De frig si plictiseala, sa incep sa fac o lista.
M-am cam decis ce motor va fi peste 2-3 ani daca cel actual refuza sa crape sau, mai devreme, daca cedeaza.
Reprecizez, masina e daily. Ca urmare, nicio certitudine cu privire la speranta de viata. Daca as merge cu manusi, probabil c-ar tine si mai mult de 3 ani, dar nu e cazul, sunt slab
Deci va fi stroker de 2.1 cu alezaj de 2.0 (marit la 92.5mm in loc de 92 std) si cursa de 2.5 (79mm in loc de 75 la baza).
Targetul de putere - nu stiu. Cat duce. La ce informatii am acum despre cum functioneaza un motor turbo, pare-se ca-mi aleg turatia de spool si astfel aleg turbina. Apoi puterea... o cruce mare si hope for the best, e doar o consecinta. Nu dau valori, e prematur. Iar eu va trebui sa iau capitolul "turbo" la studiat, ca e o intreaga stiinta in spate, iar eu mi-s paralel cu ea.
Si inca o chestie, been there before: motorul va trebui sa fie fiabil, pentru ca-s lenes, iar rebuilduri mai devreme de 80-100mii km nu mi-ar surade deloc.
Voi folosi blocul meu motor. De ce? D-al naibii, pentru ca-mi plac mult de tot provocarile. Blocul va suferi un tratament de CD (closed deck). Unde, cu cine... am timp sa aflu. La momentul asta nu stiu daca sa-l fac singur sau sa apelez la cineva. In stilu-mi personal, probabil ca-l voi face singur, cum mi se pare o treaba relativ simpla. Si alezarea de care am zis deja. Partea critica in toata povestea asta e calitatea operatiilor. Din nou zic, este timp pentru a-mi gasi si alege atelierul.
Alezarea o voi face folosind
asa ceva, pentru ca OCD.
Voi folosi chiulasele mele. De ce? Pentru ca n-au AVCS, si asa vor ramane lucrurile, cat mai simple. Porting si, poate, axe de STI, desi am citit ca nu ofera mari castiguri.
- pistoane. Singurele de stroker si forjate din 4032
sunt facute de Mahle. Raportul de comprimare pe unele site-uri e la 8:1, pe altele la 8.5:1. Fie ce-o fi, ambele capete cu avantajele si dezavantajele lor. Se va descurca tunerul;
- arbore. Sunt multe optiuni, OEM tratat sau netratat, turbo fluff, cosworth, samd.
OEM tratat e la acelasi pret cu cel normal. Nefiind miliardar in rupii, cam asta ar fi.
- biele. Aici au fost cateva zile de investigatii, oscilam intre H-beam Manley si ceva de la Tomei. Asta pana astazi, cand am descoperit ca bielele de WRX
difera destul de mult de cele de STI, atat 2.0 cat si 2.5. Aprofundand putin subiectul, am gasit ca bielele de STI duc pana la un safe
500 - 600 cai la volant, ceea ce absolut acoperitor. Pentru turatii mari insa, obligatoriu cu suruburi de biela ARP.
Bielele sunt de-a dreptul ieftine comparat cu cele AM, iar
suruburile nu-s o avere. Ce nu mi-e clar inca e codul de biela, pare-se ca exista diferente la capatul boltului de piston intre 2.0 si 2.5. Va trebui sa aflu ce va merge aici.
- cuzineti. Oscilam intre ACL si King. Colegul andea mi-a dat argumentul decisiv. Asadar,
cuzineti de palier si
cuzineti de biela.
- prezoane de chiulasa. 14mm e overkill, 11mm 625 e overkill (imi place mie sa cred, probabil pentru ca-s fantastic de scumpe). Asa c-am sa ma multumesc cu
ARP 2000.
- garnituri de chiulasa,
grosime OEM, dar calitate (sper) peste.
- pentru ca ar fi pacat de banii cheltuiti, trebuie si
asa ceva.
^ cam asta e pe hardware semnificativ ^
Logic, se adauga jdemii de maruntisuri pe parte de garnituri, distributie, bujii, lichide, fluide si alte minunatii.
O discutie ar fi la pompa de ulei. Sa fie 10, 11 sau 12mm... Desi cea de 12 clar n-are-a face cu cazul de fata. Voi afla pe propria-mi piele ce-mi trebuie dupa ce-mi instalez
ceasul de presiune si temperatura ulei care e deja pe drum si fac niste observatii.
Si se mai adauga scule. Micrometre de arbori, alezaje, scule specifice subaru, girafa, cric, cheie de 10, garaj, samd. Mvai...
Supporting mods... TMIC mare, injectoare, evacuare (in special DP), turbo... Alea-s alta discutie, ce poate bine-mersi avea loc mai tarziu. Altele exista deja - AOS, turbo inlet, pompa de benzina, tampoane, etc.
De remarcat drept supporting mod
esential 6MT-ul de STI. De fapt, asta va fi primul pas. Voiam sa-mi iau o masina de piese dar cred c-am sa iau doar kitul. Sa rezolv cu alte prioritati mai intai, cu "acoperis deasupra capului" in componenta, si ma pun pe treaba. De-ar trece odata astia 2-3 ani
Postarea asta va fi editata/completata in timp. Si este timp!
Daca aveti sugestii, propuneri sau comentarii, chiar va rog!