Ma gandeam sa fac un topic nou, dar nu-mi sta in obicei, prefer sa ingramadesc totul aici.
E si un fel de centralizare linkuri.
Motorul troacai mele e bine-mersi, merge, nu tuseste. E pe la 250-260 cai din estimarile mele. Se poate mai mult, dar nu vreau sa pocneasca, ca urmare asa-si va trai restul zilelor.
Candva (estimez peste 2-3 ani, poate si mai mult), va fi inlocuit. Cu ce... aia incerc sa-mi dau seama din timp
Optiuni:
*2.0 sleeved
Habar n-am cum s-ar putea face
asa ceva pe un
open deck, nu exista aripioarele laterale de sprijin pentru camasi. Vali, de ce spuneai prin alte parti ca e ok bucsarea 205-ului? Ce-mi scapa? E de ajuns presarea la baza in bloc si la varf, in chiulasa? Alternativa ar fi sa caut un semiclosed, dar se pierde din farmec cu alt bloc.
Alta chestie care ma supara e ca nu vad pistoane mai mari de 93mm, desi
camasile pot fi alezate pana la 96. Personal, as fi impresionat pana la lacrimi de niste camasi de 92 interior dar cu exteriorul mai mic, care sa permita pereti de centrare mai grosi in aluminiul blocului, ca am vazut ca se cam rup (nu mai gasesc poza, dar e usor de imaginat problema). Poate exista, mai caut.
Problema majora - cine face asa ceva la noi?
*2.1 (arbore de 2.5 din ce am inteles, cursa mai mare,
pistoane speciale).
Ideea nu e rea, cursa mai mare inseamna cuplu sensibil mai bun. Un alt avantaj, personal, e ca mi-as putea pastra motorul (am un fix cu chestia asta, nu e prima oara). Astfel ajung iar la sleeved (lol). O problema, generalizata de altfel, e ca (inca) n-am gasit optiune de pistoane 4032 (dezvolt mai incolo);
*2.5 cu chiulasele de 2.0 ale masinii. Pe asta o prefer acum.
Problema mare e raportul de comprimare (cilindree marita, camera de ardere neschimbata). De fabrica, 2.0 de WRX are 8:1, 2.5 de STI are 8.2:1. Am facut un calcul, iar cu pistoane de 2.5 stock si cu chiulasa de 2.0 iese la raport de comprimare de 9.6:1. Prefer un raport cat mai mic, preferabil de 8:1, care sa faca cinste comportamentului ala superb de subaru la accelerare (mort jos, nebun sus).
Variante de corectare:
- garnituri mai groase (nu-mi place);
- chiulasa prelucrata pe CNC pentru marirea volumului camerei de ardere. Greu de facut si cumva nonsens, ca ai deja chiulase de 2.5 disponibile;
- pistoane scobite. Imi place ideea, dar nu gasesc decat din
aliaj 2618.
Pana acum, pentru reducere raport cu pistoane 4032, ar fi alternativa
asta, care din calcule imi da un raport de 8.8:1. Departe de 8:1, chiar si de 8.5:1. Poate merge combinat totusi cu o garnitura sensibil mai groasa, eventual putina frezare in camera de ardere... De aprofundat;
*swap. 2.0 sau 2.5, nu conteaza care. Dpmdv merita doar JDM, iar alea-s toate cu AVCS. Iar AVCS-ul pe STI-uri e doar cu drive-by-wire, iar decat sa fac asa ceva, mai bine merg pe jos. Deci pica.
Inca un argument ar fi ca toata frumusetea consta in a-ti modifica singur masina de cusut, bicicleta, mobila, motorul de Subaru. Swapul o fi el cu rezultate sigure si spectaculoase, dar lipsesc provocarile. Pentru mine, astea din urma-s tot farmecul si castigul.
___________________________
Completarea la pistoane... Forjatele au 2 feluri de aliaje, 4032 si 2618. A mai scris andea pe forum in trecut. Diferenta e de coeficient de dilatare termica, mai mare la 2618, ceea ce le face pe astea sa necesite joc la rece mai mare, adica zgomot, uzuri. Cica rezista la detonatie, temperatura, abuz, dar se uzeaza repede. Eu urmaresc fiabilitate si valori de putere rezonabile, deci clar 4032. Mai multe explicatii
aici.
Target, ca tot o sa intrebe careva... +/-350 cai la volant, daily si fiabilitate cat incape. D-aia n-am zis nimic de axe cu came
____________________________
Later...
Am gasit pistoane de stroker 2.1 din aliajul dorit,
Mahle. Ce e interesant e ca scobitura din cap e la fel ca la
Manley, de 16cmc. Si totusi, Mahle are 8:1, Manley 8.5:1. Te doare mintea
____________________________
Much later...
Foarte interesant!
Pinned - se deformeaza. Oricum nu-mi inspira incredere nici pana acum din cauza tensiunilor neuniforme pe circumferinta;
Sleeved - se aseaza camasile si "coboara" in blocuri. Asta e informatie noua si cam desfiinteaza varianta;
CDB - cel mai ok;
Stroker 2.1 - cel mai ok.
Axe cu came si portare - okish, dar nu obligatoriu pana in 400 cai. Banuiam deja, cum e vorba de supraalimentare.