Dpmdv se pot face ambele chiulase intr-o zi, lejer.
Doar ca eu n-am terminat, sunt blocat cateva zile. Urmeaza.
Am inceput cu partea dreapta, cea care am concluzionat din tutoriale ca merge mai usor.
Stiam ca va curge putin ulei din capac. De dragul curateniei, o carpa asezata sub capac, in punctul cel mai de jos, aduna cam tot.
Dupa scoaterea celor 8 suruburi, la mine s-a dezlipit apucand de capacul de ventilatie al gazelor si tragand.
Capacul asta iese o idee cam greu, freaca putin. Nimic deosebit. Nu stiu cat e de problematic la remontare. NU am saltat motorul, nici nu aveam in plan. Dar sa vad ce se intampla cand o fi sa-l bag la loc.
Asa arata capacul drept. Eu ma asteptam sa gasesc depuneri serioase, data fiind intretinerea precara pe care a avut-o la fostul proprietar.
Se pare totusi ca uleiul asta prost schimbat la 4000 - 4500 km impreuna cu separatorul lasa urme. Cam putine.
Saibele flexibile ies usor cu un dorn de diametru potrivit si ciocan. Am folosit parghia de la cheia de bujii de Dacie.
Pentru curatare am folosit lighean din plastic, Decarbusolv, pensula, 3-4 curatari pana in lighean n-au mai fost suspensii si limpezire cu spray de curatat frane, o doza pentru fiecare capac. Sprayul e foarte util pentru incinta aia de separare a gazelor, e nituita, iar jetul sprayului e ce trebuie.
Durata curatarii unui capac e mare, poate 2h. Pute (cred, eu nu simt nimic), e mizerabil, etc. Dar e bine sa se faca perfect, cu insistente pe canalele si suprafetele de imbinare.
Urmeaza partea cu adevarat grea: curatarea chiulasei.
Primul pas, scoaterea semilunilor vechi.
Accesul e nasol, sunt 4 de toate pe tot motorul, fiecare cu accesul ei tampit. Se scot functie de imaginatia fiecaruia si de ce scule exista la indemana. Eu am folosit patent mic, pensa chirurgicala, degete... Sunt lipite bine cu siliconul vechi, solidificat.
La curatare trebuie grija mare pentru a nu scapa mizerii inauntru, trebuie carpe la discretie, solvent, si trebuie rabdare multa pentru a se curata orice urma din vechiul silicon. O oglinda ajuta. Iar pe mine m-a ajutat sa constat ca dupa ce curat, jos se manjeste la loc cu ulei. Solutia mea - cric.
In poza de deasupra, pentru chiulasa dreapta:
- pasul 1 - masina se inclina astfel incat uleiul ce are de curs sa curga;
- pasul 2 - masina se inclina invers ca sa nu mai curga.
Din nefericire insa, tot efortul a fost degeaba, cel putin fara finalitate astazi.
Garnitura noua nu stiu ce-i cu ea, n-are-o treaba.
Am comandat 13270AA162, mi-a fost propus 13270AA160, care ar fi cod echivalent, si asta am primit se pare, insa punga cu eticheta e aruncata de mult. M-am mutat la calculator, unde
opposed zicea ca e bine. Si totusi nu era. Am cautat codul cu google, toate pozele erau coerente cu ce scosesem din capac.
Explicatia mea - greseala la producator, gen eroare de etichetare. Sau altceva, da' eu nu ma prind ce.
Am comandat o garnitura 13270AA162, tot OEM, aici, in BV, la un magazin recomandat de Pfaizzzzer, au zis c-o am luni. Sper sa fie asa.
Am iesit iar la masina, am impachetat chiulasa in carpe curate sa nu intre vrabii si praf pana luni si aia fu cu partea dreapta.
Extrem de frustrant, dar n-aveam ce face, am incercat sa depasesc momentul.
Cum era inca devreme, gen amiaza, m-am mutat pe stanga.
Aici ar trebui sa fie mai greu din cel putin 2 motive: o data, semiblocul asta e mai in spate, deci mai inghesuit, apoi mai e si gatul de umplere cu ulei. Totusi, capacul asta a iesit mai usor.
Celor care vor sa faca asta acasa, atentie mare, repet avertismentul lui Pfaizzzer - capacul se remonteaza cu surubul de jos cel mai din spate montat! La mine a iesit surubul fara sa scot capacul, poate pentru ca erau garniturile vechi strivite, insa cu garniturile noi s-ar putea sa nu mearga bagat!
Asta era si mai curat, l-am rezolvat repede, aveam si experienta.
Inclinat masina, curatat chiulasa. Din nou, paradoxal si nu prea, acces mult mai bun. Cred ca multumita anexelor mai putine de pe partea asta.
De data asta am putut sa remontez.
Cordon extrem de subtire de silicon pe halfmoons. Apoi se aseaza si se centreaza apasand pe colturi, astfel incat sa fie cat mai la nivel cu peretele chiulasei.
Asta-i momentul cand trebuie a se misca repede, siliconul are timp de prelucrare cam mic, vreo 10 min.
Spre deosebire de Pfaizzzzer, care a pus silicon peste tot, inclusiv IN canalele de pe capac, eu am folosit foarte putin.
Halfmoons (acolo n-ai cum altfel) si zonele indicate intr-o poza de pe nasioc, cu ceva manual de service.
Am mazgalit cu rosu in dreptul siliconului dat de mine, ca nu prea se vedea altfel.
De garniturile de bujii si de cele de la ventilatie nu m-am atins cu siliconul. Urasc din toata inima siliconul, am pus doar ca asa zicea manualul. Daca o sa curga pe undeva, sa fie sanatoasa, nu-i mai fac nimic.
Bun, capacul a intrat nesperat de bine, am nimerit pozitia din prima, fara sa ating nimic. Strans, in cruce, in X, in pasi, etc.
A, reprecizez, am pus surubul din colt inainte!
Un capac din 2 montat.
Mda, uitandu-ma la poza cu siliconul, constat ca-s bou' baltii si am omis sa siliconez garnitura in dreptul semilunii de sus. Fingers crossed!
Pe stanga am remontat tot. Note to self - mufele mari, una neagra si una maro din contraaripa, au garniturile de etansare rupte. Mai ai hibe la mufele de injectoare. Ia-ti un cablaj de motor nou!
Va urma, sper eu, luni.
Ma duc sa fac plinul Daciei