibila. Normalul este diferit pentru fiecare, deci na, greu de spus cum se simte.

Muttley

  • 5177
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1661 on: April 04, 2017, 21:05:36 PM »
Dupa geometrie. Dar iti zic de pe acum, n-are-o treaba.

Prima mea experienta cu camber bolts, si ultima de altfel...
Dupa putina chinuiala in a le aseza cum doream, mi-a fost aaaaaaaabsolut clar, eu nu folosesc asa ceva sub nicio forma. Teoria e buna, practica e groaznica. Saiba aia cu "maner" trebuie aliniata perfect cu cama, da' roteste-o daca poti. Daca poti, mai incearca o data cu masina pe roti, ca asa trebuie la reglaj. Dupa ce-ai realizat nerealizabilul, indrazneste doar sa-i ceri unui mecanic sa faca acelasi lucru, te spurca ala pana te da afara, si pe buna dreptate! Iar daca nu se respecta alinierea aia, sunt periculoase, vor sta in unghi, vor aluneca sau se vor rupe. Astea merg doar puse-ntr-o pozitie extrema, cu manerul fie in interior, fie in exterior. NU sunt de reglaj fin, parerea mea!
Cine e interesat, poate aprofunda citind aici apoi reparcurgand ce am scris eu.
Ca urmare, troaca va sta cu caderi diferite pe spate, fie-i uzura pneurilor usoara! De fapt, realizez acum, voi ovaliza o gaura de amortizor pe dreapta. Acum nu mai este timp.

Ma mir ca uitasem: rugina, iar, pe aripa dreapta spate. Poveste fara sfarsit la japoneze  >:(

Imi pun semn de carte, ca tre' sa le refac dupa doar un an. S-au copt  >:(
« Last Edit: April 05, 2017, 11:18:57 AM by Muttley »
WRX SW 2002

puiu

  • 785
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1662 on: April 05, 2017, 06:58:20 AM »
Balena albastra!!!!
Fugiti!!!

Muttley

  • 5177
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1663 on: April 07, 2017, 22:16:55 PM »




O pagina inapoi sunt cele de saptamana trecuta.
Era o pata de ulei pe o conducta de pe caseta, iesirea returului, s-a curatat. Scriu aici, ca poate uit sa reverific. E posibil sa se fi ciupit oringul cand am mai frecat eu conducta aia.



Am strans tija wastegate-ului 2.5 ture. Pana ajunge la Cluj, troaca va merge pe comanda wastegate mecanica si cai putini.
Americanii recomanda inlaturarea intercoolerului pentru scoaterea ecranului turbinei. Am reusit sa-l desfac cu intercoolerul neatins, si cu ditai AOS-ul impreuna cu furtunaraia aferenta pe pozitie. Zgarieturile de pe maini, alea nu deranjeaza  :D
Info util pe viitor: 6 suruburi!

Maine-s singur acasa, inlocuiesc toata furtunaraia de vacuum comanda wastegate, e coapta dupa nici un an. Deh, Subaru...
Si altele, mai vad eu.

Mihai, merge fix cum trebuie la viteza. Merge cum trebuie in toate situatiile directia.
WRX SW 2002

Răspuns: Răspuns: Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1664 on: April 08, 2017, 07:31:05 AM »


Mihai, merge fix cum trebuie la viteza. Merge cum trebuie in toate situatiile directia.

Confirm! Este exact ce trebuie  ;)

Muttley

  • 5177
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1665 on: April 08, 2017, 17:18:03 PM »
Pentru ca furtunurile de benzina imbracate in textil au inceput sa crape (aviz, de evitat chestiile astea), am trecut la silicon.
Daca fac si astea probleme, nu stiu la ce mai trec  :D



Pun aici pentru data viitoare diametrele de furtun necesare. Am folosit o poza cu furtunurile date jos astazi.



Mai jos, incercuit cu rosu, boost maxim cu EBCS anulat inainte de a scurta tija.
Incercuite cu verde, boost actual.
Deci urmare a strangerii tijei cu, repet, 2.5 ture, obtinut-am aproximativ 1 psi in plus.





Andea, las asa sau mai strang? Your call! Reamintire, target de 15.5.
« Last Edit: April 08, 2017, 18:58:15 PM by Muttley »
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4037
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1666 on: April 08, 2017, 17:35:57 PM »
pai ... eu ti-am zis ca mi-ar place un ~10 psi sa fie spring pressure-ul ... te-ar ajuta la spool si chiar sa tina boost-ul mai bine pe ture mari ... dar daca nu, ne descurcam cu ce avem :)

oricum, ma asteptam sa fie mai mare diferenta dupa 2,5 ture dar se pare ca ... asa e la tine ...

Muttley

  • 5177
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1667 on: April 08, 2017, 17:48:33 PM »
 :'(

Ok, mai strang maine dimineata inainte de-a pleca. Ce zice feelingul tau, de ajuns inca 1.5 ture? Cred ca nu e proportionala treaba... Sau o fi?

Si inca ceva, pe furtunul de intrare electrovalva, de fabrica exista un conector de plastic, cu 2 capete, intercalat pe furtun. Diametru interior foarte mic, pe la 1.5mm. Atentie, nu vorbesc de restrictor pill.
Am renuntat la conector, am pus furtunul dintr-o bucata.
Acum, dupa ce am terminat, ma intreb daca ala, prin diametru mai mic decat al furtunului, nu avea rol de atenuare a varfurilor de presiune descarcate in admisie... Gen un al 2-lea restrictor pill, care sa ajute la inchiderea mai lenta/lina/fara socuri a wastegate-ului...
Daca intelegi ceva din ce am scris, zi-mi daca sa-l pun inapoi sau daca sa-l iau la mine macar.

Am omis ceva important, i-am dat un reset inainte de a masura chestia incercuita cu verde... Se schimba cu ceva situatia? As zice ca nu...
« Last Edit: April 08, 2017, 17:52:28 PM by Muttley »
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4037
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1668 on: April 08, 2017, 17:55:52 PM »
nu prea e proportionala ca nu are cum fi , habar nu am cat sa zic :) 1.5 - 2.5 :)
dar daca ar fi sa aleg intre spring pressure de 9psi vs 11 psi as alege 11 :)
daca ai restrictor pill-ul ... e ok, restul nu conteaza
nu sch nimic reset-ul ca ecu/ebcs-ul nu mai are efect asupra boost-ului daca esti pe config. mecanica  de spring pressure ...

Muttley

  • 5177
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1669 on: April 08, 2017, 18:02:01 PM »
Ok, maine dimineata la 05h00 ma apuc de treaba. Daca sughiti in somn, ai sa stii de unde e  :D

To do list:
1) refacere soft cu mix 50-50 de 95 si 99 in rezervor (sau astept sugestii);
2) reglaj wastegate refacut pentru a atinge cei 15.5 psi (andea, cate spire, sa desfac sau sa strang?);
3) saltat turatia de relanti de la 750 la 800 fara AC si de la 800 la 850 cu AC.

1) nu mai e valabil, era de la bobina problema din trecut, nu de la benzina;
2) in curs de;
3) valabil.

si un 4) regulator de presiune ajustat - n-am apucat :(
« Last Edit: April 08, 2017, 19:28:39 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5177
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1670 on: April 08, 2017, 23:33:04 PM »
Vali, o curiozitate as mai avea.



Ce se intampla cand sar sau se crapa furtunasele astea?
Cum vad eu lucrurile (in toate cazurile, EBCS inchis, adica "incurajeaza" deschiderea WG).

- tubul 1, daca cedeaza inainte de restrictor - wastegate-ul nu se mai deschide. Dar s-ar putea ca pierderea de presiune pe acolo sa fie intr-atat de mare incat sa nu se ajunga la overboost. Dar daca nu e suficient de mare... poc! Asa o fi?
- tubul 1, daca cedeaza dupa restrictor - cred ca sectiunea aia miniscula nu e suficienta incat sa descarce admisia. Wastegate-ul nu mai este comandat, overboost, poc! Confirmi?
- tubul 2 - idem cazul imediat anterior, biele prin hudscup;
- tubul 3 - idem, dezastru;
- tubul 4 - nu se intampla nimic rau.

Cum e?  :)
« Last Edit: April 08, 2017, 23:37:01 PM by Muttley »
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4037
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1671 on: April 08, 2017, 23:45:23 PM »
e cam cum zici...se lasa cu overboost dar asta nu inseamna biele scuipate afara pentru ca la o anumita valoare de boost peste target ecu taie benzina - se simte doar un mers brutal in nas si CEL-ul aferent ...

Muttley

  • 5177
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1672 on: April 08, 2017, 23:47:34 PM »
Nu stiu unde citisem demult ca se distrug motoare de la furtunurile astea cedate. Ok, atunci nu-mi mai bat capul cu ele. Mersi! Pe maine! ;)
WRX SW 2002

Muttley

  • 5177
Răspuns: Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1673 on: April 09, 2017, 23:55:58 PM »
Probleme (NB: bucse poliuretan diferential) - da. Ezitarile alea de motor de Impreza veche se simt mai tare acum. Ceea ce e cool, contribuie la efectul artistic, pe mine nu ma deranjeaza deloc, as spune ca-mi place.

Ce vrajeala ieftina sub imperiul entuziasmului de moment! Normal, cateva zeci de km mai tarziu deja nu mai suportam sa ating acceleratia!  :D

Cum kkkkkkennnnnnyyyyy gasise o masina pentru sotie la Cluj iar eu nu ma mai intelegeam cu zgaltaitoarea, am zis sa le amestecam si am convenit cu Andea sa ne vedem duminica (azi).
Dupa cum am scris mai sus, am incercat dimineata la 6 o a 2-a strangere a tijei de wastegate, inca 2.5 ture. Astfel, boostul comandat strict mecanic a ajuns pe la 9psi. Un total de 5 ture de filet pentru 2.3 psi. Cam slabut as zice, dar asta fu tot ce s-a putut obtine.
Tija e practic stransa la maxim.



Pentru ca eram cam terminat de oboseala, pana aproape de Cluj am apelat la serviciile unui sofer. Nu s-a plans decat de ruliu si de motorul care, cu EBCS anulat, tragea ca al unui Matiz in stare buna.



Bun, Cluj...
Vali pregatise o versiune de soft care sa compenseze cresterea de presiune data de ajustarea tijei. Doar ca acea compensare nu era suficienta se pare. Scriere, proba... Eu eram mut de uimire urmare a felului in care trage masina, iar Vali radea de mine. 18 psi facea...
Cu durere in suflet, desi tentatia e greu de descris, i-am zis ca doresc sa ramanem cu 15.5  :'(
Inca vreo 3 scrieri, logari, ajustari si era gata.

Rezultatele intalnirii:
- inainte reusea sa faca pe la 14.5 psi din cei 15.5 doriti, asta pentru ca cei care au reparat turbina s-au ocupat si de reglajul wastegate-ului. Deci era lesinata cum ar veni, ar fi vrut, dar nu putea. Acum face 15.5 fara probleme, cu micile variatii in tolerante (am vazut un maxim de 16.7 in treapta 4). Adica trage mai bine, logic.
- ezitarile alea care au ajuns sa ma supere atat de rau, evident, erau din cauza clapetei WG, care era fluturata in continuu de EBCS, in tentativa de a incerca sa adune ceva presiune in admisie. Acum nu mai falfaie ca o frunza, iar troaca nu se mai zgaltaie la accelerare. Asta e realizarea principala!
- spool, inainte, pe la 3000rpm. Acum incepe galagia de sub capota, zona dreapta fata, la 2500. Nu-mi doream, mi se parea faina senzatia aia de "nimic... nimic... waaaaaaaaaaa!!!!!!". Dar parca e altceva acum, cand apesi acceleratia si pleaca aproape instantaneu;
- relanti mai sus cu 50rpm la cald, cu si fara AC. Erau inainte niste vibratii dupa care nu ma omoram in mod special, acum nu mai sunt;
- frana de motor... e altfel. Sau nu. Ramane in studiu si probe. Teoretic, dar teoretic si atat, se poate sa mi se doar para.

Noah... Andea does it again. Altceva nu stiu ce sa mai zic, omul asta si ce stie sa faca... greu de explicat, e-ntr-o alta categorie.
Multumesc!  ;)
« Last Edit: April 10, 2017, 00:01:09 AM by Muttley »
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4037
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1674 on: April 10, 2017, 00:01:19 AM »
mersi mersi :) cu placere :)

malakay

  • *
  • 4765
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1675 on: April 10, 2017, 00:49:51 AM »
:)
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1676 on: April 10, 2017, 07:42:49 AM »
What's next?

Muttley

  • 5177
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1677 on: April 10, 2017, 08:12:37 AM »
O geometrie ma gandeam c-ar merge  ::)
WRX SW 2002

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1678 on: April 10, 2017, 09:11:27 AM »
Bravo!
Totusi de ce spui ca ai avea frana de motor mai buna?!...imi scapa ceva?
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 5177
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1679 on: April 10, 2017, 09:39:07 AM »
N-am zis nicaieri ca e mai buna, e mai slaba  ;D
Dupa simptome, logica mea spune ca urmare a ajustarii relantiului cu +50rpm la ambele regimuri:
- clapeta de acceleratie e mecanica, e in aceeasi pozitie, nu e de acolo problema;
- IACV-ul insa probabil devine activ la TPS zero, "se pregateste" de a tine relantiul nou, mai mare, permitand mai mult aer in admisie. Bingo!

Asa ca, dintre doua rele, anume vibratii la relanti la cuplare/decuplare AC si frana de motor slaba, aleg bucuros primul rau!  :D
Ramane sa vedem cum facem, e clar ca nu ma mai duc o data in vizita la Vali pentru asta.

Daca cineva e tentat sa spuna ca aia +50rpm n-au treaba, sa explic: frana de motor a unui motor pe benzina e datorata depresiunii formate intre piston, pe timpul de admisie, si zona clapetei. Cu cat mai obturata zona clapetei, cu atat frana de motor va fi mai puternica. Daca ai deschis catusi de putin sectiunea, chiar si cu un varf de ac aferent unui +50rpm, vacuumul abia asteapta sa scada. Mult!

In fine, nu-i bai, se rezolva. Insa vine sa demonstreze inca o data ca in cautarea binelui si a perfectiunii ai sanse sa sara iepurele turbat de unde nu te astepti  ;)
WRX SW 2002