2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

Forester

  • 3127
  • The other right!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2580 on: March 02, 2020, 10:07:16 AM »
Doar nu te astepti ca un expert in bitisori Subaru sa stie sa-si salveze contactele in google.
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2581 on: March 02, 2020, 10:26:09 AM »
Primavara asta o scoti sau ti-e frica de polen, ori coronavirus? Se zahariseste uleiu-n ea de atata stat.  Bafta la lipit si fugi la teste de drum.

Muttley

  • 5133
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2582 on: March 02, 2020, 10:39:09 AM »
Pai planul maret e sa o menajez iarna. Pentru asta am luat Ignisul, ca sa-l chinui pe el in locul asteia.
Da, cum renunta astia la sare si se spala cat de cat drumurile, redevine daily. Probabil prin mai...
WRX SW 2002

Muttley

  • 5133
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2583 on: March 02, 2020, 22:30:22 PM »
Dupa 3 ore dormite azi-noapte si 8 ore la birou, am venit intr-un soophlet acasa ca sa continui treaba.
Intr-un suflet m-a asteptat si electricianul...



Dupa cum se vede, am inceput prin a-mi crea acces. Volanul si bucata de bord de sub volan - afara.
Bucata de sub bord are ceva insonorizant din polistiren pe interior care cam incepea sa se desprinda. Lipit, apoi lasat la presat peste noapte cu o forta de 5daN 5W50.



Notez aici, poate uit. De fapt voi uita ca am notat, da' fie... Priza OBD se declipseaza impingand in ferestrele alungite din laterale.

Am descoperit cu ocazia asta cel mai stingher, ideal amplasat si superb surub sudat pentru masa... Perfectiune pura, masina grN-ready.



Si daca tot am pomenit de conexiunea la curent, am hotarat sa ma leg cu piggy-backu' la siguranta de ignition/fuel pump sau ce-o fi aia de-o scot cand dau la cheie dupa schimbul de ulei. Ideea fiind ca accesoriile sunt pe pozitia acc a cheii, nu pe ignition. In plus, acum, dupa schimbul de ulei, pot scoate siguranta cu mana, nu cu patent (ca fuse extractor n-am).



Care va stiti cu electrica, putin ajutor va rog... Widebandul are in manual recomandare de siguranta de 5A. Widebandul insa are si circuit de incalzire sonda, deci consum mare.
Cel de ulei nu zice ce siguranta vrea.
Deci ce siguranta sa pun? Desigur ca le voi lega in paralel.

Cred ca am mai pomenit de cel putin 17 ori ca am metri intregi de cablaj pe care va trebui sa-i inghesui cumva intr-o masina mica.
Ieri am vazut ca ar cam fi loc, dar OCD-ul isi facea griji pentru fixare, vibratii si galagie. Asa ca, dupa blamata camera de bicicleta, de data asta rola de burete adeziv pentru hote. Am folosit la diverse prin casa si e foarte, foarte faina. Candva am sa folosesc aceeasi banda pentru a omori greierii din grila de sub parbriz (tot zic ca fac asta din 2015...).
Au intrat 2 role aici, una pe fiecare adunatura de cablu.





Cea din stanga e de diametru mic pentru ca e spatiul ingust, cea din dreapta e mai mare, pentru ca spatiu prea mult si cade pe pedale.

Asa am lasat-o. Pentru mine adica, incurajator de bine avand in vedere in ce hal era interiorul ieri.



« Last Edit: March 02, 2020, 22:33:51 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5133
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2584 on: March 04, 2020, 02:25:29 AM »
Electricianul a dat-o-n afanare tapiterie  >:(



Neglijasem grav subiectul furtun de boost. Aveam o idee, dar n-aveam cu ce, asa ca intr-o pauza de la munca am facut un desen cu ce vreau, ca sa intreb pe forumul celor ce merg pe apa.



Nu ajunsesem la o concluzie clara, asa ca m-am dus intr-un parc de dezmembrari, de unde am plecat cu un T de tractor (model Haudi A6), ieftin rau, 60 de lei. "Ieftin" in special pentru ca nu aveam cotele precise ale furtunului meu de servo si cam riscam sa-l iau degeaba.



Asa arata dupa ce l-am dat afara din intestinul ala de Haudi...



Si asa arata dupa ce l-am pus pe furtunul de servo. Va zic eu cum: perfect!



Muttley pro-tip, desi l-am mai mentionat si acu' 4 ani, cand am scurtat MAF hose Samco: daca se doreste taietura dreapta si plana, un colier asigura un ghidaj foarte multumitor.



Bun, am ales furtunul de servo pentru ca:
- lungime traseu furtun de boost/vacuum cea mai mica;
- nu trebuie sa traversez motorul ca sa ma leg la circuitul de vapori sau la BPV;
- furtunul de servo se schimba usor, e mare si grosolan, si-n linii mari mi s-a parut mie o idee buna tare.
T-ul se sprijina pe ceea ce cred eu ca e o supapa unisens din furtun, necesara ca sa nu se umfle servofrana ca un balon cand admisia trece pe boost.
Aflu zilele astea daca mi-a scapat ceva pe parte de teorie.
Momentan a ramas asa, pentru ca eram nerabdator sa continui cu ce fac de zile bune.

Cam asta avea sa fie traseul firelor de alimentare.



Putin pe dos, cum firele de la ceasul de ulei erau scurte, cele de la wideband lungi. Intersectia avea sa fie in dreapta, opusa tabloului de sigurante. Stiam asta, dar am vrut neaparat pozitia asta a ceasurilor.

Dupa ore intregi de legat si lipit, masurat si scurtat, imbracat, aranjat, fixat si amortizat, asta avea sa fie mataraia finala.



Intentiile au fost: nu zgomot, nu dat foc copaii.

Dedesubt, o siguranta de 5A (am aflat din alta parte, mersi) si minunata fixare de masa.



Asa ca... Proba!



Toate pareau sa mearga, asa c-am continuat cu fixarea tabloului de bord.



Apoi am mutat cele 2 cleme albe si fusta flexibila de pe rama OEM pe SMY.



Fixare rama...



Si apoi, pressfit, cu camere de bicicleta ( >:( ), ceasurile.



M-am mutat dedesubt, unde, avand masca aia scoasa, am profitat de ocazie ca sa schimb o piesa, la fel, cumparata de peste 2 ani.



Desi cea veche nu prea mai facea figuri, am constatat ca abia astepta. Ceva contact imperfect, cum contactorul nou pare mult mai hotarat.

Logic ca nu m-am abtinut, desi era trecut de 1 noaptea, si am pornit-o putin.



Trebuie sa vad prin setarile astuia de ulei cum sa fac sa nu se mai aprinda in toate culorile paletarului la pornire. Si cum trec in bari sau livre pe tol patrat, ca aia de acum nush ce e.
Iar la cel cu banda larga tre' sa descarc nush ce program dedicat si sa-mi prind urechile prin el cu o groaza de chestii.

Before si after de final de montaj...  ^-^
Final macar la interior.



Nelipsita predica...
Am vrut temperatura si presiune ulei, ma intreb ce presiune de ungere are motorul asta din prima zi, iar acum voi sti. Si n-am vrut jdemii de ceasuri insirate in stil ricer, d-aia am luat dual.
Andea a vrut wideband. Intial, eu ma oprisem la un Prosport cu aspect vintage, cu ac si verde. Dar Vali a zis ca are sonda aia naspa, asa ca am luat singura versiune cu sonda faina. Intamplator, dual si asta.
Si, cel mai important lucru... Desi am 4 parametri suplimentari, NU m-am atins de ceasul ala superb si verde de fabrica, asezat pe bord!  ;)
Nu glumesc, chiar imi place ceasul ala, ii da farmecul de anii '90 - 2000 dupa care ma omor atat de tare.

O sa mai am 1-14 predici dupa ce le setez si probez mai cum trebuie.

PS: am scazut de la 260km/h la 180km/h cu ceasurile de Japonia. Vad ca acum am scazut la 160km/h cu ceasurile aditionale. In ritmul asta o fac Logan de 1.0 aspirat.
« Last Edit: March 04, 2020, 11:53:58 AM by Muttley »
WRX SW 2002

Xander

  • 1287
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2585 on: March 04, 2020, 09:12:09 AM »
Arată bine ceasurile. Felicitări pentru munca depusă !
Îndradevar ăla cu presiunea pâlpâie obositor la pornire.
Acum vezi când aproape se împraștie motorul. Iar Afr e foarte tare, sti și când pui benzina proasta.
Foarte bine.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Muttley

  • 5133
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2586 on: March 04, 2020, 12:45:49 PM »
*AFR e pentru Vali, eu am sa-l setez sa fie afisat pe ledurile alea periferice, si cel mai probabil n-o sa ma intereseze veci valorile.

Mai zic o data, desi am cam uitat detaliile... ECU nu prea stie AFR precis pe boost, orice modificare hardware se ajusteaza cu softul pe bajbaite, fie la limita detonatiei, fie dupa experientele altora, pe masini cu modificari asemanatoare.
De exemplu, la mine, modificarile principale ar fi renuntarea la catalizatorul mic din uppipe si crestere boost maxim de la 13.5 la 15.5 psi. AFR-ul e cam necunoscut, iar cantitatea de benzina (IDC) e aleasa cam ambiguu. Detonatie normal ca nu am, ca s-a imbogatit amestecul pana n-a existat la probele de softare. Dar daca s-a imbogatit prea mult, daca isi spala cilindrii cu benzina la fiecare pull?
Ei, widebandul ajuta la verificarea chestiilor astora, are rol de confirmare ca totul e ok.
Sau cel putin eu asta am inteles, daca bat campii, prea va rog a-mi spune.

O chestie nu prea am s-o inteleg, si anume cum se interpreteaza valorile de AFR oferite de noul wideband cand exista atatea variabile care sa le influenteze. Ma refer la distanta amplasarii sondei fata de turbo si existenta catalizatoarelor de fabrica (momentan) inainte de sonda.
Andea, daca ai timp...
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4033
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2587 on: March 05, 2020, 09:16:17 AM »
distanta amplasarii genereaza un delay in date, delay care se vede /calculeaza usor daca compari de exemplu datele de la prima sonda cu cele de la wideband (pe zona unde si prima sonda functioneaza ok) - deci nu este o problema



cu catalizatorul in schimb este o oarecare problema, acesta foloseste O2 in reactiile interne deci modifica cantitatea de O2 din gazele de evacuare iar sonda wideband estimeaza AFRul citind exact cantitatea de O2 deci ... evident .... catalizator + wideband dupa catalizator = date si mai putin exacte

Muttley

  • 5133
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2588 on: March 05, 2020, 09:23:42 AM »
Oricum as da-o, nu-mi permit momentan.
Ne vedem in mai cu downpipe OEM, care are catalizatorul vertical in fata sondei  :-[

Multumim pentru explicatie!  ^-^
WRX SW 2002

Muttley

  • 5133
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2589 on: March 05, 2020, 23:49:19 PM »


Aia-i tot. 4 fixari intermediare si atat. Doua dintre ele pe conducta LP de AC, adica aia rece.
Nu misca, nu atinge, nu se rontaie. Poifect!  ^-^

Mai trebuie setari si e gata.

Edit: un scurt calcul, generat de o intrebare de pe forumul celor ce merg pe apa ma determina sa iau in serios varianta colierelor pe furtunuri  ^-^

« Last Edit: March 06, 2020, 08:45:51 AM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5133
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2590 on: March 07, 2020, 19:19:30 PM »
Astazi:
- astupat mufa O2 de sub intercooler the lazy way - cu mufa de pe ramura scoasa de pe cutie. Dupa ce am taiat-o, desigur;
- scos vreo 200ml de ulei din cutie;
- U-frame, scuturi cutie si motor;
- remontat toba finala;
- verificat daca acele carenaje spate la care am muncit zile intregi in urma cu 2 ani raman sau nu pe masina. Si nu-mi dau seama de raspuns, se ridica si roata cealalta de pe sol daca trec de punctul asta, iar sa desfac bara antiruliu n-am mai vrut. Trebuie aflat in giratoriu, la "30"km/h.



Si...
Ceasul de ulei e necuratul. Iar eu prost. Am cautat pe net instructiunile, le-am citit pana le-am memorat si sa mor de intelegeam ceva. Dupa ore de draci, desigur, descarcasem pdf-ul gresit. Cu cel bun am constatat ca ceasul e de fapt fita maxima, are niste functii la care eu nici nu m-as fi gandit. Doar ca trebuie sa ne cunoastem mai bine. Eu si masina gen, habar n-am ce tabieturi de presiune si temperatura are. De exemplu i-am pus o alerta de temperatura ulei la 105 grade, iar p-a 2-a la 120. Din burta. Tre' s-o duc pe ceva drum d-ala fain. Si s-astept canicula si sa dau o tura pe centura Bucurestiului. D-astea...
Ceasul de wideband e misto si el, da' parca nu la fel de tare. Am descarcat programelul si am dat ceva clicuri p-acolo. Macar am pus boost in mijloc. Si aici sunt curios nevoie mare de cum se comporta displayul de vacuum/boost in mers.

Apoi, m-a dus mintea sa-l intreb pe Vali de riscuri daca merg cu ea netrecuta pe la el. A zis ca-n open loop habar n-are ca e alta sonda (me bou, nu m-am gandit), comportamentul e sensibil schimbat doar in closed loop, dar acolo ce sa se strice...
Si cum sunt curios de atat amar de chestii... De la miezul noptii are RCA. Parca vad ca ploua maine  ^-^
« Last Edit: April 11, 2020, 00:30:50 AM by Muttley »
WRX SW 2002

puiu

  • 785
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2591 on: March 07, 2020, 20:57:54 PM »
Busu zice ca de la noapte incepe, deci...

Xander

  • 1287
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2592 on: March 07, 2020, 21:27:48 PM »
La București ploua, acum e momentul.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Muttley

  • 5133
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2593 on: March 07, 2020, 21:29:09 PM »
=))))))))

RCA abia peste 2 ore si 31 min :))
WRX SW 2002

Muttley

  • 5133
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2594 on: March 08, 2020, 20:18:04 PM »
Fraierica, aveam vigneta valabila.

Ploaia asta a fost mana cereasca pentru mine, m-am culcat ieri la 10 si m-am trezit azi pe la 13... O scurta pauza pentru un film care sa ma bage in atmosfera Subaru turbo si pe care l-as recomanda oricui, fie ca-s iubitori sau nu ai protagonistilor.
Eram atat de odihnit incat chiar acceptam ideea de a iesi cu ea pe ud.
But fiiiiiirst... Ultima restanta urgenta, mai ales cat era masina inca curata.

Material nou si ureche veche, rupta



Deci ureche dubla (si) de data asta. Am o banuiala cum s-a rupt, am proptit-o-n rampele de ridicare si s-a umflat bara.



Si dupa cativa stropi de vopsea. Stiu, arata de fabrica (NOT!)...



Parca stiind ca e ultima zi din iarna, mecanicul electrician a investigat mai atent troaca, mai pe imaginea generala.



Si... Plimbare!!!  ^-^
Filmul e lung si plictisitor, are 8 minute de urcat incet poiana.
Incet, pentru ca:
- trafic;
- ud;
- anvelope vechi si care nu s-au pasuit cu noua geometrie;
- noua geometrie si noua configuratie de antiruliu au transformat-o si inca n-o cunosc;
- n-am mai condus-o de foarte mult timp.

Deci nu va uitati.



Directia
E complet diferita, bracajul si revenirea sunt cu totul altceva. Iar la viteza mare, exact ce ma asteptam, nu mai vrea sa ma omoare.
Confortul
Pare ceva mai rigida. Sau or fi anvelopele prea tari la temperatura asta. Oricum, nu ma asteptam sa se simta atat de tare barele la denivelari.
Ruliu
Am incercat sa ma dau la ea in giratorii, dar n-am avut curaj s-o duc la limita, prea ud, prea vechi si prea uzate gresit anvelopele. Dar la cum am mers, nu e deloc cum o stiam inainte. Adica e lemn...

Ciasurili...



Poza e facuta cand am ajuns acasa, deci motorul cald. Afara, vad acum, 6 grade.

Ala e maximul ce l-am vazut toata ziua la temperatura ulei. Iar presiunea aia, cat ma duce pe mine mintea, e excelenta...  :o
Pacat ca bate motorul, ca intotdeauna  ^-^

AEM-ul, acum are boost pe display. La pulluri, nicio sansa sa-l urmaresti, are un refresh rate imposibil. In comparatie, desi nu era necesar, la SPA e reglabil ala.
Si totusi, am vazut si varfuri de 17, poate chiar 18 psi. Desi Torque n-a retinut ca valoare maxima decat 15.5, adica targetul masinii.
In fine, ca ceas, AEM-ul e haios, poate fi interesant ca instrument de calibrare sofer, in sensul de a invata unde e vacuum si unde boost, chestii d-astea. Dar probabil c-am sa-l mut inapoi pe AFR, ca ledurile alea eu nu-s in stare sa le urmaresc.

In incheiere, referitor la faptul ca am terminat, ca se simte atata de... "diferit" pentru inceput, ca merge, ca am jucarii noi in bord, etc... N-am cuvinte. Imi era dor de ea  ^-^ ^-^ ^-^

WRX SW 2002

Xander

  • 1287
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2595 on: March 08, 2020, 20:59:43 PM »
Și cu bătaie se aude bine, atât motorul cât și ambientul. Nu te hotărăști tu între 4 și 5 cu care intri, la fel și cu dunga aia pe mijloc.Inspira stabilitate și plăcere, adică posesor fericit.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Serb

  • 887
  • Breathing for a living.
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2596 on: March 09, 2020, 09:52:21 AM »
Nu stiu ce sa zic despre masina, dar misto filmul cu pisicile!!

Forester

  • 3127
  • The other right!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2597 on: March 09, 2020, 10:39:56 AM »
Nu stiu de ce am avut tot timpul impresia ca stai cu o treapta mai jos decat as fi stat eu (cel putin la pretentia de mers relativ domol). Poate nu-mi dadeam eu seama de viteza/turatie motor, nu corelam cum trebuie cu imaginea.
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Serb

  • 887
  • Breathing for a living.
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2598 on: March 09, 2020, 11:01:05 AM »
Eu (care sunt gluga de coceni in materie de masini), am descoperit (empiric), ca mai sigur ma simt cand tin motorul ceva mai turat, si am la dispozitie imediat puterea aia pe care mi-o da turbina(o manevra mai din scurt, o depasire mai rapida, etc.).
Prefer o a 3-a in 3000 rpm decat o a 4-a in 2000 rpm.
Simt ca dureaza mult prea mult pana pot sa duc masina unde imi trebuie.
Abia dupa ce am mai investigat un pic am descoperit ca la motoarele boxer fenomenul de turbo lag este si mai accentuat. Muttley, te rog sa ma dai afara cu ranga de pe threadul tau daca zic o prostie.
Reamintesc totusi ca eu conduc un diesel stock, si nu stiu daca e chiar la fel ca la minunatiile astea ale voastre.
« Last Edit: March 09, 2020, 11:02:10 AM by Serb »

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2599 on: March 09, 2020, 11:05:48 AM »
 :'( Faci dor de vagon...