Si am rezolvat o chestie pe care, din lipsa de idei, de timp, de chef, o aman de doi ani! Carenaje spate!!! Ma rog, rezolvat pe jumate, doar pe stanga.
Introductiv... Impreza 2001 - 2007 are carenaje doar pe fata, pe spate n-are nimic. Nu stiu cum e GC-ul, dar banuiesc ca la fel. Incepand cu hatchul si-au revenit si au pus si pe spate. Da' si-au revenit puternic, ca-s alea inchise intr-un mare fel.
Ce se intampla cand nu-s carenaje? In Japonia, probabil ca nimic. Se uda antifonul, rugineste tigaia dupa cateva zeci de ani. Aia n-au zapada. Noi avem zapada. Si avem sare, nisip, jeg ultra-coroziv. Iar Impreza wagon e mare amatoare de a rugini devastator in pasajele rotilor spate am descoperit de curand. Eu intentia de a-i adapta ceva o aveam dinainte de a afla cam cat de nasoala-i treaba.
Ah, mai e o problema fara carenaje, insa minora. Zgomot de criblura. Pe mine nu m-ar deranja zgomotul, insa cand aud sunet de pietricele in tabla fac imediat conexiunea cu sablarea si rugina si incepe a ma deranja.
Deci tutorial. Cat e de mare internetul, eu n-am mai gasit pe nimeni sa fi facut asta. Exclud masinile de raliu unde se fixeaza cu suruburi de 12 presuri mari si groase care sa nu permita bolovanilor din probele de macadam sa rupa tabla.
Rezultatul, in special partea estetica, nu cred sa faca obiectul adaptarii, ideea-i sa nu mai rugineasca taraba, atat. Dar, daca tot am adus vorba, parerea mea: mi-a iesit extrem de frumos!!!
Am mai zis, primul plan era sa adaptez carenaje de hatch. Mi le-a dat Wrangler p-ale lui, insa nu-s ce trebuie deloc. Wrangler, multumesc!!!
Planul 2 a fost sa ma duc in dimineata asta la un centru de dezmembrari pe care l-am descoperit intamplator si sa caut... ceva.
Parea sa am de unde alege...
N-am sapat prea mult, nici n-aveam chef sa ajung la fundul gramezii, m-am multumit cu ce am gasit in primele 5 minute...
Criterii de alegere:
- forma cat mai simpla;
- cat mai... sa nu zic mari, cat mai potrivite la ochi cu pasajul de roata de troaca;
- si un criteriu nou avea sa se contureze cand le-am descoperit p-astea: material cat mai gros, carenajele cat mai rigide.
De ce rigide... Ma gandeam eu ca astfel vor cere cat mai putine fixari. Era doar o teorie la momentul ala. Urmeaza.
Carenajele habar n-aveam de la ce sunt, scria pe ele doar ca-s de VW. Urma sa aflu adineauri, dupa o cautare pe net
dupa cod, ca-s de Golf 4.
O chestie merita mentionata... sunt absolut imense! Nush ce roti are Golful, adica stiu, da' nu inteleg strategia cu pasajele atat de mari. O sa se vada intr-o poza mai jos de la ce am plecat si la ce am ajuns.
Am inceput cu partea stanga, unde am considerat ca e mai usor, lipsind gatul de umplere al rezervorului.
Oportunitati de fixare oferite de Impreza... Nu prea!
Intentiile mele, evident ca erau de a nu ma atinge de caroserie cu bormasina. In cazul in care n-aveam de ales insa, eram resemnat si cu a da cateva gauri.
In poze am incercuit chestii de care m-as fi putut lega. Cu rosu e ce nu am folosit, cu galben e ce am folosit.
O precizare... apare in prima poza varful surubului de centura spate. O idee ar fi sa se schimbe cu unul mai lung (exista acces relativ simplu) si sa se foloseasca filetul astfel rezultat... cumva. Dar n-a fost cazul.
Am inceput prin a incerca sa inghesui carenajul. Nicio sansa, mai zic o data, e urias. Am mai ciopartit din partea centrala, de suspensie, unde cred ca Golful are doar amortizorul, nici asa n-a vrut. Baiul mare era ca daca tai si tai prost... Adio. N-aveam decat 2 piese, niciun loc de experimente.
Aici au intervenit carenajele de hatch, care mi-au fost de imens ajutor. Deci Wrangler, efortul n-a fost degeaba. Hai, mai merge un "multumesc"!
Astfel am putut face un sablon, multumita caruia sa tai bucati mari din piesa de vw, fara sa fac prostii.
In sfarsit, iata la ce am ajuns cand a fost, in mare, gata. In poza e cel de stanga, dupa ce l-am ajustat, si cel de dreapta, neatins. A ramas cam jumatate...
M-am uitat indelung la fixarea dinspre fata masinii si iata ce am facut... In spatele pragului este o piesa mica din plastic, un soi de capac, inchide pragul de plastic. Piesa are 2 clipsuri. Piesa a zburat
Eventual fac maine poze mai bune pentru o explicatie mai clara.
In spatiul astfel rezultat aveam sa infig carenajul, care avea sa se propteasca in ornamentul de prag.
M-am uitat, exista traseu de evacuare a apei si in pasajul rotii, si in spatele carenajului. Tensiune nu exista pe ornamentul de prag, ca sa se declipseze, toate bune. Cum se imbina cele doua, ornamentul de prag si carenajul, se vede in cateva din pozele ce vor urma.
Si sa pun si o poza justificativa pentru toata povestioara asta cu carenajele...
Iata ce se ascundea in aceeasi zona, sub antifon si mastic. Vazusem cum aaaaaaabia se intrezarea putina rugina. Am curatat cu un cutit si poftim... Asta inseamna masina japoneza.
Asa arata pasajul rotii la ceea ce credeam eu ca-i finalul.
Aparatoarea / baveta am pus-o-n spatele carenajului, altfel i-ar fi preluat curbura si ar fi aratat ca dracu. Cum am pus-o eu insa, sta ca inainte.
Si a urmat proba suprema... Roata. Si mi-a dat cu virgula rau de tot.
Contact cu anvelopa. Nu rau, nu tensiune, dar suficient incat sa fie departe de bine. Insa cu rotile de iarna, care-s mai mari in diametru, ar fi fost nasol de tot.
Am scos roata, si am inceput sa ma uit dupa solutii. Ma gandeam sa tai din carenaj masiv, sa elimin practic portiunea care atinge. Ca apoi, insotit de un sincer "doh!!!" sa-mi dau seama ca se rezolva mult mai simplu. Mut gaura de pe carenaj din spatele amortizorului, creste bucla.
Ca sa acopar gaura veche am popnituit un petec peste zona. Binevenit in cele din urma "incidentul", astfel realizand ca avand carenajul dublat pe fixare, se clipseaza mult mai robust. Cred c-am sa repet manevra si pentru gaura din fata amortizorului, am sa dublez si acolo.
Ramasese o gaura de fixare "vw" care nu-si avea rostul, am astupat-o in acelasi mod.
Vopseaua neagra are rolul de a masca pop-niturile, asta cat o binevoi sa reziste.
Bun, cam asta fu tot.
Practic carenajul se tine in 2 clipsuri si in tensiunea provocata de propria-i rigiditate. Fixarea de sus nu cred ca are rost sa i-o dezvolt. Am tras de el si vad ca nu misca, eu zic ca rezista si la greutatea ghetii si zapezii, si la jet puternic de spalatorie.
Sus, la muchia aripii, l-am lasat sa "atarne" putin, inspirat fiind de configuratia carenajelor de fabrica de pe fata, unde e cam la fel.
Muchia aripii e expusa, dar n-am ce-i face. Rotile spate nu vireaza, n-ar trebui sa si-o ia sever cu pietre si nisip si oricum, zona e vizibila, exista vopsea, OCD, chef si motivatie pentru retusuri, nicio tragedie.
Conturul e inchis destul de ok, nu e ermetic, in spatele carenajului vor intra zoaie, va intra apa la spalatorie, insa va fi semnificativ mai mica cantitatea, fluxul, debitul, uatevar.
Si cateva poze de ansamblu.
Eu sunt extrem de multumit de ce a iesit. Si imi place si cum arata, nu e deranjant privirii
mele, si oricum, cine se uita acolo vreodata?
Repet, incantat sunt!
Sa vad daca maine va merge la fel de bine pe dreapta.