Vestea (oarecum) buna e ca toate 8 sunt la fel, gen nu-i un defect singular la o supapa anume.
Nope, aici am gresit.
Cilindrul 1, evacuarea dinspre distributie, practic capatul dinspre fata al bankului aluia era cam cea mai nasoala. Mai mult, aia curgea ieri inclusiv la testul cu alcool lasat in camera si plecat la fumat. Gen se umezea usor portul. Acolo am dat-o p-aia din putul gandirii cu parul de zdreanta meaonatoare.
Si mai era sora-sa mai mica, evacuarea de pe acelasi bank drept, cea mai apropiata de volant.
Deci chiulasa din dreapta, evacuarile de pe capete.
Myke m-a luat in privat, pe un ton grav care nu trada altceva decat profund dezaprob. In timp ce asta ma facea cu ou si otet, apare notificare cu andea, care-mi dadea speranta pe garnituri, ca de prezoane stiam.
Decat sa scot motorul la vara, posibil si prajit, mi-am trecut peste comoditate si mai ales, peste optimism.
De data asta am luat-o-n serios.
Pasul 1, alcool in camere si suflat.
Admisiile ok toate 4, evacuarile din mijloc bune, capetele de evacuare cum le stiam, una rau de tot, una rau si atat.
Ca urmare, repetat cu pasta fina. Dar daca data trecuta a fost o senzatie de genul "hai sa fac ceva in plus", de data asta a fost "hai sa le fac naiba sa functioneze". Adica mi-am dat cam dat insistent silinta.
La final, dupa curatarea pastei si dezinfectie totala, am dat cu marker albastru, am reintrodus supapele, le-am rotit putin, cat sa stearga urma de marker, si asta era, o amprenta de etansare, zic eu, de pus pe rana.
Alcool in camere, aer comprimat, de data asta la 9 bar, ca oricum se pierdea.
Jesus Christ mi se aratase in chiulasa aia, nu cadea in ispita deloc.
Deci nu ca nu curgea lichid, ala e level beginner. La 9 bar in port, nu scapa o molecula de aer, nicaieri.
Pus la loc chiulasa.
Ca am pomenit, as face o ierarhizare.
1) zeama (benzina stiam eu ca se poarta, da' miroase) in camera cu mecla-n tavan, lasat, asteptat, verificat porturile. Ce alte doua motoare am mai facut in tinerete, m-am rezumat la atat.
2) aer comprimat in porturi. P-asta am vazut-o pe net recent, ca daca n-o vedeam, nici ca ma apucam. Bagi 9 bar, pe talerul supapei sa tot fie jumatate? A 10-a parte? Habar n-am, ca se pierde presiunea, nu e incinta etansa.
3) ce am facut de dimineata, leakdown cu zeama-n port. Aici e cel mai sever test, fiind presiune curata in cilindru.
Puteam sa rezist?
Le-am suflat pe toate.
In prima jumatate a filmului e chiulasa dreapta.
In primul sfert al filmului sunt fix alea 2 nenorocite de supape de evacuare din capete pe care tocmai le slefuisem la modul om nebun.
Toata chiulasa dreapta nu scapa bula de aer la aer suflat in port. De lichid in camera nu mai zic.
La aer in cilindru insa, bolborosesc toate ca uitate pe foc.
Ce fierbe pe admisie la 2-4 e posibil sa fie de la lipsa jocuri cozi, ca acolo am lasat axele stranse, dar nici nu-mi bat capul cu alea, sa se pasuiasca la rodaj.
Concluziile:
- bine am facut ca am desfacut si am remediat ce parea flagrant. In conditiile-n care una nici nu tinea lichidul, chiar era.
- acum e bine.
Eu n-am studiat niciodata povestea cu leakdown test. Ce am facut astazi e ce mi-a fatat logica incercand cu greu sa adorm ieri. Nu stiu ce ar trebui sa se intample, care e teoria oficiala, ori daca si exista vreuna.
O zi in care am dat inapoi, dar am castigat liniste. Episodul asta seamana putin cu ala cu segmentii. Dar linistea e nepretuita