KW V1 V2 V3 broken dust cover / cap. Sa iasa la google, poate vor si altii o solutie, ca pe tot internetul asta, eu n-am gasit niciuna. Si nu e ca si cum KW-ului i-ar pasa.
- suspensia KW nu e chiar "lucratura germana" cum credeam, multora le crapa. Inclusiv mie.
Mai adaug o poza pe care le-am trimis-o alora si i-a durut in ciur.
Explic problema si incep prin a spune ca produsul e dintr-ala cu "poor engineering".
Ce ma uimeste si ma lasa paf e ca atata lume se plange de protectiile alea sparte, google returneaza droaie de cazuri, si KW nu face nimic, pentru ca nu se justifica financiar pentru ei. Gen e mai rentabil sa trimiti un set inlocuitor, care oricum se sparge in primii metri, decat sa-ti revizuiesti solutia tehnica. Ah, si-l trimiti unuia din 100, care se prinde de problema. Care se mai uita sub masina, etc. Iar astia incep sa fie rari.
Si e ampluea rau pentru ca protectia aia sparta invalideaza garantia, e pe net raspuns oficial KW pe subiect, am zis ca n-am citit bine.
Revenind la poza. Helper spring se inclina ca turnul din Pisa sub sarcina, e absolut normal, fiind un arc slab. Platoul de separatie are un joc infim fata de protectia antipraf (culmea, am si aflat cat, vreo 4-5 straturi de banda - urmeaza), iar asta in pozitie normala, centrata! Dar odata inclinat helper spring, s-a terminat, platoul se separatie fie impinge in protectie, fie o agata. Protectia se separa de tamponul de capat de cursa (cele doua sunt clipsate una de cealalta), cade, se sparge. Totul e aiurea acolo.
In prima poza e urma de frecus cu arcul (!!!!). In conditiile-n care platoul de separatie are diametru interior mult mai mic decat arcul, deci e jale cum se cearta protectia cu platoul.
De fapt se vede-n pozele 2 si 3 cum. Alea-s urmele facute de platoul de separatie. Pana cand protectia n-a mai suportat si s-a spart cu totul.
Si am zis ca am evitat sa ies cu masina, exceptie cateva deplasari scurte inevitabile, sau cand efectiv nu mai rezistam. Am gasit o droaie de jeg sus, pe amortizor si pe simering. Alea se duc dracu' urgent in conditii de genul asta. Mai ales la o masina care chiar merge, fie ploaie, sare, praf.
Curatat, spalat cu zeama dedicata de simeringuri de suspensie.
Revin la poza aia de la inceput, unde in dreapta apare configuratia Bilstein, cu helperul jos. O configuratie absolut ok, platoul de separatie e centrat pe amortizor, protectia are ca unica vecinatate arcul, de diametru muuuult mai mare decat platoul de separatie.
Mno, primul impuls a fost sa zic "gata, asa fac!". Ca apoi sa-mi dau seama ca nu merge. Sau nu merge DOAR atat.
Am sa pun prematur poza before/after, ajuta la intelegerea a ce urmeaza, desi in afara de WIM (sper, ca a studiat si el live situatia), altcineva m-as mira sa intervina.
Si am sa zic de pe acum care-i treaba cu distantierele de 30mm - este critic si esential ca platoul de separatie sa fie suficient de jos sub sarcina, astfel incat la bottom-out, cand tubul amortizor loveste sus in bump stop, protectia antipraf sa nu loveasca jos in platoul de separatie.
In poza urmatoare, suspensia e sub sarcina (helper spira pe spira), iar ansamblul bump stop - protectie antipraf e tras maxim jos, pentru a simula compresia totala. Aia 4mm inseamna ca da, am coborat/translatat ansamblul de arcuri suficient, exista gap. Pentru ca practic, aia am facut. Distantierul coboara arcurile si inalta masina cu +30mm, iar din reglajul de garda la sol am coborat-o -30mm. Garda la sol a ramas ca inainte, arcurile sunt mai jos pe coilover.
Acum, in mintea mea incalcita, se contura un risc nou. Platoul de separatie e din plastic, iar filetul de pe amortizor e agresiv. Jocul dintre ele cam mic. Ma tot gandeam ca nu e problema, ca cu masina pe roti nu exista miscare relativa. Dar oare? La extensie mare sau maxima, tare cred ca helperul se destinde putin. Sau total daca anvelopa se ridica de la sol. Nestiind ce se intampla acolo dinamic pe voma de drumuri de la noi, am zis sa PROTEJEZ interiorul platoului de separatie. Dar cu ce... 57mm interior, cam nimic pe cota asta, sa mai fie si cu usoara strangere. Pe naiba nimic. Protectia antipraf veche, aia nesparta. Si una dintre protectiile luate din graba din romanica!
Joc mic intre piese (duh, fmm), dar joc, deci aveam nevoie de ceva solutie care sa creeze strangere acolo. Banda izolatoare, la fix.
Pentru ghidaj optim pe amortizor si uzura diminuata, generatoarea putea fi extinsa putin in jos. Asa c-am taiat-o mai lung.
Si am taiat-o astfel incat sub sarcina, sa nu atinga in talerul inferior.
Apoi am montat totul la loc, a fost doar lego. Poza de mai sus, aia cu before/after.
Apropo de lego, da, distantierul e perfect fit peste talerul superior.
Si n-am rezistat tentatiei si am mai ciupit 2mm din reglajul de garda la sol, acum am 3mm pe amortizor peste maximul admis in documentatie. Pare usor mai inalta de bot, dar e ok, ca pe spate mai e loc de reglaj, voi ajusta alta data.
In caz ca cineva se intreaba - o tin atat de inalta din cauza ca nu vreau sa bata la ochi pentru creierele din varii institutii, ratacite pe drumuri, si cu mare chef de controale.
Dupa o plimbare de o ora prin hartoape, peste damburi de inceput de pod luate-n plin cu viteza legala (a se citi "cat duce masina") si innegrit cateva giratorii, adica abuz tooootal pe suspensie... Nu ca as fi avut cea mai mica indoiala, ca n-am avut. Dar am zis sa fie o formalitate si sa verific. E ok, protectia antipraf e la locul ei, agatata de tamponul de capat de cursa, fericita.
As zice multe, nimic de bine. Dar prefer sa raman cu zenul si bucuria de a fi rezolvat o mare problema. Cica suspensie premium...