Pentru ca:
- forumul asta e adanc ancorat in comunism si cenzura;
- forumul asta e condus din umbra de un individ cu vadite tendinte manipulatoare, care sub pretextul unei false amicitii imi spune mie ce sa postez, ce informatii tehnice sa dau;
- forumul asta e frecventat de mecanici amatori, evazionisti fiscali, ce vor sa fure painea acelor multe reprezentante Subaru din Romania, si care invata sa repare Subaru din putinele postari tehnice ale unor putini membri ai forumului care au astfel de postari;
- membrii fondatori ai forumului nu mai intra aici din cauza mea si se plang adminului in particular ca "nu mai e ce era odata";
- NU ma intereseaza de kkturile, obsesiile, paranoia, mania persecutiei si lamentarile altora;
- NU voi accepta vreodata sa mi se puna pumnul in gura
ori sa mi se spuna ce sa fac...
...activitatea mea pe acest forum se va limita la acest topic. Si pentru inca o scurta perioada, la inca unul, cu o Impreza visinie.
Cand administratia va dori sa ma suteze de tot, s-o faca linistita, sunt probleme mult mai mari cu care ma confrunt in viata asta decat un colt mic al internetului.
______________________________________________________________________
Am luat de la WIM jante 5x114.3 de Hawk STI.
Motivele:
- transmisia in 6 trepte la care m-am hotarat si pe care candva o voi cumpara e cu prinderi la roti de 5x114.3;
- am wagon, adica aripi neevazate, si asa doresc sa ramana. 6MT va obliga la brate cu 5mm mai lungi. Acum am 8 inchi latime si offset 48, iar pe fata, rotile-s in rasul aripii. Doresc minim 8 inchi latime. In concluzie, mi-ar trebui pentru 6MT jante de 8 cu offset mai mare de 48. Astea, cu 53, estimez eu ca-s la fix, chiar lasa putin loc de manevra pentru un eventual 18x8.5" cu ET53, dar s-ajung acolo;
- sunt intr-o stare anormal de buna pentru niste jante de +10 ani vechime. Nicio lovitura, vopsea originala. Putina coroziune la 2 dintre ele, dar e practic nimic, si am sa remediez eu, acasa, cu jprei;
- modelul asta de Enkei arata fabulos de bine dupa mintea mea.
Deci adun ca sobolanul. Transmisia va mai astepta cativa ani buni.
Si am facut o comparatie de 120-180km/h, intre WRX de 250-260CP si STI JDM de... cat o avea. In brosura, 280. In realitate cred ca mai multicel, dar e doar o parere. Desi la comparatia asta, puterea e pipi, conteaza curba de cuplu.
Alta diferenta majora e la transmisie. WRX pleaca de la 3000rpm, STI de la mai mult, pentru ca ultima treapta la cel din urma e mai scurta.
Altceva ar fi la spool, WRX face deja presiune la 3000, pleaca instantaneu, dar sufla greu. STI face mai tarziu, dar odata ce incepe, indeasa mai mult aer.
Si mai e diferenta de precizie ceasuri. 180 la ora de exemplu, la WRX e pe bune. La STI e in realitate ceva mai putin, in jur de 172 probabil (abatere estimata de mine la 5%), pentru ca are dimensiunea gresita la anvelope, neacordata cu senzorul de viteza din cutie.
Deci 14 secunde la STI, 15-16 secunde la WRX. E mare diferenta. Si e si mica. Greu de apreciat.
WRX:
STI: