Am sa fac abuz de poze. Nu de alta, da' au fost bani multi irositi aiurea, mult efort, logistica (trimite, adu, du-te, intoarce-te), insulte chiar, nenumarate zile pierdute si foarte, foarte mult stres. In sfarsit am niste roti mai acatarii pe cazan.
Ieri i-am tras ultima poza cu incaltarile care au pornit toata agitatia. Sa ramana pentru posteritate.
Am luat
inelele astea de centrare, am zis sa fie ceva provizoriu pana gasesc un atelier care sa mi le faca pe strung din poliamida. 63.3mm janta, 56.1 masina. Totusi, am optat pentru exterior inel de 63.4 (apare pe pagina aia la "Descriere"). Am zis ca poate se aseaza mai fest pe janta. Oricum, aveam de gand, sincer, sa le lipesc cu JB-Weld.
Surprinzator insa, se clipseaza foarte greu si nu mai misca de acolo. Astea raman.
La interior insa, cu roata nemontata, ies in afara 1-1.5mm, nu cred ca se distinge grozav in poza.
Nu mi-am facut griji, era clar ca urmau sa fie presate la nivel odata stransa roata, iar ghearele de clipsare aveau sa "iasa pe partea cealalta putin", ceea ce s-a si intamplat. Nicio problema.
Din nou, nu se vede mare lucru in poza, poate cu ceva zoom-in doar.
Va trebui sa le scot la un moment dat insa, ca am de modificat capacele jantelor
Revin cu detaliul asta.
Piulitele, cred c-am mai zis,
sunt astea. Zincate, arata rezonabil, calca perfect pe con. Nu cred c-am sa le iau p-alea "de offroad" prea curand.
Am strans rotile acasa la 105Nm. Am facut cativa km adineauri, las sa se raceasca, reverific. E prima oara-n viata mea cand strang roti la dinamometrica, probabil si ultima, da' am zis ca-i ocazie speciala, ma rog.
_______________________________
Noah, astea sunt.
Cine recunoaste modelul masinii din fundal are o bere
Si o ultima poza cu partea nasoala... Capacele. Sub orice critica sunt, tronconice,
Trabantul mai are ceva de genul. Le-am pus ca sa nu se pise cainii pe planetara, dar zboara imediat ce gasesc o solutie de astupare a gaurii aleia cu altceva.
Impresii...
Cum am mai spus, am luat jantele astea pentru ca le-am gasit la un pret jenant de mic, sunt practic noi si, mai ales, au dimensiuni dupa care tanjesc de mult timp, reamintesc, 8 inchi latime (7 inchi la WRX, 7.5 inchi la STI cu 5x100) si offset de 48 (55 la WRX si 53 la STI). Modelul nu-mi place in mod special. Culoarea-mi displace categoric.
Si totusi... odata puse pe troaca in vulcanizare... Spre sincera-mi uimire, personal mi se pare c-arata foarte bine!
Referitor la vopsirea in gri OEM deschis... Au sa mai astepte! Anticipez ca-n cateva saptamani am sa ma obisnuiesc cu ele negre. Apoi, in cativa ani, cand au sa se jumuleasca, le-oi vopsi gri.
Referitor la dimensiuni... Perfect!!! Absolut impecabil. Sau urmeaza sa fie totul absolut impecabil dupa ce am sa rezolv (candva!!!!) cu caderile pe fata. Cu valorile actuale si gresite, pe fata, depasesc usor gabaritul aripii.
Totusi nu cred ca rezolv vara asta, prea mult de munca, prea mult de umblat dupa sudor si altele.
Pe spate am zapacit-o putin adineauri, nu freaca nimic. Posibil sa mearga un ET45 cu 8.5" sau 9" latime, dar nu-s convins.
Schimbarea de ET n-am simtit-o, desi am mers si pe asfalt bun, si pe prost. Dar am mers putin.
Sa fac si un calcul scurt, astea comparate cu cele de STI, cu valori exacte.
Deplasare spre exterior din ET, 53-48=5mm. Cam asta e schimbarea de sarcina (crestere sau scadere, aia nu stiu) pe rulmenti, directie si altele. Neglijabila dpmdv.
Deplasare interior si exterior din cresterea de latime (8-7.5) x 25.4 / 2 = 6.35mm.
Deplasare totala spre interior (spre amortizor) -5+6.35= 1.35mm. Adica inofensiv.
Deplasare totala spre exterior 5+6.35= 11.35mm. Adica cool
Anvelopele 215/45 au stretchul perfect, nici prea putin, nici exagerat. Diferenta am simtit-o la primul viraj luat mai tare, cand ambiguitatea si intarzierea induse de flexarea laterala a anvelopei s-au atenuat sesizabil. Iar io-s cam nesimtit, deci e mare lucru. Se confirma si partea negativa la care ma asteptam, la fortare mai serioasa, cu viraje legate si-n directii opuse, spatele pleaca mai repede. Ma mai gandesc daca ii schimb barele antiruliu cu unele de 25mm (ca asta aveam de gand in ultima perioada). S-ar pierde tot ce inseamna elemente de ajutor in mentinerea cazanului pe drum. Parca as mai astepta.
Deci cam asta e. Troaca are in sfarsit roti drepte si cu dimensiuni faine. Aspectul... ala nu-i atat de important