2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

Re: 2002 WRX SW
« Reply #2060 on: October 04, 2017, 22:56:44 PM »
Nici un carait, doar ca uneori e nevoie de dubla debraiere ptr a cupla marsarierul. In treapta 1 nici o probl (la XT)

Muttley

  • 5126
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2061 on: October 04, 2017, 23:23:30 PM »
Pe loc, liber, pedala ambreiaj sus.

- rece - nicio problema;
- cald, bagat in 1 repede - caraiala;
- cald, cu pauza intre ambreiaj si bagare lenta in 1 - nicio problema.

Cum am diferenta dintre cald si rece, in uichend schimb uleiul! Mai vad dupa.

O zi mai tarziu: se pare ca nu trebuia decat sa caut chestii cu atotstiutorul google. Dar mi se intampla dubios de des sa omit pasul asta.
https://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=1823898

Concluzia - nu e normal, dar asa fac toate.
Solutii - fara graba la angajarea treptei 1 de pe loc + un ulei mai bun, care sa se faca apa mai greu/tarziu/niciodata eventual. La mine, in curs de aplicare ambele.
« Last Edit: October 05, 2017, 12:15:18 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5126
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2062 on: October 05, 2017, 20:30:18 PM »
Mvai, ce post lung va fi asta...  :'(

Ok, ziceam mai in urma ca am pus aparatorile, dar ating in antifon si nu-s fixate bine. Ieri am cumparat alte clipsuri, alte suruburi, mai lungi... Iata ce a iesit.

Mai intai, astea-s urmele lasate dupa montajul initial. Repet, cu timpul, cum masina asta vibreaza in ultimul hal, s-ar fi ajuns la tabla, cu efectele secundare evidente.



Urma sa distantez aparatorile de tabla pe 2 cai:
- cresterea distantei fata de tabla;
- decupare daca mai e cazul.

Cresterea distantei am obtinut-o facand alte distantiere. Initial le facusem de 35mm, acum au 50.



Compozitie, de la interior spre exterior:
- un tub/pai de la un... termos cred ca-i ala, primit ieri cadou de la angajator. Eram la birou, am primit punga, am demontat termosul, am vazut paiul, iar in secunda urmatoare eram cu un subler in mana. Putin peste 5mm diametru interior, adica la marele fix pentru suruburile M5x60 pe care le-am folosit. Ce a ramas din termos a fost dat cadou unui coleg, s-a bucurat ala maxim. Ma rog, creca fiecare cu stimulii lui...
- un furtun pe care troaca, cand am cumparat-o, il avea infipt in radiatorul initial si tras jos, in bara (sunt detalii in prima sau a doua pagina a topicului);
- un furtun ramas de la AOS.
Lungimile sunt in oarecare progresie, mic la interior, mare la exterior. Pentru comprimare progresiva a distantierului. Forester, daca n-ai replica la ce scriu aici, esti naspa  :P
Distantierele deja au departat suficient aparatorile de tabla, reusita totala.

Am mai golit vreo 3... poate 4 tuburi de ceara pe cele 2 pasaje de roata, apoi montajul final.
Clipsurile noi de meleu (am strecurat o poza intr-un post anterior) au fost cireasa de pe un tort deja minunat. Au fixat sublim.
Sus, in coltul interior, desi nu era musai, am tesit. Pentru un mai mult ca perfectul. Forester, baga ceva si aici  ^-^
Un fas de spray negru pe suruburile cu cap imbus de 4mm pentru extra-protectie la sare.
Me... delighted!!! Imi plac de nu e voie!



Inainte sa intru-n casa, admirandu-mi pentru a jdemia oara isprava, m-am gandit sa verific daca atinge. Nup, e bine, vor avea loc si anvelopele de iarna, care-s sensibil mai mari in diametru.



Si cum arata...
Spatele e stramb. De ce? Simplu. Alea de pe spate le-am pus anul trecut, in vara, cand aveam amortizoare de wagon, si le-am aliniat cu rotile. Cum caderile spate au crescut (sau ma rog, micsorat in modul) cu amortizoarele de sedan, acu-s strambe. Sau ma rog, nealiniate. Se rezolva alta data, ca aici OCD-ul nu lucreaza si nu ma deranjeaza cu nimic.





O treaba sa mai zic despre cele de pe fata. Intentionat le-am lasat mai jos decat cele de pe spate, m-am uitat la zeci de poze pe net cu tigai asemanatoare si asa mi s-a parut ca arata cel mai bine. Voiam sa le las si mai jos de atat insa, zilele trecute, cocoasele incetinitoare de pe strada m-au convins ca e inaltimea ideala. Ating in ele... abia. OCD-poifect!

Si cu asta, protectia troacai la nisip, sare, zoaie, balega si rugina in general, dupa standardele mele, e definitivata.
E pasivizata si ceruita pe burta si-n pasaje. Pe spate are carenaje. Aparatori imense (street-wise) la toate 4 colturile. Scop atins!

Dar, ca sa citez teleshoppingu', "asta nu este tot!!!"
Cu aceste aparatori de pe fata, dupa 2 ani de la cumparare, troaca e FINALIZATA pe modificari exterioare de aspect, estetica, cocalareala, spuneti-i cum vreti. Adica nu-i mai fac nimic. Adica asa ramane. Urata, frumoasa, cum o fi pentru altii, dar perfecta pentru mine, asa o sa-si duca zilele! Relativ... am sa enunt o mica portita de derogare la final  :)

Cand am terminat treaba pe la ora 18, pentru a marca deosebitul eveniment, am fugit pe un camp ca sa-i trag doo poze, asa, mai atipice, ca de incheiere. Pe un aproximativ intuneric  ;D





Incerc sa fac un inventar al interventiilor mele pe aspect, aproximativ cronologic. Daca-mi scapa ceva, am sa editez cand mi-oi da seama. Desi nu pare, lista e lunga  ^-^

- lampa stanga spate de directie dreapta, ca am luat-o cu lampa originala sparta. Acum are lampa de ceata alba, astfel incat lampile sunt simetrice. Ca o curiozitate, ca la americani, ca legislatia alora interzice lampile de ceata. Daca ar fi sa repet achizitia, tot asa as alege. Numai un ochi avizat observa;
- leduri pe lampile de pozitie, a.k.a. "tentativa lamentabila de DRL";
- plasa de tantari in gurile de acces aer din bara. De ce? Ca sa nu intre tantari, logic;
- toba finala de ricer. Modificata. De 2 ori...;
- aparatori de noroi spate;
- jante de STI. Nu apar in pozele de mai sus, dar vor reaparea in peisaj, probabil cam peste un an, cand vor deveni roti de iarna. Acum nu mai am nervi, energie si chef de asa ceva;
- bare de plafon. Cele mai aero care exista pentru masina asta;
- rimel in faruri, adica vopsea neagra pe rame. Voiam candva faruri de STI. Dar avand experienta xenonului pe masina anterioara, care erau sublime pe uscat da' inexistente pe asfalt ud, farurile actuale vor ramane pururi;
- folie solara pe geamuri;
- side-markere albe;
- lampi de semnal aripi albe. Ma rog, gri aveam sa constat cand au ajuns;
- lowering springs. Nu se putea altfel, era mai capra decat un Logan;
- jante de 8 inchi latime si offset fain. Cu capace urate zic unii, dar care mie-mi plac ceva de nedescris;
- aparatori de noroi fata.

N-am deloc inclinatie spre estetic, sunt total anapoda la capitolul asta de altfel, mi-am bagat ghearele dupa cum m-a dus mintea. Mie-mi place  :)
Ziceam de derogare... Ce ar mai putea sa se schimbe ar fi un scoop de bug STI. Dar la cat costa unul nou, va trebui sa astepte vreo ocazie de neratat. Si probabil culoarea jantelor din poze. Si poate o prelungire sub bara fata, desi ar insemna sa nu mai parchez peste bordura niciodata. Eventual un difuzor de aer in spate. Si o finala Genome/SPT daca prind vreodata vreo ocazie fara sa coste de 100 de ori mai mult decat ar face.
Insa la cum vad lucrurile acum, cam asta e. Am terminat un capitol si ma bucur.

Heli, hai, baga ceva cu "led" in componenta  :D
« Last Edit: October 05, 2017, 20:31:25 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Musiu

  • 1156
    • 2007 Forester XT
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2063 on: October 05, 2017, 21:40:44 PM »

Cu aceste aparatori de pe fata, dupa 2 ani de la cumparare, troaca e FINALIZATA pe modificari exterioare de aspect, estetica, cocalareala, spuneti-i cum vreti. Adica nu-i mai fac nimic. Adica asa ramane. Urata, frumoasa, cum o fi pentru altii, dar perfecta pentru mine, asa o sa-si duca zilele! Relativ... am sa enunt o mica portita de derogare la final  :)

Io nu cred ca nu vei mai face modificari si ca e finalizata. Nu cred si pace!  O0
Pana la urma masina arata si merge exact cum ti-ai dorit tu, si asta e cel mai important :-)
2007 Forester XT

Ex:
2007 Forester 2.0 XS
2003 Impreza WRX wagon

Muttley

  • 5126
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2064 on: October 05, 2017, 21:44:06 PM »
Eu de schimbari exterioare de aspect zic.
La mecanica mai e extrem de mult de lucru, nu e zi sa nu-mi doresc sa-i dau a 6-a :))
WRX SW 2002

Muttley

  • 5126
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2065 on: October 07, 2017, 14:23:56 PM »
Ieri i-am schimbat uleiul din cutie si diferential. Eneos 75-90 in cutie si Castrol 75-90 in diferential, ca mai aveam un bidon ramas de la vechiul schimb. Uleiul din cutie golit la cald, ceea ce a facut sa iasa mai mult decat data trecuta.

Busonul magnetic de golire:





Mai putin span tura asta, dar poate italianul a mers mult mai mult cu uleiul decat am facut-o eu.
Eu sper sa fie span de "caraiala" de treapta 1 si marsarier. Altcineva zice c-ar putea fi span de rulment.
Voi afla la primavara sau la vara, cand voi mai face un schimb. Intre timp voi incerca sa fiu super-bland cu treptele 1 si R, astfel incat sa elimin varianta sincronului de 1 si danturilor de R (marsarierul nu e sincronizat).

Nu ma alarmez absolut deloc, cutia merge perfect si oricum are zilele numarate, inca ma uit la anunturi de vanzare de cutii in 6 de pe Legacy 3.0, Forester STI sau DCCD de Hawk UK spec. Dar as vrea sa stiu ca-i bine.
« Last Edit: October 07, 2017, 14:24:59 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5126
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2066 on: October 13, 2017, 21:30:28 PM »


Sa-mi fac si o lista pentru maine...

Fata
- bielete pe bara 45Nm
- bielete pe brat 30Nm
- bride palier ambele fixari 25Nm
- U-frame, din fata inspre spate: 34 - 55 - 55 - 55 - 71 - 71

Spate
- bielete ambele capete - 45Nm
- suporti pe lonjeroane - 25Nm
- bride palier - 25Nm

______________________

Si faza tare... Scriam aici cuplul de fixare a suportilor spate si m-am mirat de valoarea redusa. Asa ca m-am uitat inca o data la suruburi, ca mi s-au parut grosolane si imense. Ocazie cu care... simplificat... am observat ca in loc sa am doi suporti in oglinda, am 2 suporti de stanga!  ;D
Problema ar trebui sa se rezolve, cum s-a intamplat si cu turbo inlet. Doar c-o sa dureze...  >:(
Acum le trimit mailu, sa vad ce si cand mi-or raspunde.

Deci ori ma aflu eu intr-o mare eroare, ori suportii spate vor trebui sa mai astepte  :)
WRX SW 2002

Re: 2002 WRX SW
« Reply #2067 on: October 13, 2017, 21:36:22 PM »
Deci cumpar eu dublura?  :D
Cu acel cutit ce planuri ai?
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 5126
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2068 on: October 13, 2017, 21:59:23 PM »
Quote
Hello, I've ordered several sway-bars related products and they've just reached me safely, all the way to Europe.

Order Date: 2017-09-28
Order #: RS-1173728
https://i.imgur.com/21r7Fk6.jpg

But there appears to be a problem with the rear mounts I've recieved.
I was looking at the parts and noticed that the mounts are not mirrored, and that didn't seemed quite right to me.
I'm mostly talking about the holes for the fixture on the car body, the ones from the "rib side".
https://i.imgur.com/VqRqNqy.jpg

Went online and from what I see in the photos on rallysportdirect and others from google, the mounts should indeed be mirrored. Example here:
https://i.imgur.com/8lo20rB.png

So my guess would be that Whiteline placed two left mounts in the bag that I was so "lucky" to recieve.
https://i.imgur.com/672vQfP.jpg

Waiting impatiently on your opinion on this matter.
Thank you and best regards,
Daniel

Nu "cumperi" nimic. Daca e sa ramana ceva, cadou  ;)

Vad variantele:
- primesc doar un suport de dreapta, raman cu un suport orfan, ti-l pui pe post de bibelou in bucatarie;
- primesc un set normal si functional, ti le dau tie pe astea, le refaci gaurile;
- primesc doua bucati de dreapta (mira-m-as), ai noroc maxim.
Sa vedem ce iese. Probabil RSD ii anunta p-aia de la Whiteline, aia se cacaie o vreme, se fac ca nu inteleg, abia apoi, dupa ce-i frec la cap de-i satur, au sa-mi ceara o adresa. Iar din Kina pana in Brasov au sa vina cu o cioara beata. Deci oricum ar fi, solutionarea va dura luni bune ;)

Lasa cutitul. Cate reparatii a vazut bietul de el...  ^-^

Edit: frate, astia-s cu capul! Mi-au raspuns la mail in sub 10 minute! Gata, emigrez in state!!! =))))
« Last Edit: October 13, 2017, 22:31:47 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Re: 2002 WRX SW
« Reply #2069 on: October 13, 2017, 22:58:20 PM »
Numai tie ti se putea intampla  ;D
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 5126
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2070 on: October 13, 2017, 23:09:32 PM »
Lasa bre, ca am noroc in dragoste :D
WRX SW 2002

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2071 on: October 14, 2017, 06:20:09 AM »
Lasa bre, ca am noroc in dragoste :D

Voi crede asta doar atunci cand voi gasi in cutia de scrisori invitatia de a-ti fi parinte spitiual   ;)

Dar pana atunci imi imaginez doar cum schimbi cheia franceza si cutitul din trusa de scule cu iataganul de mai jos  :P ;D:



Vezi ca astazi e sarbatoare mare asa ca ai grija cat muncesti pe sub "troaca" si nu uita de suita cuvintelor tandre adresate domnisoarei!!!
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Muttley

  • 5126
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2072 on: October 14, 2017, 21:35:25 PM »
O surpriza au fost bucsele palier ale barei fata. La interior au un soi de puf / tesatura antifrictiune, asemanatoare celei de pe stergatoarele de geam lateral, insa ceva mai hardcore aici. In brosura e chiar stipulat ca nu se greseaza nici la montaj, nici alta data :-\



Bieletele sunt intr-adevar lucratura faina.
Usor mai scurte decat OEM, nu stiu de ce. Latimile capetelor sunt la fel, asta-i important.



Nu inteleg forma barei OEM, dar o fi vreo explicatie p-undeva. Asta noua e simpla si dreapta, eu sunt mai impacat asa.
Latimea e spot-on, identica.



Coliere de blocare la miscare laterala. In instructiuni se precizeaza ca trebuie lasata distanta pana la bucse, 3-4mm, probabil ca sa compenseze deformatiile barei, incovoiere, nu stiu. Dar nu prea le mai inteleg rostul in cazul asta. Ma rog, am lasat 2mm.



Si o imagine de ansamblu. Bara e pusa pe "hard", adica ~22.5mm, in ciuda recomandarilor din prospect.



Am iesit la proba. Da, are ruliu mai putin. Insa e departe rau de a ma da pe spate. Modificarea de camber a fost cu adevarat "wow", asta e "meh". Imi pare rau ca nu le-am luat p-alea groase  :'(
Solutii:
1) coilovers. Alea deja iau mult din ruliu (si din altele, gen confort), iar ce am eu acum, 22 cu 20, ar fi la fix. Pe de alta parte am amortizoare noi, arcuri noi, probabil c-au sa tina multi ani. Deci... nu.
2) barele groase. Dar la anu'.
WRX SW 2002

Re: 2002 WRX SW
« Reply #2073 on: October 15, 2017, 14:24:00 PM »
Ti le iau eu pe astea la primavara cand ma apuc de bucsaraie, ca sunt exact combinatia perfecta pentru coilovers.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2074 on: October 19, 2017, 09:27:59 AM »
Cum ti se par tavitele weather tech dupa aproape un an? Merita sau nu prea? Ma gandesc sa pun in impreza inainte sa vina ploile si mizeria.

Alternativa ar fi tot de la ei: http://www.weathertecheurope.com/en/subaru/2005/impreza/floor-mats-all-weather/

Pe fata am acum ceva original Subaru ok-ish, desi nu acopera cat as vrea in laterale si sub pedale. Iar pe spate am ceva universal de la Michelin :D care sunt foarte foarte mici si mereu am mizerie pe langa.
« Last Edit: October 19, 2017, 09:29:29 AM by MihaiFlorescu »

Muttley

  • 5126
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2075 on: October 19, 2017, 09:45:19 AM »
Dar n-am weathertech! :)
Am chestii ieftine, luate din romanica, de Forester.
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2076 on: October 19, 2017, 12:02:55 PM »
Aveam impresia ca ai luat de la ei...

Muttley

  • 5126
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2077 on: October 23, 2017, 10:26:09 AM »
Se pare ca blestemul Subaru nu ma ocoleste nici pe mine. Vrea ambreiaj nou  ???
Saptamana trecuta, la un launch din mers in 2, m-am trezit cu pedala ridicata si motorul in limitare. Asta-i partea nasoala. Partea "buna" sa-i zic ar fi ca la mers mers normal nu face, nici in treptele superioare. Adica ar putea sa mai reziste pana la primavara, merit si eu atata lucru...  >:(

Uitati o chestie interesanta...
Exedy OEM "varianta 2" si un Heavy Duty oarecare impart acelasi disc! Daca va uitati la pozele cu discurile se pot observa ca au fix aceleasi inscriptii.
Probabil arcul diafragma e mai tare la al 2-lea si vopseaua aia mai rosie, dar chiar asta sa justifice pretul dublu...?

De ce m-a interesat partea cu discul... Acum am o oscilatie nasoala in anumite regimuri, gen accelerare de jos in treapta 1, cand masina se zgaltaie inainte-inapoi, e foarte enervanta chestia asta. Bine, e si vina mea, ca e totul rigid pe motor, cutie si diferential, si nu mai are ce sa amortizeze in afara de ambreiaj. Pentru a scapa de simptom, imi trebuie un disc cu arcuri periferice mai tari. Iar daca Exedy-ul din link are periferice la fel ca un HD, e fix ce caut!
Ca fapt divers, mai e un Exedy OEM, sa-l numesc "varianta 1", mai ieftin, cu arcuri periferice simple. Am impresia ca asta e cel ce se gaseste pe la noi.

Apoi, pentru ca rectificarea volantei ma deruteaza si incurca sub toate aspectele, am sa-mi iau una noua, si daca tot ma apuc, va fi una usoara. O aleg intentionat pe asta pentru ca e cea mai grea dintre cele light si n-as vrea s-o dau in problemele asociate unei volante exagerat de usoare (relanti tremurat, plecari de pe loc turate, CEL, subturare la revenire, si-or mai fi). Daca face probleme, pun la loc fulia OEM/grea.

Dilema care ma roade pana la os e alta... Acasa sau in service?  :-\
Daca moare cand e frig si e ud si alte dintr-astea, e clar.
Insa daca e pentru la primavara, as inclina spre acasa, pe capre, 3-4 zile de munca. Caz in care, recomandati-mi va rog o metoda/cric de sustinere si manevrare a cutiei.

Voi folosi postarea asta ca sa completez cu lista de piese ce mai trebuie pe langa. Va fi una cam lunga din ce am vazut...
WRX SW 2002

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2078 on: October 23, 2017, 10:56:01 AM »
In primavara un temerar a ramas fara mana pentru ca s-a jucat acasa la cutie.
Stiu ca este la moda sa fie evitate complet unitatile service dar au si ele rolul lor.

Bricolajul are o limita, cand este depasita apar costuri mari si probleme ireversibile.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Muttley

  • 5126
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2079 on: October 23, 2017, 11:00:32 AM »
...un temerar a ramas fara mana pentru ca s-a jucat acasa la cutie...

Ma tot intreb cum a reusit si nu-mi vine nicio idee. Ia zi!  ^-^

Si mi-a zis pe alte cai: canal, manuta prinsa intre muchia canalului si cutie. RIP.
« Last Edit: October 23, 2017, 16:05:14 PM by Muttley »
WRX SW 2002