2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3140 on: August 18, 2023, 10:14:23 AM »
Intrebam pentru ca eu mi-am luat de curand una OEM vazand ceva fisuri in cauciucul de la fulia de pe masina si nu am vrut sa astept sa se strice. Mi s-a parut atunci cea mai buna decizie. Nu stiam de varianta de mai sus.

Muttley

  • 5133
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3141 on: August 29, 2023, 16:09:28 PM »
......NGK BKR6EIX 6418.

....pare-se c-am luat azi, fara sa vreau, primele piese pentru rebuild. Dar nici nu stiu daca-s potrivite pentru 350 (?) cai bujiile astea.

Andea, te rog. Am o vaga banuiala ca nu-s bune astea de le-am luat.
De care sa comand, 7 sau 8?



Si abia acum mi-am amintit sa verific in urma.
- CEL de missfire pe 4;
Dar eu am compresia scazuta pe 2.

Deci cam atat pe parte de "de unde-o fi problema?". Mister total  ^-^
« Last Edit: August 29, 2023, 16:17:39 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Re: 2002 WRX SW
« Reply #3142 on: August 29, 2023, 19:17:55 PM »
Cifra calda poate fi mai mare. Daca e mai mica ai intreruperi la cald. Pe vremuri catalogul online ngk era gresit la o Vectra A. Cel corect se gasea pe site-ul de uk

andea79

  • *
  • 4033
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3143 on: August 29, 2023, 19:21:49 PM »
BKR6EIX sunt cod echivalent oem, din punctul meu de vedere sunt ok... daca va fi nevoie de one step colder vedem atunci :)

Muttley

  • 5133
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3144 on: August 29, 2023, 19:26:23 PM »
🤗

6-le e EJ205.
7-le e de la EJ207, one step colder.

Daca spui ca 6 e ok, pfiu!
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4033
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3145 on: August 29, 2023, 20:03:40 PM »
pai am zis ca nu vrei un setup chinuit/impins la limita eficientei deci ar trebui sa fie ok

Muttley

  • 5133
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3146 on: August 31, 2023, 11:48:21 AM »


Am facut schimb de finale pentru o seara. E vorba de o STI Genome, chestia aia de producator, gaina cu dinti.
Nu ma asteptam sa ma impresioneze atat de mult, nu neaparat pozitiv, dar pentru mine e super interesant ce a facut Subaru acolo.
Deci finala asta e silent la relanti si off-boost, iar on-boost urla. Dar nu cum credeam eu. Explic.





Iesirea are 100mm diametru interior, e huge. Se ingusteaza progresiv pana la 57, sau cat e teava principala, iar in capat de tot, e un restrictor de ~38mm interior. Ca termen de comparatie, Dacia 13xx sau Loganul 1.4mpi are acelasi diametru.
Efectul in practica:
- am zis, off-boost e silentioasa pe deplin, putin mai audibila decat cea standard, directa si fara labirint fiind.
- on-boost, unde o evacuare free-flow lasa pulsatiile de evacuare sa iasa pe rand, cu acel zgomot superb de unequal length, asta ingramadeste pulsurile in restrictorul ala, le buluceste ca pe oi in strunga, iar gazele ies uniform, cu un sunet total diferit, continuu, si as zice eu, mai rafinat.

Insa, ca o parere personala, insusi sunetul continuu e dovada clara ca finala asta creeaza contrapresiune serioasa pe evacuare. Adica 38mm, ffs... Or la un Subaru turbo, unde vrei motor intreg cat mai mult timp, implicit cilindri goliti de gaze inaintea timpului de admisie, asta e un fel de sinucidere. Un EGR nedorit.
Inca o dovada ca OEM ia in calcul foarte multe aspecte, nefiind neaparat interesat in principal de fiabilitate.

Oricum, been fun si educativ intr-ale sunetelor de Subaru. Si arata bine de plangi  ^-^

WRX SW 2002

Re: 2002 WRX SW
« Reply #3147 on: August 31, 2023, 15:34:05 PM »
adică… așa ca să înțeleagă și un profan … nu este recomandată dpdv al fiabilității !?
mă bag în seamă pt că aș vrea să schimb finala care are atașată o monstruozitate și nu știu încotro să o iau …

PS: am rezolvat dilema. s-a vândut. era vorba despre anunțul de pe ebay indicat de colegul ilie.

scuze pt poluarea topicului …
« Last Edit: August 31, 2023, 15:48:25 PM by bob_ilie »
forester 2.0x forester 2.5xt

Muttley

  • 5133
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3148 on: August 31, 2023, 15:49:05 PM »
Tu nu trebuie sa te scuzi.
Admisie, comprimare, aprindere/destindere, evacuare, admisie, samd, se repeta pana opresti motorul.

Inainte de admisie vrei un cilindru cat mai gol, pentru a intra cat mai mult aer, pentru ca doar ala are sanse sa arda curat si fara detonatii.
Cu cat evacuarea e mai restrictiva, cu atat cilindrul se goleste mai incomplet si intra mai putin aer in urmatorul timp de admisie.
Elemente restrictive, in ordine, ingrosate alea nasoale, atentie, dupa mintea mea doar:
- supapa de evacuare;
- port de evacuare (Subaru chiar e special aici);
- colector de evacuare;
- turbo parte calda (desi e pleonasm);
- catalizator/catalizatoare;
- STI Genome.

Dar, cat timp ai turbo mic de fabrica si catalizatoare de fabrica, ma indoiesc profund ca finala va avea mare influenta. Desi am scris mai sus ca sunetul ala rotund de la Genome, impreuna cu restrictorul de 38, e clar dop la mine, iar eu am turbo si catalizatoare de fabrica.
Aici intervin si varii solutii de amortizare zgomot. Genome e straight, doar asa se poate combate galagia, cu restrictor. Tind sa cred, desi e doar o parere personala, ca finala aia normala, cu serpentina, e mai permisiva, implicit mai inofensiva pe parte de contrapresiune.

Acum, teoria transpusa in alta teorie, mai particularizata pe cazul meu.
La toate liniutele de mai sus, eu unul voi interveni.
- supape - nu acum, ca fac motor relativ slab. Cica diametrul stock duce si 1200 cai.
- porturi - nu stiu, depinde de chiulasele pe care le voi folosi. Dar am sculele de portare deja pregatite.
- colector - pun altul.
- turbo - voi lua cu parte calda mare, pierd spool, aia e.
- downpipe, catalizator - altele, mari si permisive.
- cat back - am deja / mai vad.

Insist, e doar parerea mea, poate zic prostii.

... aș vrea să schimb finala care are atașată o monstruozitate și nu știu încotro să o iau …

Simplificat, o evacuare permisiva e sanatoasa pentru motor, expira mai usor, il ajuta sa inspire mai mult. Dar ramai fara talon.
« Last Edit: August 31, 2023, 16:01:54 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5133
Re: Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #3149 on: September 11, 2023, 17:47:59 PM »


........ Ventile noi cu arcuri mai tari pe ambele.
[.......]
Deci chiar nu mai am ce sa-i fac, in afara de a-i astepta decesul morbid si tragic.

Lol, si-n 2019 asteptam sa crape motorul. Bine, nimic special in asta, cum credeam ca-i crapat inca de cand am luat-o.

Am fost azi in reprezentanta locala sa golesc instalatia de freon.
Or dupa 4 ani, o asemenea vechitura de remat sa nu piarda... Oi fi eu biased, dar mi se pare mare lucru.



Ce sper sa nu uit, deci am sa uit sigur, e sa comand ventile noi pe original, ca astea au fasait la scoaterea capacelor.



Si, dupa nenumarate probe, in sfarsit am prins si un STI din 2006, acelasi an cu transmisia mea, care ma supara ca se duce-n 5 in loc de 3. E la fel. Asa e anul ala. Bucurie mare! Gen nu mai scot cutia ca s-o fac bucati ca sa caut ceva ce nu exista. Desi sunt tentat in continuare, n-am s-o mai fac.

Garnituri noi de 2.0, check si astea.

« Last Edit: September 11, 2023, 22:49:13 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5133
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3150 on: October 02, 2023, 15:38:01 PM »
Divaisurile de extractie motor defect si implant motor experimental sunt gata.



Mi-am creat si conditii de spalat pe labe si de clatit piese.



Iar ieri, 1 octombrie, am plimbat tigaia ultima oara la carat de bicicleta, dupa o pauza de 1 luna, in care n-am mers cu ea.



Si m-am gandit ca poate n-are rost sa astept inghetul sau prima zapada. Am spalat-o bine de tot si am bagat-o-n casa.



Nu mai am cu ce cara bicicleta, dar nici n-as vrea sa golesc antigelul afara si sa maruntesc vechiul motor tot acolo (teama de stropit peretii garajului), in frig.
Cand ma apuc efectiv de lucru, nu stiu. Cand or fi timp si chef.
Cert e ca e gata, nu se va mai misca niciodata cu motorul original. 21 de ani s-au incheiat ieri.
« Last Edit: October 02, 2023, 15:38:41 PM by Muttley »
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4033
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3151 on: October 02, 2023, 17:13:48 PM »
:) e subaru ... never say never :)

Muttley

  • 5133
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3152 on: October 02, 2023, 18:00:17 PM »
Blocul motor original se va intoarce pe masina obligatoriu, ca nu vreau bataie de cap. Insa doar el.
Motorul de i-l pun acum e super quick fix si experiment distractiv.
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3153 on: October 02, 2023, 20:01:39 PM »
Sporuri! ;) da, am scris corect.. din alea de la firma, sa vina si cheful :)

dan_b

  • 1319
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3154 on: October 02, 2023, 21:10:55 PM »
Spor si chef! O masina superba, merita sa zburde din nou!
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Muttley

  • 5133
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3155 on: October 02, 2023, 21:59:37 PM »
Sporul de la milostiva firma vine in ajun de sarbatoare cu mama virgina, iesle, cadouri de la rasarit, chestii d-astea care ma depasesc total. Adica mi se pare mai miracol un 400 cai din SB standard de 2.0, dar poate-s eu ignorant.
Ideea-i ca de sporul ala ar trebui sa-mi iau salata de boeuf, cozonac, si sa ma fac piula de bat ascultand manele in ceva pensiune sinistra la cumpana dintre ani.
Dac-ar sti bietul angajator ce fac eu cu banii aia... 🤦
WRX SW 2002

Muttley

  • 5133
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3156 on: October 18, 2023, 22:03:04 PM »
A ajuns si primul transport, desi nu ma grabeam.

Am chiulase! Big port, cu tacheti dubiosi (trebuiau sa fie shim under, nu over) si cu came cu deschidere si mai dubioasa.
In rest, sunt atat de frumi incat chiar am sa evit sa le folosesc de data asta.



Eu inca ma oftic la cat am dat pe ordinarul asta de radiator, si nu cred c-o sa-mi treaca vreodata. Un Koyorad e la juma' de pret, si nu vad diferente pe costuri de productie. Cred ca diferenta o face cererea  >:(
Ah, uitasem sa zic. Garnitura de BPV e din carton, ffs!!!!!



Asta e draguta.



Iar daca fiabilitatea e invers proportionala cu performanta si inertia de rotatie, o sa am cuzineti pe veat'  ???





Si-n uichend ma plictiseam, asa c-am spalat circuitul de racire, ca apoi sa aflu de la google ca nu-i place apa pe termen lung, asa c-am scos cat am putut din ea, plus radiator, termostat, si am aplecat-o sa vomite.
Adica de data asta chiar ca nu mai pleaca nicaieri.




Edit: pana le compar una langa alta, am gasit o poza din urma. Clar sunt diferente...

« Last Edit: October 19, 2023, 12:44:55 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Ilie

  • 640
  • Forester sg9 2.5xt
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3157 on: October 20, 2023, 21:44:42 PM »


Si-n uichend ma plictiseam, asa c-am spalat circuitul de racire, ca apoi sa aflu de la google ca nu-i place apa pe termen lung, asa c-am scos cat am putut din ea, plus radiator, termostat, si am aplecat-o sa vomite.


Cand zici apa, te referi la apa distilata sau regular de la robinet?

Muttley

  • 5133
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3158 on: October 20, 2023, 21:47:01 PM »
Dedurizata.

Continui putin offtopic'ul
Ptr WRX nu asta din link e diagrama ptr scaun? Cu reperul 7 ptr tapiserie scaun sofer? 64140FExxxx le vad si in oferta din Excel a celor de la AK

Sa fie aici, pentru... candva.
« Last Edit: October 24, 2023, 16:02:53 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5133
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3159 on: October 30, 2023, 18:19:25 PM »
Catre cine mai citeste pe aici, intrebare. Ca ma roade o chestie de vreo 6 luni, ashea.

Deci motorul asta de 2.0 de-l adun acum, are o predispozitie de-o stie si vecina mea care face zacusca in perioada asta: ringland failure. Probabil si sursa lipsei recente de compresie de altfel.

Informativ, ca e o chestie pe care n-o simte sau constientizeaza toata lumea. De altfel e regula universala, castigi undeva, pierzi dincolo. Aici e la fel:
- pistoane OEM, turnate, inseamna risc de poc la umerii de segmenti, insa totodata, daca ai noroc de fel in viata, fara knockuri, EGT-uri mari care sa inchida segmenti si alte minuni, inseamna longevitate motor. Aia pentru ca pistoanele OEM au coeficient de dilatare termica redus, joc mic cu cilindrul, inclusiv la rece, fara piston slap. Uzura pe termen lung la cupla piston-camasa e redusa, tine o veat'. Cu o mare, foarte mare conditie insa - sa si ai noroc in veat'.
- pistoane AM, forjate, sunt mai rezistente. Dar au coeficient de dilatare termica mare, iar la rece lovesc urat in cilindri, ii macina, zgarie, nenorocesc. Blow-by mare la rece inseamna ulei contaminat. Si vei vrea sa tii motorul sa se incalzeasca mult la rece, ca sa nu-l pui in sarcina cu PTW (piston to wall clearance) mare. Adica oricum ai da-o, ii mananci ani din viata motorului ala, ori belesti camasi, ori strici cuzineti. De fapt se petrec ambele. Doar ca pistoanele astea se rup mai greu la knock...

Si practic, dilema e simpla:
- las pistoanele OEM in motor si las norocul sa se ocupe de restul, sperand la 200-300 mii km (e doar teorie aici, va dati seama);
- scot pistoanele OEM si bag pistoane AM, unde nu voi avea niciun stres. Dar voi sti ca mai mult de 100 mii km nu scot din el.

Iar dilema e cu atat mai acuta acum, ca am 2 zile de cand scot motorul asta si de fapt e tot acolo. Adica e de munca, nene... Iar eu n-am chef sa fac asta prea des. Pana si o data la 10 ani mi s-ar parea cam frecvent.

Pistoane OEM sau forged?  :-\
WRX SW 2002