2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

Muttley

  • 5124
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #200 on: November 23, 2015, 21:01:19 PM »
N-am miros  ;D
Nu glumesc.
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4031
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #201 on: November 23, 2015, 21:10:21 PM »
Legat de verificat ECU daca a fost atins sau nu: nu ai ce face decat sa compari rom-ul actual cu un rom OEM al masinii iar ca sa faci asta iti trebuie un cablu cu care sa poti citi rom-ul actual, ca rom-ul oem se gaseste aici http://romraider.com/forum/viewtopic.php?f=35&t=7591&sid=4c2ea3c4e26c1ed1f903136138e72583

nu exista factory reset la subaru -> poti sa scrii daca vrei rom-ul oem daca ajungi la concluzia ca al tau este modificat ...

legat de fuel trims-uri:
- nu ai decat bank 1, bank 1 si bank 2 are tribeca daca bine retin care are 2 sensori lambda
- short term-ul sunt corectiile instante care variaza foarte mult si nu prea te ajuta
- si short si long sunt limitate la +/-25% in varianta oem a softului
- long term-ul in schimb poate fi de ajutor, este corectia invatata de ECU pe baza short term-ului si aplicata apoi de ecu
- exista 4 valori de long term invatate , pe diverse intervale de cantitate de aer masurata -> cele pe care le vezi in learning view

cred ca cu un cablu vag clasic ai putea folosi romraider logger sa vezi mai multe informatii ...


Muttley

  • 5124
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #202 on: November 23, 2015, 21:41:38 PM »
- exista 4 valori de long term invatate , pe diverse intervale de cantitate de aer masurata -> cele pe care le vezi in learning view

Ce tare, asa se explica acel constant 14.8% din frana de motor medie. Pica-ntotdeauna in intervalul lui 14.8 :)

Intrebari, daca tot ti-a trebuit sa apari :P
- ce e learning view, il accesez tot cu acel romraider?
- daca ambele-s limitate la +/-25%, de ce atunci cand o calc, imediat ce trece de 25, short term devine 0? De ce nu afiseaza 25? Mi se pare aiurea ca algoritm... Semn de soft umblat?
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4031
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #203 on: November 23, 2015, 21:52:40 PM »
"learning view" este denumirea la chestia ce se vede in print screen-ul din post-ul asta
http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=396.msg71578#msg71578
si poti accesa informatiile/learning view din romraider logger

short term-ul este utilizat doar in closed loop -> adica turatii relativ mici, mers lejer -> in momentul in care o calci trece in open loop, adica nu mai foloseste prima sonda lambda pentru verificarea amestecului deci nu mai aplica nici un short term corection pentru ca nu stie care ar fi asta ...

in acelasi timp aplica long term-ul invatat pe ultimul interval -> care poate fi o chestie periculoasa daca invata sa scoata benzina la mers lejer si apoi scoate benzina la mers pe boost desi poate ca nu este cazul ... :)

si aceasta este functionarea standard ...



« Last Edit: November 23, 2015, 22:05:40 PM by andea79 »

Muttley

  • 5124
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #204 on: November 23, 2015, 22:10:45 PM »
Am inteles, dupa 25% shortul iese complet din scena, devenind zero.
Explici bine, da-ti place sa bagi omu-n sperieti. Ma uit maine ce long term trim baga in load mare, acum nu-mi amintesc.

MERSI!   ;D
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4031
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #205 on: November 23, 2015, 22:12:32 PM »
:) pai asta e toata distractia :)

si nu am zis ca dupa 25% se face 0, doar ca se face 0 cand trece pe open loop iar inainte sa treaca pe open loop short term-ul poate fi si 25 si -8 si 7 ...

http://www.motor.com/magazine/pdfs/092006_11.pdf

nu e subaru specific dar si la subaru e za seim shit ....
« Last Edit: November 23, 2015, 22:30:45 PM by andea79 »

Muttley

  • 5124
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #206 on: November 24, 2015, 20:54:34 PM »
Acum vad editul, am sa studiez ce mi-ai dat acolo. Mersi!

Link pus de @celalalt + 20 de lei la reparatii telefoane pentru lipitura (nu ma pricep la asemenea fineturi) = rezultatul din poza  :D



Oricat incerc, astia se culca cu gainile. Cu mari insistente l-am convins p-unu' de la reprezentanta Dacia sa urce breaku' pe stand, doar sa-l masoare. Cica pentru reglaje se chinuie, ca sigur am bielete gripate, si n-are timp si la 4 inchid. La vulcanizare la fel, sunt cozi de kilometri si ei pleaca acasa la 5. In fine...



Nu stiu pentru ce masoara inclinarea longitudinala (fuga), pentru ca la McPherson e constructiva si nu se poate regla. Se ignora.
In rest, valorile nominale de pe standul alora n-au o treaba, nu stiu ce versiune de Impreza a incarcat ala.

FATA
- conf manual, cadere (carosaj, camber, etc) -0.20'. La mine-s in jur de 0. Nu prea grozav pentru stabilitate, da' la cat ma arunc eu cu masina asta, momentan merge. Nu stiu cat e de reglabila caderea din gaurile din amortizoare la Subaru, am sa mai caut pe net info. Indiferent daca se poate regla fara ovalizarea gaurilor sau nu, trigonometrie mai stiu din liceu, iar o sfoara si o piulita gasesc;
- conf manual, convergenta (paralelism, toe, etc) 0, deci vrea paralelism pur. 4, respectiv 3 minute e nimic. Putin aiurea ar fi ca-s pe plus, iar pe accelerare se inchid si mai mult, dar fiind awd nu trage doar cu fata, deci treaca. Ma consolez cu faptul ca se deschid si devin paralele pe franare. Okish si aici.

SPATE
- manualul zice de cadere mai mare pe spate, -1*20'. Impecabil!
- manual - convergenta 0. Ce am eu, valori pozitive, ar insemna roti inchise, dar imaginea de jos, aia cu diferentialul, e pe dos. Chiar m-a derutat complet. Daca-s inchise, e naspa. Daca-s deschise, e binisor, ca se inchid pe accelerare, iar la franare, spatele mare lucru nu face.
Ma uit de 20 minute la convergenta aia spate si nu stiu ce sa inteleg, cred ca voi incerca la alt atelier.

Ideea era sa pregatesc geometria pentru cauciucuri noi. Ar fi ok cum era deja, da' sufletu' vulcanizare  :-\


WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #207 on: November 24, 2015, 21:11:24 PM »
Daca tot esti in BV e pacat sa nu te duci la Autokino pentru geometrie. Am inteles ca baietii de acolo chiar stiu sa regleze cum trebuie geometria si ca multi au fost foarte multumiti, dupa incercari esuate in alte parti.

Muttley

  • 5124
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #208 on: November 24, 2015, 21:22:09 PM »
Perfect! Am sa sun maine, bine ar fi sa ajung la ei in cele din urma, mai ales ca nici pana acum nu am inteles ce antigel pot pune in masina asta. Asa c-as simplifica-o cu antigelul producatorului.

Mihai, te rog, intrebari simple, ca abia acum incep sa descopar si eu:
- geamul lateral stanga spate (ala de langa luneta) are rezistenta de degivrare. Nu pare sa functioneze, insa luneta da. Are siguranta fuzibila separata, tie-ti dezabureste?
- proiectoarele au martor luminos in tabloul de bord? Ca nici pe buton nu au, si mi se pare prea de tot;
- stopul de ceata are martor in bord, pe langa cel de pe buton?
- scrumiera are lumina?
- cheia aia rosie care palpaie in bord ce vrea de la mine?

Scuze ca-s lepra si nu caut in manual. Ai voie sa nu raspunzi pe motivul asta :P
Mersi
WRX SW 2002

UXE

  • 1741
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #209 on: November 24, 2015, 21:25:01 PM »
Geamul lateral stanga spate are antena...  si eu mi-am luat teapa asta ;D
« Last Edit: November 24, 2015, 21:27:09 PM by UXE »

Muttley

  • 5124
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #210 on: November 24, 2015, 21:26:33 PM »
Nu cred, am impresia ca antena e sus, pe luneta.
WRX SW 2002

UXE

  • 1741
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #211 on: November 24, 2015, 21:28:01 PM »
Daca pe drepta nu e la fel ca pe stanga atunci aia sigur e antena.    Are o mufa mica dreptunghiulara?

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #212 on: November 24, 2015, 21:41:48 PM »
Nu are dezaburire laterala din cate stiu eu..

Ceata fata/spate se aprinde la buton cand e pornita.
Probabil s-au ars becurile.

Cheia din bord este imobilizatorul electronic. Adica o pornesti doar cu cheia cu cip, nu merge cheie simpla.

Nu mai stiu scrumiera. Am deschis-o de 3 ori maxim sa o curat prima data si apoi sa arunc niste monezi si sambata la track day sa scot monezile :D

Muttley

  • 5124
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #213 on: November 24, 2015, 21:50:05 PM »
Deci tot la manualul in italiana ajung pentru geamul ala :(
Ca info, 2001, cum e a ta, are antena pe stalpul fata, telescopica. Din 2002 au mutat-o-n luneta citisem eu. Acu' sa vad unde mai exact.
Scrumiera mea e virgina, nefumatori fostii, si nici p-altii nu i-au lasat s-o foloseasca  :D

Referitor la cheia aia, ca nu ma pricep... Are rost sa ma complic cu un antifurt de volan? Gen... e infailibil sistemul ala cu cipul? Nu-s paranoia, sunt doar patit.

WRX SW 2002

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #214 on: November 25, 2015, 00:02:36 AM »
La Subaru chiar n'am auzit sa se uite hotii, nu prea au ce face cu ele, nici sa le vanda de'a'ntregul, nici la dezmembrari ;)

Forester are antena ptr radio in geamul lateral spate stanga

Muttley

  • 5124
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #215 on: November 25, 2015, 08:10:38 AM »
Da, la Forester arata atipic, da' la a mea (sorry, nu gasesc nici macar o poza cu google) arata fix a rezistenta de degivrare, ceea ce m-a si derutat.
Se pare ca e antena pana la urma. Una din ele, ca-s 2 aparent, una de AM si una de FM.
In fine, subiect inchis.

PS: andrei, Foresteru' din poza tare bine arata  :-\
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #216 on: November 25, 2015, 09:32:43 AM »
Are si scrumiera bec. E unul normal care bate de sus cand o deschizi.

Muttley

  • 5124
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #217 on: November 25, 2015, 10:04:12 AM »
Si inca una, pregatitoare.
Am luat masina cu o panarama de player, ceva JVC. Nu m-as fi atins de el mult timp, poate niciodata, daca ar fi avut macar RDS, dar nu are. Voi dori sa-l schimb.

Cum sub player exista un compartiment de depozitare destul de util, ca in rest nu prea sunt, voi ramane la versiunea mica, vad acum ca se numeste 1 DIN (previn iar, nu ma pricep la gadgeturi, playere auto incluse).

Ce as mai vrea sa faca:
- USB frontal (n-as vrea mufa aiurea prin bord);
- Bluetooth telefon cu microfon extern (ma gandesc ca doar asa am sanse sa ma auda interlocutorul. Sau nu?);
- de preferat fara CD-player (la Swift nu l-am folosit niciodata si nu vreau sa platesc ceva ce nu-mi trebuie);
- de preferat fara fata detasabila (nu folosesc);
- cat mai simplu.

Exista asa ceva? Recomandari? Pareri? Sunt deschis la orice sugestie, mersi.

Edit: se pare ca exista  ::)
« Last Edit: November 25, 2015, 19:58:21 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5124
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #218 on: November 26, 2015, 07:48:27 AM »
... aplica long term-ul invatat pe ultimul interval -> care poate fi o chestie periculoasa daca invata sa scoata benzina la mers lejer si apoi scoate benzina la mers pe boost desi poate ca nu este cazul ... :)

Ma uit maine ce long term trim baga in load mare, acum nu-mi amintesc.

Fu asa ieri: long term surprinzator de mic, da' iar nu retin valoarea. La accelerare scadea!
CEL, apoi long term zero.

Eu in servis nu ma duc, n-am incredere. Eu vin la CJ!  :'(

Edit, din ultimul link: "Both STFT and LTFT will normally reset when all trouble codes are cleared". My bad  ;D
Si am inteles si cum se verifica injectoarele, se anuleaza pe rand cate unul, se noteaza trimurile aferente in cazul deconectarii fiecaruia-n parte, iar unde corectia este foarte mica, acolo exista un injector care stropeste slab. Dar tot vin la CJ.
« Last Edit: November 26, 2015, 08:23:29 AM by Muttley »
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #219 on: November 26, 2015, 09:42:51 AM »
Deci ce eroare mai ai acum? Este aceeasi care a fost mereu sau alta?