2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

andea79

  • *
  • 4031
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #260 on: December 04, 2015, 11:00:10 AM »
eu as merge pe G11 ... cu sau fara silicati la urma urmei bun va fi :)

G12 se poate precipita daca se amesteca cu G11 -> ar trebui spalat /curatat bine daca vrei sa folosesti G12




MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #261 on: December 04, 2015, 11:00:26 AM »
Pompa de apa nu avea depuneri acum 2 ani. Daca ajuta :D Si eu sunt paranoia, de asta as cumpara doar antigel Subaru (nu se gaseste) sau ceea ce vinde SMT ca inlocuitor.

Muttley

  • 5124
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #262 on: December 05, 2015, 09:23:35 AM »
Incepe...  :-\

WRX SW 2002

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #263 on: December 05, 2015, 14:45:52 PM »
Cate clatiri vrei sa faci de'ai 25ltr de apa distilata? :D

malakay

  • *
  • 4765
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #264 on: December 05, 2015, 17:55:37 PM »
poate are probleme la rinichi :D
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

Muttley

  • 5124
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #265 on: December 05, 2015, 20:55:13 PM »
Intr-un final n-au fost 25, ci 30  :-[
Clatiri au fost 4, deci 5 umpleri. Squeeky clean!  :D
Am schimbat azi antigelu' de la 9:30 la 18:30. Noua ore. Da' am mai facut si altele  ;)
___________________________

Edit

Ok, chin mare fu cu busonul de golire de la baza radiatorului. Solutia - penseta cosmetica, asezata centrat pe fluture, pentru marirea parghiei.
Tras putin antigel din radiator cu un furtun, turnat flush 50-50 in radiator si-n vasul de sus. Pe ambalajul astuia se indica 15 min de functionare, eu am lasat-o 20, c-am urmarit deschidere completa termostat. Oricum, dilutia-i mare in Impreza, cu capacitatea aia de 7.7 litri.
Cat am lasat sa se scurga, cu sacrificiul proprietarei care mi-a dat peria ei de curatat sticle de lapte, am facut luna vasul de jos.

La prima clatire am adaugat putin detergent de vase in circuit. Nu-ntrebati de ce, nu stiu sa raspund. Mi-a parut mie o idee buna.
Inclusiv la a 2-a clatire, apa a iesit inca usor albastruie. La a 3-a si a 4-a a iesit limpede.
NU am folosit apa de la retea, e extrem de dura in zona-n care stau acum, lasa un calcar de mai mare frumusetea.
Motivul clatirilor foarte multe - am citit ca nu se goleste complet circuitul, si ramane cam 1l. Am urmarit cu multele clatiri ca la final, acel 1l din motor sa fie cat mai aproape de apa pura. Din calculele mele empirice si probabil eronate, acum am 0.04% din antigelul vechi in circuit  :D
Si da, confirm, chiar ramane 1l dupa golire.
Nu mai confirm, si-a tras din vasul de jos peste noapte, si am completat cu aproape 1l.

Umplerea finala...
Circuit 7.7l. Turnat in el 3.75l antigel (2.1/2 bidoane, un bidon are 1.5l) astfel:
- turnat integral in radiator primul bidon;
- turnat jumatate din al 2-lea bidon in radiator;
- completat cu apa in al 2-lea bidon pana la umplere, rezultand solutie antigel 1:1;
- turnat solutie 1:1 in vasul de jos pana la reperul maxim;
- turnat rest solutie 1:1 in radiator;
- turnat jumatate din al 3-lea bidon in radiator, ocazie cu care am atins cantitatea de 3.75l antigel;
- completat pana la umplere radiator cu apa, inchis capac radiator;
- completat pana la umplere vas de sus cu apa, inchis capac vas de sus.
Am pornit-o, am asteptat pornire ELV (96*C conf sondei mele), am urcat-o cu rotile fata pe niste pietre mari. Maine fac aerisirea fina in pozitia asta.

M-am abatut de la ordinea cronologica a pasilor de azi, revin. Dupa ultima clatire am dat drumu' si uleiului, cu asta am fix 900km.
Pentru inlocuirea garniturii de schimbator apa-ulei stiam ca-mi trebuie o tubulara de 24mm. Ce nu stiam era adancimea ei. Urma sa vad ca nu-i nimic de speriat.



In trusa proprietarului era o tubulara normala de 24, nu ajungea la hexagon deloc. Stiam ca-mi mai aratase-n garaj una. Tot normala, da' m-am dus sa ma uit mai atent. Ei, cealalta era o idee mai adanca, iar la fund avea conicitate. Am sters-o, am pus-o pe masina, musca din hexagon p-o adancime de 1mm, complet insuficient si riscant pentru o fixare la 54Nm. In mod curios insa, ramasese o amprenta a axului filetat in fundul ala conic al cheii. Adica material moale. Adica... incepusera sa-mi incolteasca idei in cap. In mod normal m-as fi dus in Hornbach sa-mi iau tubulara, dar... timp pierdut pe drum + tubulara scumpa + tubulara care imi trebuie doar o data = nu plec. Ideea aia de-mi incoltise-n cap implica o piatra abraziva de bormasina. Proprietarul avea una p-acolo, parea ce trebuie, avea si bormasina, si menghina... Mi-am facut de cap, i-am stricat piatra, i-am ponegrit tubulara si i-am prafuit garajul  ;D
In poza a 2-a se vede degajarea din fundul tubularei, suficient de adanca. As fi insistat, dar piatra aia se transforma instantaneu in nisip. Dar a fost suficient.





S-a desfacut cam usor axul. Acum ma-ntreb daca o restrangere la cuplu n-ar fi rezolvat scurgerea. Prefer sa cred ca nu!
Ei, asta fu partea usoara. Partea ingrozitoare e cea cu colierele furtunurilor de apa, coliere resort cu aripioarele ascunse. Accesul la aripioarele alea, cvasi-inexistent. Am mai pus niste poze aici, nu stiu cat se vede. De fapt asta-i si ideea, ca nu se vede nimic  ;D
Cand am facut road-tripul, i-am facut si vizita anuala Daciei. Sta-ntr-un hambar de 3 ani, n-o scot de acolo pana nu am garajul meu, si macar 1 data pe an ma duc sa vad daca mai exista, daca e mancata de sobolani, samd. Ei, cu racitorul in minte, am avut inspiratia sa iau din trusa de scule o pensa chirurgicala, lunga si subtire. Ei, aia mi-a salvat ziua. Ma rog, noaptea...
I-am facut poza, ii multumesc public, iar maine-i iau un buchet de flori. Pe bune, fara aia nu faceam nimic, cel mult distrugeam colierele sau furtunurile, ori ambele.



Si a iesit. Si l-am facut curat.



Canalul de pe racitor in care intra garnitura si suprafata de etansare de pe motor, ambele cu depuneri de ulei naspa, p-amandoua le-am curatat atent cu scobitori de dinti.





Pentru remontare, a functionat dupa pasii: apropiat la mana axul pana la placare, cat sa permita racitorului sa se roteasca, pus furtunul vertical pe stut fara a-l introduce pana la capat, asta roteste racitorul si-l constrange-ntr-o pozitie ce favorizeaza introducerea celuilalt furtun (ala orizontal). La final, introdus pana la capat furtunul vertical. Pensa pentru asezare pe pozitie coliere. Btw, am cautat sa mentin pozitia originala, desi incomoda a colierelor, cel de sus are integrat un scut termic pentru furtun, cum esapamentu' e la mm distanta.

M-am apucat de demontat racitorul pe la 4:30, cand deja se intuneca, ma bagasem sub masina chipurile sa vad cam ce m-asteapta, si aveam de gand sa continui a 2-a zi (duminica). Nicio clipa n-am sperat sa termin in aceeasi zi.
Incantat ca am reusit, i-am mai tras o poza, curat, pe pozitie, cu garnitura noua sub el. Ma rog, deasupra.





Au urmat uleiul (ala bun de data asta) si umplerea racirii, de care am zis deja.

Stiu, am un stil obositor de a ma pierde-n detalii si de a povesti mult si prost. De data asta insa am exagerat exagerarea obisnuita. Asta pentru ca a fost oribil! Am hotarat in ultima clipa sa dedic ziua de azi garniturii asteia nenorocite vazand prognoza meteo, cu soare si temperatura ridicata pentru decembrie, initial aveam de gand sa incep investigatiile CEL-ului. Tot in ultima clipa am aflat ca prietena si-a facut planuri pentru astazi, urma sa am liber la a-mi face de cap. Doar ca o sincopa in viramentul salariilor in conturi mi-a blocat prietena acasa, fara RCA la masina, fara bani de ce avea de gand sa faca. Eu am stat afara la masina, ea deprimata-n casa, si-a umplut timpul facand un lighean mare de salata boeuf, adica mustrari de constiinta pentru mine, ca n-am ajutat-o.
Am stat intins pe jos, la propriu, intr-o balta de antigel, apa si ulei. Pe final cred c-am racit la rinichi (malakay, ai cobit!).
Scriu povestile astea nesfarsite pentru ca stiu ca peste cativa ani voi reciti randurile astea si o sa-mi placa, am mai patit-o cu Dacia, dar topicul ala nu mai exista. Poate-s eu mai boem.

Wrangler, iti mai zic o data: NU ma intereseaza cat costa, cat timp si energie-mi consuma. Merita cu varf si indesat, ca-mi place.
« Last Edit: December 06, 2015, 16:32:13 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5124
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #266 on: December 06, 2015, 16:37:14 PM »
Am golit un spray de pornire motor de 300ml peste toate, absolut toate locurile pe unde ar fi putut trage aer fals.
Procedura: torque pornit, cu STFT. Relanti la cald, 9.4 STFT si 14.8 LTFT.
Proba: spray scurt in priza de admisie de pe traversa radiator (palnia aia mare) - trimul scurt s-a dus la -25% rapid, deci metoda valabila.
Rezultat: nicio variatie concludenta.
Concluzie: n-are nici macar urma de por, nu trage aer fals pe nicaieri  :-\

Urmatorul pas - sa rog o cunostinta din BV, cu WRX din 2003, sa facem schimb de MAF-uri cateva zile.

WRX SW 2002

Muttley

  • 5124
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #267 on: December 07, 2015, 17:00:18 PM »
...am sa parcurg in intregime topicul ala...

Dup-aproape 2 saptamani, am terminat!

Sinteza sintezei, intr-o ordine gandita de mine, functie de complexitate si costuri:
- aer fals - identificare, corectie;
- filtru benzina (nu prea apare in discutia de pe nasioc, insa eu l-as adauga printre primele linii) - inlocuire;
- neetanseitati esapament inainte de prima sonda O2 - identificare, corectie;
- legaturi de masa - verificare, curatare, restrangere (LE: (doar) am desfacut si restrans 1 legatura pe contraaripa stanga si 2 pe galeria de admisie, ocazie cu care mi-am zdrobit un dos de palma-ntr-un colier. Poate merge reverificat mai cu atentie totusi);
- IACV - curatare;
- MAP - curatare sau inlocuire;
- MAF - curatare sau inlocuire (cea mai probabila cauza serioasa, frecventa de defectare mare);
- prima sonda O2 - inlocuire (a 2-a cauza serioasa ca frecventa);
- senzor temperatura antigel - verificare, inlocuire daca e cazul;
- PCV - inlocuire;
- purge valve orientat gresit - verificare, corectie;
- tune ECU gresit - l-as pune printre primele, dar depinde de caz. La o masina stock cu istoric de exemplu, iese din calcule;
- pompa benzina (nu apare in discutia de pe nasioc) - verificare presiune alimentare benzina, inlocuire daca e cazul;
- bujii (nu apar pe nasioc, apar altundeva) - inlocuire, ca daca le dai jos pentru verificare tre' sa fii cu vaca sa le pui la loc. Putin probabil sa fie de vina in opinia mea;
- injectoare - verificare (greu si laborios), inlocuire, reconditionare, uatevar. L-am pus ultimu' pentru ca e de groaza.

Pe masura ce le verific, am sa tai din lista asta  :D


« Last Edit: January 31, 2016, 14:40:31 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5124
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #268 on: December 07, 2015, 20:03:43 PM »
Imi veni o idee acum...
Eu am curatat MAF-ul. Nu zic nici pe departe ca-l exclud din ecuatie, dar...

Un nene, la relanti, cu MAF murdar (sare unde trebuie linkul), are debit de aer aprox 3.2g/s.
Cu MAF curatat, si masina reparata spune el, are cam 2.7-2.8.
Iata cat am eu (faceti abstractie de trimuri, tocmai stersesem eroarea si s-a resetat ECU-ul, cu CEL aprins am LT 14.8 si ST 9.4, oricum tot dracu' ala).

Nu intrebati care era debitul inainte de curatare, desi aveam de gand sa notez, n-am facut-o.
Acum... logica imi spune ca nu e suficienta doar citirea debitului la relanti cu motorul cald pentru un diagnostic, mai trebuie un regim de comparatie. Cum in mers alt regim e greu sau imposibil de reprodus identic de mai multe ori, am verificat cu motorul cald... si oprit. Am 1.7g/s. Ceea ce-i cam mult  ;D

Ok, andea, sau cine mai stie, 2.8 ala e suficient pentru diagnosticul final? Gen MAF ok, si sa ma gandesc mai degraba la sonda?
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4031
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #269 on: December 07, 2015, 20:27:40 PM »
din punctul meu de vedere este cam greu (sa nu zic altfel) sa-ti dai seama in acest mod daca maf-ul este ok sau nu ... diferentele la relanti sunt mici si influentate de temperatura aerului si altele ... trebuie sa o ia pe aratura rau de tot sa vezi diferente notabile ...

ce poti face - cum mai ziceai si tu :

1. schimbi maf-ul cu altcineva si vezi ce se intampla
2. schimbi lambda cu altcineva si vezi ce se intampla
3. faci rost de un wideband si compari AFR-ul dat de wideband cu cel dat de lambda tau ...
nu stiu oare la statiile ITP matzele alea nu pot masura si AFR-ul ?


Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #270 on: December 07, 2015, 20:29:57 PM »
Eu am 2 stricate si sonda lambda noua...
Subaru Impreza WRX 2001

andea79

  • *
  • 4031
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #271 on: December 07, 2015, 20:31:52 PM »
si daca te gandesti asa un pic, pe termen lung nu iti strica un wideband ... cine stie cand iti vine chef-ul sa optimizezi una alta  ;D


Muttley

  • 5124
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #272 on: December 07, 2015, 20:55:53 PM »
andea, de acord, irelevant acel 2,8.

Dar n-ai zis nimic de valoarea debitului cu motorul oprit.
Uite, tocmai am verificat la Swift, am zero, ceea ce mi se pare logic si normal.
Apoi, la tigaie, ete. Polueaza cu motoru' oprit vaca  :D
Deci?

Wideband-ul, daca te referi la sonda de pe evacuare de-ti arata AFR-ul pe un display, da, e una dintre dotarile pe care le iau in calcul ca investitii mai tarzii, alaturi de un ceas de presiune ulei. Dar... daca ma apuc sa dau jos sonda O2, cu tot ce inseamna asta (cheie speciala, dat jos filtrul de aer, brida de pe bobina, samd) clar bag una noua.

Varule, tu esti din Brasov. Un MAF bun nu gasesti? Esti p-acasa-n perioada asta?  ;D
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4031
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #273 on: December 07, 2015, 21:18:42 PM »
andea, de acord, irelevant acel 2,8.

Dar n-ai zis nimic de valoarea debitului cu motorul oprit.
Uite, tocmai am verificat la Swift, am zero, ceea ce mi se pare logic si normal.
Apoi, la tigaie, ete. Polueaza cu motoru' oprit vaca  :D
Deci?

Wideband-ul, daca te referi la sonda de pe evacuare de-ti arata AFR-ul pe un display, da, e una dintre dotarile pe care le iau in calcul ca investitii mai tarzii, alaturi de un ceas de presiune ulei. Dar... daca ma apuc sa dau jos sonda O2, cu tot ce inseamna asta (cheie speciala, dat jos filtrul de aer, brida de pe bobina, samd) clar bag una noua.

Varule, tu esti din Brasov. Un MAF bun nu gasesti? Esti p-acasa-n perioada asta?  ;D

deci nu stiu :)
poate sa fie problema din logger/softul de monitorizat sau poate datorita temperaturii exterioare daca era scazuta (doar valoarea de g/s este "calculata" pe baza voltajului necesar pentru a "tine" maf-ul la o anumita temperatura  ) sau poate mai era ceva curent ratacit pe acolo ...






MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #274 on: December 08, 2015, 18:18:09 PM »
Eu zic sa "hai" cu masina la intalnirea de 6 ani si povestim acolo (a se citi diagnostica). Sigur ii dam de cap dupa niste pahare. ;D

Invitatie pentru toti "scribii" de pe pagina asta.

Muttley

  • 5124
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #275 on: December 08, 2015, 18:23:14 PM »
Am vazut ca-i in februarie abia. N-am voie sa nu rezolv pana atunci  ;D

Iti multumesc pentru invitatie!  :-* :-* :-*
WRX SW 2002

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #276 on: December 08, 2015, 19:39:53 PM »
Sunt pe-acasa. Nu plec nicăieri. Din Ghimbav mai exact. MAF nou...tre sa mai astepte..ca pe mine m-a falimentat a mea.
Subaru Impreza WRX 2001

Muttley

  • 5124
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #277 on: December 08, 2015, 20:07:42 PM »
Mersi, ne-am mutat in privat.
_________________________________

Hai ca dupa vreo 2 ore de sapat pe net m-am prins de cum sta treaba si am si un plan de actiune...

Deci am zis, zic a 17-a oara, am suportii motor muci, masina asta a mers doar in oras, cu motor rece, cu smucituri, mos cu artrita, etc. N-am termen de comparatie, da' pur si simplu n-are voie sa se balangane motorul ca cainele-n lant. Momentan nu misc nimic, e cea mai proasta perioada de spart banii pe saituri de p-afara, da' in ianuarie, cand cad preturile, ma arunc.

Evident, 2 x suporti motor, tampon cutie si bieleta antibasculare, cele 4 piese mari de care stiti toti, alea-s grosul.

Dar am vazut undeva (mersi stiu eu cui) ca mai intra niste tampoane mici. Impartasesc pentru cine nu stie din sapaturile mele de azi - sunt niste (alte) tampoane cutie care se prind de niste traverse si tiranti pe sub masina. Am vazut filmulete pe yt, am inteles despre ce-i vorba, parerea mea e ca si astea trebuie schimbate neaparat, am eu un feeling ca-s vai steaua lor.
Dilema insa - in coerenta cu suportii mari, sa merg tot pe STI grN, sau facute de diversi, gen Kartboy sau Whiteline? Sau chiar OEM, dat fiind faptul ca treaba grea o fac suportii mari, iar astea ar fi bine sa fie cat mai flexibile, sa nu se opuna inutil miscarilor, ca oricum n-au nicio sansa? Ziceti va rog!

Ce mi-a mancat zilele in schimb a fost timoneria cutiei.
Mi-a luat vreo ora sa inteleg cum functioneaza. Eu vedeam pe net doua tije. M-am prins intr-un final... ceea ce parea a fi tija de comanda de jos, e de fapt cvasi-rigid. E un "pod" ce sustine articulatia sferica a levierului de comanda, si se prinde elastic la capete:
- in fata, de cutie, printr-o bucsa (in poza e un STI, da' la WRX e aceeasi poveste);
- in spate, de sasiu, printr-un tampon elastic (in poza, in stanga cred ca-i carcasa rotulei schimbatorului).
Fascinanta solutia tehnica, mi se pare foarte tare.
Lasand asta la o parte... vad jdemii de producatori "tuning". Dar nu vad rostul la ceva tare aici. Eu nu dau in schimbator ca in fasole, iar daca-s prea rigide, ma gandesc ca s-ar opune miscarilor cutiei, miscari permise de suportii mari. Ori asa, nu le vad viata lunga. D-aia as merge pe OEM. Sau exista de grN, pentru 5MT, ca eu n-am gasit.

Si mai sunt, evident, articulatiile cilindrice ale tijei de comanda:
- bucsa de pe levier;
- bucsele de pe tija de selectie din cutie.
Astea influenteaza strict precizia schimbatorului, nu preiau din agitatia GMP-ului. D-aia le-as pune tapene. Ce nu stiu e daca cele de la cutie se pot schimba pastrand crucea aia cardanica, sau trebuie schimbat intreg ansamblul. Si din nou... de care?

Multumesc!
« Last Edit: December 08, 2015, 20:12:03 PM by Muttley »
WRX SW 2002

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #278 on: December 08, 2015, 20:20:31 PM »
Combina OEM de cauciuc cu grupa N. Nu te incurca prea mult cu tuning-ul si cu uretanul.
Nu uita sa iti treci toate reperele intr-un tabel. Peste doi ani o sa vezi o surpriza la total.

Lista sa fie parolata, sa nu o vada sotia.

ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Muttley

  • 5124
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #279 on: December 08, 2015, 20:25:28 PM »
Cam asta speram sa aud. Cu mentiunea ca la timonerie bag plastic, n-are ce sa se strice, sper ca esti de acord.
Altcineva se opune?  ;D

Referitor la tabel, ca sa-ti faci o idee despre rigurozitatea cu care e completat, citez:

Quote
Mastic   2
...........
Lighean si furtun     8

Preturile sunt in LEI  :D
N-o doare pe prietena de tabelul meu, cum pe mine nu ma doare de pantofii ei.
WRX SW 2002