Dupa chestii pe la casa, familie si Ignis, a venit si randul Imprezei concediul asta, la care aveam niste restante cam vechi pe consumabile.
..............
Am inceput cu franele. Iulie 2016, deci 3 ani, 1 an intarziere.
Procedura e detaliata la linkul de mai sus. De data asta am scos lichidul vechi cu ajutorul gravitatiei. Tind sa cred ca e mai bine cu ajutor la pedala, se agita mai bine lichidul din etriere si cred ca iese mai mult din cel vechi. Am folosit acelasi lichid, Ferodo din supermarket, am plimbat vreo 400ml. Adica am facut economie.
Highlights...
Jegut in vas. Probabil si prin alte locuri nevizibile. Totusi, in astia 3 ani, 1 mai mult decat standardul, km extrem de multi n-am facut (sub 30k), iar masina a vazut doar 2 sesiuni de trackday si un rodaj de frane. Sa zica il rog ala de stie, de unde vine jegutul ala.
...si un capison de aerisitor fata copt. Acum are de Duster, Logan, habar n-am de unde provine.
.......................
La racire, decembrie 2015, dar a mai fost un episod in primavara 2016, cand am dezbracat motorul. Deci 3.5 ani, adica 1.5 peste termen.
Asa arata antigelul vechi pe care am sa-l duc zilele astea la Petrom. Probabil contaminare cu gaze motor, sau poate chin mare prin turbo, chiulase si pe unde mai e cald la Subaru. Dar mie mi se pare ca arata nasol. Ma rog...
Clatirile nu le-am mai numarat, ca am facut vreo doua cu apa dedurizata de la robinet, abia apoi m-am bagat in bidoanele de distilata. Am folosit de data asta 1l de otet alimentar la prima si a 2-a clatire.
Diferente si detalii observate acum fata de datile trecute:
- palnia etansa pe vasul de degazare e D-zio. Trebuie sa caut ceva dedicat si neartizanal, am sa ma uit pe ebay;
- pe toata perioada clatirilor, evident, dop (M8) in furtunul de la vasul de degazare;
- golirea am facut-o cu furtunul de jos de radiator, e cel mai simplu, debitul cel mai mare;
- si aici e delicat... Din motor ies cam 4l daca il golesc sub 89-85 grade. Din motor ies cam 7-8l daca il golesc peste 89 grade. Termostat netrebnic... Nu cred ca e sanatos totusi sa-l golesc fierbinte, ca chiulasele alea abia asteapta sa se indoaie, golite de apa fiind. Anunt daca le-am indoit azi.
- si aici e si mai delicat... Daca las circuitul nepresurizat sa urce peste 93 de grade, fierbe spectaculos si se pierde apa distilata scumpa. Or fi 93 de grade la senzor, dar prin chiulase pare-se ca-s oliac' peste 100... Sarcina zero, relanti, eu cred ca au scapat garniturile. Daca nu, din nou, anunt.
Umplerea...
Eu stiam de 7.7l la masina asta. Azi au intrat 8.55 (nu rotunjesc pentru ca m-am chinuit teribil sa masor atat de exact). Si subliniez, "au intrat". Habar n-am cata apa mai zacea prin cotloane. Tot ce e diferit la racire e radiatorul usor mai gros si mai dens si ceva furtunaraie in plus pe la AOS. Dar parca peste 1l in plus eu nu vad in astea...
Bun, dupa cativa ani in care m-am familiarizat cat de cat cu Subaru turbo, iata reteta mea, editia 2019, de umplere si aerisire. Zic 2019 ca poate data viitoare mai schimb una-alta.
In poza sunt marcate:
- bot saltat;
- palnie pe vas degazare;
- furtun vas expansiune gatuit.
Bot saltat cred ca nu mai are nevoie de explicatii.
Palnia, am zis deja, e fiul maicutei D-lui. Cu conditia sa stea locului si sa etanseze si sa nu se deformeze la apa oparita.
Furtunul e gatuit si nu obturat dintr-un motiv simplu. Odata incheiata aerisirea (96 grade, elv, samd), apa din palnie se muta in vasul de expansiune prin simpla inlaturare a gatuitorului. Priceless, asa ajungi sa masori 8.55l, cand nu pierzi strop de zeama.
Si inchei cu ce trebuia sa incep. Mi-am irosit toata amiaza prin trafic greu de Brasov neaglomerat (o duda!) cautand G12+ pe la toate aprozarele de profil de le stiu in vagauna asta. Berbecii de furnizori Eneos nu tin pe stoc antigel (wtf...), iar Hepu am gasit doar un bidon. Ii zic aluia ca cine cauta antigel nu ia doar 1 bidon si-mi zice ca sta in raft de 3 ani. Am folosit iar Hepu G11...
Ziua s-a terminat cu spalatorie exterior (lichid de frana) si motor (lichid de frana si antigel) si parcat cu botu-n sus.