Mersi. In cutie nu am gasit nicio hartie. Imi amintesc vag c-am citit ca MAF-ul isi face o autocuratare la fiecare oprire a motorului, cand i se aplica scurt un curent neobisnuit de mare, care arde eventuale impuritati depuse pe el. Oricum, tampit sa fiu sa-l spal.
Eroarea cu misfire-ul n-am mai vazut-o azi, si am mers mult.
Dimineata am mers... nici nu mai retin pana unde, s-a aprins imediat. M-am intors acasa, si pe o cal... canicula de vreo 12-14 grade am inceput.
Asta e "trapa" de la Impreza. E in pasajul rotii dreapta fata si se fixeaza-n 4 clipsuri. Nu luati poza ca referinta pentru clipsuri, am mai umblat acolo si nu stiu ce am pus.
D-ei e sonda. Am stropit-o cu ce aveam p-aici, niste ulei spray teflonat, ca s-o degripez.
Rabdarea nu-i una din virtutile mele. De fapt n-am niciuna. Asa ca m-am izbit imediat cu cheia pe ea. S-a desfacut mult prea usor, ceea ce m-a facut sa ma-ntreb la momentu' ala daca n-aveam "esapament fals" pe la sonda...
La motor trebuie scoasa cutia filtrului de aer.
La bobina se pare ca nu trebuie umblat, brida pe care se fixeaza firul sondei nu trebuie scoasa. Cu pensa aia de-a fost vedeta episodului cu racitorul, am scos de pe brida cele 2 clipsuri ale firului sondei fara sa le tai sau rup.
Am uitat sa incercuiesc pe poza, da' e clar oricum.
Mufa e cea de sus, planul indepartat, cu fire albastru, negru si alb.
Mai exista o fixare intermediara pe fir, un colier din plastic cu 2 randuri de zimti, care se desface foarte usor.
E-n mijlocul pozei.
Odata eliberate cele 4, recapitulare - 2 clipsuri mici pe brida, mufa, colierul, firul se trage pe jos in pasajul rotii. Acum se poate desface sonda de pe esapament fara ca firele sa se torsioneze.
Comparatie
marcaje diferite, comparatie
marcaje identice,
comparatie gabarit (sunt identice, inclusiv pozitia celor 2 clipsuri).
In loc sa leg mufa cu o sfoara pentru a o trage sus la motor, am preferat sa cobor sonda de sus in jos, astfel incat mufa sa ramana sus. Am impachetat-o ca sa n-o terfelesc p-acolo.
Ok pana la infiletarea sondei. Oricat am rotit simultan firul de sus, de la motor, tot n-a iesit cum trebuie, la final, dupa strangere, a trebuit sa trag protectia termica de pe fire ca sa vad cat le-am incolacit si sa remediez.
Deci idee creata. Mai bine cu sfoara. Eu am sa ma scuz spunand ca n-am avut.
Pe foaia din cutia sondei e indicat un cuplu de 20Nm. Dinamometrica mea cu patrat de 1 tol stie minim 25. Am strans la 30, ca 25 mi s-a parut foarte slab.
Am indepartat firul sondei de esapament, turbo, sau ce-o fi p-acolo, cu un colier de plastic.
Remontat trapa, cutia filtrului, roata... Apropo, cricul a murit azi definitiv. Material de kk pe melc.
_____________________
Pus MAF vechi pe masina pentru a nu amesteca efectele pieselor noi, sters eroare + reset de la borna si plecat in proba.
O scurtez - sonda noua nu-i cu nimic diferita de cea veche, adica sonda veche era buna. Nicio schimbare in trimuri, CEL-ul a reaparut fara rusine.
Spre seara am remontat MAF-ul nou, am iesit iar cu ea, CEL-ul s-a reaprins.
Valorile trimului scurt la relanti (reamintesc, singurul regim in care se pot face comparatii) arata foarte bine, sunt in jur de 0-4% cu MAF-ul nou. Si totusi, CEL.
Poate aveti idei:
- la throttle constant, sa zic 12%, lasand turatia sa creasca de la 2000 la 4000, trimul scurt scade. Dar e normal imi dau seama acum, pe masura ce creste acceleratia masinii, sarcina scade...
- la throttle peste 15-20%, trimul iese din scala, devine zero. Probabil asta genereaza si eroarea.
- CEL-ul se aprinde intotdeauna la mers constant sau in frana de motor.
- repet, la relanti, trim bun.
In concluzie, sonda O2 - schimbata degeaba. MAF - face el ceva mai bine, da' schimbat tot degeaba. Frustrare si suparare - la discretie.
Voi continua cu ce mi-a mai ramas din lista...
- aer fals - identificare, corectie;
- filtru benzina (nu prea apare in discutia de pe nasioc, insa eu l-as adauga printre primele linii) - inlocuire;
- neetanseitati esapament inainte de prima sonda O2 - identificare, corectie;
- legaturi de masa - verificare, curatare, restrangere (LE: (doar) am desfacut si restrans 1 legatura pe contraaripa stanga si 2 pe galeria de admisie, ocazie cu care mi-am zdrobit un dos de palma-ntr-un colier. Poate merge reverificat mai cu atentie totusi);
- IACV - curatare;
- MAP - curatare sau inlocuire;
- MAF - curatare sau inlocuire (cea mai probabila cauza serioasa, frecventa de defectare mare);
- prima sonda O2 - inlocuire (a 2-a cauza serioasa ca frecventa);
- senzor temperatura antigel - verificare, inlocuire daca e cazul;
- PCV - inlocuire;
- purge valve orientat gresit - verificare, corectie;
- tune ECU gresit - l-as pune printre primele, dar depinde de caz. La o masina stock cu istoric de exemplu, iese din calcule;
- pompa benzina (nu apare in discutia de pe nasioc) - verificare presiune alimentare benzina, inlocuire daca e cazul;
- bujii (nu apar pe nasioc, apar altundeva) - inlocuire, ca daca le dai jos pentru verificare tre' sa fii cu vaca sa le pui la loc. Putin probabil sa fie de vina in opinia mea;
- injectoare - verificare (greu si laborios), inlocuire, reconditionare, uatevar. L-am pus ultimu' pentru ca e de groaza.
PS: eu ma gandesc tot mai obsesiv la tune belit de naiba stie ce "specialist". Inainte de mos, masina a fost la unu' tanar. Aer fals nu, MAF (relativ) ok, sonda ok, masina-n general neatinsa si neumblata pe nicaieri... Deci ala nu se pricepea sa schimbe un filtru de benzina, ori cat sa-i trebuiasca sa puna botu' la vreo oferta de nerefuzat... Batranu' cic-a luat-o asa (in 2006 parca am vazut in acte) si asa a mers.