Bun, pare-se c-am facut o greseala fatala atunci cand am apreciat ca bara de sedan merge pe taraba mea.
...............
Solutii ar fi foarte multe. ...................
Raman cu:
1) brate de sedan;
2) modific bara (majorare si reorientare gauri, presat bucse in bara pentru reorientarea fetelor, sudat bucsele);
3) later edit: ma uit la o varianta de a modifica bratele.
Ultima oara ma hotarasem definitiv spre a modifica bratele de pe masina. Relativ simplu de altfel, taiere urechi fixare bara, sudat altele, confectionate artizanal.
Avantaj: roata ramane unde e acum, adica in rasul aripii, centrata in arcul aripii.
Dezavantaj: roaga-te de unu' si de altu' sa-ti debiteze tabla sau sa-ti sudeze. Nu suport.
Dar am avut parte de o revelatie cu ajutorul STI-ului rosu, cu care m-am plimbat foarte mult. Si odata revenit la trancariciul meu, am realizat ca diferenta de caster e aaaaabsolut sesizabila si, in cazul meu, deranjanta.
Introductiv 1: caster, sau in franceza "inclinare longitudinala a axei pivotului" sau tot in franceza "fuga" e unghiul care forteaza rotile fata sa stea pe directie de mers inainte. E foarte vizibil la biciclete si motociclete, acea inclinare inspre fata a furcii.
Introductiv 2, informatie
culeasa de aici:
- WRX, caster 3.5*.
- STI, modele de inceput, caster 3.5*
- STI, modele mai tarzii, caster 5*.
Ce e ciudat e ca STI-ul rosu are brate cu caster mic. Si totusi, ceva era extrem de schimbat la masina aia. Deci tind sa cred ca e diferenta si intre WRX si primele STI-uri.
In fine, ideea-i ca am realizat pe pielea mea cat de diferit se simte masina asta cu caster marit.
La a mea, in viraje foarte stranse, volanul "pluteste", nu are deloc loadul ala care sa-l readuca pe drept. La fel, la viteza mare, am acel "on center vagueness" specific Subaru, care e cu adevarat deranjant si chiar ingrijorator uneori.
Aia rosie e parfum.
Ca urmare, am zis ca daca tot am nevoie de fixare de sedan care sa primeasca bara Whiteline de 24mm care sta in casa de 2 ani si daca tot am nevoie de caster de Aston Martin, sa-mi fac de cap pana la capat.
Adica mi-am luat brate de STI cu caster mare. Cel mai mare care s-a folosit vreodata pe new-age. De hawk JDM, de Spec C, uatevar, denumiri sunt multe.
Alte efecte ale bratelor astora:
- ecartament marit cu vreo 20mm se zice. Voi incerca sa masor si eu;
- rotile vor iesi in afara in partea de sus cu vreo 10mm cred. Aia-i naspa, rotile actuale vor depasi caroseria;
- oportunitate de crestere camber negativ. Am sa-l duc la maxim, ca am anvelopele uzate si nu-mi mai pasa de ele. Estimez vreo 2 grade minim, ca am si o modificare la gaurile din amortizoare (detalii in urma);
- rotile se vor duce spre fata si se va pierde alinierea cu aripa si bara. Va arata nasol.
Ca urmare, as fi tentat de:
- revenire la rotile originale de WRX (mai inguste, offset mai mare);
- revenire la arcurile originale de WRX (revenire la garda la sol originala si wheel-to-arch original).
E loc de joaca o gramada. Sa vina frigul!