Cand nu mai am activitate la Sugarul meu adorabil il vand si-mi iau alta troaca!!!
Si totusi n-am s-o schimb, nu acum. Numai daca ar fi sa compar:
- 2 suruburi mici, o mufa;
- cric, roata, clipsuri, degripant. Apoi, a 2-a zi... filtru de aer + carcasa, bobina de aprindere cilindrul x (nici in clipa asta nu stiu numerotarea, gizas), clichet, prelungitor, chin la desfacut sonda veche, FRIG si ceata...
...parca merita putina rabdare.
Sau mai vad maine, azi e prima zi de concediu, mi-e prea lene
Si ca sa continui cu aberatul... Am plimbat-o zilele astea prin oras, astazi ceva mai mult, ducandu-ma dupa sonda, apoi cautand peste tot cheia dedicata, samd. Azi am fost singur si fu mai diferit, nu-mi urla nimeni in ureche ca o sa murim. Doamne, ce masina, cat poa' sa-mi placa, ce ma oftic c-am asteptat din 2008, cand am mai avut o tentativa de a-mi cumpara una la fel, pana in 2015. Si apoi, inevitabil, ma gandesc la Mihai. Are una la fel, poate si mai buna, si vrea s-o vanda. Si nu-nteleg ce-i in capul lui! O fi cautand confort, dotari, 15 airbaguri si ESP, c-altfel nu ma prind, masina e sublima.
Revenind la mine totusi... nu ma reapuc sa insir impresii pe jdemii de pagini, da' masina asta mi-e potrivita ca o manusa pe comanda. Nu se conduce singura ca cele "moderne", trebuie grija la orice manevra, orice accelerare, patinare de ambreiaj, orice schimbare de directie, cand maneta de semnalizare nu are impuls ca astea noi. Mi-e prea cald, invart de un maner de aragaz, nu apas butoane ca la cele noi, vitezele intra greu uneori, ambreiajul e greu, apoi, in linie dreapta (ca in curba e mazga si eu tot nu-s stapan total pe ea), cand o calc... pffffffffff... si cand ma uit la indicatorul de benzina... mvaaaai... Am sa fiu sincer, eu o tot compar cu Dacia mea 1310 de 100 cai, care grohaie la accelerare prin cele 4 difuzoare de Dellorto, care trebuie mangaiata la orice comanda ca sa nu scuture ca un vitel prost, si asta parca-i sora-sa mai tanara si mai reusita.
Ah, si aspectul... oricat de urata ar vedea-o unii, eu sunt in limba dupa ea. Ma uit la masinile astea noi, frantuzesti si nemtesti, chiar pseudo-japoneze, cu liniile lor armonioase, cu dizainu' lor in trend, si apoi ma uit la pocitania mea, si se umple inima-n mine de chestii pozitive. Nu obscene.
Iar evacuarea asta de cocalar infect e fix ce-i lipsea. Mai pornesc radioul sau muzica de pe cardul de memorie, iar la prima talpa dau pe mute, o dau naibii muzica. Deci m-am obisnuit cu evacuarea, mi se pare parte integranta si de neinlaturat a masinii. Voiam s-o ajustez cu o intermediara, da' nu. Proprietaru' mi-a spus ca la 6AM, cand plec la serviciu, toti din casa-s in picioare. Nu ma bucura situatia absolut deloc, ma aflu-ntr-o postura nasoala... imi pare nespus de rau, si se va consola cu banii de chirie din acea data a lunii.
Mihai, din ce am inteles eu, sonda e instanta de decizie. MAF masoara prost (daca masoara prost), ECU ajusteaza amestecul dupa masuratorile MAF, sonda O2, tartoru' sef, spune ca nu e bine, si ajusteaza iar amestecul. Ea nu sufera din cauza erorii de amestec sarac, din trimuri, motorul merge cu amestecul corect. Oarecum...
Problema intervine abia cand sonda e defecta, sesizeaza gresit amestec sarac, si-l imbogateste, mie-mi consuma mult, si ea-si ia benzina-n mufarina. Dar cum deja e ramolita, mare pierdere...
Deci nu, ce iese din motor nu e prost. Ba este prost, insa doar in perioada scurta de dupa reset ECU, ca dup-aia corecteaza trimurile.