2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

andea79

  • *
  • 4033
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2340 on: August 21, 2018, 10:13:02 AM »
nu fuel trims, lambda/afr daca il vezi in aplicatia ta sau ceva corent in mA (si mai ai rezistenta de la incalzire)
dar daca ai ceva leaks  - mai ales pe evacuare unde pot sa varieze mult in functie de temperatura/dilatare .... nu prea vor fi relevante datele de la sonda
« Last Edit: August 21, 2018, 10:14:32 AM by andea79 »

Muttley

  • 5133
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2341 on: August 21, 2018, 10:16:03 AM »
Am AFR, caut si curentul.
Sper sa fie sonda, ca garnituri pe evacuare la mine nu merg schimbate, e putregai p-acolo, am sa rup scuturi si prezoane :D
Sau poate nu e nimic.
WRX SW 2002

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2342 on: August 21, 2018, 12:32:26 PM »
Am AFR, caut si curentul.

Daca abrevierea AFR inseamna Asociatia Florarilor Români inseamna ca problema curentului este legata indisolubil de LED-uri  ;D

La un moment dat citeam ca "o simt ca nu trage, ca e greoaie" dar de impins ai incercat?  ::)

PS: mai avem o saptamana pana la evenimentul de abordare a lacului glaciar si nici nu ma gandesc sa nu te regasesc in echipa (adica la volanul Forester-ul meu pe drumuri pietruite dar fara criblura asfaltica aderenta). Nu accept nicio scuza!
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Muttley

  • 5133
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2343 on: August 21, 2018, 12:35:07 PM »
Bai ai sa accepti ca nu viu! Fara scuze! :D
WRX SW 2002

Re: 2002 WRX SW
« Reply #2344 on: August 21, 2018, 14:22:12 PM »
Ti-am zis ca i se face rau de inaltime din cauza garzii la sol......asta e.....pescuiesc fara el ;)

kkennyy

  • 1769
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2345 on: September 12, 2018, 15:03:56 PM »
- anvelopele Hankook dau semne de oboseala dupa 2 sezoane, scartaie prematur, semn ca nu prea mai au aderenta in ele;
Aceeasi chestie si la mine dupa un sezon jumate. Nu mai pot sa dau un giratoriu de-a latu ca se uita toti de pe o raza de 500m ...
Forester XT SJ 2018

Muttley

  • 5133
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2346 on: September 20, 2018, 22:22:11 PM »
Update trist in viata troacai... O vand!

...si totusi mint, doar ca se cerea partea cu vanzarea la cum am inceput.
Deci in seara asta am parcat-o, am incuiat-o si am ascuns cheia bine, sa n-o mai gasesc.
Mi-a pus capac. Facut plinul, OMV 100 la 6.56 lei pe litru (!!!). Nu stiu ce prevede regulamentul forumului (nu l-am citit) vav de postari cu tenta politica pesedista asa ca ma abtin.
Calculat consumul, 15l/100km. In conditiile in care am mers la serviciu cu ea, pe centura Brasovului si pe drum european. Nu trafic urban, nu semafoare, doar drum intins. Normal ar fi fost 10 la suta. In conditiile in care nu trage cum trebuie. In conditiile in care stau cu trim pe injectie negativ rau.
Adica merg cu 1 leu pe km.

Abordare:
- alt MAF. L-am pus p-ala de backup, cel nou, nicio schimbare;
- masurat presiunea de injectie. Un kit dedicat e pe la 4-5 sute de lei, asa c-am sa-mi incropesc eu unul. Daca e regulatorul de presiune injectie scap usor. Nu stiu cat de ieftin, dar usor;
- si aici e trist: desfacut evacuarea chiulase - turbo. E coapta, cel putin tot ce e surub si piulita sau ecran termic. Alt indiciu - am capota afumata pe interior. Ideea ar fi sa schimb toate garniturile. Daca nu se poate recupera evacuarea propriu-zisa, aftermarket. Candva, ca acum nu-mi permit. Bine ca am tiribisca de backup cu consumul la jumate.

Si cam aia e. Masina merge, aparent bine. In realitate nu chiar, e dezastru. Sper sa revin cu masuratori pe presiune de alimentare zilele astea.
« Last Edit: September 20, 2018, 22:33:29 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Re: 2002 WRX SW
« Reply #2347 on: September 20, 2018, 23:29:21 PM »
15% n'am nici eu cu caramida mea, exclusiv urban. Care'ar fi motivul ptr care regulatorul defect ar cauza consum marit?

Muttley

  • 5133
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2348 on: September 20, 2018, 23:30:38 PM »
Injectia are 2 parametri, durata si presiune. Ar trebui sa fie clar.
WRX SW 2002

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2349 on: September 21, 2018, 00:06:41 AM »
Nu abandona Subaru, repara-l si foloseste-l. Vei descoperi mai tarziu diferenta dintre el si masinile mici si economice.
Am si eu asa ceva dar astept sa scap de acest privilegiu.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Re: 2002 WRX SW
« Reply #2350 on: September 21, 2018, 00:32:43 AM »
Ai dreptate, ma gandisem doar la varianta ca deschide prea devreme, deci presiune mai mica

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2351 on: September 21, 2018, 03:54:07 AM »
Update trist in viata troacai... O vand!
...
Deci in seara asta am parcat-o, am incuiat-o si am ascuns cheia bine, sa n-o mai gasesc.

Up-update bollywoodian cu happy end fericit! ;D

Situatia temeinic descrisa de tine va fi, cu certitudine, subiectul unei elaborate discutii in cercuri de specialisti ai industriei auto insa pana la un verdict stiintific te rog sa iei in calcul urmatoarele actiuni:

1. Verifica daca nu cumva ai lasat deschis sau daca ti s-a furat busonul de la rezervorul de benzina. In acest caz devine posibila evaporarea benzinei ceea ce duce la un consum, fals desigur, de carburant  ;)
2. Parcheaza masina deasupra unui sant uscat. Intra sub masina impreuna cu o lanterna si verifca sa nu cumva sa ai rezervorul spart sau vreun furtun crapat si sa se scurga benzina pe acolo  :o
3. Spala masina pe exterior, da-o cu ceara, lustruieste-o si pune-o la poarta cu mesajul: "Fac un (h)om fericit! Luati-o! P.S.: n-are cheie caci am uitat unde am ascuns-o..." >:D
4. Cauta cheia si apoi inscrie-ti masina in programul „Feraille! Ferraille!”  :D
Cu banii loati de la Administratia Fondului pentru Mediu mergi la un dealer oarecare si comanzi asta:











In plus fata de sculele pe care le detii va trebui sa mai cumperi, in rate desigur, trusa de mai jos care este dedicata electricienilor si iata cum devii si policalificat mai precis ELECTRO-MECANIC  :P



Tinand cont ca masina foloseste si LPG consider ca poti sa uiti de orice statie de benzina. Mai mult, cu ajutorul unui instalator priceput in conversii iti poti trage un furtun de la aragaz direct in garaj si iti alimentezi mandrete de automobil.

Avantajul scenariului de mai sus este acela ca in timpul liber poti transporta navetistii spre si dinspre Brasov iar in week-end schiorii spre si dinspre Kitzbuhel - Kirchberg  ;D 

SUCCES!!!  >:D
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Muttley

  • 5133
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2352 on: September 21, 2018, 10:00:12 AM »
Nu abandona Subaru, repara-l si foloseste-l. Vei descoperi mai tarziu diferenta dintre el si masinile mici si economice.

Vezi cum cititul "printre randuri" dauneaza volumului de postari de pe net? ;)

... cu ajutorul unui instalator priceput in conversii iti poti trage un furtun de la aragaz direct in garaj si iti alimentezi mandrete de automobil.

Aici am ras  ;D
WRX SW 2002

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2353 on: September 21, 2018, 11:20:08 AM »
Vis a vis de consum , ce pot sa-ti spun fata de ce am patit eu. Cel mai prost a consumat cu AC pornit. Diferenta enroma. De la 13 la 19 % urban. Eu am insa acum soft pt benzina de 95 si habar nu am ce putere. Daca ai afumata capota , vezi sa nu ai afumatura si pe langa punte si zone adiacente pe langa up pipe. Eu aveam pe acolo pierderi uriase si evident ca nu tragea cotetul. Legat de regulatorul de presiune , ar trebui sa simti in mers o balbaiala , nesiguranta ,lipsa de continuitate. Eu am comandat pe original si astept sa vina. Al a care era pe motor era praf , l-am schimbat cu cel de pe motorul vechi , dar si ala e pe duca. Plus ca porneste greu daca e de la asta.
Si mai umbla prin soft ca si de acolo poate e ceva. Dar cu spunea si fratele Malaka , daca mecanic e totul inregula...
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Muttley

  • 5133
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2354 on: September 22, 2018, 20:15:46 PM »
Cu ceasul de la compresmetru, un furtun de benzina si un T din bronz de trebuia sa-l folosesc acu' 3 ani pe la radiator mi-am adunat un manometru de benzina pe care l-am pus in locul filtrului.



La relanti, all good, 3 bar (43.5 psi). De altfel, valoare unica pentru vacuum in galerie. Pe boost, valoarea presiunii de injectie trebuie sa fie 43.5 + x psi, unde x e boostul.
Masuratorile in mers s-au anulat, pentru ca T-ul pierde benzina pe la imbinare.

Am facut o reparcurgere in minte a schimbarilor suferite de motor in ultimele 2 luni si mi-am amintit - oringul de la joja (e pe pagina anterioara). Adica un carter leak in minus. Parea plauzibil scenariul asa ca i-am indus leak saltand joja si improvizand un filtru de aer dintr-o carpa (carterul e vidat in frana de motor) si am plecat la plimbare. Nimic schimbat insa.

Astazi, in lipsa de manometrul ala nenorocit, am recurs la next best thing, am imprumutat regulatorul de benzina de la fostul break al lui Pfaizzzer. Ma asteptam la o schimbare, cat de mica, dar nimic-nimic.



Adica la cruise de 100 la ora, off-boost, insumat, aproximativ -9% trim pe injectie.
Asta e regimul cel mai usor de reprodus, la care valorile sunt stabile si pe care l-am luat de referinta.
Si inca ceva. OFF boost. As zice ca asta exclude boost-leakul.

M-as duce maine la Cluj daca colegul de forum ma primeste  :(
WRX SW 2002

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2355 on: September 22, 2018, 22:20:10 PM »
Sa inteleg si eu , ca am pierdut ceva ani din forumul asta. Ce problema ai pana la urma cu masina? Daca nu trage , ai ceva pierderi inainte de durbo. Chiar daca pe ceas iti arata , nu poate s o tina asa cum are nevoie. Am patit asta.
La chestii de soft sunt bâtă. Aici Andea si Malaka inteleg cifrele alea mici pe care eu unul nici macar nu le vad.
La presiune benzina , reimprovizeaza circuitul ,fa T ul sa nu mai planga si vezi daca scade presiune dupa ce opresti motorul. Ar trebui sa fie o mica variatie. Si atat. Daca scade e clar ca e f... regulatorul. Eu am schimbat cu cel vechi care e doar putin mai bun decat ala de pe motorul grefat pe masina. Astept unul nou oem.
Deci vezi pe la up pipe. Spala zona si vezi daca se afuma iar. La mine era catran.
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Re: 2002 WRX SW
« Reply #2356 on: September 23, 2018, 08:33:04 AM »
Cred ca esti prima persoana din istoria automobilistica, care presupune un leak de aer pe la joja de ulei  :laugh:
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2357 on: September 23, 2018, 09:55:01 AM »
Stai asa. Ca acum am vazut si eu faza cu joja. Aia se infige in baia de ulei...pai daca ai aveam aer acolo cam ce crezi ca s ar intampla? Vezi ca nu esti pe calea cea buna. Daca e s o luam asa , busonul de ulei parca se infige intr un carter.
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Muttley

  • 5133
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2358 on: October 02, 2018, 22:19:11 PM »
Nou!!!!
Reteaua Andea se extinde si la Brasov!



Mailul de la Vali era venit inca din we trecut. Noroc ca Vali a avut treaba in duminica aia ca ma duceam la Cluj. Cu timpul m-am potolit, incat si la Ploiesti imi fu lene sa ma duc (multumiri si aici lui Mihai Stan ca era dispus sa ma primeasca). Cel mai simplu... Brasov.
Deci bietu' Pfaizar, nici n-a ajuns bine cablul ala ca eram la el.



Totusi, interventia pe soft n-a fost lipsita de emotii. Plec eu de la Pfaizar, ceasul mort. Butonul de avarii stins. Radioul decedat. Ajung acasa, incerc plafonierele. Nimic, toate 3 nefunctionale, idem inchiderea centralizata si, culmea, pana si totalizatorul partial arata zero, dupa un drum de 10km. Ma temeam ca iar s-a prajit modulul ala de habitaclu, insa nu, era doar o amarata de siguranta de la motor, ceva cu "interior lighting". Spre o usoara tristete de moment insa, constat ca butonul de avarii, reparat mai demult, iar nu se aprinde. Sa vad ce-i mai fac si aluia.

No, inapoi la trimuri si amestecuri.



Acum am corectie la injectie pozitiva, adica ECU, functie de informatiile de le primeste de la Lambda, suplimenteaza cantitatea de benzina. Inainte incerca sa taie din cantitate (probabil din IDC, habar n-am cum) dar nu-i iesea grozav. Dovada consumul extrem de mare si faptul ca masina mergea cu un AFR foarte mic si... nu tragea pur si simplu.
Legat de consum, acum vad pe capturile astea, facute la mers constant cu 100 la ora, la LPK (consum instantaneu, e pur orientativ ala, bate campii) ca ceva s-a schimbat. In practica sper sa revin la un rezonabil 10ish l/100km. Reamintire, ultima oara mi-a iesit 15.

Ajustarea de soft vine la fix, ca incepand de saptamana asta, Ignisul e pe post de exponata de muzeu.



Asta pana-l pregatesc cum trebuie de iarna, ca d-aia l-am cumparat din capul locului, si anume ca sa menajez troaca.
Deci, cateva zile bune, troaca redevine daily.

Ah, sa mai povestesc un episod... Vine AXXI in vizita acu' vreo luna, tocmai isi facuse motorul dar nu era inca softata. Merg eu cu masina lui, si-i zic... hai sa te dau cu a mea, sa vezi cum tre' sa traga. Deci asa mi-a fost de rusine... Parca era aspirata, nimic nu facea. Eu ma obisnuisem cu ea lesinata, ori defectul s-a instalat treptat, habar n-am.
Deci AXXI, daca mai esti in tara, hai incoa'  ^-^

Andea,
1) e ok cu trimurile astea noi? Sau nu prea?
2) daca ai chef, povesteste tu care fu teoria/explicatia la care am ajuns.
3) e fabulos faptul ca ne ajuti cum o faci. Ma intreb cum ne-am descurca toti astia cu harburi vechi fara tine. Si ma sperii.

Scuzati postul lung, da' ma bucur.
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4033
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2359 on: October 02, 2018, 23:54:15 PM »
deci ... ma bucur si eu ca pana la urma toate functioneaza ... mai putin avariile dar nu poate fi totul perfect :)

fuel trim-ul pare ok , cel putin din ce se vede cu aplicatia aia .... macar nu mai e negativ si sunt convins ca mai monitorizezi tu zilele viitoare

legat de teorie / sursa problemei : inca de la prima versiune de soft de prin 2015 am modificat maf scaling-ul pentru a forta un AFR mai bogat deoarece ceva imi dadea cu virgula legat de AFR desi era filtru/tubulatura OEM, injectoare OEM, pompa schimbata... si totul a fost ok pana acum cateva luni (cu fuel trims-uri normale, consum normal & stuff) cand au inceput fuel trims-urile sa o ia pe negativ si a crescut consumul
deci, am revenit la maf scalingul OEM si ... pare a fi ok
in concluzie presupun ca am acoperit la vremea respectiva din soft ceva problema mecanica/electrica care somehow  s-a rezolvat singura/a disparut deci nu mai este necesar maf scaling modificat ...
 
« Last Edit: October 02, 2018, 23:56:02 PM by andea79 »