2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2320 on: June 18, 2018, 11:14:10 AM »
In toata povestea, matza pare cea mai fericita :D Noi boscheti de atacat, nisip nou de... stiti voi ce ingroapa pisica, prieteni noi de facut, soareci noi de prins.

Spor la treaba! Si vorba aia.. nu esti roman pana nu cari salteaua cu masina. Asta venind de la unul care a carat firigerul si patul cu masina personala si daca imi aduc aminte si o canapea de la Ikea si parca patul lui Dan tot de la ikea :D :D :D Subaru wagon rullz!

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2321 on: June 18, 2018, 11:36:52 AM »
...
Spor la treaba! Si vorba aia.. nu esti roman pana nu cari salteaua cu masina.

Toate ca toate da' am vazut eu intr-un GIF ca saltelele au memorie si in cazuri de senilitate ai o referinta  ;D

Muttley, in luna aprilie anticipam ca in curand iti va trebui o proprietate mult mai generoasa intrucat dupa impresionantele imagini prezentate am convingerea ca provocarea vietii tale se numeste "Tiriac Collection" si cum toate au un inceput iti urez perseverenta si cat mai multe piese de colectie sub sopron!  ;)
« Last Edit: June 18, 2018, 12:31:47 PM by Heliotropus »
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2322 on: June 18, 2018, 12:33:20 PM »
Te rog sa imi permiti o remarca prieteneasca si anume:

1.  Nu parca masinile prea aproape de piscina exterioara caci apa este sinonim cu oxidarea metalelor, a ferului mai exact ;D

2. Ai grija ca usa din crama sa nu se deschida spre garajul subteran caci in caz de dizartrie, diplopie, vertij si ataxie cerebeloasa risti sa zgarii vreo splendoare din colectia automobilistica  >:D
« Last Edit: June 18, 2018, 21:22:49 PM by Heliotropus »
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2323 on: June 18, 2018, 12:40:51 PM »
Mersi pentru sfaturi Heli, si amandurora pentru urarile de bine.
Da, wagon rulz.
WRX SW 2002

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2324 on: June 25, 2018, 19:38:19 PM »
Ponturi inlocuire amortizor de hayon.
1) fortati hayonul in sus, elimina forta axiala din amortizor si laterala din articulatia sferica filetata de fixare;
2) NU va bazati pe celalalt amortizor ca, vezi duamne e bun, si va sustine hayonul. Mie mi-a cazut in cap si am noroc ca n-am spart luneta;
3) nu va lasati pacaliti de hayonul care va chica-n cap, cum ca amortizorul celalalt e dus si el. Pur si simplu amortizorul defect inca mai avea viata in el, suficienta cat sa ajute la ridicare.

Cazul meu...
Am scos amortizorul scurs si mi-a cazut hayonul. Am zis ca si celalalt e mort, asa ca l-am scos si p-ala. Dar era bun. Ala scurs era, sa zic, la jumatate din forta.

Cam atat. Fara poze, ca nu se vede cucuiul.
WRX SW 2002

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2325 on: June 26, 2018, 08:33:03 AM »
...Am zis ca si celalalt (n.r.) e mort...

Doamne fereste, apara si pazeste! Din cate stiu eu "celalalt" este bine sanatos, creaza si asambleaza mobila iar in timpul liber isi customizeaza Impreza  :D

Eu accesez zilnic forumul in speranta ca ii voi remarca inegalabilele replici!
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2326 on: June 26, 2018, 08:33:56 AM »
Heli, nu ma intereseaza subiectul :)
WRX SW 2002

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2327 on: July 28, 2018, 22:00:05 PM »
Adaug (tarziu) o poza cu distributia definitiva a locurilor de parcare.
Garajul ii revine celei mai importante. GT-ul si DD-ul... afara.



De cateva luni bune tot ma urmareste un sentiment de "bai, da' tu nu mai schimbi uleiul?". De fiecare data am verificat notitele si nu era momentul. Astazi n-am mai rezistat. Undeva sub 4 mii, DAR... Am vazut ca ultimul schimb a fost in 9 ianuarie! Deci eu am mers doar 4 mii anul asta? Si am verificat la aia mica... tot 4 mii. Scuze, Subaru...  ^-^
Deci din dorinta de a menaja troaca, a ajuns sa-mi placa atat de mult panarama aia de Ignis c-am uitat-o p-asta mare.
Dar am de facut cateva drumuri lungi in august si am sa merg cu WRX-ul.

Mno, proba pe cele 4 rampe. Succes partial, ca fata trebuie ajutata, masina e prea joasa daca e in panta cum e in zona aia.
Dar accesul e de vis!



O restanta, doua fixari ale scutului anulate de bara de rigidizare le-am rezolvat acum. Oare...? Sunt curios daca rezista unei spalari.



Si am inlocuit O-ringul de pe joja.



Ah, micile placeri ale vietii  ^-^
Ala vechi si deformat si copt facea joja sa intre ca paru-n noroi.

Iar pe seara le-am aratat unora ce-i aia masina adevarata  ;)



...de fapt spalasem Subaru fix inainte sa ploua  :P
« Last Edit: August 10, 2018, 06:42:27 AM by Muttley »
WRX SW 2002

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2328 on: July 28, 2018, 22:15:25 PM »
Pe principiul "intre doua nu te ploua"  :P sunt tare curios daca FMIC-ul, CAI-ul si EBOV-ul sunt meteodependente. Ma refer la cele montate pe epava cocotata pe cutiile de pantofi si cofrajele de oua  >:D

De asemenea, sunt nelinistit pana nu ne vei spune ce tipuri de amestecuri ati folosit pe timpul intalnirii cu cele doua "albastre" de ti-au flancat sportivul Ignis, daca mai prezentati semne vitale si sa ne precizezi daca wideband-ul a fost instalat impreuna cu CAI-ul sau separat caci se asterne noaptea si cu siguranta nu voi putea pune geana pe geana pana nu voi fi aflat toate detaliile ce-mi tin spiritul incordat  ;D
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Re: 2002 WRX SW
« Reply #2329 on: July 31, 2018, 12:58:01 PM »
Aspirata intre turbo-uri este ca o asiatica in Africa :)) Totusi, faina asiatica :)

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2330 on: August 05, 2018, 21:21:27 PM »
Revelatie ieri la un drum mai lung.

M-am smiorcait pe aici in nenumarate ocazii cum ca la schimbarea de treapta in gaz plin motorul se mai tureaza putin. D-aia am pus si fulie light, banuiam a fi de vina insasi inertia la rotatie.
Nup, e altceva. Era atat de evident incat imi  tot scapa.
Motor turbo, da? Se inchide clapeta cand schimbi treapta, dar cat de ermetic? Ei bine, aaaaproape ermetic, suficient cat la 13-16 psi cat avem noi astia mai incepatori, sa mai scape olecutica de tavalug de aer in motor inainte de a descarca supapa de bypass de pe IC inapoi in inlet.
Cum se rezolva? Nush, nu cred ca se poate si nush cum era cand era noua, da' cel mai probabil la fel.

In rest nimic... Cum am zis mai sus, 4 mii de km de la inceputul anului, in ultimele luni folosind doar Ignisul, inclusiv deplasari la drum lung. Doar ca troaca e GT-ul perfect si uitasem...
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2331 on: August 05, 2018, 22:20:14 PM »
Port injection? Posibil sa mai ramana ceva amestec pe "teava" avand in vedere ca esti pe full gas.

puiu

  • 785
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2332 on: August 06, 2018, 06:18:27 AM »
NOS! NOS! NOS!

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2333 on: August 06, 2018, 10:24:09 AM »
Mihai, eu de aer zic, nu ma leg de benzina.
Creeeeeed ca o solutie ar fi un arc mai slab pe bypass valve, dar inca suficient de tare incat sa nu cedeze la 16.5psi sau cat am eu.
Din vagi amintiri, cel de fabrica duce pana-n jur de 20psi.
Desigur ca n-am sa fac nimic in sensul asta. Doar constat :D
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2334 on: August 06, 2018, 10:27:37 AM »
Asa face si la aspirat pe cablu si nu are bypass valve :))) De asta ziceam de modul in care este construita partea de amestec, admisie etc.
Initital am crezut ca e din ambreiaj ceva, dar dupa schimb tot asa. Curatat admisia si clapeta, strans cablul si la fel.

Nu e nimic deranjant, dar seamana cu un rev hold de pe generatiile noi.
« Last Edit: August 06, 2018, 10:29:00 AM by MihaiFlorescu »

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2335 on: August 21, 2018, 09:43:38 AM »
Incep sa sesizez o miiiiiiiica situatie cu troaca mea draga. Si, de data asta, va trebui sa recunosc ca ma deranjeaza putin.
A mai inghitit vreo 800km in we, am fost sa-mi vad familia, drumul m-a costat 600 lei in benzina.

Brasov - Iasi, mers amestecat, consum de 11-12l/100km. Am fugarit-o pe serpentinele dinainte de Lepsa, dar atat. Aici m-a alarmat putin consumul.
Iasi - Harlau - Piatra Neamt, mers mai retinut, doar cateva depasiri mai pline, vreo 5 sa zic, consum de 9.3l/100km.
Piatra Neamt - Brasov, mers relativ decent (incarcat cu mizerii zdranganitoare portbagajul), aglomerat AF, consum de 10.6.

Reamintesc, consumul minim ever a fost de 8.1l/100km, in conditii de iarna (aer mai dens, fara AC). De data asta am avut AC-ul pornit cam tot timpul.
Alte detalii:
- nu prea face boost. Am target setat la 15.5psi. Ieri, pe la 30 grade afara, n-a depasit 15psi in treapta 4. Stiu sigur ca dupa resoftare am avut constant varfuri de 16.5, in aceleasi conditii de canicula. Tunerul mi-a spus ca un +/-1psi e normal. Am sa fac zilele astea o proba de boost maxim dimineata, pe racoare. Poate prind vreun radar... Daca fac 15.5-16.5 inseamna ca e totul ok.
- o simt ca nu trage, ca e greoaie.
- toba e neagra taciune, se si prelinge negreala pe burlan.
- am LTFT de -15% la cruise. Deci amestec bogat, iar lambda tot incearca sa reduca.
- am omis sa verific temperatura jantelor la mana, cine stie, poate am roti infranate, habar n-am.

Oricum, cred c-am sa investesc intr-un wideband, nu face decat bine amestecul ala optim pe toata plaja de turatie si sarcina.

In afara de asta:
- anvelopele Hankook dau semne de oboseala dupa 2 sezoane, scartaie prematur, semn ca nu prea mai au aderenta in ele;
- am prins vreo 5km de criblura severa dupa Lepsa, mi-au sarit pietre si-n masina. Va trebui s-o desfac toata, sa curat pietrele cu smoala. De exemplu, pe interiorul jantelor am pietricele lipite bine, nu ies la jet. O sa curat talere de amortizor, plastice, tot. Stf in ele autoritati;
- imi trebuie evacuare. Am facut-o silentioasa la un moment dat, acum merg singur si tanjesc dupa galagia aia superba si rateuri. Ar trebui sa rezolv cat de curand cu asta.
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4037
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2336 on: August 21, 2018, 09:55:55 AM »
daca nu au aparut ceva leaks somewhere (pe partea de admisie sau evacuare inainte de sonda) sunt semne ca prima sonda incepe sa oboseasca (la inceput nu da horoare, doar incepe sa citeasca prostii) - nu mai retin tu ai schimbat-o pe asta sau nu la un moment dat ?
iar legat de boost - sunt niste compensari in fct. de temp. exterioara - la temp mari valorile sunt un pic mai mici ...

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2337 on: August 21, 2018, 09:58:37 AM »
Dap, am schimbat-o cu una Denso de pe ebay ^-^

S-o pun la loc p-aia originala? O mai am.

Stai bre, ca mai e o problema. Pute a ars la motor. Incepe sa fie plauzibila aia cu leakul pe evacuare.
« Last Edit: August 21, 2018, 10:00:32 AM by Muttley »
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4037
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2338 on: August 21, 2018, 10:06:12 AM »
incearca sa vezi cand pornesti masina dupa ce a stat un pic in cat timp se incalzeste/incepe sa returneze valori prima sonda (ar trebuie sa fie 5-7 secunde max ) si ce valoare returneaza la inceput cand e mai rece vs dupa ce merge cateva minute ...

LE: sau vezi de leaks :)
« Last Edit: August 21, 2018, 10:07:13 AM by andea79 »

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2339 on: August 21, 2018, 10:07:51 AM »
Voltajul sau ce e aia, nu fuel trimuri, da?
WRX SW 2002