2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3360 on: May 12, 2024, 21:37:29 PM »
Imi tot notez garniturile astea in speranta ca oi gasi vreun catalog, ceva, unde sa le caut dupa dimensiuni. Altfel am sa le iau din US si aia e. E vorba de headers/uppipe si downpipe/catback, astea-s singurele non-OEM.






AMR la evacuare (imi notez, ca uit):
- ajustarile de mai sus;
- imbracat ghetto intermediara (si atat, ca pun toba OEM la inceput);
- montaj final DP si restul;
- scut termic flansa DP-intermediara (doar sa fie obsesiv tot);
- scut turbo.




Unde furtunul de condens AC a patit ce urmeaza:




AMR la evacuare (imi notez, ca uit):
- ajustarile de mai sus;
- imbracat ghetto intermediara (si atat, ca pun toba OEM la inceput);
- montaj final DP si restul;
- scut termic flansa DP-intermediara (doar sa fie obsesiv tot);
- scut turbo.


In prima faza mi s-a parut o idee buna. Insa gandindu-ma mai bine, mi-am reamintit ca flansele au inertie termica mare, adica odata incinse, raman asa, iar pierderile de caldura instantanee sunt neglijabile spre nule. Adica eficienta evacuarii n-ar suferi mare lucru.
Doar ca am realizat treaba asta pe drum spre magazin, unde mergeam sa cumpar colier.



Se mai vede-n poza discrepanta de diametru downpipe-catback. Care diferenta izbitoare e cam aiurea, avand in vedere cat am facut pe dracu-n 14 pentru eficienta. Deci teapa, am imbracat intermediara degeaba, ca eu, daca nu se opune vehement tunerul, imi iau catback de 3 inchi.

Revenind, pentru ca deja croisem scutul, l-am montat. Probabil c-am sa-l scot si renunt la el cu prima ocazie (vezi catback nou).



Si referitor la catback, alte doua poze in care se vede ca intermediara aia e din alt film. Unul mai mic gen...







AMR la evacuare (imi notez, ca uit):
- ajustarile de mai sus;
- imbracat ghetto intermediara (si atat, ca pun toba OEM la inceput);
- montaj final DP si restul;
- scut termic flansa DP-intermediara (doar sa fie obsesiv tot);
- scut turbo.


Dap, montat tot, strans, evacuarea e inchisa.
Downpipe si turbo legate strans:



A mai fost o surpriza, dar una mica si inofensiva, in aceea ca brida de ecran nu incapea de noul DP, captusit cu staniol si beteala de brad. Desi nu se vede veci piesa aia, eu sunt putin in zona patologica, asa c-am ajustat-o de nu se vede ca-i ajustata.



Si da, s-a saltat la strangerea finala, e in tensiune, insa am tras de coada lui in jos dintr-o pozitie nasoala si a miscat relativ usor. Adica nu se indoaie sub tensiunea aia. Eu sunt foarte impacat.

In caz ca unii nu-s familiarizati cu ideea de inlocuire DP la Subaru turbo, o poza lamuritoare.



Vreo 54mm OEM, 73 (parca) interior la AM.
Si se adauga forma. OEM descarca bypassul intr-un perete, iar gazele fac doua viraje la 90 de grade ca sa se ingramadeasca in teava aia mica. AM... se vede.
Ar mai fi catalizatorul high-flow la AM, care catalizator, eu l-am vrut de cea mai buna calitate, ca iubesc natura. D-aia am luat Cobbu', care foloseste niste catalizatoare performante nevoie mare se pare.
In incheiere, pe parte de powermodz, am impresia ca downpipe-ul e cam first mod cu impact maxim. Cel OEM e practic un dop.



AMR la evacuare (imi notez, ca uit):
- ajustarile de mai sus;
- imbracat ghetto intermediara (si atat, ca pun toba OEM la inceput);
- montaj final DP si restul;
- scut termic flansa DP-intermediara (doar sa fie obsesiv tot);
- scut turbo.


Il marcasem de cateva zile in partea dinspre fata. Spre spate, l-am desenat la ochi. Apoi flex si biax.



Abia acum (!!!), dupa atatia ani, realizez ca scutul OEM nu e deloc acolo pentru a mentine ridicata temperatura gazelor. La o masina de volum, asta n-a fost o prioritate. E acolo doar ca sa nu-ti lasi (toata) pielea pe turbo, ci doar o parte pe scut.
Adica nici pe parte de reducere heatsoak intercooler nu cred ca face mai nimic, ca e plin de degajari, insa, mai ales, este extrem-extrem de inalt! Probabil tot din considerente de arsuri in palma.

A fost rapid, a fost usor, dar asta nu ramane. Voiam si sa-i trag o vopsea ca sa fie frumi pana o pornesc si se arde, dar n-are niciun rost. Ori cumpar AM, ori, cel mai probabil, ma joc eu cu table.
Asta nu face absolut nimic.

Pardon, face, imi agreseaza pretiosul furtun 3MI  >:(



Dar, cum maine ma intorc la birou (ma rog, schimb garajul pe bucatarie)... alta data.
De aici incolo, continuarea e pe baza de uichenduri sau chef seara. Data fiind presiunea, probabil cheful nu va mai conta, si am sa trag in fiecare noapte.

End maraton.
WRX SW 2002

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3361 on: May 15, 2024, 11:25:38 AM »
Asta sta aici de vreo luna minim, adica atunci l-am vazut prima oara. E viu. Sau e vie, ca mai jos era aseara unu' mai mic, creca fiica-sa.
Ar face bine sa se care, altfel n-o vad bine la rodaj, o sa cada pe centura si-o face tapet tirul din spate.



Sper sa nu uit s-o iau pe un servetel, ceva, si s-o invit in curte.
Pnl, profit de ocazie ca sa instig la neomorarea paianjenilor, ca ma dispera faza, parca suntem tampiti.

A ajuns tarodul de 300 lei. Nici nu se compara, iti ia pielea cu totul. Regretele-s tardive. Culmea, vecinul a comandat si el, set de 3 bucati, gen grosier, mediu si finisare.



DAAAR... ramane corpul de TGV actual si fisurat, repet, daca lui andea nu-i convine, perfect, relocam senzorul. Bine, altul mai mic.
Se adauga faptul ca IAT-ul e pe cilindrul 1, ala cu neetanseitate pe admisie. Adica trebuie ceva rateu pe admisie ca sa se prajeasca definitiv si irecuperabil.

In urma cu 5 ani (cred) schimbam condensorul de clima si-mi propuneam sa il protejez de pietre. Nu ma prind de ce nu m-am ocupat. Ca sa descopar ca deja aveam intr-o cutie un rest de plasa, nici nu stiu de unde, creca de la Pfaizar, de vreo 8 ani.
No, motivat fiind de radiatorul de servodirectie...



Iar pe brida antiarscasobolanu' dreapta (?) am adaugat o piulita sertizata.



Astea au fost nimicuri, printre picaturi, c-a reinceput munca si nu prea pot multitasking.
Pana aseara, cand am intrat in garaj si n-am iesit prea repede.

Bara antiruliu fata OEM are 2 degajari pentru acces la piulitele tampoanelor motor. Am impresia ca si Cusco le are. Whiteline nu.



O varianta ar fi fost sa slabesc bara, dar am umblat acolo de zeci de ori, am incercat atatea bare, filetele alea nu stiu cat mai duc. Asa c-am comandat crowfoot de 17.
Internetul stie de toate.
In cazul meu...



Insa degeaba, ca pozitia de strangere finala era cu crowfootu' perpendicular pe axa dinamometricei, pe ambele parti, deci tot 85Nm au fost. Dar fie, am invatat ceva nou.



Widebandul e montat, traseul gasit, fara nevoie de demontat bordul pentru extra-fir. Acolo-i gata.

EGT-ul a fost cu probleme. Fixarea e cu holender, ar fi trebuit sa-l rotesc pana-l fixez cu indoitura inspre sus. Dar nu se roteste, e intepenit pe senzor, asa ca l-am indoit ca sa degajeze lonjeronul, n-am avut de ales. Daca l-am distrus si nu mai citeste, senzor nou. Nu m-am uitat, insa dat fiind ce face, si in ce conditii, ma astept sa coste ceva.
Am sa-l rog pe andea, cand va fi momentul, sa ma ajute sa-l gasesc in bts-ul ala, ca sa verific daca mai traieste.



Sonda O2 amont, cu probleme si asta. Alta pozitie fata de OEM, mai jos. Firul, unii se plangeau in reviewurile headerului ca nu le ajunge la mufa, la mine e ok.
Dar baiul mai mare e proximitatea nasoala cu caroseria. Fiind o zona neinteresanta, am indoit masina. Sper sa ajute si tampoanele motor tari, gen sa nu miste atat de mult incat sa striveasca firele. Din estimarile mele, se apropie pe accelerare, deci cum nu se putea mai rau.
Cum sonda e originala si cu o spira cam busita pe filet, o cam paste inlocuirea oricum. Deci asta ramane de teste.



Furtunurile de aeroterma noi sunt pregatite de montaj, unul dintre ele de taiere, ca cooling mod cil 4.



Dar colierele originale sunt dubioase rau, sapa sinistru in furtunuri. Eu nu le voi refolosi sub nicio forma.
Am comandat coliere resort de reno, 10 bucati. Cica ajung astazi.
Iar furtunul in L din kitul cooling mod e larg pe stuturi, nu pot. Sper sa am un L siliconic in plus.
Deci cooling mod diseara.

Zilele astea ar trebui sa ajunga flatironsul, cu colierele Murray pentru BPV. Doar alea lipsesc ca sa termin galeria de admisie. Iar de acolo cascadeaza toate, racire, directie asistata...... finalizare  ???

Ia sa-i dau mail lui andea cu modz listu'. S-ar impune un soft de rodaj.
WRX SW 2002

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3362 on: May 16, 2024, 03:31:10 AM »
Asa am lasat-o-n noaptea asta. Ma rog, dimineata asta.
Maine, cand dorm in sedinte, sper s-o visez pe Grapini.



WIM, nu se vede rosul ala.
WRX SW 2002

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3363 on: May 17, 2024, 12:04:59 PM »
Da, sa fie si cateva prostioare legate de noaptea aia prelungita. De atunci n-am mai facut nimic.
Oricum, ieri mi-am pierdut ampluea 2 ore intr-o hala, inhaland noxe de Euro 3, pregatire pentru ce va urma cu vereicsu'.

Dar sa fie zis: ce se intampla acum, asta e bucata aia frumi tare, puzzle de final. Abia astept sa se faca vineri seara (mai am cateva ore).

Deci colierele OEM agresive nu mi-au placut, asa c-am comandat 10 coliere resort 20.5-24.2mm (notez sa fie).
S-au potrivit perfect pe furtunuri.



De ce silicon? Penca furtunul de cauciuc din kitul Getadom (poza 2) e prost si panarama.
Deci furtunurile de aeroterma OEM intra extrem de greu si strans pe stuturi (Tinder flashback). Ala din kit e aproape larg. Or eu cred ca etansarea la presiune de apa oparita e obtinuta de catre strangerea aia naturala, si mai putin de catre colier. Care colier, dupa mintea mea, e acolo in special ca sa agate in buza stutului si sa nu-i permita furtunului sa iasa.
Deci siliconic. Sper sa nu-mi para rau ca l-am irosit aici si sa-mi trebuiasca pe la PCV/AOS.
A, e rosu pentru ca nu erau negre pe stoc. Dar e ascuns bine.
Iar tronsonul scurt e din 3MI-ul sacrificat.
Furtunul masinii l-am scurtat putin, pentru best fitment, la imbinarea cu T-ul.

Poza cu furtunuri de aeroterma noi, coliere de-mi plac mie si cooling mod de cilindru 4.



Dup-aia mi-am dat seama ca BPV-ul si furtunurile sale se pot pune si pe masina, cu admisia pe pozitie. Asa c-am trecut la a definitiva galeria de admisie.
Am cascat cu bucurie gura minute bune la privelistea din poza. Nu stiu altii cum sunt, dar cand eu vad cum arata runnerele alea, fara clapete de soc/tgv in ele, si stiu ca se continua cu niste porturi mari de fabrica in chiulase... Mvai! Parca simt randamentul de umplere cum sare din scala si se duce pe supraunitar (perpetuum mobile adica).



Tot ieri am amestecat drumuri.
Fost la Autokino sa-mi culeg corpul de TGV delete nou si garniturile. Ce se va intampla cu el, o sa spuna Andea, dupa rodaj si dupa ce sta cu laptopu-nfipt in ea.
Ma vede Radu si-mi zice ca deja a devenit un obicei. Vine transport de piese din Italea, sunt la ei cu factura de plata. Are dreptate, din nefericire pentru situatia mea financiara. Si are dreptate pentru ca au fost si swapul la STI si motorul, legate. Din 2022 pana acum.
Si mi-am cules un transport din state.



- pompa de benzina e realmente frumoasa, in ciuda faptului ca-mi inspira pemfeu M. Platesc frumusete care nu se vede;
- coliere Murray BPV si radiator;
- un T de furtunuri de control boost care tare ma tem ca l-am luat degeaba, ca trec la 3-port, dar inca nu mi-e clar cum se monteaza;
- furtunuri de control boost siliconice de cea mai buna calitate si, mai ales, negre! Aveam albastre inainte, mai lipsea un CD cu manele noi;
- splitter TMIC;
- 3" shifter extension pentru crescut cursa laterala a manetei de schimbator. Da, am observat si eu ca s-a pierdut.

Initial am pus ruleta, am zis ca nu e mare kk. Pana am calculat sporul de suprafata si m-am bucurat tot. Bonus, zona de evacuare caldura turbo e si ea mai mare.
Chiar foarte incantat de cumparatura asta, mai ales ca fu ieftina dupa discountul ala de 80 dolari. Sper sa se si monteze ok.

Masuratorile-s facute pe marginile interioare ale garniturilor.



La naiba, imi dau seama acum ca am phenolic spacers sub galerie, deci vreo 4.5mm in plus la inaltime intercooler.  Sper sa se mai inchida capota...
« Last Edit: May 17, 2024, 12:13:51 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3364 on: May 20, 2024, 13:37:04 PM »
Asta ce s-a dus fu uichenul in care credeam ca-i dau cheie. O lae, ca s-a dus pe pustii imediat, inca de vineri noapte, mai spre sambata, ashea, pe la ora 6.

Dar sa iau pozele in ordine.

Prima pornire e multitasking d-ala greu. Log pe telefon, aerisire circuit racire, ochii cascati pe presiune de ulei, pe temperatura apa, si cate or mai fi.
Ca sa scap de una dintre bataile de cap, una chiar mare de altfel, cu roti fata in aer si rotit de volan in capete in timp ce torn ulei in vas, am invartit pompa de servo ca in poza si am cat de cat aerisit circuitul de servo cu motor oprit. Pistolul ala, scrie pe eticheta, duce 2400rpm. A functionat chiar bine, nu cred sa mai aiba aer mult.



Apoi am inceput sa-i pun silicoane.
Inca din 2016, in kitul Samco ancillary aveam un furtun de vacuum servofrana cam mic in diametru, nu l-am folosit. Si cu traseul gresit, deci probabil de GC, habar n-am. Il gasisem ascuns in ceva cutie, si pe fondul furtunului de servo taiat in 2020 ca sa interpun furtun de ceas de boost, am zis ca merge reincercat.



Dar nu, tot n-a mers, in continuare forma e altceva. Am sfarsit prin a folosi doar jumatatea dinspre servo. Cea dinspre galerie, acum e cu un furtun siliconic drept, de mi-a venit in kitul de catch can Forge al Daciei. Poza mai incolo.

Cablajul e la fel de dubios cum il stiam, sub alternator e o ingramadeala ingrozitoare, nush de ce  ???



Au fost si curele accesorii si rola intinzatoare noi. Exista la cureaua de compresor minunea din poza, filetata, care trage de rola in sensul tensionarii curelei. Aia veche era roasa rau. Banuiesc ca de cand am uitat in 2016 sa strang rola, si a mers o perioada oblic. No idea, bine ca e noua si intreaga acum.



Nota: am pus curea de alternator si DA de 880mm, in locul celei vechi de 875. De urmarit daca sunt probleme, eventual cu capacul de curea, inca n-am de unde sti.

Si astfel am trecut la AOS, aici m-am izbit ca rama-n piatra si m-am inecat la mal.

Mai intai am demontat supapa unisens de pe circuitul galeriei, unde am supapa PCV si pe galerie (OEM), dar si pe separator. Inseriate, cu aceeasi orientare, un fel de masura contraceptiva dubla.
Asa arata si asta dupa 7 ani si 50kkm, adica perfect curata, adica AOS spectaculos de eficient.



Pentru ca gratie 3MI am o cu totul alta orientare a returului de ulei in baie dar si nepretuitul alt nivel al returului in baie:
- reorientare stut de retur (bine ca e reglabil);
- coborare fixare AOS pe contraaripa. In poza apare aproape maxim sus, am sfarsit de bou ce sunt pe cea mai de jos.



Va amintiti poate ca primul furtun 3MI l-am taiat prost si l-am luat p-al lui Mihaistan. Dar furtunul ala e un Y, mai aveam o taietura de facut. Evident ca IAR am taiat prost. Prea scurt din nou, si d-aia am coborat AOS-ul la maxim. A trebuit sa deformez si scutul turbo.
Rezultatul furtunului scurt e ca furtunul freaca in brida mica de sustinere a turbinei, dar l-am captusit in 2 straturi de protectie mecanica si faca ce-o vrea, asta ramane. N-am poza, ca e o zona imposibila ala.
Partea "buna" e ca am simulat o extindere a furtunului cu alta bucata si cu o cupla de unire, si nu se imbunatateste nimic, contactul persista. Deci ala e.

Asa arata fundul AOS. In stanga furtun de apa, in dreapta retur baie (e alt furtun in poza).



Apropo de apa, IAG sunt maaaaaxim de hoti escroci si antreprenori.
Au folosit niste furtunuri sertizate, am cautat o poza in urma. Deci sertizarile alea gri, una apare in dreptul inelarei.





Evident ca furtunurile s-au intarit, ca IAG a folosit panarame ieftine. Eu voiam silicon si acolo, ca asta rezista cam bine. Dar n-aveam stuturi.
Ca fapt divers, in cel mai convenabil mod, ce sa vezi, IAG vinde furtunuri de schimb, ce surpriza.
Anywayz, imi trebuiau stuturi, voiam chiar sa dau comanda la Pitesti.
Dar ma uitam eu la furtunuri si mintea mea nu vizualiza altceva decat stut normal sub sertizarile alea. Asa ca dupa putin si foarte atent flex... Lol. Stuturile existau deja!
Din aluminiu, nervurate, suficient de lungi pentru coliere, tot ce vrei.



Deci asa se fac afacerile si se planifica serviciile post-vanzare ca sa curga banul. Cu furtunuri care imbatranesc si cu sertizari care sa ascunda esentialul.

Iar asta imi era colectia de furtunuri si fittinguri, din diferite surse, in special din comanda de la reisjop.
Doar ca raceshop imi gresise grav comanda, dar abia acum vedeam.
- furtun de 10mm - comandasem 1m. Ok aici. N-am folosit deloc din el, ca s-a potrivit la fix bucatica Samco de la servofrana.
- furtun mare, de 15mm - comandasem 0.5m, mi-au trimis 1m, au mai pus de la ei.
- furtunul esential, cel de 12mm - cerusem 1.5m, am primit doar 0.5m. Deja era dead-end, doar din asta.

Dar lucrurile aveau sa se agraveze.
In poza din hyperlink e un cot rosu la 90 de grade. Ala se voia a fi solutia la problema incercuita mai jos.
Iesirea de gaze din bloc, ce urma sa se duca spre borcan.



Nope, nicio sansa.
Se conturau 2 variante:
- cotul siliconic pe deasupra iesirii din turbo - nici vorba, ar fi blocat grav furtunul de IC si mai ales colierul astuia;
- cotul scurtat, cat sa treaca pe sub turbo - incercat, nu e loc.

Dupa vreo 2 cafele si multe tigari, la 6 dimineata, vineri spre sambata, imi venea ideea salvatoare. Era atat de simpla si evidenta, incat n-o vedeam. Doar c-a implicat inca o comanda la raceshopu' ala ciudat. Facuta si asta.
Ideea salvatoare a implicat si o usoara largire a gaurii din brida IC, done.



Asadar, blocaj pe AOS pana vine curierul. Ei zic ca saptamana asta (acum e luni), eu nu-i cred. Probabil va fi o saptamana de intarziere, aia e. Dar am de lucru pana atunci, deci n-o fi grav.

Dar ca veni vorba de gauri largite...
Introductiv, motorul asta are 3 ventilari PCV. Una in bloc (asta de sub turbo adica) si cate una in fiecare chiulasa.
In 2016, pentru ca IC de fabrica echipat cu Y ce uneste chiulasele, n-am rezistat tentatiei, le-am unit, deci in AOS imi intrau doar 2 furtunuri, in loc de 3. Al 3-lea stut, cel aferent in mod normal blocului, il astupasem. Incercuit pe poza de mai jos.
Si l-am descoperit abia acum.
Si m-am mirat sa aflu ca e mai mare decat cele mici ale chiulaselor, adica cele mici de le folosisem pana in prezent.



Adica, simplificat:
- inainte foloseam 2 intrari mici pe AOS.
- acum voi folosi 2 intrari mici si 1 mare.

Morala fiind ca chiar oarecum gatuit, AOS-ul meu a functionat impecabil in toti anii astia.
Sau, interpretarea cealalta, a functionat atat de bine pentru ca ii dadeam un debit mai mic de gaze. Si gen aveam suprapresiune de carter, dar nu cred ca am avut niciodata asa ceva, ar fi vomitat ulei pe la garnituri ma gandesc.
Iar de acum incolo, crescand sectiunea de gaze de intrare, o sa faca fata mai greu.

Numai tumnesio stie de pe acum, dar nu cred ca zice nimic, tine pentru el. Eu va trebui sa vad in timp.

Deci AOS pe hold, voi continua serile cu alte maruntisuri. Gen radiator, EBCS 3-port, cablaj IAT hibrid, splitter capota, pompa benzina, strangere brate suspensie si ce-oi mai descoperi pe parcurs.
Inca are sanse sa fie pornita pe 3 iunie. Sau habar n-am.
« Last Edit: May 20, 2024, 14:02:42 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3365 on: May 21, 2024, 14:51:45 PM »
Splitterul de fabrica se fixeaza-n cateva suruburi cap 8mm, urma sa aflu ca-s suruburi infiletate in maselute din plastic. Iar la mijloc e un clips din plastic. Eu aveam maxim de gand sa refolosesc clipsul din plastic, n-aveam nimic impotriva lui.

Totusi, Process Westu' vine cu biletel si element de fixare cum era pe vremuri la aripile de Dacia 1300. Mare lucru ca nu le-am aruncat, eu nu pun asa ceva pe capota super misto din aluminiu.
Asta e punctu-n care e clipsul din plastic. Deci se inlocuieste cu surub si piulita de muchie.



Insa urma sa aflu de ce impun schimbarea asta. Splitterul de fabrica e absolut perfect, e mulat minunat pe geometria suprafetei capotei. Asta nou e o tabla plana. Care tabla dreapta e fortata sa se muleze cat de cat (!!) de catre surubul ala M6.

Ok, fie, producator mic de piese fanteziste pentru piata ricerilor ca mine, nu se compara cu FHI, treaca. Dar de ce doar pe o parte fortezi sa se deformeze tabla si o tii ferm pe pozitie? In partea opusa e un holsurub mic, infiletat in plastic...
Asa cacapota afara, dremelu' pe ea, sa aduc la 9mm ambele gauri. Una mica si rotunda unde era clipsul, alta patrata unde era maseluta.



Cat asteptam sa se zvante vopseaua la creion de pe muchiile gaurilor, burete pe splitter. Ala de fabrica avea peste tot, aici nu am putut pune mai nicaieri, ca nu exista contact cu capota, e mai mica rama.
Ce-s bucati mari sunt de etansare (atat s-a putut), bucatile mici sunt doar ca sa nu zgarie capota (capetele) si scoopu' (mijloc).



Fixat definitiv, cu DOUA (nu doar unul) M6 infiletate in otel sertizat, nu panarame "speed clip". In rest, suruburile de erau.



Pana aici am zis ca e ok, desi nu e grozav, am reusit a-i carpi neajunsurile.
Pana am vazut chestia din pozele astea......



Deci OEM are muchia aia extinsa la maxim, astfel incat sa existe contact cu capota, iar intre ele sa se puna burete, ca d-aia-i zice "convergent de aer", sa adune aerul unde trebuie, si ca sa faca asta, se face etans.
Process West, sa dea dracu', au taiat cat au putut de mult. Crapa pipota-n ei daca mai lasau 10mm de material acolo.



Nu stiu cat se distinge pe poze, dar sunt doua fante imense acolo.
Cum aerul are obiceiul de a lua calea celei mai reduse rezistente, pentru racit golurile din fata intercoolerului, asta e scula perfecta.

Am sa ma gandesc la o varianta de a astupa cracanaturile alea, dar alta data.
Putea fi acceptabil spre ok, dar ei au facut economie de 10g de aluminiu.
WRX SW 2002

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3366 on: May 22, 2024, 10:34:04 AM »
In sfarsit, set complet de coliere d-alea bune. In ultimii 8 ani a avut doar 2 din 4.



Doar le mai promovez o data, ca tare mi-s dragi.
- partea valurita asigura tensiune constanta, atunci cand se monteaza pe elemente ce lucreaza cald, care se dilata, contracta, si tot asa. Daca chiar se intinde bucata aia, nu stiu, dar pun botu' la reclama.
- inelul interior e maxim de prietenos cu furtunul. La silicoane, cica e important. Aici pot confirma, nicio taietura sau urma urata pe unde le-am tot folosit.

P-asta nu stiu daca l-am mai scos vreodata. I-am indreptat cateva aripioare, am golit pe el un tub de jprei de frane si l-am imbalsamat cu WD40, ca mi s-a parut usor oxidat pe partea frontala. O iarna a prins si el, in 2016.



Iar surprizele anticipate se confirma.
Usor contact ELV cu evacuarea. Am apasat pe radiator si staniolul s-a-ndoit putin. Vad ca acolo am pus petic de tabla, si parca retin ca si pilota e in strat dublu, dar nu-s sigur. Oricum, contactul asta pare a fi pe frana de motor, deci cuplu mult mai mic, unghi asemenea. Taiat, plus traiasca tampoanele Cusco.



Nu mai am ce sa-i fac, restul operatiilor depind de silicoanele alea. Dau refresh pe statusul comenzii de 3 zile...



Later: nvm  ^-^ ^-^ ^-^

« Last Edit: May 22, 2024, 12:25:29 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3367 on: May 24, 2024, 11:01:48 AM »
Ieri a ajuns si ultimul transport din state.
- 3MI-ul lui Stan;
- colier Murray pentru turbo inlet;
- SHIFTER EXTENSION prostia naiba fmm bine ca fu ieftin.




Introductiv, ca d-aia l-am luat - 6MT-ul asta din 2006 are cursele extrem de mici, si lateral, si in fata. Ca o fi vreo optiune de SS, habar n-am, insa sunt aproape sigur ca e din cutie, cum cursa laterala nu depinde de nimic altceva.
Va trebui sa recunosc, cu extensia asta, cursele se amelioreaza major, cel putin pentru mine, cresc pana unde sunt normale, iar H-ul e mult mai precis.
N-am sa inteleg veci de ce exista SS pentru transmisiile astea, si mai ales de ce au succes, dar multe nu inteleg eu.

Dar pe langa faptul ca arata ca ciuru' (hence poza) si e nenatural pentru un om normal si nu un pilot de curse sa aiba levierul acolo, mai apare o problema pe care n-am anticipat-o.
Crescand semnificativ levierul, cresc fortele si momentele aplicate pe timonerie. Asta inseamna ca levierul e elastic si se incovoaie, tot ce e tija de comanda, de sub podea pana-n furca de selectie se torsioneaza, iar bucsele din timonerie flexeaza mai mult. Fara extensie, ca perceptie, e relativ rigida treaba. Cu ea, totul devine elastic si neplacut.

Aia e, am incercat.
WRX SW 2002

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3368 on: May 24, 2024, 12:15:08 PM »
Asadar, comanda a ajuns absolut si perfect la timp, mamir. La 16:30 era la mine, iar la 17:30 imi terminam travaliul si ma duceam intr-un suflet in garaj. Am iesit la 3 dimineata, dar multumit.



- 2m de 12mm drept, sa ma satur.
- 12mm cu cot de 45*, pentru furtunul de apa AOS-vas degazare. Observasem eu ca un astfel de furtun s-ar potrivi sublim. Am luat doua ca sa nu plang si sa ratez ITP-ul in caz ca iau doar unul.
- 20mm la 90* pentru "ideea salvatoare" a ventilarii centrale. Am luat doua din aceleasi motive.

Colierele comandate separat, ca un AOS montat in stilul meu, cu furtunuri amestecate, coturi si cuple de innodare, e devorator de coliere se pare.

Mai intai cotul de apa. Super "de acolo" (mazgalit in peint cu galben).



Inainte insa - abund de detalii pentru ca ma va ajuta cand mai desfac ori cand (si daca) vreau alte furtunuri, de la alt producator mai in acord cu obsesiile. Deci daca citeste careva, nu va bateti caputurile.




....

... la 6 dimineata, vineri spre sambata, imi venea ideea salvatoare. Era atat de simpla si evidenta, incat n-o vedeam. Doar c-a implicat inca o comanda la raceshopu' ala ciudat....
Ideea salvatoare a implicat si o usoara largire a gaurii din brida IC...


Ideea salvatoare a functionat partial, doar pe jumatate.
Deci am eliminat ciotul initial de 20mm care se duce in reductia 3MI de la 20mm la 15mm. Am pus direct siliconic de 20mm in bloc, cu cot la 90 grade, si abia acolo reductia, de data asta la orizontala. Asta fu jumatatea ok.
Partea care n-a mers a fost sa trec furtunul de 15 pe sub turbo outlet si in gaura de-o largisem in brida IC. Furtunul de intercooler abia trecea de colierul din tabla al cotului, deci adaugarea colierului mare ar fi fost game over.

Dar se pare ca pivotand ansamblul spre indepartarea de turbo outlet, astfel ocolind brida cu gaura, a functionat absolut ok.
Job done!



Turbo inletul nu mergea tras afara de pe turbo, ca sa scap un colier bun acolo. Asa ca am cracanat si miezul colierului, si colierul propriu-zis, si am reusit sa-l pun. Banda de protectie de-o aplicasem cu anteriorul colier normal n-am incercat s-o dezlipesc, nu cred c-as fi reusit. Alta data.
Bine ca am rezolvat, ma intepa in urechea interna subiectul.



Mai ramanea de tras furtunul de iesire vapori de la chiulasa indepartata (stanga, sau sofer) catre AOS.
Aici voiam furtun simplu si fara cuple, ca sa facilitez curgerea. Aia penca fiind departe, restrictie. Si oricum are o cupla de fabrica acolo. In comparatie, cealalta chiulasa, cu traseu mult mai scurt, are 2 cuple. Mi se parea echilibrata treaba.

Dar problema.
Introductiv, mi-am fixat grav in cap ca toate furtunurile sa descrie pe proiectii plane parabole convexe. Adica sa nu faca burta nicaieri, sa balteasca zoaie de carter, si astfel sa restrictioneze grav fluxul de gaze. Iar chestia asta nu-mi iesea la furtunul asta lung.

Dacat zic, am pus si scos intercularu' (fara furtunurile sale, desigur) de 10 ori. Si de si mai multe ori m-am bagat sub masina sa ma uit, ca doar asa se vede furtunul ala.
Si au fost 3 configuratii.

Prima, cu furtunul (l-am marcat cu galben) agatat sus, prin ceva conducte de frana.
Insa intercoolerul are conexiunile din spate cu Y-ul super joase, apasau pe furtun, il faceau maxim de burtos.
Abandonata.



A doua, cu furtunul serpuit. Ceva mai bine, dar nu perfect.
Abandonata.



A 3-a fu castigatoare.
Dar intentia mea de a avea furtunul continuu facea sa apara o urcare abrupta la iesirea din chiulasa (acolo e un stut metalic rigid si aproape vertical in scutul ala anti-incendiu de la injectoare), deci oricum as fi avut acolo un maxim de altitudine pagubos, din care nu se putea decat cobori spre nedorita burta.
Dar, spre norocul meu, comandasem un cot la 45 de grade in plus. Incercuita pe poza conexiunea cu furtunul lung.
Unde-s deshtele mele ciunge nu e convex, insa macar e orizontal. Vreo 2 giratorii si se scurge orice s-ar putea acumula, fie spre AOS, fie inapoi in carter.
Bagat doua protectii bord de tole ca sa nu curga sub masina din furtun taiat si sa am aer fals in admisie si sa-mi crape iar pistoanele (desi la speed density nu prea mai conteaza), si cam aia e. A iesit super bine.



De fapt, dupa atata agitatie, pare-se c-a meritat, chiar a iesit super bine tot ce tine de noua rutare a AOS-ului. Ramane de vazut daca rezista furtunurile astea siliconice obscure, ca habar n-am de calitatea lor.

Si daca tot se prefigureaza la noapte montaj final IC, iar acolo e adio acces dupa, ca IC enorm, am profitat ca aveam un bidon neinceput (cica astea, odata desfacute, nu rezista).
Ce nu mi-e clar e daca in circuitul asta de comanda ambreiaj, lichidul e circulat. La cel de frana nu este, fiind un circuit cvasi-static. Aici e cursa mare.
Daca stiti, feel free.
Eu oricum nu-i fac aerisirea corecta (ca in 2016), e prea bataie de cap.

Mno, lichidul cam murdar, desi vag retin ca l-am mai schimbat in 2020(?). Deci se confirma faptul ca DOT, intr-o lume ideala, se inlocuieste la 2 ani.



________________________

Uitasem complet de grounding kit, ieri l-am vazut in camera de piese, cu facepalmul de rigoare.



Daca puneam intercoolerul si-l descopeream dupa, nici ca mai ajungea pe masina sezonul asta.

In instructiunea de montaj, baietica e tare insistent pe importanta masei de pe galeria de admisie, pisalog de-a dreptul. Si totusi, cablajul motor, cumparat tot de la ei, are masele extrem de firave in comparatie cu OEM, care-s excesiv de grosolane dupa parerea mea. Cam ciudat, sau intuitia mea da rateuri.

Asta chiar s-a montat surprinzator de bine. Si-mi place ca e discret, alte kituri similare arata ca o instalatie de brad.
Asezarea nodului de fire din poze s-a mutat alaturi, cum vasul de spalator de parbriz apasa pe fire cam tare.



Planul e asa:
- la noapte terminat montajul (azi e vineri);
- sambata adus Pfaizar sa scrie softul deja primit de mult de la andea (ce sa mai zici), pornit, schimbat ulei, strans brate, etc, etc;
- duminica iesit la plimbare, dupa ce ma prind cum se fac logurile pe laptop sau imi reamintesc cum se fac pe telefon. Deja am dat comanda de RCA.

Planul e doar teoretic, merge pe ipoteza complet absurd-aberanta ca totul va fi ok si in regula. Sunt maxim de rezervat in privinta asta, cum sunt o mie de chestii care pot ridica probleme.
Dar l-am enuntat, sa fie.
WRX SW 2002

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3369 on: May 25, 2024, 13:07:24 PM »
Dormit 5 ore in 2 zile, dar abia acum incepe distractia aia mare  ^-^ ^-^ ^-^





Phiutu-i, tre' sa ma duc sa iau benzina-n pet  ???
WRX SW 2002

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3370 on: May 25, 2024, 23:12:56 PM »
Cam ciaț' azi la Brasov  ???

WRX SW 2002

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3371 on: May 26, 2024, 16:40:09 PM »
Astazi e senin, dar se aud voci  :o

WRX SW 2002

dan_b

  • 1343
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3372 on: May 26, 2024, 18:01:02 PM »
Frumos! Distractie placuta cat mai multi km!
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Forester

  • 3134
  • The other right!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3373 on: May 26, 2024, 23:22:53 PM »
Mega felicitari!
Ciatza de la ce era?
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3374 on: May 27, 2024, 01:19:53 AM »
Va multumex!  ^-^

Ceata era din multiple surse, mainly adeziv izolatie termica evacuare. Dar si assembly lube prin motor, segmentii de exemplu balteau in pasta aia rosie.

Distractie placuta cat mai multi km!

Incearca tu sa mergi cu un asemenea agregat, doar cu ochii-n boost gauge (printre multe altele), incercand sa nu care cumva sa iesi de pe zona de vacuum. Promit, NU e distractiv deloc!
Instinctul te imbie sa gauresti podeaua cu dreptul, ratiunea te ia cu "bai dobitocule, AI MUNCIT 8 LUNI, nu o imprastia acum!!!"

Si au fost doar 63km. Mai am vreo... mie?  :'(

......
Planul e asa:
- la noapte terminat montajul (azi e vineri);
- sambata adus Pfaizar sa scrie softul deja primit de mult de la andea (ce sa mai zici), pornit, schimbat ulei, strans brate, etc, etc;
- duminica iesit la plimbare, dupa ce ma prind cum se fac logurile pe laptop sau imi reamintesc cum se fac pe telefon. Deja am dat comanda de RCA.

Dupa cum se poate lejer intui, a fost un uichend de neuitat. Insist, DE NEUITAT. Am mai suferit asemenea privatiune de somn in faze similare ale modificarii motorului celeilalte masini, acu' vreo 15 ani. Dar eram cu 15 ani mai tanar, parca a fost mai usor atunci. Si ala, pastrand proportiile, era mult mai modificat. Si era si prima oara, parca alt entuziasm. Si, si.
E haios acum sa-mi amintesc... Atunci nu ma fugarea un ITP cu frecventa de aplicare abuziva, ci masina era la Pitesti, intr-un garaj cu chirie, eu ma remutasem la Bucuresti. Ce amintiri.

Mno, aduc la zi imediat, pur si simplu n-a fost timp si de stat cu orele sa descarc si modific poze si sa scriu pe net.

Planul e doar teoretic, merge pe ipoteza complet absurd-aberanta ca totul va fi ok si in regula. Sunt maxim de rezervat in privinta asta, cum sunt o mie de chestii care pot ridica probleme.
Dar l-am enuntat, sa fie.

Fluffin' THIS..........  :-\ :-\ ???
« Last Edit: May 27, 2024, 01:25:20 AM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3375 on: May 27, 2024, 03:37:37 AM »
Vineri noapte, program de lucru 18:00 - 08:00.

Joi noapte schimbasem lichidul din vasul de expansiune al circuitului de comanda ambreiaj. Scriam atunci ca nu-s convins daca ala se plimba prin intregul circuit. Dat un telefon colegului de facultate cu extrem de vasta experienta de service, cautat niste scheme pe net, iar concluzia clara era ca nu, nu se circula, n-are de ce, n-are cum.
Apoi am reluat toate tutorialele de aerisire de pe net. Australieni, americani, nepalezi, demontau receptorul de pe cutie, foloseau menghine, se sparcaiau pe ei si masina cu lichidul ala maxim de scarbos si extraordinar de coroziv. Complicaciunea naiba, si oricum, cu atati senzori, controller de dececede, silicoane de AOS si ce balarii mai am p-acolo, nici n-as fi avut acces sa-l mai demontez p-ala.

Asa c-am aplicat metoda proprie.
Sus m-am legat cu o camera de bicicleta de vas, etans. In continuare, la fel de etans (banda, furtun potrivit, valva tubeless auto), compresor cu regulatorul de presiune pe minim.
De mentionat ca camera de bicicleta se umfla (in poza e umflata) si astfel se comporta ca un acumulator de presiune, nemaifiind necesara actionarea continua a compresorului, doar bursturi ocazionale, anuntate vizual de dezumflarea camerei.
Jos, furtun in aerisitorul de pe receptor, tras in bidon sub masina.
Umplut cu lichid vasul, apoi purjat pana a ajuns la minim.
A functionat perfect, n-am bagat aer in circuit, am mers cu masina, e perfect. Mai ales ca am placa de presiune mult mai tare decat OEM, s-ar fi simtit dac-ar avea aer.
Daca va ajuta, cu placere.



Apoi, 3-port EBCS. Sau pe romaneste, electrovalva de control presiune turbo.



Furtunul siliconic Turbosmart, eu il comandasem pentru ca voiam negru si ca tot faceam comanda la flatirons. Inainte aveam ceva furtun siliconic comandat pe aici, cred ca wrtparts le zice. Dar nu doar culoarea difera, si consistenta, materialul, nu stiu, e altceva. Nu ca ala albastru si no-name ar fi facut probleme.
Comandasem de 3 si 4mm. Folosit 4. La jonctiunea cu turbo inlet trebuie alta dimensiune, am refolosit albastrul. Aia e, am albastru la motor, cand ajung la Petrom imi iau CD cu manele noi. Aud in cartier, seara de seara, exceptie week-enduri, cand oracaie somitatile alea culturale toata ziua, continuu si fara exceptie, ca-s apreciate. Bine ca nivelul sonor al evacuarilor e material de retinut taloane. Prioritati. End adevar absolut.
Inainte si dupa.



Adaptarea i-wire pentru conversia la hibrid cu doi senzori de temperatura aer admisie senzor IAT relocat (am aflat tardiv ca bateam campii), pentru ca-s prevazator nevoie mare, am luat-o pentru versiunea cu FMIC. Adica versiunea cu fir mai lung, sa-mi ajunga, sa ma satur.
Doar ca eu, ca-s special si nu fac ca altii, am pus senzorul in carcasa TGV de pe dreapta. Dar BINE ca aveam cablu suficient, oare ce m-as fi facut daca era mai scurt!?



E plina de ghemuri de cablaj masina asta. Imi amintesc ca si-n bord am o groaza, de la failsafe-ul AEM, ceasul de ulei si controllerul DCCD, ca si p-ala l-am bagat atipic, pe te miri unde.
Insa dupa acoperirea ghemului, arata cat de cat decent. Sau ma autoamagesc, dar mai mult nu s-a putut.



Uitandu-ma acum, dupa ceva somn la poza, ma intreb daca nu merg bagate toate sub palnia de aer, sa nu se mai vada nimic. Poate pentru alta data.

Asta era privelistea inainte de intercooler. Silicoane pretutindeni. N-am o pasiune pentru ele, dar clar rezista incomparabil mai bine decat cauciucul clasic.



Mutat Murray-urile de pe cel vechi pe asta. Fara banda termica DEI de data asta.
Apropo, sper ca nu de la furtunul asta e miorlaiala din filmulet, nu-mi place sa montez TMIC-uri de Subaru...



Si, mai ales, nu animale d-astea mai mari decat originalul si de fix doua (!!!) ori mai grele...
(ce am castigat la greutate din evacuare, s-a dus naibii aici).



Si totusi, inca nu-l montam, efectiv imi era groaza de bagat furtunurile alea sadice, pe axe perpendiculare, pe clapeta si turbo. Norocul meu, vedeam ca senzorul meu nou de detonatie nu era bransat pe cablajul meu nou si artizanal, construit de niste entuziasti din California. Si care, se pare, functioneaza ok.



Intr-un final l-am pus. Impreuna cu baterie, vas apa, poza victorioasa mai in urma. Practic compartimentul motor era complet, iar eu zombie oparit.

Insa aveam baterie pe masina, cheia in contact, n-am rezistat. Asa ca in loc sa ma duc la dus si-n pat, m-am bagat in masina sa vad ce chestii se mai intampla cand pun contactul. Si m-am gandit sa verific daca ECU e bine. Intamplator, am deja un controller DCCD cu display, care la apasarea acceleratiei, plimba niste leduri colorate. Proba, nimic. Aici deja ma ofticam, credeam ca e cablajul motor busit, mai ales ca mufele alea 2 mari, din stanga, de-l leaga de restul masinii, stau intr-o tensiune anormala, iar acum le impingea si tava bateriei.
Incercat conexiune BT, si cu LX-ul pe BTSSM, si cu ELM327 pe Torque, nimic, nicaieri. Se crapa de zi, perfect, m-am dus cu colectia de adaptoare la Suzuki. Imbucurator, nici la ala nu ma puteam conecta, deci semn bun. Am scos Tactrixul din cutie (serios, nu l-am folosit niciodata), l-am bagat in mufa de sub bord si-n laptop, am pornit ezitant Romrideru' (la fel, prima data. Btw, e instalat remote de andea, eu nu stiu sa instalez un Chrome, il rog pe kkkennnnyyyy (no joke)), tot nimic.
Cel putin ofticat si cu ciuda pe electrice si electronice, ITP-uri si aerul din jurul meu, ma culcam la 8 dimineata, deja era de mult sambata.
« Last Edit: May 28, 2024, 12:00:38 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3376 on: May 27, 2024, 04:26:14 AM »
Supradoza de anxietate, deci sambata la ora 10 eram in picioare, cautam Pfaizerul sa vina-n vizita. Ala cerea cafea la ibric, pe foc de lemne. N-am gaz, n-am cafea, s-a multumit cu capsula de expresor panarama primit ca donatie cu ocazie de upgrade de la nevasta de kkkkkennyyyy acu' 9 ani.

Dar inainte... Desi in prima faza infirmat de andea, pare-se ca lipsa de reactie ECU era cauzata de siguranta scoasa a pompei de benzina. Bagat siguranta, pus contactul, auzit (deja batranul) Walbro de sub bancheta, apasat acceleratia. Ledurile de bias DCCD se plimbau. Deja imi incepeam ziua bine.

Pfaizar m-a-nvatat in linii mari ce-i cu Ecuflash si Romrider, chiar eu am fost cel ce a incarcat noul soft pe tigaie, sub supravegherea lui. Acum realizez ca am uitat tot, si doar ce-am gasit un update pe mail. Aia e, am sa mai merg la el sa repetam.

Asta era momentul in care aveam o masina completa, un soft nou in ECU. Urma cea mai stresanta parte, dar e film in urma, cu ciat'.
Inainte insa...

O pizza d-aia buna din sat. Fara poza.
Apropos, pizzarul spune c-a avut un WRX din '97 si un STI din '03, si le regreta p-amandoo, ca masini ca alea nu mai vede. Si mi-a zis sambata, cu titlu de pont, sa nu-mi pun vreodata FMIC, ca cica o stric. I-am raspuns ca n-am de gand.

Apa distilata de spalare si verificare pierderi. Gen daca curge, macar sa curga apa inofensiva, nu otravuri neinghetatoare.
Eu stiam de 8l, au intrat 8.5. Ca sa nu mai uit, am scris pe traversa radiator. Doar ca sa aflu dupa prima pornire si aerisire ca mai intra 0.5 lejer pentru un total de 9l, doar ca eu scrijelisem deja cu vopsea masina. Asa c-am adaugat toleranta superioara, ca sa para intentionat, desi nu e (bou' baltii).
Ah, kitul ala aerisire. De ce m-oi fi chinuit atatia ani cu toate improvizatiile... E impecabila prostia aia.



Benzina proaspata CO99, c-aia din rezervor era statuta de 8 luni. Si un aditiv de CO, nu stiu cat de bun, dar sigur scump.



Poza asta am facut-o ca sa arat kitul de prima pornire. Niste apa distilata, ceva ulei de servo si extinctor, ca casa-mi mai trebuie, si mie, si zdrentei fabrica de par.



Ce-a urmat e pe filmul din urma. Fum. Mult fum. Banuiam ca va fi fum, dar am crezut ca cu garajul deschis va fi ok. Aia e, la urmatorul motor si urmatoarea evacuare impaturita, o pornesc afara.


Au fost (estimat) ~20 minute de functionare. Spre final, situatia presiunii de ulei era asta.



Pe langa situatia uimitor-inexplicabila a pornirii si functionarii bune, surprizele socante aveau sa continue.
De exemplu, niciun strop de nimic, nicaieri. Nici pe sus, pe sub injectoare, sau macar n-am simtit miros.





Desi am vazut ceva urma discreta de ulei pe capacul distributiei, parte stanga. Posibil de pe la axe, de la montaj, sau de la schimbul de ulei. Am spalat si am sa reverific, astazi am uitat.

Ca veni vorba de schimb de ulei, imediat dupa oprire, primul schimb. Tot Amsoil de rodaj, reamintesc, aveam de 3 schimburi.
Am dat-o-n mintea lui Florescu si m-am uitat in ulei. In lumina soarelui si cu lanterna. Da, licaresc chestii p-acolo. Iar pe parte de span am gasit doar fragmentul incercuit care a fost tras de magnet. Segment probabil, ca altceva nou nu e in motorul asta, doar shortblockul si accesoriile. In rest, multe bucatele mici de silicon. Atat de mici, incat banuiesc ca-s cele de fabrica, ca aia dau cordoanele automatizat si la fix.



Din nou, sunt mare fan bidoane individuale. Din motivul din poza.



Si cum stiu c-altii-s fani chei dinamometrice. Am scris si pe baie, ca sa nu uit CUPLUL.



Pentru ca varii cotloane si furtunuri au stat la uscat 8 luni, iar rugina din ele era numai buna de spalat, ma asteptam sa iasa apa maronie. Sau macar cu sclipici de grasime, cum la unele furtunuri am folosit vaselina de burdufuri. Din pacate, apa era curata.
Antigel de dacia-renault, daca asa a zis WIM, asa sa fie. Am bagat 4.5l, pentru un amestec de 1:1.



Repornit pentru aerisirea finala, apoi lasat pe rampe cu botu-n aer pentru "auto-aerisire".

Cautat toti vecinii pentru adresare scuze anticipate dar ncsf, cum credeam eu ca urma sa-i trezesc pe toti, duminica la 5 dimineata, cu sunet de Subaru cu (aproape) unequal length headers. Explic alta data ce-i cu aproapele ala.
Sfarsit sambata.
WRX SW 2002

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3377 on: May 27, 2024, 05:35:20 AM »
Aveam o masina, am sa insist pe partea de "uimitor", functionala. Asa ca duminica dimineata m-am trezit la 5 pentru primul drum, mi-am zis un "mai da-o-n plm" in gand si m-am culcat la loc, pentru inca 2 ore de profunda hibernare.
Au urmat pregatirile, constand in incarcarea in romrider a unui profil corect de parametri de-l primisem pe mail. Si inca ceva, aici e interesant.
Vineri noapte, desi eram praf fizic, am lucrat la masina de parca eram pe cocaina. Motivatia e o scula extraordinar de puternica.
Acum insa, detasat de stresul ala imens, desi relativ odihnit, ma taram pe sub masina sa strang bratele alea de suspensie la CUPLU ca un olog octogenar.

Eu voiam 5 dimineata ca sa fie racoare si liber pe centura Brasovului. Adica nu facusem niciun compromis pana in punctul asta, iar cum primele functionari sunt definitorii si decisive pentru starea motorului pe parcursul intregii sale vieti, cat o fi ea, 100 km sau 100.000, am zis sa... fie ora 5. Dar nu s-a putut, asa ca la ora 10 imi faceam curaj sa intru pe usa aia deschisa si sa plec.



Parte din filmare e mai sus. Masina se misca sub propria energie. Chiar bine as zice. Exceptie fluieratul ala, leak de admisie sper eu, ca de evacuare nu prea mai am cum sa ma ating, e ciudata rau asta aftermarket pe parte de acces.

Procedura simplificata de rodaj, sau ma rog, una dintre ele, cea pe care am aplicat-o eu, e asta.
D-aia pe filmul cu prima pornire o harai intre 2 si 3k rpm.
Iar pentru a alterna acceleratii usoare cu frana de motor, am ales sa fac rodajul doar intre 2 giratorii de pe centura si doar acolo. Am ales fix aceste 2 giratorii pentru ca distanta dintre ele e ideala pentru a traversa toate treptele cutiei de viteze, fara mers constant. Si-ntr-adevar, a fost perfect, giratoriu in treapta 2 cu 3, apucam sa-i dau a 6-a, apoi imediat retrogradare pana inapoi in 2. Am calcat frana de serviciu doar cand traficul a impus-o.
Bonus - stau langa centura, primul giratoriu e la 100m de mine.

Acelei instructiuni de rodaj, eu i-am adus modificari. De exemplu, nu am tinut primul ulei inclusiv pentru primul drum, cat zic ei acolo, 50 mile / 80km, l-am schimbat dupa prima pornire. Apoi, primul drum nu l-am facut de 80km, am vrut mai putin, am sfarsit cu 63km.
Mentionez asta pentru ca din pacate, pe la kilometrul 40 al plimbarii, s-a instalat o ceata de politisti de la rutiera in primul giratoriu, cum mai au obiceiul in uichend, ca sa dea amenzi pentru viteza. Chestie pe care, sincer sa fiu, o incurajez. Pana oi ramane fara permis si ma razgandesc.
Asa ca ultimii 20km, adica ultimele doua ture, au fost combinate, sat si revenire pe centura. Ar fi fost ciudat sa trec in mod repetat cu paraitoarea pe langa ei, sa ma opreasca si sa trebuiasca sa le spun ca nu pot opri motorul, ca ametesc segmentii pe care i-am pilit cu atata grija. De doua ori chiar!
Overall, a fost ok si chiar fun.

Dupa cei 63km si manevre in curte, deci uleiul relativ incins, presiunea de ungere scazuse la o valoare mai normala. Desi, in continuare, e cam mare. Blocul motor e de la Subaru, nu m-am bagat, iar chiulasele-s sehaj si complete. Pompa de ulei e de 10mm latime rotor si stator, cea mai mica. Deci sa fie primit, mie-mi convine, are de unde cobori in timp.
Andea, sa zici ce vascozitate sa iau, as da comanda. Fara 0W12 te rog.



Si a urmat al 3-lea schimb.



P-asta-l tin, americanii aia zic inca 450mi / +700km. Dar eu nu prea vreau atat de mult, m-as opri la 450km chiar, pentru un total de ~500km pe tipul asta de ulei.
Ii inteleg avantajele, nu are aditiv antifrictiune, dar totodata:
- eu am nou in motor doar shortblockul. Adica doar segmentii cer rodaj, ca ce e lagar (bolturi, cuzineti, arbore cotit) nu se ating in teorie, iar in practica, daca e sa se atinga, mi-ar placea sa-i stiu cu antifrictiune. Deci valvetrain nou, cel ce are nevoie de uleiul asta, eu n-am.
- zincul ala cica e foarte daunator pentru catalizator. Iar eu am asa ceva, chiar foarte scump de altfel.
- pute. Cred ca de la el, ca e un miros absolut nou, n-am mai simtit asa ceva decat cand mergeam pe la CNR si VTM ca spectator. Iar aia stiu ca folosesc ulei cu zinc, e foarte utilizat la curse. N-as sti sa spun de ce.

Daca e cineva curios sa afle cat ulei vechi ramane in EJ20-ul de Subaru la golire, poftiti.
Estimez ~500ml, dar poate nu estimez bine. Oricum, la cat e de intins motorul asta, mi se pare super ok.



Insa pana sa continui cu plimbarile, am un leak si nu stiu unde. Fluieratul ala a aparut cand am scapat-o-n usor boost (1-2 psi poate) din greseala, pe la km 30. Apoi l-am reprodus si am filmat.
Suna atat de clar si de aproape, incat am banuit ceasul de boost AEM, care are furtun din galerie pana-n el. Asta e legat la furtunul de servofrana, inainte de supapa unisens, care la masina asta e in furtun.
Am bagat aer comprimat, nimic, asta tine presiunea perfect, deci si ceasul, si supapa unisens par ok. Apropo, de data asta am pus contactul si am citit 18psi pe ceas. Era pe rosu, ca intrase pe failsafe, funny sheet.
Apoi am suflat si-n sens invers, direct in galerie.



Nicio miorlaiala, nimic. Ceea ce-i cam nasol, si chestia asta are sanse sa-mi manance zilele. Ca tot ma plangeam c-au mers prea bine toate.
Dar cum in 3 ore incep munca la finantatorii rablei, ramane pe alta data. Nasol ar fi sa fie din fisurile corpului TGV, povestea tarodului mizerabil. Dar ala e in dreapta, langa far, eu aud tiuiala langa mine. Desi sunetul se propaga in uimitoare moduri. De vazut.

Cert e ca am terminat masina cu 2 saptamani grase inainte de termenul itepeului de pe 7 iunie. Deci e timp.
WRX SW 2002

Muttley

  • 5177
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3378 on: May 27, 2024, 06:25:11 AM »
Si ca sa inchei de tot episodul asta mai prelungit decat mi-as fi dorit al noului motor. Sau al masinii pe de-a-ntregul, ca dpmdv, in linii mari, e finalizata, asta e definitia ce mi-o doream.

Comunitatea asta de pe forum e ok.
Exista cel putin 2 grupuri pe facebook, am iesit de pe ambele, nu mai suportam. Postarile, nivelul discutiilor, analfabetismul, nu stiu.
Si mai e un oportunist pe youtube, ceva cu Lituania, de imprastie hate la adresa marcii prin actiunile lui. Oribil caracter.
Nu vreau sa ma dau rotund, vreau doar sa spun ca aici e infinit mai curat, nu se compara. Probabil "create new account" e un fel de filtru.

Deci oamenii de aici sunt altfel.
- daca nu era un andea pasionat in halul asta de Subaru turbo, atat de altruist si rabdator, nu aveam niciunul softuri. De la admin pana la ultimul membru, si dincolo de astea, ca-s atatia altii care i-au trecut prin laptop.
- un patron de reprezentanta e activ aici (mai bine zis e IAR activ aici). Ajuta, enorm ajuta. Mi-am luat shortblock de 2.0 de la ei mai ieftin decat cel mai ieftin din US. Fara transport! Si tot asa, c-au fost multe piese, multe operatii de vulcanizare sau umpleri de freon. Si geometrii, cand inca nu mi le faceam singur. Imi zicea cineva in privat sa schimb suportul de numar, ca fac reclama gratuita. Nu e gratuita deloc, acolo ramane.
- Pfaizar, desi si-a bagat picioarele-n el forum, ce faceam fara el, cine imi scana chiulasa, cine-mi scria softul venit de la andea...
- WIM, super baiat, m-a ajutat cu atatea sfaturi, desi n-are background auto, dar compenseaza prin logica si caracter.
- kkennnnyyyy. Metri cubi de carpe, cu care am sters atatea sute de suruburi inainte de-a le strange la cuplu. Goleam dragonul rosu de tricouri cu paiete daca nu era el.
- MihaiStan, Victor, astia cu piesele.

Nu se vrea un gala premiilor mtv, multumesc fanilor, familiei si lui dumnezio, zic doar ca fara contributia astora, aveam masina stock, si nu ca asa as fi vrut, ci pentru ca n-as fi avut solutii. Vezi mai ales prima linie de mai sus, aia-i decisiva.

Iar acum nu se vrea o justificare, ci o chestie pe care voiam s-o scriu aici de mult. De vreo 9 ani sau mai putini.
Sase ani din viata asta am facut inginerie de montaj la un mare producator de masini din romania, nu c-ar fi prea multi. Le aratam alora din linia de productie, oficial, cum sa monteze masinile alea. Iar la cupluri de strangere, in ciuda faptului ca absolut orice organ de fixare de pe orice masina, oricat de insignifiant ar fi, are unul, mai era ceva.
Unele, mai putine, dar exista, aveau in dreptul lor (evit terminologia specifica din etica si respect fata de fostul angajator), marcaje speciale. De 2 feluri.
- unul mai lejer, de pana imobilizanta. Gen daca aici nu strangi bine, strangi prea slab si cade sau strangi prea tare si se rupe, masina ramane pe marginea drumului, nu mai pleaca nicaieri. Gen... nu stiu, suport motor.
- unul nasol, asta era grav. Pana securitara. Pica sau se rupe, ori nu functioneaza, mor oameni nevinovati. Pivot de roata. Inclusiv bransarea rezistentei de degivrare luneta era securitara. Sau orice operatiune legata de instalatia de AC. Las pe cine citeste sa se prinda de ce. Pe langa ABS, airbag, si alte chestii evidente.

Iar securitara era si strangerea stergatoarelor de parbriz. La fel, descurcati-va.

Si mai era un departament special in uzina aia, niste oameni care toata ziua verificau si calibrau sculele alea de strans la cuplu. "Las' ca merge" nu era voie. Nu stateau aia deloc, ii vedeam continuu cum opresc banda, in ciuda implicatiilor financiare (orice oprire de 1 minut insemna o masina in minus) si baga sculele pe divaisurile lor de control.

Si mai aveam un coleg de birou pana de curand, bun prieten. Asta era relax si "duuuuu-te ba cu prostiile tale", cand m-am oferit sa le cumpar eu celor dou copii ai sai casti. Ii plimba cu bicicletele pe drum public cu capetele descoperite.
Am fost la inmormantarea lui. In pandemie a venit pe la mine si i-am zis ca daca se apropie, il pocnesc. Se pisa pe ea masca, si s-a pisat de tot. Am contribuit cu bani pentru ajutorul familei ramase-n urma, desi as fi preferat sa iau castile alea doua (macar) din Decathlon.
Imediat dupa ce a murit, sotiei si celor doi copii le-a ars casa. Casa construita de el, unde a folosit placi de osb la cosul de fum al semineului. N-am mai pus bani, pentru ca nu aveam, imi faceam swapul la 6 trepte, strangand totul la cuplu.

Si d-aia nu-nteleg de ce atat de vehementa, suparare si vadita opozitie daca in 2015 mi-am strans stergatoarele de parbriz cu dinamometrica. Pe masina mea, pe bunul meu, in timpul meu, cu serviciul meu de internet platit de mine.
Si mai ales, de ce tot [...retras, pentru ca nu exista drept la replica...].

Pana inteleg, am sa spun doar ca exceptiile nu fac decat sa intareasca regula. Si anume, repet, ca comunitatea asta, cat de cat, cat a mai ramas din ea, e ok.
Scuze (cred) c-am futut forumul, ca-s pagini multe in topicul asta, ca scriu mult (atat s-a putut) si ca fac lucrurile cum le fac. E dreptul meu, alegerile mele, si mai ales, e problema mea. Aia daca chiar exista vreuna.

Doar am vrut sa precizez.

Brb, serviciu.
« Last Edit: May 28, 2024, 13:25:12 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Re: 2002 WRX SW
« Reply #3379 on: May 27, 2024, 06:32:58 AM »
FELICITĂRI !!!
forester 2.0x forester 2.5xt