2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3180 on: November 19, 2023, 11:19:25 AM »
Sunt tampit, de fapt n-am chef si pentru ca mi-am cautat febril de peste o luna o alta masina daily. Insa nu gasesc nimic, mi-am bagat picioarele-n ea idee, am mai varsat niste sute de lei in actuala, si o las pentru DUPA ce termin motorul, ca nu stiu multitaskinguri d-astea. Bine, si nici bani n-am, si parca nu mai merge sa-mi ia neamurile masina.
Anywayz, creca (si) d-aia eram lipsit de chef.

Mno, ieri am avut chef 2 ore totusi  ^-^

Sa fie o poza cu lipsa de compresie, peisaj complet.



Reusita zilei a fost ca am reusit sa desfac cele 4 suruburi de fulii, stranse in 2002.
Apoi, chiar sunt socant de tembel. Ma uitam cum sa blochez arborele cotit ca sa desfac surubul de fulie. In ultima clipa mi-am amintit ca am scula dedicata. In ritmul asta, peste 10 ani o sa uit unde-i veceul, si am sa fac pe mine.
Deci scula de fulie a fost minunata pentru fulie, dar si pentru cele 4 suruburi, cu ajutor din partea curelei vechi. Din pacate, e ultima oara cand o pot folosi, cum fulia cea noua nu stie/poate sa se agate in ea.



Iar la final am folosit noua masina de spalat piese (am zis de ea si aici), prima oara pentru Subaru. Program scurt, capacele n-au iesit grozav pe afara, inca experimentez.



Note:
- furtunul asta sta calare pe evacuarea aia foarte calda. Eu nu retin sa-l fi inlocuit in 2016. Si se prezinta uimitor de bine, ceea ce ma face sa cred ca furtunurile OEM de apa s-ar putea sa fie bunicele, si ca nu merita sa caut sa adaptez siliconice.
- aici pare a fi ceva leak mic, si nu e de la pompa de directie. Cred ca pompa de ulei are ceva garnitura de cauciuc acolo care n-a rezistat toti anii astia.
- si asta pare sa dea semne de ceva, ca nu ma incanta petele de ulei. Stiu ca vazusem odata ceva kit de garnituri, am sa-mi iau si eu. Ori noua, daca e uimitor de ieftina, ceea ce nu prea cred.

Ma duc sa vad daca-mi amintesc cum se scoate galeria.
Asa, si-mi notez pentru la primavara, ca uit si pana maine: compresorul de AC se monteaza inaintea galeriei.
WRX SW 2002

Re: 2002 WRX SW
« Reply #3181 on: November 19, 2023, 12:04:19 PM »
Ma  scuzat' da' o faceti de muzeu ? Masina asta a luat jackpotul ajungand la  tine?

Daily ce doresti ? Nu aveai un suzuki ?
Subaru nu este o masina, este un hobby!
Ex: Legacy H6 5EAT VDC 3.0

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3182 on: November 19, 2023, 12:05:16 PM »
Am cautat recent pentru a mea pompa servo. 6000 lei. A ta poate e putin mai ieftina.
Daca dai de magazin cu kit garnituri, arunca te rog un pm si la mine.

Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3183 on: November 19, 2023, 12:09:32 PM »
Am Ignis Sport, ma rupe la drum lung, vreau ceva mai confortabil, dar nu lent. Megane gt220, altceva nu ma incita din clasa aia. Daca ar fi existat XV cu motor, luam.

Ok, nu dau 6000 de lei, te anunt.
WRX SW 2002

Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3184 on: November 19, 2023, 16:16:48 PM »
In 2016 eram speriat de nou, necunoscut, m-am chinuit o gramada cu galeria de admisie, de la distanta, cu un bat, ca sa nu ma muste de fata.
De data asta... I-am dat un ocol ca sa nu fie legata de ce ar ramane in urma, am scos suruburile si am dat-o afara. Creca-i ca la tufut, a 2-a oara vine natural  ???



Ah, totusi, compresorul de aier a iesit inaintea galeriei, cu o extensie bolnav de lunga si dublu articulata de 1/8". Probabil c-am sa-l pun la loc dupa galerie totusi, ca e mult prea misto fara el prin preajma.
Si ca o chestie generala. La motorul asta nu s-a mai umblat, in afara de ce i-am mai facut eu in 2016. Ies suruburile superb, si arata asemenea, haurii si cu zeama blocatoare de fabrica, colorata in varii feluri. Kind reminder din 2015 - d-aia am vrut masina virgina si nemodificata, ca sa fiu eu primul.

Nu voiam sa scot inca cureaua, dar eram mult prea curios sa vad supapele cum arata. Cu pistoanele la mijlocul blocului (adica distributia la semn) nu vedeam fix ce ma interesa, admisia de la cilindrul 2.
Insa decat turbo, am zis hai, fie.
Stiind ca bancul stang e cu supapele deschise, si admisie si evacuare, am zis sa incerc, cu ce am la indemana, adica deloc sculele dedicate, sa le inchid fara socuri. Mi-a cam iesit...  :o



Out si fuliile si asa e acum, dragul de el, lua-i-as cilindrul 2 la palme.
Bai, daca desfac si nu gasesc nimic anapoda, si-s doar segmentii aliniati si blocati de calamina in pozitia aia, MOR!
Dar sa vedeti de ce zic asta.

Admisia de la 2 arata absolut normal.



Or asta m-a inversunat si mai tare, asa c-am turnat in toate 8 porturile de admisie alcool tehnic, pana a depasit nivelul ghidurilor.



S-o ia naiba, e la acelasi nivel dupa o ora.
De acord, de regula se duc dracu' si se ard evacuarile, dar nah, atat am avut astazi la indemana.
Deci tare, TARE sper ca are ceva rupt si spart, si nu-i ce ziceam mai sus.

Capacele interioare de distributie sunt pe programul de vase murdare. Asa, ca ele. Bag edit cu rezultatul.

Mi-am amintit de o chestie totusi.
Ma uitam eu la porturile de admisie si-mi pareau cam curate.
Am cautat acum in urma statusul 2016.
Vede careva vreo diferenta? Ca eu nu ma prind...
Sa stiu daca mai montez AOS-ul ala, mi-e ca e degeaba, nush...


WRX SW 2002

Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3185 on: November 19, 2023, 16:44:16 PM »
Fuck it, hai sa fiu gigea si sa le pun una langa alta.

WRX SW 2002

Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3186 on: November 21, 2023, 18:14:13 PM »


andea, destul de categoric de altfel, a zis ca nu-mi trebuie absolut nimic de acolo. Insa eu:
- cablaj motor... am zis inca din 2016 ca e copt si ca-l schimb. Am mai rupt juma' din conectori acum. OEM - discontinued la non-avcs, insa oricum, voiam de la astia (i-wire).
- kitul hibrid MAF si SD... Daca pot sa nu tai si cositoresc, si mai ales sa am un kit dedicat, multumesc, da! Plus ca am controllerul DCCD tot de la ei, si sunt ireprosabile cablajele lor.
- grounding kit... aici sunt victima marketingului, recunosc. Ca o fi adevar in beneficii sau nu, nu stiu. Totusi, a se vedea faza cu AOS-ul de mai sus. Deci nu stiu. Insa stiu sigur ca prefer sa nu-mi asum vreun risc de masa slaba si nush ce problema electrica si poc motor nou.

I-am batut la cap sa-mi faca reducere, n-au percutat. Cica sa astept sarbatorile. N-am avut rabdare.

Altfel, mi-am luat detergent de msv pentru argintarie. Si aluminiu...  ^-^
Si surubelnita de impact, si ceva tubulare in 12 laturi, prostii d-astea Subaru-related.

_______________________

Unele se comanda, altele ajung...





Doo zile mai tarziu, doar asa, de fun. Primesc pe mail "i-wire thanksgiving sale".
Intru pe cablaj motor - sold out, mai incercati in ianuarie.
Intru pe grounding kit - preorder, poate mai avem la sfarsit de decembrie.
Gen prinde bine uneori si sa n-ai rabdare  ^-^
« Last Edit: November 23, 2023, 16:58:28 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3187 on: November 30, 2023, 20:07:46 PM »
Uichendul trecut n-am miscat nimic, ca n-am fost acasa. Ca sa aflu luni ca e cu sarbatori azi si maine, deci destrabal cu ulei in garaj.
Si asa si fu. Odata ce incepi sa-l intorci si sa-l deschizi, curge, nu se-ncurca deloc. 10 ore astazi, sa se simta ca o zi lucratoare, si am avut si chef.



Nu intru in detalii, ca n-am ce sa spun, am scos multe piese de pe el, ce erau acolo din 2002. Baia de ulei curata, paradis pretutindeni.
Maine il deschid.

Dar sa vedeti impact major nebanuit.
Deci in poza aia, chiar si in asta...



...oricat si oricum am incercat sa-l prind, e un animal de motor, asa-i?
Da, este, asa a fost si-n miile de poze de pe net, si-n sutele de filme de pe iutub.
Deci NU.
Trebuie sa-l desfaci singur, sa-l maruntesti personal, sa-l vezi cu ochii tai, si cu atentia mult sporita de catre toti pasii anteriori. Sa scoti accesorii, admisie, turbo, gramada aia exagerata de evacuare si motul ala de baie de ulei. Si sa descoperi ca motorul asta e mic, si mai ales, absolut incredibil de scurt. Pe masina eu nu l-am vazut toti anii astia, acoperit de piese, incadrat de caroserie si transmisie. Odata golit insa, e uimitor de mic.
Iar asta ma aduce la ce urmeaza, teorie lunga.

E vorba de subvirare.
Eu am mai zis inca de cand am luat masina ca e subviratoare ca asa a vrut producatorul. Probabil din cauza turbolagului care ar trimite direct in sant un utilizator care nu stie ce-i acolo.
- caderi mai mari cu 1 grad pe spate, deci aderenta scazuta fata.
- caster mic, deci camber dinamic redus. Dovada ca pe versiunile speciale au bagat brate cu caster mai mare. Chiar, la vara, daca toate bune, sa le pun inapoi pe masina, ca ar trebui sa am vreo 2 cai in plus.
- suspensie fata concentrata pe anti-dive pe franare, in detrimentul liftului pe accelerare, care e sinonim cu anulare aderenta.
- distributie cuplu majoritar fata, in special la WRX, cu 60% fata.

Si, credeam eu, masa mare in fata puntii fata. Adica un bolovan in consola. Gen nush ce generatie de RS4 cu V8 de 4.2l longitudinal, de toti plangeau ca subvireaza ca vaca. Credeam ca e la fel si asta.
Nici vorba, motorul e sublim de scurt, se vede ca s-au chinuit sa-l scoata asa.
Eu, in strafundurile gandurilor mele infantile, tot comparam cu transversale, gen Lancer Evo, care il are intr-adevar deasupra puntii. Dar e deasupra! Si n-au avut ce-i face.
Subaru in schimb l-a pus in fata, dar l-a adus inapoi facandu-l in V. Si l-a dus in jos facandu-l boxer, faptul ca centrul lui de greutate e putin peste nivelul axei rotilor, abia acum are sens, coroborat cu faptul ca e scurt. Rau!

Iar referitor la masa motorului...
- chiulasele, daca portezi mai cu avant din ele, scapi in canalele de apa.
- motorul se stie. Camasi subtiri care flexeaza si crapa, linie paliere care se deformeaza. Fusuri inguste (deh, V, camasi care se intrepatrund) fara portanta pe filmul de ulei si se invart cuzinetii.
Si chiulasele, si blocul, flexibile, moi si subtiri. Ffs, head gasked failure la urma urmei, toate converg intr-acolo.
Au facut economie de material, dar tare ma tem ca au urmarit economie de masa. Deliberat.
Sunt blamate motoarele astea ca nu duc putere multa, ca nu-s fiabile, timp in care gramada aia de fonta de la Evo duce. Dar pe bune ca n-am vazut pe unu' sa zica ca e maxim de compact si e foarte usor. Ori ca aia s-au chinuit sa faca o masina speciala cu dinamica buna, nu ready de 800 cai.

Astazi m-a-ncercat constant un sentiment de apreciere pentru ce au facut din motorul asta, pentru ca e prima oara cand vad unul asa cum trebuie. Am zis sa zic.
Si fraier eu c-am stat atatia ani cu falsa impresie ca Subaru e nose-heavy. Nu e. Si chiar e sfaraiala faza cu boxer si symmetrical. Si masinile astea, per ansamblu, ca pachet unitar, sunt cu adevarat unice.


Nu stiu cum de mi-a scapat.
Valentin, un monument de rabdare de altfel, desi l-am intrebat ce turbo sa iau cu luni in urma, a preferat sa nu se grabeasca si sa-mi dea un raspuns cat mai precis. Precis pentru ca eu am niste cerinte de spool si boost si target de putere cam incompatibile. Si mi l-a dat zilele trecute. Evident ca trebuia sa fie si ceva sa ma rascoleasca. Si anume faptul ca ala e capabil de ~500 cai.
Si uite asa ajung eu (iar) sa ma uit in gol si sa mi se petreaca pistoane 4032 prin neuron...   :(
« Last Edit: November 30, 2023, 20:57:20 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3188 on: December 01, 2023, 19:24:30 PM »
E clar ca ai chef cand te trezesti la 5 dimineata si te apuci de treaba.

Dar legat de chef, ca m-am gandit mult la asta... Se pare ca mie nu-mi plac chestiile incalcite. Gen e jale ce-i sub capota de Subaru turbo, ai de sapat mult pana ajungi la ce conteaza. Dar odata ce m-am apropiat de motorul insusi, a revenit.
In fine, creca d-aia-s mai atras de suspensii, ca-s mai accesibile si mai la indemana.

Bun, asta e chiulasa stanga, eu n-aveam compresie la 2.
Ce ma mira e ca am izolatia bujiei alba, si cozile supapelor de evacuare albe. De cozi nush ce sa zic, dar izolatia alba eu stiu ca tradeaza amestec sarac. Or cand scapi compresia in baie (urmeaza), se duce benzina prima, si abia apoi aer? De fapt asta ar explica contaminarea cu benzina a uleiului. Uatevar.





Cu open image in new tab si mult zoom, se vede si una dintre cele doua fisuri, o gasiti in dreptul electrodului lateral. Mai e una si la cealalta supapa de admisie. Identic la camera cilindrului 1. Deci 1 si 2, cele dinspre distributie, fisurate. Si-s fisuri mici, abia le vezi. Ma mir ca-s atat de mici si sunt doar la 2 cilindri.
In rest, doar de bine, cum era de asteptat de la un motor cu 160kkm, ulei schimbat obsesiv in ultimii 47 mii si fara cuzineti rupti, gen fragmente plimbate prin circuitul de ungere. Came, shims, lagare arbori cu came, toate ok.
Momentan inclin spre chiulasele noi, sau ma rog, cumparate recent, ca alea n-au fisuri. Iar astea la pastrare, ca sa ajunga tot pe motorul asta. Mai vad.
Si am mai masurat jocurile supapelor. Am cam 0.05 sub specificatie peste tot.

Surubelnita de impact, dpmdv e obligatorie la saraciile astea. Chiar si-asa, creca n-am eu ciocan suficient de mare, ca am dat de m-a luat dracu'. Are rost sa caut ceva cu cap torx? Ma gandesc ca p-astea cruce, macar le scoti cu impact.
Si se vede si simeringul de palier care e jalnic. Desi am scos ambreiajul de 2 ori, am mers pe ideea absolut tampita ca daca nu picura sub masina e ok. E pe naiba. Asta se schimba odata cu ambreiajul, dar n-am stiut.



Prima mea siguranta de piston de Subaru.



Nu vreau sa mai repet niciodata, dar nu prea-mi fac sperante c-o sa fie bine.
Iar bolturile, fereasca. Daca puneau gaurile o idee mai spre PMI, poate ar fi fost mai usor. Tre' sa caut o tija lunga ceva, ca m-am chinuit cu o pila de lant de drujba mult prea scurta, dar atat aveam.
Daca aveti sugestii ce ar merge la impins bolturi afara, va rog. Surubelnita exclus, nu trece de biela alaturata.

Nu reuseam sa desfac blocurile, am sunat la Ploiesti, "ciocan si lemn". Ciocan atat de mare n-am, deci am improvizat.
Dowelul ala m-a facut cu nervii. Cum naiba a ruginit ala, sa mor de ma prind. M-a terminat.
Sa va fereasta 'mnesio sa va tina motoarele astea 500 mii km, ca nu le mai cracanati, se sudeaza definitiv. Ziceti mersi ca cedeaza atat de repede. Mersi!  >:(



Fusuri palier arbore ok, ca bielele nu le-am mai scos, merg la fier asa cum sunt.
Cuzineti de palier ok, de biela, la mana n-am simtit nimic.





In poza urmatoare e pistonul 2.
In primele 2 instante se vede coloritul diferit al unei portiuni din umarului dintre segmentul de foc si de compresie. Gen ca si cum bucata aia ar fi frecat de camasa.
Evident ca se vad si fisurile, dar nah, gasesc fascinant faptul ca bucata rupta a frecat in camasa, restul nu.



Muream de curiozitate, ca am deja o obsesie cu ring gap. 0.25 a intrat greu, dar era si cilindrul manjit cu ulei. Stiu vag ca am vazut pe nasioc ca 2.5-ul are 0.20-0.25. La alezaj de 92 ar trebui sa fie mai mic.
Ma rog, masor maine la toate, ca am numerotat pistoanele, sunt curios rau.



Cat am mai avut lumina, degresant, clatit la furtun, apoi in masina de spalat vase cu ele.
Uscate, improscate cu WD40 sa nu oxideze si mai mult.
In linii mari, asa intra la pastrare. Ca va mai fi o curatare d-aia atenta cand le-o veni randul, de acord. Dar vreau sa le bag in casa curate pana atunci.



Bun, de ce ringland failure la 2.0?
Nu stiu, sa zica cei cu experienta.
Eu tot ce-mi amintesc e episodul cu bobina busita care imi dadea niste missfire-uri monstru. Problema-i ca problema era la cilindrul 4  ;D
Oi fi tras paiul scurt la statistici?
Deci nu stiu.

Am uitat sa zic, am intors garniturile de chiulase pe toate partile, cat ma pricep, n-am vazut nimic sa tradeze compresie care scapa in racire. Deci nush ce-i cu furtunul de radiator tare. Singura explicatie - fisurile din jurul bujiilor. Hai, fie si a 2-a explicatie: e normal sa fie presiune mare in circuit. Dar nu e.
« Last Edit: December 02, 2023, 13:26:35 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3189 on: December 01, 2023, 20:28:49 PM »


Malakay, Stan, WIM, Andea, va mai rog mult?  >:(
2 si 4 sunt cu fustele pilaf. 1 si 3 mai merg.
Care-i faza?
Asa fac toate, bankul stang e cu deficit de ungere, implicit RACIRE, sau bietul italian chiar nu i-a schimbat uleiul niciodata, stiind ca nu mai are mult de trait? Reamintesc, am avut piston slap la rece de cand ne-am cunoscut.

Sau, insist, asa fac toate?
Haideti odata, ca voi ati desfacut zeci dintr-astea, NU EU!  >:( >:( >:(
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4031
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3190 on: December 01, 2023, 21:46:38 PM »
eu as zice ca e 2.0-ul care arata cel mai bine* la autopsie ... de obicei astea ajung pe masa mai greu dar si cand ajung ... sunt varza generala :)
*cu exceptie ringland ala care e cam ciudatzel la 2.0

in rest nu stiu .. ma gandesc ... oul sau gaina .. hmm :)

LE:
1. bolturile la 2 si 4 cum sunt fata de restul ? la fel ?
2. motorul era virgin ? :) (stiu ca da in teorie, in practica am vazut insa si surprize)
3. sigur 4 e ok cu ringland-ul ? cateodata nu cade singur, dar la curatare se vad crapaturile ..cade
4. cum e segmentul 3/ulei la 4 vs. 1 si 3 ?
« Last Edit: December 02, 2023, 10:04:28 AM by andea79 »

WIM

  • 688
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3191 on: December 02, 2023, 13:51:35 PM »
N-am nici pe departe experienta celorlalte nume invocate aici dar luand in calcul situatiile cu care am avut de-a face precum si istoricul motorului tau as spune ca:

- in primul rand, tineretea petrecuta in alte maini e primul obstacol in a gasi cauzele de profunzime ale defectiunilor descoperite la autopsie;
- in al doilea rand, spuneai ca de cand ai luat-o ai avut furtunurile de la radiator tari ca piatra si vasul de compensare aproape plin ochi in sarcina - deci daca garnitura de chiulasa era dusa de atunci, de ce nu si pistonul 2?
- in plus, avand in vedere ca motorul asta era cvasi-functional cand l-ai desfacut (te-a dus pana la Piatra Neamt si inapoi nu cu mult timp in urma), inclin sa cred ca problemele lui au aparut gradual (in mandatul anterior) si ca, odata intrat in posesia ta curba degradarii a fost mult redusa gratie mentenantei meticuloase astfel incat nu s-a ajuns la o defectiune catastrofala care sa te lase cu masina in drum;
- cat despre ringland failure si posibilele cauze, ai avut cu niste ani in urma misfire-uri pe bobina de la cilindrul 4 - dar daca dai timpul inapoi pana in 2016 o sa vezi ca ai mutat-o pe cilindrul 2 ca sa determini daca misfire-urile migreaza impreuna cu ea, lucru care s-a confirmat;
- in concluzie si ca speculatie, scenariul la care ma gandesc e urmatorul: plecand de la uzura fustelor pistoanelor 2 si 4, e posibil ca lipsa de ungere sa fi dus la supraincalzirea pistoanelor, eventual agravata de un amestec pe alocuri sarac, ceea ce a a fragilizat aliajul (metal fatigue) care a cedat in timp pe fond de misfire-uri plus x-tra power.

Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3192 on: December 02, 2023, 14:35:35 PM »
Am dedicat ziua de astazi pentru inspectie, ordine, masuratori.

Ieri am uitat sa precizez - am turnat alcool tehnic si in porturile de evacuare. Dupa o ora, a curs uniform din toate sub 1ml (adica nici macar un strop). Pentru evacuare, eu zic ca ok.

Ieri nici vorba sa fac poze, cu manusi si ulei si-n suflet. Asa arata fusurile din chiulase. Nu noi, dar in niciun caz otravite de cuzinet maruntit.



Ignorati rugina, aia e din masina de spalat vase, nu gasesc program fara uscare. Oricum nu conteaza putina rugina cand majorezi la 92.5mm.





Ala spart a lasat urmele cele mai pronuntate.
Vecinul cu fusta la fel de uzata primeste locul doi.
Vad ca si pistonul 1 era putin certat cu camasa.
Vad ca x-urile de honuire sunt tot acolo.

Am masurat gapurile.
Andea, daca e musai, caut in gunoi si segmentul 2 de la pistonul 2 si-ncerc sa-l masor. L-am rupt ieri cand am dat sa-l scot.
Rezultatele.



Referinta, spre uimirea mea, cu limita superioara de toleranta MAI MARE decat 2.5, desi alezajul e mult mai mic.
2.0 (in poza) - 0.2...0.35
2.5 - 0.2...0.25
Bai, ce-au facut astia la 2.5, autosabotaj?  ??? ??? ???



Si pe parte de telenovela, abia astazi, 2 decembrie, am scos din cutie ce am adus acasa in august.
Babaiatule, in ce hal de curat e asta...



_____________________________________________


1. bolturile la 2 si 4 cum sunt fata de restul ? la fel ?
Pare rau, dar le-am amestecat la demontare, nu mi-a pasat. Mare lucru ca nu-s la gunoi si ele.



2. motorul era virgin ? :) (stiu ca da in teorie, in practica am vazut insa si surprize)

Da. Doar daca nu s-a umblat in el si cineva l-a pus la loc in fabrica Subaru, ca alea nu erau straturi de silicon date manual. De garniturile de chiulasa nu-s sigur, pentru ca acolo nu e cu silicon. Dar am tras de suruburile de chiulasa de nu mi-a venit sa cred, deci as zice 2002. Suruburile de chiulasa aveau vopsea albastra pe capete, nu stiu daca inseamna ceva.

3. sigur 4 e ok cu ringland-ul ? cateodata nu cade singur, dar la curatare se vad crapaturile ..cade

Am scos acum segmentii iar si am tras de umeri cu o surubelnita mica. Nu s-a desprins nimic.

4. cum e segmentul 3/ulei la 4 vs. 1 si 3 ?

Nota: pistonul 4 l-am spalat putin cu benzina, d-aia ar putea sa para mai curat.
In rest nu stiu la ce sa ma uit, segmentii de ungere par ok toti.



__________________________________________

spuneai ca de cand ai luat-o ai avut furtunurile de la radiator tari ca piatra si vasul de compensare aproape plin ochi in sarcina - deci daca garnitura de chiulasa era dusa de atunci, de ce nu si pistonul 2?
2bar sa zic, asa, la feeling. Desi busonul de sus zice ca ar trebui sa fie 1.1bar (108kPa). Vasul de expansiune mai plin decat altele, dar inca departe de preaplin. Dar atentie, eu pun mai degraba pe seama fisurilor de la bujii. Desi nu pot exclude nici garniturile, ca nah, doar inspectie vizuala. Mai mult, MLS, de ce n-ar scapa printre straturile de otel?

- motorul asta era cvasi-functional cand l-ai desfacut (te-a dus pana la Piatra Neamt si inapoi nu cu mult timp in urma), inclin sa cred ca problemele lui au aparut gradual (in mandatul anterior) si ca, odata intrat in posesia ta curba degradarii a fost mult redusa gratie mentenantei meticuloase astfel incat nu s-a ajuns la o defectiune catastrofala care sa te lase cu masina in drum;
Nunu, lasa ultimul drum lung. Eu am sesizat pierdere de putere si reducere de debit de aer maxim pe torque inca de prin 2017-2018. Ma agitam pe aici cu curatare MAF, cu filtru de aer nou, ca nu depaseam 240 cai estimati. Si tot de atunci am sesizat rateuri pe evacuare la decelerare.
Am descoperit ca-s probleme mecanice cand am mers in primavara la Vali, si nu-i iesea debitul de aer. Apoi carberry, mai performant decat OEM pe detectie knock, facea ca toate alea. Culminand cu iesirea pe Transfagarasan, cand chiar cred ca era aproape de final.
Ce e curios e ca eu n-am avut niciodata consum mare de ulei. Exceptie ultimul drum de Cluj, cand am tinut-o pe autostrada constant la +200 si s-a cam dus 1l. Dar mi se pare irelevant, ala e regim special.
Adica pe scurt, asta e crapat de 5 ani cred eu, si poate ar mai fi dus  :-\

- cat despre ringland failure si posibilele cauze, ai avut cu niste ani in urma misfire-uri pe bobina de la cilindrul 4 - dar daca dai timpul inapoi pana in 2016 o sa vezi ca ai mutat-o pe cilindrul 2 ca sa determini daca misfire-urile migreaza impreuna cu ea, lucru care s-a confirmat;
Daca tu stii chestia asta din memorie, ai un talent rar  :o
Daca ai cautat in urma, esti, again, prea de treaba.
Da, am facut rocada bobinelor, dar missfire-urile alea nasoale le-am avut pe 4.
DAR...!!! Great find!!!!
Deci eu am avut missfire-uri pe 2 si 4, adica pistoanele cu fuste pistite....... Bravo, WIM!  :o

Va rog sa confirmati daca ceea ce se intampla acum e de la o bobina de 100e.
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4031
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3193 on: December 02, 2023, 15:24:18 PM »
eu nu consider ca misfire-ul poate cauza asa ceva, este mai degraba un efect al unor probleme nu o cauza, in final misfire-ul este o lipsa a arderii sau o ardere partiala adica temp. mai mici si forte mai mici asupra pistonului
mai poti zice ca se dilueaza uleiul si apar uzurile de aici but again ...  ar fi necesar timp relativ indelungat de functionare cu misfire ...
ringlandul in mod "traditional" se imprastie de la knock/socuri in pistoanele casante
intrebam de bolturi/segmenti de ungere la 2/4 pentru a verifica daca nu cumva uzura externa pe fusta nu a fost cauzata de bolturi cu deficienta de ungere / care strang cumva

Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3194 on: December 02, 2023, 15:33:32 PM »
Cand aveam missfire-urile alea, nu erau gen "ezitare", erau reale socuri de se rupea masina.
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4031
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3195 on: December 02, 2023, 15:58:23 PM »
stiu cum sunt misfire-urile alea... te dau cu dintii de volan :) ... doar ca eu nu le vad provocand uzura aia pe fuste

eu o vad aia ca fiind cauzata de bolturi cu uzura/joc sau partial gripate/cu probl de ungere (ai bolturi cu uzura ? au joc in pistoanele alea ?  )  si oricum nu vad inca motivul pt. care este doar pe o parte ...





Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3196 on: December 02, 2023, 17:11:58 PM »
Gata, am luat un bolt random, ca si-asa, arata toate la fel si au (probabil) acelasi diametru.
- NU am reusit sa-l bag complet la mana in niciunul dintre cele 4 pistoane. Intra, dar cu usoara strangere. Si bolturile, si pistoanele, la aceeasi temperatura. E normal? Eu as zice ca da, ca pistonul se dilata mai mult decat boltul, e un pressfit intentionat la rece.
- au intrat in toate cele 4 biele, aflate afara, la o temperatura cu vreo 5 grade mai joasa. Dar au intrat relativ greu, deci joc de ordinul micronilor.
Adica mi se par tipla toate cuplele astea.
WRX SW 2002

Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3197 on: December 03, 2023, 22:54:52 PM »
Mi-e atat de drag shortblockul nou ca n-am rezistat, ring gap!

Introductiv, de dragul de-a se intelege ceva.

Segmentii au fante, ca nu-s continui. Fantele alea au distanta intre ele, pentru ca in functionare, segmentul se dilata, spira se alungeste, diametrul camasii ramane, fanta se micsoreaza.
Fanta NU trebuie sa fie niciodata zero. Daca e zero, iar segmentul se mai lungeste, neavand unde sa se mai duca, isi va creste diametrul exterior. Camasa ramanand la diametru interior cvasi-constant, segmentul va frana pe camasa, ca un sabot in tambur. Timp in care, pistonul isi va continua miscarea, ca n-are de ales. Ghici ciuperca cine se rupe intr-o astfel de situatie.

Apoi, gapul ala difera intre segmentul 1 si 2, gapul 2 e mai mare ca sa permita evacuarea presiunii in jos, in continuare.
Daca se acumuleaza presiune intre segmentii 1 si 2, segmentul 1 va fi suflat in sus, presiunea va scapa pe langa el, se va acumula iar si tot asa. Apare un soi de pulsatie a primului segment sus-jos. Mai mult, apare si o pulsatie radiala, segmentul ala se agita ca disperatul acolo, cu un singur efect: uzura prematura si el, si canalul din piston.

Da, veti spune ca primul segment se dilata mai mult, fiind mai cald. Aici e cu dus si-ntors, e mai cald pe ardere, ca pe admisie e racit. Apoi, am vazut astazi, segmentul 2 e mult mai lat, logica personala imi spune ca se dilata mai mult.
Aici am lasat manualul sa decida, care manual spune ca 2 e mult mai larg. Fie.

Si de ce am marit gapurile? Aici, macar aici, e simplu. Gapul de fabrica e ridicol de mic. Subaru a facut gapurile mici ca sa nu consume ulei si sa fie motorul eficient. Efectul secundar - se intampla, "uneori", sa se rupa umerii pistoanelor. Nush de ce.
Am o problema cu pistoane rupte, dar am si o problema cu consumul de ulei. Totusi, prima problema e mai suparatoare pentru mine. Cat ulei va consuma... Anunt mai pe la vara.

Bun, intentia era sa scot pe rand pistoanele, ca sa nu fac vreo duda si sa-mi para rau. Dar cum sa imping bolturile daca partea opusa e blocata... Manualul zice ceva de un divais dedicat. Asa ca mi-am facut si eu unul, mi-a luat 2 minute. A functionat absolut ceva de vis numarul 1, n-a dat niciun rateu.



Minunat, pistonul nu mai e legat de biela. Dar blocul e adunat, arborele cotit pe pozitie, cum sa-l imping afara...
Am incercat cu superglue, iar cat asteptam sa se usuce petul de apa pe piston, m-a lovit ideea vacuumului. Am cautat "ventuza de desfundat chiuveta" pe google, deja plecam spre vecini sa cer una, si cu telefonul in mana, vad ca asta seamana cu o planetara  ???
Asa ca ma intorc rapid in casa si caut prin cutii un burduf de STI. Il spal bine, il sterg, si ma pregatesc sa-l ajustez ca sa-l leg de divaisul de vacuum. Ce vorbesti, era de acolo, facut special parca.



Deci nu stiu sa va explic IN CE HAL suge sedeveul asta pistoane de 2.0. Flawless, n-a scapat de pe piston, n-a cazut vreun piston. Vis numaru' 2.

Clestele de segmenti de am pus o poza cu el cu cateva luni in urma e o mizerie, aveam sa scot segmentii cu mana. Cel mai bun video pe care l-am gasit pe subiect e asta.
Eu zic ca n-am stricat niciunul, dar nimic nu e sigur.

Polizor manual de segmenti avea sa-mi puna WIM la curier maine, dar aveam draci pe mine azi, asa ca, cu inspiratie de aici...



Cateva idei, sa ma ajute data viitoare, daca si cand o fi aia:
- material se ia din segment la apasare ffff usoara. Altfel, nu se ia nimic. Vezi scantei, inseamna ca se duce mult.
- vezi scantei, te opresti, mai faci un drum la bloc, mai freci lerele o data.
- alinierea pistonului cu camasa e totul la masuratoare. Totul!
- se incepe cu segmentul 2, cu grija la aliniere. Pentru segmentul 1, odata montat 2-ul pe piston, alinierea e implicita. De fapt se incropeste o nenorocita de cala, fie strunjita, fie la pila. Functioneaza infinit mai bine decat pistonul.

Capetele segmentilor, sa ma ierte Subaru, dar nu erau grozav de paralele. Am avut grija mare la aspectul asta, sa corectez. Partea asta mi-a iesit. E incredibil cum, in imprejurari optime, se vad 5 microni cu ochiul liber. In poza sunt capete paralele, n-am poza cu capete strambe.



Pentru bagat pistoanele inapoi la locul lor am avut ce trebuia.



Bun, de fapt mai degraba rau, ce nu mi-a prea iesit au fost gapurile  >:( >:( >:(



Pistoanele sunt in ordinea interventiei. Urmaream valorile cu albastru.
De exemplu, primul a fost 2-ul. Am stat la asta 3 ore, polizam, masuram, parea ca nu iau nimic. De fapt nici nu luam, ca apasam prea tare. Sau polizam si masuram o valoare imensa, pentru ca nu aliniam pistonul cu camasa. Cand am prins parte din spiluri, era tarziu, deja luasem mult din 1. Ca sa ajung la 0.6mm pentru segmentul al 2-lea, am polizat 2 ore.
La al 2-lea vad ca am amestecat nefericit apasarea usoara cu durata anterioara de polizare, de am luat prea mult din seg 2.
La al 3-lea creca mancasem sau ceva, ca ala a iesit frumi.
La ultimul m-am dus sa fac o ultima corectie de paralelism (scantei, nenica) si s-a dus naiba tot (rad acum).

O varianta ar fi sa mai iau un set de segmenti, sa echilibrez gapurile, ca arata ca ciuru' acum.
O alta varianta ar fi sa stau naiba cuminte, ca macar prima zecimala e buna. Si pentru ca aplicand un interval de toleranta similar celui OEM, sunt within spec lejer. Si pentru ca am pus silicon pe dopurile si capacul ala din spate, dupa ce am curatat la cel de fabrica cu scancituri.
Dar e o lupta, va dati seama. Mai vad.

WIM, zi, tu ai lasa asa sau ai repeta? Ca ce-a spus andea nu zic, el e rational.
« Last Edit: December 04, 2023, 16:34:35 PM by Muttley »
WRX SW 2002

WIM

  • 688
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3198 on: December 04, 2023, 09:43:56 AM »
Daca ar fi masina mea as lasa-o asa. Dar dat fiind ca e masina ta si n-o sa poti dormi noaptea din cauza sutimilor alora, ia un set de segmenti si fa-i dupa placul inimii.

Muttley

  • 5124
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3199 on: December 04, 2023, 09:50:14 AM »
Mersi!
Fix asa o las ^-^

Undo dat. Imi iau segmenti noi.
1) am invatat enorm ieri, data viitoare imi va iesi totul perfect.
2) noile valori pe care le-am ales sunt neinspirate, alea cu albastru, abordarea o consider a fi fost gresita. Pe scurt: am omis rodajul si uzura de inceput a segmentilor. N-a zis nimeni ca tre' sa sar in 700 cai dupa primii 2mii km.
Traduc: in loc de 0.4/0.6 pot face 0.35/0.55, care dupa ce merg cu masina o vreme se vor ajusta singure la 0.4/0.6.
« Last Edit: December 04, 2023, 12:51:54 PM by Muttley »
WRX SW 2002