Am schimbat putin itinerariul initial si am sfarsit prin a ma plimba cu Sugarul doar 865km
Traseu: Brasov - Gheorgheni - Izvorul Muntelui - Piatra Neamt - Harlau - Iasi - Piatra Neamt - Gheorgheni - Brasov.
Fapte marcante, in numar de 2:
- p-un forestier de pe langa Lacu Rosu, pe coborare relativ abrupta, zapada cat de cat, frana de motor, 1, aprox 2000-2500 rpm, mi-a sarit din viteza. Parerile-s
impartite, si oricum sa desfac cutia ar fi culmea. Mai bine astept sa schimb suportii motor, ca-s terminati si permit miscare cam multa, apoi mai vad eu;
- CEL aprins. Speram dupa MAF si reset sa i se faca mila, da' n-a fost sa fie. Am mai bagat un aditiv de curatare injectoare, sa zic c-am facut-o si pe asta. Pentru prima oara insa am lasat CEL-ul aprins. Pana acum aveam un reflex ciudat de a-l sterge imediat (
), da' am tras eu concluzia ca stergerea CEL-ului echivalaeaza cu un reset de ECU, si nu poate fi prea sanatos.
Altele...
- mi s-a ars un filament de faza scurta. Deschis am gasit doar la Metro, de unde am cumparat 2 Pilifs Vision Plus (pe ambalaj scrie +60% lumina). Probabil becurile dinainte aveau deja + aproximativ tot atata lumina, ca farurile tot chioare au ramas. Am incercat sa le dau mai sus din reglajele de pe faruri, insa n-am reusit, ambele se invart in gol. Am sa mai incerc cu comutatorul din habitaclu pe o pozitie intermediara, acum era la maxim sus. Alte idei nu am. Daca-s stricate, asta e, merg ziua;
- am facut consumul pe primul plin. Absolut la fel ca la plimbarea de we trecut, 9.67 acum, vs 9.7 atunci. La intoarcere insa, Piatra Neamt - Gheorgheni - Brasov, m-am abitionat sa merg economic si perfect legal, fara sarcina plina, cu turbo cat mai putin. In plus, intunericul, ploaia, zapada si niste faruri ca lumanarile m-au ajutat. Am reusit pana la urma 8.62. Si cam atata joaca cu consumul, am sa mai incerc o data, eventual acelasi traseu, dupa ce scap de eroarea de amestec sarac, care, logic ar fi sa fie insotita de imbogatire din partea ECU, deci consum mare acum. Deci am sa reincerc, ca sunt distractive-n felul lor si exercitiile astea de consum
Ca o completare: cand am facut BV - Lepsa, scopul deplasarii fu invatarea ECU-ului dupa resetul inerent inlocuirii bujiilor. Atunci am mers tare si am scos la fel ca acum, cand am mers relativ temperat. Ignor diferentele date de anvelopele de iarna, incarcare masina, samd. Mai degraba as pune consumul mai mare de acum pe seama CEL-ului aprins si a trimurilor mari de injectie. Pe scurt: mers tare, trimuri zero, consum X. Mers moderat, trimuri mari, consum X. Adica benzina in plus aiurea.
- telegondola din Piatra Neamt, pe motiv de vant, nu functiona, asa ca...
- la intoarcere, prin munti, a nins, si am mers o bucata buna pe zapada. Intr-o depasire, in curba, treapta 2, gaz o idee prea mult, intrat serios turbo, derapaj fix in dreptu' aluia depasit. Am tinut-o, da' m-au trecut toate. Reamintire s-o iau treptat, ca nu-i de gluma;
- si partea urata a oricarui drum in tara asta pe timp de iarna - antiderapantul e compus din pietre si sare (clorura de calciu e scumpa si nu aduce profit, pietrele-s ce trebuie). Prin Miercurea Ciuc, sare. Valuri de sare. Auzeam cu bat bulgarii de sare in contraaripile spate si injuram in minte continuu. Nisipul si pietrele, la fel. Am bagat TREI fise la OMV inainte de a ajunge acasa, si am insistat pe dedesubt. Partea buna - ceara vad ca e la locul ei. In primavara ma apuc de modelat fibra de sticla pentru carenaje spate... Apoi, mi se rupe sufletul de parbriz. E original, nu are nici cea mai mica zgarietura, detaliu ce vine sa intareasca ideea ca masina a mers doar in oras, deplasari scurte cu motorul rece, bataie la rece pentru mine acum, etc. In fine, deviez. Parbrizul ala, daca se ciobeste e mare pacat. Am s-o las in pace o perioada, si am sa caut un atelier in BV sa monteze folie anticriblura pe parbriz. La Swift am pus, ca e ciuruit tot parbrizul ala, insa e aplicata in Bucuresti.
In rest... portbagaj imens, nu RDS la radio, nu clima automata, stergatoare scartaitoare, lumina sa vezi p-unde mergi ioc, mieunat de diferential, bataie de amortizor spate, toane la rece, check-engine-uri... masina perfecta