2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1920 on: September 04, 2017, 22:17:05 PM »
Le-am cantarit. O medie ar fi 9.2kg STI, 9.7kg urataniile. In conditiile in care-s mai late cele din urma. Daca or fi rezistente anunt, da' mai incolo.
Elena, nu ma bag. La culori si asortari de genti nu ma bag  :angel:

Am uitat complet!!! Carenaje de hatch, le-am luat astazi de la Wrangler. Ma uit la ele cu mare tristete, exemplu clasic de over-engineering. Pline de forme complexe, nervuri, mulaje dupa caroserie... cand trebuiau niste palarii banale. Clar, n-am nicio sansa sa le adaptez. Cred ca iarna asta iar merge dezbracata.
« Last Edit: September 04, 2017, 22:19:48 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Re: 2002 WRX SW
« Reply #1921 on: September 06, 2017, 21:46:12 PM »
Foarte faine rotile si chiar sunt....era sa zic ca noi dar sunt practic noi :)

Piulite gasesti la Racing Nick in toate variantele dar eu mi le-am comandat pe cele originale (Nicu avea 19 bucati in stoc :)) ), cod origine 28171AJ000. Ramane sa vezi doar ce tip de piulite se potrivesc la tine dar nu strica sa suni la ei deoarece sunt importatori Sparco si iti spun imediat ce se potriveste si cat costa (dupa care ma duc eu si ti le iau cu 10% discount) :)

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1922 on: September 06, 2017, 21:51:23 PM »
Mersi!
Nu merg cele originale. Ideale ar fi piulite "de offroad" am vazut ca li se spune, cu un guler mic la baza. N-am gasit pentru cheie de 19mm, doar de 21, asa ca mi-am comandat niste piulite panarame si inele, ce am gasit mai ieftin, numai sa le pot incalta.
Pe site la reisingnic n-am vazut mai nimic. Daca au multe chestii dar site-ul e mort, treaba lor.
WRX SW 2002

Re: 2002 WRX SW
« Reply #1923 on: September 06, 2017, 23:11:29 PM »
Dap, site-ul Racing Nick e cam puscarie....

Stiu acum la ce piulite te referi, cele conice cu extensia aceea de inca 5mm la capatul conului.....greu de gasit :)

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1924 on: September 07, 2017, 14:55:06 PM »
De astea zic.
Daca le stiti pe undeva cu deschidere cheie de 19mm, spuneti va rog.
Faza-i ca cele originale raman pentru jantele sugaru si implict pentru roata de rezerva daca o fi vreodata nevoie. Si nu vreau sa mai car inca o cheie de 21 in masina.

PS: ar fi o varianta chiar la magazinul din link, doar ca acel "guler" trebuie sa ramana sub 16mm diametru, cat au gaurile din janta ;)

PPS: na ca dupa o fraza in google mai altfel, am gasit. Ce nu inteleg insa e pretul ala...  :o :o :o
« Last Edit: September 07, 2017, 15:03:29 PM by Muttley »
WRX SW 2002

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1925 on: September 07, 2017, 15:21:59 PM »
Trimite-le cateva mail-uri, ameteste-i si pe urma iti vor emite o proforma mai mica.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1926 on: September 07, 2017, 15:29:32 PM »
Domnu', nu cumpar o masina noua ca sa se lase aia ametiti si induplecati. Sunt 20 de piulite nenorocite, ei mi-ar da cu flit din prima iar eu nu m-as apuca de asemenea invarteala.
Am comandat piulite normale, fara guler.
Ma gandesc ca unicul contact dintre piulita si janta, odata stransa piulita, e pe con. Gulerul ala ar fi acolo doar ca sa umple golul dintre prezon si peretii gaurii.
Si sa lungeasca portiunea filetata...   :-\ 
Si sa mute spirele in tensiune catre baza prezonului...  :-\ :-\

Bai, ce urasc momentele astea cand ma autoconving singur ca n-am facut bine!!!  >:(
« Last Edit: September 07, 2017, 15:30:22 PM by Muttley »
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1927 on: September 07, 2017, 15:47:08 PM »
Prea multa dezbatere pentru niste roti. Ar trebui sa existe o insertie metalica pentru contact intre piulita si janta, incastrata in gaurile din janta.
Sau direct aluminiu pentru piulitele conice standard.
« Last Edit: September 07, 2017, 15:48:21 PM by MihaiFlorescu »

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1928 on: September 07, 2017, 15:49:31 PM »
Putem dezbate oricat, nu inteleg problema.
Insertia din otel, acea bucsare exista doar la jantele originale, Mihai. La jantele AM n-ai delicatese de genul ;)
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1929 on: September 07, 2017, 15:52:09 PM »
Pai eu credeam ca au toate acea insertie.. eu am avut niste Team Dynamics si acelea aveau. De aici nu intelegeam ce atata dezbatere pe modelul de piulita.
Piulitele OEM sunt cele mai bune ca rezistenta si potrivire, dar daca zici ca nu ai insertia metalica atunci dezbaterile sa continue :D
« Last Edit: September 07, 2017, 15:53:33 PM by MihaiFlorescu »

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1930 on: September 07, 2017, 15:55:06 PM »
Culoarea tradeaza care e original si care AM  :)



WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1931 on: September 07, 2017, 16:22:18 PM »
Mie imi pare ca esti ok sa pui direct piulitele OEM.

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1932 on: September 07, 2017, 16:26:18 PM »
Pe langa conul mult mai mare al jantei, si gaura e mai mare. Am incercat, piulita OEM intra cu totul inauntru, colturile hexagonului calca pe con. Cu timpul va sapa in janta ;)

Gaura din janta subaru e pe la 12mm, cea din janta sparge'o e de 16.
« Last Edit: September 07, 2017, 16:27:05 PM by Muttley »
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1933 on: September 07, 2017, 16:59:55 PM »
Nasty

Forester

  • 3134
  • The other right!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1934 on: September 08, 2017, 09:28:36 AM »
Io pana acum am cumparat jante non-OEM doar noi, si am invata un lucru: jantele se cer cu set de piulite pentru masina pe care se pun si cu inele de centrare (daca e cazul). Restul e can-can...  :police:
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1935 on: September 09, 2017, 12:54:04 PM »
Am sa fac abuz de poze. Nu de alta, da' au fost bani multi irositi aiurea, mult efort, logistica (trimite, adu, du-te, intoarce-te), insulte chiar, nenumarate zile pierdute si foarte, foarte mult stres. In sfarsit am niste roti mai acatarii pe cazan.

Ieri i-am tras ultima poza cu incaltarile care au pornit toata agitatia. Sa ramana pentru posteritate.



Am luat inelele astea de centrare, am zis sa fie ceva provizoriu pana gasesc un atelier care sa mi le faca pe strung din poliamida. 63.3mm janta, 56.1 masina. Totusi, am optat pentru exterior inel de 63.4 (apare pe pagina aia la "Descriere"). Am zis ca poate se aseaza mai fest pe janta. Oricum, aveam de gand, sincer, sa le lipesc cu JB-Weld.
Surprinzator insa, se clipseaza foarte greu si nu mai misca de acolo. Astea raman.



La interior insa, cu roata nemontata, ies in afara 1-1.5mm, nu cred ca se distinge grozav in poza.



Nu mi-am facut griji, era clar ca urmau sa fie presate la nivel odata stransa roata, iar ghearele de clipsare aveau sa "iasa pe partea cealalta putin", ceea ce s-a si intamplat. Nicio problema.
Din nou, nu se vede mare lucru in poza, poate cu ceva zoom-in doar.



Va trebui sa le scot la un moment dat insa, ca am de modificat capacele jantelor :) Revin cu detaliul asta.
Piulitele, cred c-am mai zis, sunt astea. Zincate, arata rezonabil, calca perfect pe con. Nu cred c-am sa le iau p-alea "de offroad" prea curand.
Am strans rotile acasa la 105Nm. Am facut cativa km adineauri, las sa se raceasca, reverific. E prima oara-n viata mea cand strang roti la dinamometrica, probabil si ultima, da' am zis ca-i ocazie speciala, ma rog.
_______________________________

Noah, astea sunt.







Cine recunoaste modelul masinii din fundal are o bere ;)



Si o ultima poza cu partea nasoala... Capacele. Sub orice critica sunt, tronconice, Trabantul mai are ceva de genul. Le-am pus ca sa nu se pise cainii pe planetara, dar zboara imediat ce gasesc o solutie de astupare a gaurii aleia cu altceva.



Impresii...
Cum am mai spus, am luat jantele astea pentru ca le-am gasit la un pret jenant de mic, sunt practic noi si, mai ales, au dimensiuni dupa care tanjesc de mult timp, reamintesc, 8 inchi latime (7 inchi la WRX, 7.5 inchi la STI cu 5x100) si offset de 48 (55 la WRX si 53 la STI). Modelul nu-mi place in mod special. Culoarea-mi displace categoric.
Si totusi... odata puse pe troaca in vulcanizare... Spre sincera-mi uimire, personal mi se pare c-arata foarte bine!  ???
Referitor la vopsirea in gri OEM deschis... Au sa mai astepte! Anticipez ca-n cateva saptamani am sa ma obisnuiesc cu ele negre. Apoi, in cativa ani, cand au sa se jumuleasca, le-oi vopsi gri.
Referitor la dimensiuni... Perfect!!! Absolut impecabil. Sau urmeaza sa fie totul absolut impecabil dupa ce am sa rezolv (candva!!!!) cu caderile pe fata. Cu valorile actuale si gresite, pe fata, depasesc usor gabaritul aripii.



Totusi nu cred ca rezolv vara asta, prea mult de munca, prea mult de umblat dupa sudor si altele.
Pe spate am zapacit-o putin adineauri, nu freaca nimic. Posibil sa mearga un ET45 cu 8.5" sau 9" latime, dar nu-s convins.
Schimbarea de ET n-am simtit-o, desi am mers si pe asfalt bun, si pe prost. Dar am mers putin.

Sa fac si un calcul scurt, astea comparate cu cele de STI, cu valori exacte.
Deplasare spre exterior din ET, 53-48=5mm. Cam asta e schimbarea de sarcina (crestere sau scadere, aia nu stiu) pe rulmenti, directie si altele. Neglijabila dpmdv.
Deplasare interior si exterior din cresterea de latime (8-7.5) x 25.4 / 2 = 6.35mm.
Deplasare totala spre interior (spre amortizor) -5+6.35= 1.35mm. Adica inofensiv.
Deplasare totala spre exterior 5+6.35= 11.35mm. Adica cool  ^-^

Anvelopele 215/45 au stretchul perfect, nici prea putin, nici exagerat. Diferenta am simtit-o la primul viraj luat mai tare, cand ambiguitatea si intarzierea induse de flexarea laterala a anvelopei s-au atenuat sesizabil. Iar io-s cam nesimtit, deci e mare lucru. Se confirma si partea negativa la care ma asteptam, la fortare mai serioasa, cu viraje legate si-n directii opuse, spatele pleaca mai repede. Ma mai gandesc daca ii schimb barele antiruliu cu unele de 25mm (ca asta aveam de gand in ultima perioada). S-ar pierde tot ce inseamna elemente de ajutor in mentinerea cazanului pe drum. Parca as mai astepta.

Deci cam asta e. Troaca are in sfarsit roti drepte si cu dimensiuni faine. Aspectul... ala nu-i atat de important  :)
« Last Edit: September 09, 2017, 12:59:52 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Re: 2002 WRX SW
« Reply #1936 on: September 09, 2017, 14:28:53 PM »
Dacia Estafette! Astept berea.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1937 on: September 09, 2017, 14:32:33 PM »
Ai noroi pe strada?  >:(
Ca daca nu, vin acum   ^-^
WRX SW 2002

Re: 2002 WRX SW
« Reply #1938 on: September 09, 2017, 14:34:56 PM »
Hai, ca e uscat!
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1939 on: September 09, 2017, 23:00:57 PM »
 ;D

Si m-am dus. Pe drum m-am oprit sa iau INCA un tocator de zarzavat.
Dar s-o iau cu-nceputul...
Capacele originale nu-mi plac pentru ca sunt conice. Janta e conica si ea. Doua trunchiuri de con adunate fac un trunchi de con mare si urat. Punct!



Incercasem din intamplare intr-una din serile trecute sa vad cum vine un capac de STI pe janta asta. N-a mers, dar a mers bagat DIN SPATE! Si venea super bine. Doar ca, avand un mic joc, ar fi trebuit proptit cu ceva, tot din spate. Adica ceva disc cu diametru de 60mm, care sa intre cu strangere pe janta.

Revenind la tocator, aici intervenea, iar, ca la distantierele de difuzoare, Pfaizzzzzer cu a sa freza CNC.



Insa mi-a venit o idee noua. Daca tocatorul e alb, daca exista carbon, debitare cu laser... Ce-ar fi dac-ar fi un disc din carbon, cu logo scris strapuns, iar prin scrisul ala sa se vada fundalul alb? Din pacate insa, placa de carbon e groasa, minim 3mm, ceea ce ar fi facut logo-ul greu lizibil din unghi. Insa Pfaizzzzer mi-a propus o placa din plastic acrilic, un fel de sandvis, cu un strat subtire negru si o baza groasa, alba. Parea perfect...

In poza e gravarea cu laser. Cele 4 logo-uri, masinaria aia le-a facut in sub 1 minut. Absolut fascinant...  :-\



Dupa o lacuire rapida, unde l-am lasat pe Pfaizzzzer (talentul meu de vopsitor poate l-ati remarcat in trecut)...



Ajuns acasa, montajul.
Intors roata, bagat discurile negre, iar deasupra, presate/batute discurile albe, de fixare.



Asta e rezultatul final.



Practic am anulat ambele trunchiuri de con, noul capac e la maxim in spate. Iar eu sunt si mai maxim de multumit!
Noroc cu Dacia Estafette  ;)
« Last Edit: September 09, 2017, 23:02:09 PM by Muttley »
WRX SW 2002