Intr-un final n-au fost 25, ci 30
Clatiri au fost 4, deci 5 umpleri. Squeeky clean!
Am schimbat azi antigelu' de la 9:30 la 18:30. Noua ore. Da' am mai facut si altele
___________________________
Edit
Ok, chin mare fu cu busonul de golire de la baza radiatorului. Solutia - penseta cosmetica, asezata centrat pe fluture, pentru marirea parghiei.
Tras putin antigel din radiator cu un furtun, turnat flush 50-50 in radiator si-n vasul de sus. Pe ambalajul astuia se indica 15 min de functionare, eu am lasat-o 20, c-am urmarit deschidere completa termostat. Oricum, dilutia-i mare in Impreza, cu capacitatea aia de 7.7 litri.
Cat am lasat sa se scurga, cu sacrificiul proprietarei care mi-a dat peria ei de curatat sticle de lapte, am facut luna vasul de jos.
La prima clatire am adaugat putin detergent de vase in circuit. Nu-ntrebati de ce, nu stiu sa raspund. Mi-a parut mie o idee buna.
Inclusiv la a 2-a clatire, apa a iesit inca usor albastruie. La a 3-a si a 4-a a iesit limpede.
NU am folosit apa de la retea, e extrem de dura in zona-n care stau acum, lasa un calcar de mai mare frumusetea.
Motivul clatirilor foarte multe - am citit ca nu se goleste complet circuitul, si ramane cam 1l. Am urmarit cu multele clatiri ca la final, acel 1l din motor sa fie cat mai aproape de apa pura. Din calculele mele empirice si probabil eronate, acum am 0.04% din antigelul vechi in circuit
Si da, confirm, chiar ramane 1l dupa golire.Nu mai confirm, si-a tras din vasul de jos peste noapte, si am completat cu aproape 1l.
Umplerea finala...
Circuit 7.7l. Turnat in el 3.75l antigel (2.1/2 bidoane, un bidon are 1.5l) astfel:
- turnat integral in radiator primul bidon;
- turnat jumatate din al 2-lea bidon in radiator;
- completat cu apa in al 2-lea bidon pana la umplere, rezultand solutie antigel 1:1;
- turnat solutie 1:1 in vasul de jos pana la reperul maxim;
- turnat rest solutie 1:1 in radiator;
- turnat jumatate din al 3-lea bidon in radiator, ocazie cu care am atins cantitatea de 3.75l antigel;
- completat pana la umplere radiator cu apa, inchis capac radiator;
- completat pana la umplere vas de sus cu apa, inchis capac vas de sus.
Am pornit-o, am asteptat pornire ELV (96*C conf sondei mele), am urcat-o cu rotile fata pe niste pietre mari. Maine fac aerisirea fina in pozitia asta.
M-am abatut de la ordinea cronologica a pasilor de azi, revin. Dupa ultima clatire am dat drumu' si uleiului, cu asta am fix 900km.
Pentru inlocuirea garniturii de schimbator apa-ulei stiam ca-mi trebuie o tubulara de 24mm. Ce nu stiam era adancimea ei. Urma sa vad ca nu-i nimic de speriat.
In trusa proprietarului era o tubulara normala de 24, nu ajungea la hexagon deloc. Stiam ca-mi mai aratase-n garaj una. Tot normala, da' m-am dus sa ma uit mai atent. Ei, cealalta era o idee mai adanca, iar la fund avea conicitate. Am sters-o, am pus-o pe masina, musca din hexagon p-o adancime de 1mm, complet insuficient si riscant pentru o fixare la 54Nm. In mod curios insa, ramasese o amprenta a axului filetat in fundul ala conic al cheii. Adica material moale. Adica... incepusera sa-mi incolteasca idei in cap. In mod normal m-as fi dus in Hornbach sa-mi iau tubulara, dar... timp pierdut pe drum + tubulara scumpa + tubulara care imi trebuie doar o data = nu plec. Ideea aia de-mi incoltise-n cap implica o piatra abraziva de bormasina. Proprietarul avea una p-acolo, parea ce trebuie, avea si bormasina, si menghina... Mi-am facut de cap, i-am stricat piatra, i-am ponegrit tubulara si i-am prafuit garajul
In poza a 2-a se vede degajarea din fundul tubularei, suficient de adanca. As fi insistat, dar piatra aia se transforma instantaneu in nisip. Dar a fost suficient.
S-a desfacut cam usor axul. Acum ma-ntreb daca o restrangere la cuplu n-ar fi rezolvat scurgerea. Prefer sa cred ca nu!
Ei, asta fu partea usoara. Partea ingrozitoare e cea cu colierele furtunurilor de apa, coliere resort cu aripioarele ascunse. Accesul la aripioarele alea, cvasi-inexistent. Am mai pus niste poze
aici, nu stiu cat se vede. De fapt asta-i si ideea, ca nu se vede nimic
Cand am facut road-tripul, i-am facut si vizita anuala Daciei. Sta-ntr-un hambar de 3 ani, n-o scot de acolo pana nu am garajul meu, si macar 1 data pe an ma duc sa vad daca mai exista, daca e mancata de sobolani, samd. Ei, cu racitorul in minte, am avut inspiratia sa iau din trusa de scule o pensa chirurgicala, lunga si subtire. Ei, aia mi-a salvat ziua. Ma rog, noaptea...
I-am facut poza, ii multumesc public, iar maine-i iau un buchet de flori. Pe bune, fara aia nu faceam nimic, cel mult distrugeam colierele sau furtunurile, ori ambele.
Si a iesit. Si l-am facut curat.
Canalul de pe racitor in care intra garnitura si suprafata de etansare de pe motor, ambele cu depuneri de ulei naspa, p-amandoua le-am curatat atent cu scobitori de dinti.
Pentru remontare, a functionat dupa pasii: apropiat la mana axul pana la placare, cat sa permita racitorului sa se roteasca, pus furtunul vertical pe stut fara a-l introduce pana la capat, asta roteste racitorul si-l constrange-ntr-o pozitie ce favorizeaza introducerea celuilalt furtun (ala orizontal). La final, introdus pana la capat furtunul vertical. Pensa pentru asezare pe pozitie coliere. Btw, am cautat sa mentin pozitia originala, desi incomoda a colierelor, cel de sus are integrat un scut termic pentru furtun, cum esapamentu' e la mm distanta.
M-am apucat de demontat racitorul pe la 4:30, cand deja se intuneca, ma bagasem sub masina chipurile sa vad cam ce m-asteapta, si aveam de gand sa continui a 2-a zi (duminica). Nicio clipa n-am sperat sa termin in aceeasi zi.
Incantat ca am reusit, i-am mai tras o poza, curat, pe pozitie, cu garnitura noua sub el. Ma rog, deasupra.
Au urmat uleiul (ala bun de data asta) si umplerea racirii, de care am zis deja.
Stiu, am un stil obositor de a ma pierde-n detalii si de a povesti mult si prost. De data asta insa am exagerat exagerarea obisnuita. Asta pentru ca a fost oribil! Am hotarat in ultima clipa sa dedic ziua de azi garniturii asteia nenorocite vazand prognoza meteo, cu soare si temperatura ridicata pentru decembrie, initial aveam de gand sa incep investigatiile CEL-ului. Tot in ultima clipa am aflat ca prietena si-a facut planuri pentru astazi, urma sa am liber la a-mi face de cap. Doar ca o sincopa in viramentul salariilor in conturi mi-a blocat prietena acasa, fara RCA la masina, fara bani de ce avea de gand sa faca. Eu am stat afara la masina, ea deprimata-n casa, si-a umplut timpul facand un lighean mare de salata boeuf, adica mustrari de constiinta pentru mine, ca n-am ajutat-o.
Am stat intins pe jos, la propriu, intr-o balta de antigel, apa si ulei. Pe final cred c-am racit la rinichi (malakay, ai cobit!).
Scriu povestile astea nesfarsite pentru ca stiu ca peste cativa ani voi reciti randurile astea si o sa-mi placa, am mai patit-o cu Dacia, dar topicul ala nu mai exista. Poate-s eu mai boem.
Wrangler, iti mai zic o data: NU ma intereseaza cat costa, cat timp si energie-mi consuma. Merita cu varf si indesat, ca-mi place.