2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2540 on: December 25, 2019, 17:41:06 PM »
Pai la accesul la suruburi ma refer. Ma rog, la cele 2 sau 1 dintre cardan si podea.
Ok, nasol... Mersi.
WRX SW 2002

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2541 on: December 25, 2019, 18:44:47 PM »
Teoretic cred ca poti incerca si cu o roata in aer. Ca nu e mult de invartit totusi. Cat ar fi 1/4 la roata sa il intorci pe cardan ;D
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2542 on: December 26, 2019, 10:20:37 AM »
Demarorul meu, cand e frig, dupa pornirea motorului scartaie 1-2 secunde.
La cat ma pricep la demaroare, adica nu prea, scartaiala aia e cauzata de o retragere deficitara (ori solenoid, ori ghidaj axial pinion lente) si/sau cuplaj unisens uscat.

L-am facut bucati APROAPE complet, l-am spalat si pus la loc.



Hint: pentru comprimarea celor 4 carbuni, o cheie de bujii de Dacie e de vis. Se sprijina apoi rotorul pe cheie si se impinge. Functioneaza similar unei prese de segmenti de piston.



Mno, fu "aproape" pentru ca n-am reusit sa desfac chestia asta. Adica pinionul de atac al volantei impreuna cu lagaruirile sale si cuplajul unisens. La Dacie, adica singurele demaroare in care am umblat vreodata, era super simplu, se scotea axul furcii si cadeau toate afara.

L-am inchis, da' mi-s curios. Si iarna tot lunga e, poate-l mai desfac o data... Deci cum se desface asta??



In concluzie, fix ce ar fi responsabil de scartaiala n-am putut accesa  :'(
WRX SW 2002

Re: 2002 WRX SW
« Reply #2543 on: December 26, 2019, 12:10:58 PM »
N ai o poza din capul bendix? La unele e o siguranță acolo.intra prin presare iese prin bătaie.
Fă-ți stoc și de un bendix.se găsesc din ce în ce mai greu.la mine la ej204 am cautat un pic.original 1800 lei!!

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2544 on: December 26, 2019, 12:12:59 PM »
Daca nu ma insel , seamana si se potrivesc multe. La capitala , in Ferentari e o firma care face treaba buna. Si nu s ar fi plans ca nu gasesc piese.
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2545 on: December 26, 2019, 12:27:15 PM »
Ah, gata, imi amintesc siguranta de la axul de la versiunea Dacie cu injectie, am rupt-o p-aia, deci nu insist.
E ok, il pun asa si hope for the best. Stocuri de piese nu mai fac, am trecut de faza aia.

I-am saltat fundul de 3 ori si e afara si cardanul.

WRX SW 2002

Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2546 on: December 28, 2019, 01:22:38 AM »


Cu ajutor credincios alaturi, care nu facea decat sa vina sa ma trezeasca cand adormeam sub masina (am patit alaltaieri si ieri - varsta, csf...) i-am dat inainte cu schimbul de ambielaj.

Tutoriale excelente sunt pe iutub, mie asta mi s-a parut cel mai bun, desi e cu GC aspirat.
Am sa incerc sa ma axez pe ceea ce consider eu a fi ponturi. Pe langa povestile mele obisnuite, desigur.

Pont nr 1, si cel mai important: daca aveti altceva mai bun de facut, nici sa nu va treaca prin cap. Service. Cum fac oamenii aia schimbul de ambreiaj in mai putin de 8 ore ma depaseste. Eu am vreo 3 zile si mai trebuie cel putin una. Nu, n-am dormit mult sub masina, pur si simplu e enorm de mult de munca.
Eu in continuare nu m-as duce-n service pentru asa ceva, ca la "enorm de mult de munca" sunt si destule chestii pe care le poti face mai atent acasa. Dar eu sunt tampit si nu se pune.

Continui cu ponturile serioase.
Prima tentativa de scoatere a dopului de la axul furcii s-a terminat asa:



Ar fi fost bine daca m-as fi oprit si as fi asteptat sa se deschida la bricolaje ca sa-mi iau o tubulara. Dar in trusa de scule de bicla am gasit un imbus de calitate...  :-\



Ceea ce nu recomand nimanui. Imbusurile astea sunt elastice, din simplul motiv ca e incovoiere pe o lungime mare.
Ca sa desfac nenorocirea aia de dop, am incropit scula asta:



Iar scula asta era ataaaat de elastica din cauza imbusului incat, inevitabil, cand a cedat stransoarea mortii, 3 degete au decelerat brusc la intalnirea cu masina si inca ma dor, 2 zile mai tarziu.
Renuntati, nu imbus clasic, folositi tubulare, sunt rigide.



^ asta e corcitura mea de scos cutii de viteze. Cric de 3t si adaptor cutie de pe ebay.co.uk.

Bun, e mult de munca. Dar e si greu. Ma refer la o chestie absolut exasperanta, care n-ar trebui sa fie, dar asa-i Subaru. Cutia iese si intra greu, e lipita de motor ceva de speriat. Probabil din cauza celor 2 centratoare de pe laterale. Nici nu stiu daca alea in mod normal stau pe motor sau pe cutie. La mine au iesit pe cutie.
Eu, lucrand singur, fara elevator sau canal, si mai greu.
Am tras, am smucit, am balansat, nu si nu. Pana n-am facut parghie intre cutie si cadrul fata, cum am vazut intr-un film, nicio sansa. Iar p-asta am facut-o astazi, ca ieri eram cu nervii la pamant si stateam intins intr-o balta de sudoare si lacrimi. Serios ca-i greu, nu recomand.
In momentul in care a cedat am fost realmente fericit.



Draga de ea, in sfarsit nu mai era pe masina, fmm...



Se spala si carcasa ambreiaj, si motorul. Ideal ar fi ca la motor sa se scoata volantul, sa se schimbe chestii p-acolo.
M-am uitat atent dupa urme de ulei in spatele volantului si nu, nu pierde. Cum volantul in afara de ceva mici fisuri radiale si decalire termica (da, stiu, o nimica toata) arata ok, adica fara zgarieturi, fie sanatos.
Faza e ca nu-mi scot din minte spanul gasit in motor la ultimul schimb de ulei. Ce simering de palier sau rectificare volant, nu-i mai dau mult...
Tot la capitolul "merge si-asa", cutia e umeda (doar atat, nu curge) la timonerie si la simeringul de planetara stang. Deci inca un motiv de 6 trepte.
Downpipe-ul, ziceam eu ca-l modific si repar. Fieratanie ruginita si de diametru mic. Fix asa il pun la loc, nu mai pierd timp cu prostii, mi-a cazut cu tronc un aftermarket.

Vechitura...





Discul, pe o parte era okish. P-ailalta mai avea o zecime de mm pana la nituri.
Reamintire, patina la boost in 2 si ridicare treptata a ambreiajului. Eu ma asteptam sa fie la nituri, iar volantul zgariat tot. Nu, era la limita. Inca putin si trebuia si alt volant.
Vad acum ca e mai uzat pe partea cu volantul. Din nou zic, alta data...

Apoi, ma cam suparau ceva oscilatii in transmisie la plecari usoare de pe loc si am pus-o pe seama perifericelor obosite din disc. Mai mult, pe rsd, cand am luat kitul acu' 2 ani, erau 2 versiuni. Am luat-o p-aia scumpa, ca mi s-a parut mie ca are periferice mai tari, duble. O duda. Am luat fiiiiiiiiix acelasi coduri cu ce era pe masina. Italianul, 'mnesio sa-l fi iertat deja, i-a luat ambreiaj scump si el cand l-a schimbat. Ca l-a schimbat, am gasit urme de ambreiaj schimbat.
Placa - FJC529
Disc - FJD031.
Oricum nu conteaza, eu alt ambreiaj de 5 trepte nu-i mai schimb. Sper...

Iar acum ma uitam cu deznadejde la asta mic din mijloc si nu stiam cum sa-l vad scos de acolo. Cu volantul afara ar fi fost simplu, da' eu nu voiam asa.



Pe forumul de dacii, un membru mi-a sugerat recent sa folosesc un conexpand.
Si am facut si un desen ca sa ma lamuresc ca e fezabil.



O plimbare la bricolaje mai tarziu, iata necesarul.



- conexpand de 12mm (ID rulment);
- tubulara de 32mm (OD-ul rulmentului);
- saibe de 8. Ca la 12mm vine cu M8;
- inca 2 piulite M8, in total 3.

Pe copaie...



Si afara:



Eu unul ma declar impresionat de solutia asta, a functionat minunat.
Rulment de priza nou:



Fieratanii noi...



Care se strang la cel mai idiot cuplu, 16Nm.



Hint important aici, adica am avut noroc sa aflu treaba asta, si e periculos.
Am strans cele 6 suruburi progresiv si-n stea. La final, am strans la cuplu. Pentru ca-s OCD, am mai strans o data la cuplu. Si da, erau slabe. Pentru ca nu e roata, e placa de presiune pretensionata. A 3-a oara erau ok.
Deci strangeti final, apoi mai strangeti o data, la fel de final.

Vaselina roz de la Exedy. Dubioasa culoare...



Am dat pe:
- caneluri disc;
- priza rulment volant;
- manson rulment (ala concentric cu priza canelata);
- gheare furca;
- ax furca.

Atat, si in strat foarte subtire, ca nu vreau sa patineze si asta cand ii dau cu boost patinat in 2. Tot nu inteleg de ce naiba patina cel vechi, da' fie.

Ei, la remontare m-am blocat in pozitia asta:



Hint: 2 surubelnite, una-n stanga, cealalta-n dreapta, ambele infipte-n gaurile de splint de planetara. Care aveti. Una fixa, invartiti de ailalta. Asa, se va roti arborele primar si doar asa va intra afurisitul in disc. Cand surubelnitele nu se mai pot roti e ok. Daca se pot roti, nu e ok. Sau n-aveti compresii...

Si ca veni vorba de planetare... Cea mai tare chestie de la motiunea de cenzura incoace: daca aveti wagon cu ecartament mic si va puneti brate de Spec C (la impresie artistica, ca orice brat wide e la fel la faza asta), ies planetarele cu mana. Nu trebuie desfacut nimic altceva! ^-^

Ah, si maxim de important, daca totusi va apucati de asemenea aventura, si mai ales singuri. Rabdare muuuuuuuuulta... Acum, la remontare, cand am vazut ca nu merge m-am dus sa fumez, mi-am facut un ceai, m-am jucat cu matza, m-am mai uitat o data la filmul de pe iutub. Explica ala asa frumos ca e chestie de milimetri si rabdare si verificari repetate... Daca va stiti cu dracu-n voi, nu, cutia de Subaru nu e ce va trebuie.

Si cel mai inaltator moment al schimbului de ambreiaj - clipsarea rulmentului de presiune in diafragma...  :)



Inca 2 zile si termin de pus prostiile alea inapoi pe ea.

Edit: maine va arat cea mai faina scula de surubarit la tigai, abia mi-am luat-o si e bine si-asa decat niciodata. De departe cea mai faina!
« Last Edit: December 28, 2019, 01:33:36 AM by Muttley »
WRX SW 2002

Re: 2002 WRX SW
« Reply #2547 on: December 28, 2019, 07:17:09 AM »


Zici tu ca asta mai e plan la cat de decalit e?
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2548 on: December 28, 2019, 10:08:54 AM »
Nu neaparat.

Ai dreptate, d-aia patineaza, ca e valuri.
« Last Edit: December 28, 2019, 11:35:48 AM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2549 on: December 30, 2019, 03:21:34 AM »
Referitor la volant, am intrebat cele mai pricepute si competente persoane pe auto de le cunosc, raspunsul unanim a fost "merge".

Sa revin...

Schimbul de ambreiaj, sau ma rog, repunerea maruntaielor la loc, a continuat ieri noapte. Pe la 3 dimineata, ingrijorata poate, a trecut d-rica sa verifice daca-s bine.



Spre final, am adus din gramada de piese quelquechose-ul asta mic.



Un arculet de revenire pe timoneria schimbatorului de viteze, vestitul arc ce aduce levierul pe directia treptelor 3 si 4. De cand masina e la mine, arculetul asta n-a existat, si totusi, levierul revine pe 3-4, probabil ajutat de ceva arc intern din cutie. L-am montat, m-am urcat la mansa si i-am facut proba. Nu, categoric nu. Pe liber, aducerea levierului pe 1-2 e greoaie, ducerea pe 5-R e usoara. Mai mult, schimbul din 5 in 3 devine problematic. L-am scos. E perfect fara el.

Uitandu-ma la lista... Chiar terminasem.



In poza apare si scula de care ziceam. Explic...
Eu inca am un umar beteag. Totodata, eu, de cand ma joc cu fieratanii, tot trageam de suruburi si piulite cu fixa si penseta pana curgea zeama din antebrate.
Ei, am cumparat-o special pentru schimbul de ambreiaj, ca sa fie. E dumnezio... Dai efortul pe relaxare, chinul pe fluierat.

Cea mai horror chestie legata de ambreiaj nu, rectific, nu e scosul si reasezatul cutiei. E ansamblul de scuturi turbo... Urasc downpipe-ul ala, il urasc cu pasiune.

Feelu' pedalei de ambreiaj, ca am incercat-o, e... naspa. Merge prea usor. Adica merge normal, da' eu speram la o actionare mai greoaie, avand o diafragma proaspata si placandu-mi comenzile grele pe masini. Din nou, motiv de 6 trepte cu ambreiaj HD.

Mno, in sfarsit lasam masina de pe capre. Dar o lasam cu rotile pe buturugi, ca sa pot strange bratele fata, bucse, colivii si pivoti.
Reglajul bucselor posterioare, din nou, ca de fiecare de data de altfel, eu n-am reusit sa-l fac conform manualului.
Desi rondelele axiale sunt diferite la bratele astea, jocuri exista in continuare.



Bun, deci am contact spre fata si joc spre spate. Ma consolez cu faptul ca nu va avea deplasare (mare) pe franare, deci la franari violente ar trebui sa-si mentina traiectoria, iar la accelerari sa se imprastie. La ce 800 de cai are, e foarte ok si asa.

Pentru ca eram racit ca un cane si bausem 3 cafele, pe la 5 dimineata m-am apucat de bratele spate.
Primul set de emotii a fost la surubul de reglaj convergenta stanga, piulita era mutilata rau de un mecanic drag mie si foarte solid si fortos. Nu era vina lui. Cumva am scos-o, dar cam franjuri. Si saiba excentrica era detruita, da' am remediat-o cat de cat cu ciocanul. Piulita si saiba vor intra in lista urmatoarei comenzi de piese OEM.
A 2-a parte a emotiilor insa, deja o dadea in tragic.



Poza e dupa, cand scapasem de toate grijile.
Ei, acolo e un surub lung, care prinde ambele brate laterale de portfuzeta. Nu misca deloc. Asa ca, ce m-am gandit eu cu mintea mea putina de noapte nedormita... Sa trag de el cu breakerbar-ul de mai sus, sigur cedeaza. Cine credeti c-a cedat... Bucsa de brat anterior, aia pe care surubul se sudase, s-a rupt in toata splendoarea ei, se rotea in brat.
Pentru ca lasam balta de secretii nazale sub masina, m-am dus la culcare, desi numai surub lung si bucsa rupta aveam in cap.
Inainte de a pleca, le-am inecat pe toate in degripant.
Astazi, iar, degripant. Dupa cateva ore, ati ghicit. Degripant. Si i-am dat cu percutia in timp ce faceam parghie intre capul surubului si bratul posterior. Si i-am dat asa pana s-a-ncins pistolul. Apoi, cu breakerbarul, am simtit o discreta miscare. Iar, degripant si percutie. Momentul in care percutorul a facut sa se invarta surubul ala efectiv a reprezentat bucurie in forma pura. Ca daca n-ar fi cedat, eu nici acum nu stiu ce variante de rezolvat problema ar fi fost...

Pentru ca asa e arhitectura masinii, surubul din poza nu se poate scoate, e planetara in calea lui.



Variante - scot planetara sau cobor diferentialul. Malakay mi-a zis ca planetara e cu inel de clipsare, a se citi "o nimica toata de scos", asa ca...



Si iata-le, vechi si nou...



Diferente:
- evidentul, ala nou e super-smeker. Adica e din aluminiu;
- ala vechi e platbanda cu sectiune U. Ciudat mod de a economisi bani la WRX;
- plus 10mm la cel nou.

Vai, cat imi sunt de dragi...



Ah, am pus iar bara pe "hard". Chiar daca acum, pe fata, masina mea e bara-less. Tre' sa ma uit prin comenzi, sa vad cand fac astia reduceri pe rsd, ca impreuna cu bara, m-as baga si la downpipe-ul ala cu pret de rinichi.

Ce sa mai zic, decat ca am cel mai cracanat wagon...





Ignorati anvelopele fata, am inversat rotile din greseala.

Deci povestea asta cu bratele, desi ideea era in capul meu de foaaaaarte mult timp, inca de cand cu amortizoarele Pedders de sedan si caderile de Dacia 1100, a incoltit din cauza barei antiruliu fata de 24mm. Si a inflorit cand am mers cu wagonul visiniu care, desi n-are brate cu caster mare, era mai stabil la viteza decat coaja mea.
Dpmdv sunt doar avantaje. Teama legata de cum arata, ca ies rotile in afara caroseriei s-a dovedit nejustificata. Sunt in rasul masinii cele de pe spate, iar pe fata... Mai vad dupa geometria ce doresc sa i-o fac maine. Cu camber negativ la capat, s-ar putea sa fie ok si aia. Ah, si n-am zis un detaliu... Practic, cred eu cel putin, tocmai le-am dat un refresh tuturor celor 4 planetare. Din vagile mele cunostinte legate de cum functioneaza o tripoda, am deplasat contactele de pe zonele de uzura pe altele, virgine. Sau zic prostii...
Un neajuns va exista totusi, pe parte de buget anvelope, ar trebui sa le devoreze de acum. Camberul negativ costa.

Much later edit:

Bratele de wagon au 400mm fix, deci cele de sedan 410. Ca eu credeam altceva.



Apoi mi-am amintit ca-mi notasem niste chestii.



Pe spate nu stiu de ce n-am mai masurat, cred ca am uitat (si vad acum, eram racit si era tarziu in noapte). Pacat...
Masuratorile-s facute cu puntea suspendata, intre discuri. Cu masina pe roti, diferenta de 25mm creste, ca ce am masurat eu sunt proiectii. Deci intr-adevar, probabil pe la +15mm pe parte la bratele de hawk, fata de +10mm pe spate, la brate de 5x100 (Pfaizar zice ca cele de 5x114 sunt mai lungi, 415mm).
Pentru mine la fix se pare, cum mai mult ar fi frecat pe spate.

Tre' sa gasesc un wagon stock sa-l masor, altfel fac spume =)))
« Last Edit: May 26, 2020, 18:46:00 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2550 on: December 31, 2019, 01:02:19 AM »
Asadar, astazi a fost geometrie.



Uitati in ce hal am ajustat convergenta spate, fara sa salt masina si fara sa incerc din pozitii imposibile sa trag de o piuita stransa pe la 100Nm.



Adica pe directie de strangere a piulitei, din aproape in aproape, piulita si surub, ca sa nu stric saiba excentrica si cu gaura tesita. Worked a treat!
Putina polizare din bieleta dreapta si convergenta era gata. Am zero peste tot. Inainte mergeam cu deschidere pe fata, ca sa compensez lipsa de camber dinamic. Acum insa, cum casterul marit creste camberul in viraj, mai economisesc niste bani la anvelope. Deci convergenta domestica all around.

La caderi am schimbat abordarea. Am masurat planeitatea garajului in jdemii de puncte cu nivela si pare-se ca e drept rau. Asa ca, data fiind oportunitatea nesperata, pendul si rigla. Pe diametrul jantei de 17", masurat la margine la 470mm, am caderi negative de 14mm pe spate si 12mm fata. Adica -1.7* spatele si -1.4* fata.

Iar acum partea nasoala...

......... Teama legata de cum arata, ca ies rotile in afara caroseriei s-a dovedit nejustificata. Sunt in rasul masinii cele de pe spate, iar pe fata... Mai vad dupa geometria ce doresc sa i-o fac maine. .............



Pur si simplu mor... Ma obsedeaza chestia asta de n-am cuvinte. Din 4 roti cate are Impreza asta, 3 vin in rasul aripilor, una iese ca suricata, sa vada ea ce-i in afara.

Am desfacut amortizorul, camber nu mai am de unde sa-i dau. Oricum, de acolo castig doar 1mm, ca atat pare a fi diferenta fata de partea cealalta. Dar mie-mi trebuie vreo 5...
M-am uitat sub ea, sa vad cum sta subframe-ul, daca e centrat. Are niste gauri tehnologice de pilotare, carora le corespund gauri in lonjeroane. Centrare perfecta... Recunosc, cochetam cu ideea sa-l mut mai la stanga 2-3mm, dar apoi m-am uitat luuuung la pitch mount, si e aliniat mort cu tablierul si motorul.
Explicatia ar fi ca abaterile de geometrie la caroseriile din 2000 erau ceva mai mari decat astazi. Si ca asta e situatia.

Maine schimb intre ele saibele de camber. Daca e nevoie, mai iau la pila din amortizorul drept si tot asa, pana recuperez acel 1mm lipsa.
WRX SW 2002

Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2551 on: January 01, 2020, 05:35:37 AM »
Cum ziceam, botul sus si reglaj cu dremelul pe amortizorul drept. Conform sagetii, mai multa cadere negativa (ideea principala a intregii povesti). Am mai luat fix 0.2mm.



Reamintire, suruburile inferioare, originale de altfel, sunt constranse pe pozitie de saibe de camber bolts, usor ajustate.



Ca intotdeauna, date fiind conditiile (semipunte suspendata, roata scoasa), fortare portfuzeta pe pozitia de camber negativ maxim cu cricul. Si le-am tensionat, nu gluma... Si am si rotit de suruburile inferioare, ca sa se duca jegutul de pe ele si sa se imbratiseze optim cu portfuzeta si amortizorul. OCD pe toata linia...



A urmat o scurta pauza de artificii de anul nou. D-rica s-a retras cu coada zburlita la prima explozie...



Si cam asta e rezultatul. Before (ieri) in quote si after (din prima zi a lui 20-20 pana la jante ET53 fata de actualele 48. Mai dureaza ceva ani).





Adica nu perfect, dar mai bine. Am masurat caderile si cu pendulul, si cu telefonul, perfect egale. Curios e ca telefonul mi le da la 2 grade. Uatevar, wagon cracanat si simetric!  ^-^

Si cu asta, am cam terminat treaba pe mecanica grea. Mai e bara anti-raliu fata, dar aia-i o nimica toata. A se citi o placere.

I-am facut si o poza din profil, cat mi-a permis inghesuimea mini-garajului meu. In ce HAL s-a dus roata in fata... Atat de tare si de race-inspiring, incat am renuntat si la capacele de roata. Sa fie pseudo-masina de raliu pana la capat.



Later, poze de la distanta, cu cracaneala si cu caster vizibil marit...





______________________________________

Urmatorul punct pe lista iernii asteia... Ala urat si nasol. Am zis sa incep cu ce-i mai putin nasol, monitorizare ulei, las enigma AFR pe cat mai tarziu.
In kit am senzor de presiune si senzor de temperatura. Ala de presiune e mare si greu, ca urmare va fi favorizat ca locatie, undeva unde vibratiile sa fie minime ca amplitudine, adica aproape de axa motor, asa numitul "oil galley plug" de pe bloc. Cel de temperatura e mic si mai putin pretentios.
Apoi, ca amplasare, varianta preferata de multi e in locul manocontactului de sub alternator, ala de duce in bord. Eu nedorind sa pierd beculetul fatal de moarte motor prin deces, am sapat pe nasioc dupa altceva. Evident, exclud sandwitch-plate sub filtru, personal mi se pare o prostie pentru sonde, ala e pentru radiator suplimentar de ulei.
Revenind... Asta e.



Adica in spatele chiulasei stangi, un loc extrem de aerisit dupa standardele Subaru.
L-am rugat pe malakay mai demult sa desfaca dopul asta de pe o chiulasa oarecare. Cica n-a putut... Ceea ce parea plauzibil, date fiind materialele predispuse la bonding pe viata. Asa ca l-am sparcait cu degripant ieri. Si azi inca o data. Apoi, cu gandul la urmarile posibil dezastruase ale vreunei boacane...





Bucurie mare, iesise fara probleme.
Comparat cu sonda, parea okish, desi unul e NPT, celalalt BSPT.



Ca fapt divers, o norma e cu flancuri filet la 55*, cealalta la 60, nu mai stiu care si cum. Iar amestecarea lor, desi posibila, e contraindicata, ca nu etanseaza perfect si exista riscuri de scurgeri.
Evident ca n-am rezistat unei probe...



Sonda intra doar 2 spire, foarte putin. Probabil difera sensibil si cotele de diametru, detaliu confirmat de subler.
Iar asta, de fapt, e o veste buna, ca-n prostia mea eram tentat sa le cuplez direct. Dar nu, cel mai intelept e sa caut adaptor. Asta ar fi urmatorul pas.
Si adaptor pentru senzorul de presiune, dar acolo e ceva mai delicat, ca e metric pe bloc si british parallel (atipic pare-se) pe senzor. Iar pana acum am gasit doar aluminiu, si ala cam departe, US. Mai caut.

Ah, lamultean!  :D
« Last Edit: January 02, 2020, 12:40:12 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2552 on: January 22, 2020, 13:39:47 PM »
Astazi a ajuns de la Alpadrino (dragele de ele) busonul de galerie de ulei.

Toate informatiile de pe internet sunt gresite. Filetul interior nu este BSPT (tapered), este cat se poate de BSPP (parallel).



Pun un mic tag, ca sa ajut comunitatea subaristica internationala si sa va fac trafic: 11024AA210 BSPT BSPP .

Si adaug povestea, asa cum am discutat-o pe forumul celor care merg pe apa.
Sonda mea de presiune ulei are filet BSPP, perfect cilindric.



Desigur c-am s-o-nfig in cel mai decent loc de pe motor...



Banuiala ca filetul ar fi drept o aveam dinainte, cand am scalat si suprapus niste poze pe net.



Iar acum am si confirmarea  ^-^
Atat momentan.
WRX SW 2002

Xander

  • 1287
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2553 on: January 22, 2020, 14:23:48 PM »
Deci toată expunerea se reduce la filet și poza cu sigla Dacia-Renault ? ^-^
Felicitări pentru documentare !
Sa vedem și valori citite.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2554 on: January 22, 2020, 19:22:01 PM »
Pfoai, ce emotii avui cand am ajuns acasa, unde aveam si senzorul. Eu m-asteptam sa intre una-ntr-alta ca un metric. Adica la mana. O duda...
M-am apucat sa masor TPI-ul, sa rasverific sa fie ambele BSPP. Apoi am pus cheia pe ele, sa le cuplez fortat. Si intrau greu. Si mi-a picat fisa, astea-s filete de asamblare plus etansare. Metricul e doar de asamblare. Si parca ar avea sens sa intre greu...

Adineauri, dupa ce am terminat, am cautat pe net tolerantele.



La capat de interval, unde strangerea e maxima, sunt cota pe cota, pardon, miime pe miime. Treaba asta, combinat cu faptul ca vin de la producatori diferiti, ar cam explica situatia.

Bun...

Busonul, cuplu 25Nm, gasit pe nasioc. Mi s-a parut plauzibil.
Pun poza ca sa se inteleaga "amploarea" prelungitorului  :laugh:
Intelegeti imediat de ce.



Astfel, busonul era montat.



Ca sa-mi dau seama acum ca senzorul are deschidere la cheie de 24mm, iar eu n-am fixa de 24, inelara de 24 n-are loc nici s-o rogi, ca Subaru, iar tubulara adanca de 24 sufletu'...
Fuga la Hornbach, gasit tubulara facuta din teava, amestecat cu ceva scule rusesti si vechi, iesit scula suprema de montat senzor Spa Technique pe motor de troaca model 2002. Chiar am ras la vederea unui asemenea divais, si era creatia mea...



Ca sa ajut infiletarea aia greoaie, Loctite 273 din abundenta pe filetul tata. Gen ca sa nu se duca in ulei.



Strans la un precis cuplu tactil de 11.397Nm si aia fu.



Prima mea experienta ever cu filete de tevi. BSPP de data asta.
Astept sa vina adaptorul de la BSPT la NPT din UK si incerc si a 2-a experienta. Dar, din nou, vine cu caleasca Amish. Aka Posta Romana...
WRX SW 2002

Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2555 on: January 23, 2020, 16:29:50 PM »
Am ocupatie de uichend  ^-^
Pacat c-o montez intr-o ora maxim  :'(



Mno, am sa fac o mie de poze si restul timpului mi-l petrec scriind prostii aici...
WRX SW 2002

Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2556 on: January 24, 2020, 01:03:42 AM »



Oh well, iau alta. Va fi 36-le, adica reglabila. Voiam nereglabila in fata, pentru simplitate.............

Si am un noroc de ma sperii. Bine ca compensez in dragoste.



Adica inainte ar fi atins in fata, acum atinge in spate.
Daca as fi gasit BSF36X, nu mizeria asta reglabila de BSF36XZ, ar fi fost bine, si nu doar din simplitate. Dar nu (mai) exista varianta nereglabila.

Mi s-a luat de Whiteline.
Maine pun flexul pe ea. Adica ii voi slabi capetele si voi ramane cu setarea de soft.
Am zis ca mi s-a luat de Whiteline? A 3-a bara fata de la ei. Cea de wagon, cu urechile neparalele cu urechile din brate. Cea de sedan cu caster normal, cu urechile orientate aiurea, nesimetric. Macar nu dauneaza cu bielete sferice. Asta de sedan cu caster mare, gresita din conceptie. Nu e simetrica nici asta.
Mi s-a luat...

Poze comparative, sa fie.





« Last Edit: January 24, 2020, 01:10:37 AM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2557 on: January 24, 2020, 20:04:24 PM »
Polizat cu atentie, flex si subler. Apoi vopsit in bataie de joc, ca sa nu rugineasca.



N-am zis ieri, contactul apare la bracaj maxim. In rest e ok. Probabil ar fi ajuns sa polizez 2mm ca sa fie ok in static. Dar la o manevra de parcare cu spatele, in rampa, cu rotile virate maxim, cred c-ar fi atins. Asa c-am polizat 5mm, ca sa nu fie nicio sansa de contact.



Nelipsitele sticare si aia fu tot.



Acum, pledoaria lacrimogen-inaltatoare de final...
In ordine:
- bara spate de 20mm de STI in locul celei de 17 de wagon wrx;
- bara fata WL de 22 de wagon in locul celei originale de 20;
- bara spate WL de 22;
- cumparat bara fata WL de 24, stat cu ea in pat peste 2 ani;
- bara fata de 20 originala, ca gasisem client pentru cea de 22 de wagon;
- bara fata WL de 24, scoasa din pat, pusa pe masina, meh;
- alta bara fata WL de 24, pusa pe masina, meh, polizat, fmm, finally.

Cam asta a fost succesiunea tumultoasa a experimentelor. Sigur informez la primavara cum e cu 24 fata si 23ish spatele. Anuntati careva, sa nu uit.

Si, intamplator, am cam terminat (stiu, am mai zis de 37 de ori asta) cu suspensia si directia.
Lipsa:
- semislicuri. Vad ca daca n-o duc pe circuit, anvelopele actuale nu plang. Poate in 2021, ca nu cred sa prinda 2022 cu camberul actual. Semi-uri trebuie neaparat, altfel e pacat de tot ce i-am facut;
- roll center adjust kit - nu-s convins ca mai trebuie, orice crestere de brat roll center - centru greutate si implicit de moment de ruliu am dres-o cu barele antiruliu;
- poliuretan pe toate bratele - inca nu vreau, masina e precisa si totodata comfy, iar vara ma duc la mama cu ea pe drumuri de Sholdova. Peste 400 cai... poate;
- suspensie de STI sau coilovers - peste 400 cai... poate.

Dupa mintea mea, asa cum e acum, are suspensie, directie si rigidizare binisor peste ce poate motorul.
« Last Edit: January 24, 2020, 22:14:46 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Xander

  • 1287
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2558 on: January 24, 2020, 22:47:25 PM »
Sa o utilizezi cu plăcerea cu care ai modificat-o !
Sunt curios de senzorul ăla dacă îți iese.:)
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2559 on: January 24, 2020, 22:51:15 PM »
Mersi.
Ce senzor, ce sa iasa?  :-\
WRX SW 2002