Mi-am comandat Ferodo DSP pentru spate de pe ebay. Pare-se ca nu se mai fabrica.
Hai sa scriu si aici, ca tot e jurnal...
Am p-unu' la munca mai... deosebit ca faptura umana. Nu interactionam deloc, dar intr-o zi imi zice...
- Oare CHIAR trebuie sa schimb bujiile la Logan?
- Cati km?
- 80 de mii
- Pai alea se schimba pe la 60 de mii maxim (ii raspund eu)
- Dar merge bine, de ce sa le schimb...
In fine, ii bag mortul in casa cu catalizator distrus, ramas in camp in mijlocul satrei, masina pe sticle de lapte si el in maieu prin zapada, fragezit bine de migani. Si ma trezesc ca se autoinvita sa i le schimb eu. Fapt care s-a consumat adineauri.
Ii schimb bujiile, i le strang cu dinamometrica (a gasit el cuplul pe net), iar baietica, daca tot a ajuns pana acolo, se gandeste sa profite pana la capat: "nu ma dai o tura cu Subaru?"
Eu abia asteptam sa se care, sa desfac o bere si sa tai ghearele matzei. "las' ca te satur eu" imi zic in gand si-i raspund cu voce tare: Hai!
Deci aici am gura pana la urechi scriind.
De la mine pana la centura e drum european/national sau ce-o fi asta, dar eu incalzeam motorul, deci mergeam cu grija. O calc in 3, dar la modu' ca aaaaaaaaaabia mangai acceleratia, numai cat sa fasaie turbo pe la 1/10 din boost target si schimb la 3 mii.
- ai simtit, ai simtit cum trage??? il intreb eu
- daaaaaaaa, ce trage, mama mama!!! imi raspunde.
Bai, deci stateam acolo si ma uitam pe geamu' din stanga, ascunzandu-ma de ala ca zambeam ca bou'.
Se largeste golul din fata, asa c-o calc in mod similar in 4, la fel, sarcina mica si pana la 3000 si-oleac'. Adica nimic!
- Cum ti se pare? il intreb cu o mandrie exagerata in ton...
- pfuaaaaaaai, NEBUNIE, ce se-nfige, vai vai!!!!
Bine ca se intuneca naibii, sa nu ma vada ala, ca icneam acolo cu volanu' in brate.
Deja imi faceam planul, ajung pe centura si mai vad acolo.
Fac stanga, se deschide o bucata dreapta si libera, da' rezist tentatiei, ii dau usor, ca urmeaza un giratoriu larg si apoi o urcare pe pod, unde efectul dramatic are sanse sa fie mai mare. Ies din giratoriu, deliberat incet in 2, off-boost, si-i dau cat duce, 2, 3, 4. Il simt p-asta cum se-mpinge-n spatar saltandu-se pe varfuri, apuca manerul de viraj si trage de el sa mi-l smulga. Trec de vreo 2 TIR-uri, am liber cat vezi cu ochii. Nu stiu daca e radar, dar imi bag picioarele, da-l dracu' permis, m-am distrat prea tare, asa ca accelerez in continuare, pana la ceea ce estimez ca-i vreun 200. Asta se apleaca peste mine, cauta vitezometrul si exclameaza... "Ai iesit din scala, E IN MILE???"
Deci e nasol la viteza sa: faci infarct, sa stranuti, adaug astazi: sa te pisi pe tine de ras. "Nu e in mile, e in km, dar am ajuns la Mach 4".
Vine giratoriu, 2, drift dat sheet. Asta scancea p-acolo si bombanea fara noima, sau nu eram eu prea atent. Idem in giratoriul larg de unde am plecat. Il aduc inapoi la Logan, se da jos, imi strange mana, ma bate pe umar si-mi adreseaza un plin de franchete "OMULE (asa zice el, pnm, stiu si eu ca nu-s gaina), a fost experienta automobilistica a vietii mele!".
Ma asigur ca pleaca cu bujiile lui noi cu tot si ma intorc la matza.
Cam atat
De fapt un mic comentariu, ca aici se cunoaste "problema". Am fost in locul astuia, da' MULT mai rau cu andea. Asta, in seara asta, era moderat de speriat (mai degraba surprins), dar in special bucuros. Eu, cu clujeanul, eram livid la fata, tot ce-mi doream de la viata era sa se termine si sa pasesc din nou. Nu pot decat sa-mi imaginez ce ar iesi sa-l pui p-unu' d-asta-n STi-ul albastru... Citez, "mama mama"