2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

MihaiFlorescu

  • *
  • 14030
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3500 on: October 25, 2024, 14:29:49 PM »
Puteai sa arunci si 2 mici pe gratarul ala de pe motor daca tot ai facut fum.

Cat despre lucrari, parca spui povestea mea, doar ca nu am in fata casei, ci la iesire din cartier. Motorul ala de forester spalat, curat, e plin de praf. La exterior si pe sub nu mai spun. Si de filtre sa nu ma mai mir ca arata cum arata in nici 10k km.
Rezista maxim o zi curata dupa ce o spal, daca nu o misc din fata casei.
« Last Edit: October 25, 2024, 14:30:43 PM by MihaiFlorescu »

Muttley

  • 5114
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3501 on: October 25, 2024, 14:40:27 PM »
Dap, ne place praful, sau cel putin nu ne deranjeaza.
Orice drum de periferie din Brasov e flancat de noroaie, in care toti dubarii se baga fara jena. Sau drumurile conexe sunt drumuri neasfaltate.
Daca e uscat, e praf, daca ploua, e noroi, il mutam pe asfalt, iar cand se usuca redevine praf.
Deci oricum ai da-o stam ca porcii, e asa dintotdeauna.

Ah, da-i oricui de ales dintre un loc de parcare pe asfalt si unul pe pamant, si am o banuiala ca se duce la al 2-lea. Nush de ce.

Eu incerc sa accept situatia de mult, dar anul asta s-a mutat praful in casa, si nah...
WRX SW 2002

dan_b

  • 1310
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3502 on: October 25, 2024, 15:25:13 PM »
Nesimtirea romanilor ajunge pleonasm deja, din pacate.
Dar, have fun cu kartu' mai departe, mergem inainte! :)
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Muttley

  • 5114
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3503 on: October 25, 2024, 23:48:54 PM »
Masina nu trage (zic eu) pe boost.

Graficele comparative vara / prezent spun ca-s cu vaca.
Faceti abstractie de spool, andea zice ca-i de la diferenta de turatie de inceput.



Am ajuns sa fac si statistici de timp pe loguri.
In treapta 4, am calculat timpul intre aprox 3krpm si 6krpm.
Imi da peste tot cu aproximativ o secunda mai putin in seara asta.

Adica masina-i mai rapida, cel mai probabil gratie temperaturi exterioare, nu din evacuare. Dar eu o simt lenta.
Concluzia poate fi doar una: sunt tampit  :-[
WRX SW 2002

Re: 2002 WRX SW
« Reply #3504 on: October 26, 2024, 09:45:00 AM »
Poate-i diesel  de e rapida dar o simti lenta :)))

Sigur e mai mare densitatea aerului acum fata de cum era cu 2 luni in urma.  Mie cu orice masina mi se pare un sweet spot la 10 grade afara...
Subaru nu este o masina, este un hobby!
Ex: Legacy H6 5EAT VDC 3.0

Muttley

  • 5114
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3505 on: October 26, 2024, 16:08:50 PM »
Parca-i ceva mai bine azi, nu stiu ce sa zic.



Acu' e in garaj, impachetata, are corectii de avans severe. Partea cumva buna e ca apar in frana de motor, deci poate n-or fi bucati de piston aiurea prin chiulasa.
E timp, deja e Subaru life, o dau in imunitate.
Important e ca, dupa atata munca, chiar TOATA dimineata a mers ok  ^-^
____________________

Edit: gasit problema, formata din 2 componente.
1) eu, cu tendinte mioritice de dieselar. Se pare ca 2750rpm in treapta 6 si 20% pedala e subturat. Creca-mi caut o Honda cu redline la 9krpm ca daily, astfel sa-mi uniformizez apucaturile.
2) aer rece si dens. Motorul a mers pan-acu' doar pe canicula, cu aer putin. Aer rece n-a mai patit, aia e, ajusteaza Vali.

Mai sus e interpretarea mea la 2 noaptea. Posibil sa gresesc, ca de obicei.

____________________

Edit de a 2-a zi, estimare de putere noua, dar hero-pullul de ieri a fost pe harta 1.
Astazi ma dau in ea prima oara direct pe degivrare luneta.
Chiar asa, sa ne agatam in 296g/s...  >:(
« Last Edit: October 27, 2024, 10:14:08 AM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5114
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3506 on: October 27, 2024, 17:28:39 PM »
Vali "a mangaiat" (cum ii place lui sa spuna) AFR-urile la sarcini mici si ture mici (cat de MICI pot fi cele din zona 2700rpm...).
Suntem la V29.
Mi-a zis ca pot posta ce doresc, deci fie.



Sunt o infinitate de parametri care pot, indirect, distruge un motor. Aici, raman la parerea ca aerul rece, adica densitatea ridicata de aer, a fost un parametru imposibil de luat in calcul in vara, care ieri m-a muscat putin.
Apropo, imprejurarile... Am stat cu masina de politie in spate din Rasnov si toata autostrada. M-a depasit, a incetinit, apoi l-am depasit eu si am stat la +/-130 la ora in fata lui. La iesirea de pe autostrada, cu ochii in retrovizoare, in treapta 6 fiind, oi fi calcat acceleratia 20% pedala la 2750rpm. Moment in care s-a dezlantuit iadul corectiilor de avans urate. Practic stateam cu CEL aprins continuu in bord. Se stingea doar la ture mari, dar cine indraznea...

In poza de mai sus e ajustarea.
Fun fact, dezavantajul imbogatirii, zice andea, ar fi spoolul sacrificat. Dar cineva chiar nu are deloc probleme acolo, traiasca SB Type RA de 2.0 cu rc de 8.7:1 si big port si altele.

Astazi am plimbat-o iar de m-am plictisit (mint) si asta e cea mai frumi priveliste... Toaaaaaaaaaata ziua numai asa a tinut-o, orice i-as fi facut, si i-am facut mizerii multe.



200 dolari incredibil de bine cheltuiti. Pacat ca sunt atat de handicapat informatic si speriat de informatica incat l-am cumparat abia acu' 2 ani si l-am mai tinut in cutie vreun an jumate...
Va prezint tumnesiou' la Subaru.



Desigur, trebuie si persoana care stiti voi, nu mai zic, am mai spus.

Am asa, vreo 2 luni, bonus la episodul din iarna-primavara, de cand iar nu dorm si chestii. Suisuri, coborasuri cu corectii de -4.22, apoi ziua de astazi. Imi vine s-o vand acum, cat e perfecta, ca sa duc si eu o viata linistita. Dar mai sta, e bucuria mea toxica.

Bun, evacuare noua, ~2ke.
- sunetul - e... nu mult, ci sesizabil mai silentioasa. Ailalta facea ca porcu', asta behaie mai retinut.
- spoolul... nu stiu, din graficele de zilele trecute pare la fel, insa inca nu era rafinat softul. Daca conteaza aici in vreun fel. Eu nu simt nicio schimbare, e la fel de incredibil de devreme. Sa zica andea.
- putere, cuplu, minuni... nu stiu, sa zica andea.
- temperaturi... Chiar nu stiu, again, 17 grade astazi, +30 asta vara. Placebo, subiectivism, or fi, dar eu deschid capota si ma loveste frigul. Adica ffs, multa teava in minus, iar cea ramasa e mai invelita decat o sarma mica.

Atat de multumit sunt de evacuarea asta (momentan), si anume de frig si de flansa aia cu 2 suruburi, incat nici n-am dus-o la spalatorie, am balacit-o-n curte cu apa dedurizata, doar ca sa nu risc sa stropesc evacuare fierbinte. Ruginesc superficial discurile de frana, dar nu-mi pasa de alea.



Joi-vineri e programata a ajunge o patura de turbo. Uichendul viitor inca nu e sare, dar e frig. Adica ocazie de g/s multe, ca astazi am plecat tarziu si n-am prins.

Am sanse bune sa intru in iarna asta relaxat si lipsit de griji subaru-related. Prima oara in vreo 3 ani...

PS: ar mai fi ceva ce sta pe OCD. Garda la sol distrusa de DP Cobb. Norocul meu e ca Grimmspeed, dintr-un motiv nestiut, nu mai face ultimul lor model de DP cu cat Gesi, catalizator amplasat sus, fara efect pe garda la sol.
Dar le bag o intrebare maine.

PPS:
1) am mai cracanat clapeta din reglajul de capat de cursa, acum sta cam deschisa totusi, insa IACV pare capabil sa compenseze. Adica sta turata cam mult la coborarea turatiei, pana se dezmeticeste ECU si, probabil, inchide IACV mai mult decat i-ar conveni, ca s-o duca la targetul de 775rpm (in cazul meu) fara consumatori. Partea buna e ca masina e mult mai smooth, avand turatia mai mare in momentele esentiale (porniri de pe loc, mers super incet prin bolovani, d-astea).
2) am o problema nu foarte deranjanta, dar problema, inca de la rebuild. La turatii foarte mici, gen denivelare artificiala din care plec patinat si subturat in 2, masina trepideaza. Andea mi-a oferit explicatia, nu m-as fi gandit: ambreiajul. E d-ala stage 1, probabil cu arcuri periferice mai tari, care nu reuseste sa uniformizeze pulsatiile de cuplu la turatii joase. Compromisuri. Macar am explicatia, imi da caldut, deci m-am linistit.
« Last Edit: October 28, 2024, 09:01:08 AM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5114
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3507 on: October 29, 2024, 14:35:02 PM »
Cand ai masina visurilor tale, te trezesti la 2 noaptea sa te pisi, si in loc sa te bagi la loc in plapuma, dai o fuga pe Transfagarasan pana-ncep sedintele  ???



Am mers foarte retinut si precaut pentru ca:
- pe la inceput (nu apare pe film), la o denivelare a intrat ABS-ul si am cam levitat pe pedala de frana vreo 2 secunde bune. M-am cam taiat la faza aia;
- rece si ud pe jos;
- anvelope vechi, relativ modeste si reci (am asteptat 30 min sa se lumineze);
- eram singur pe un drum pustiu;
- mi-e pur si simplu frica de ea. Ma sperie, iar instinctul de conservare primeaza. Aia 15 cai in plus sau cati or fi, chiar ma sperie. Ma uitam la filme vechi pe acelasi drum, ii dadeam capat. O fi si varsta, nuj...

P-undeva-mi doresc sa se dea cu sare pe drumuri odata, ca sa mi-o scot din cap. Ca asa, as fatai-o 7 ore pe zi, ma obsedeaza, e peste orice imaginatie de-ale mele.
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14030
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3508 on: October 29, 2024, 15:58:38 PM »
Se aude bine :) distractie placuta in continuare!

NicNic

  • 209
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3509 on: October 29, 2024, 19:28:20 PM »
Nu e varsta, ci experienta.... Stii mai bine ce si cum poate fi.

Stii, m-am uitat la filmulet, dar fara sa iti citesc postarea.
Si m-am apucat imediat sa iti scriu daca esti ok cu anvelopele, ca imi pareai cam atent ...
Apoi am vazut ca deja ai scris tu . Deci nu  doar mi s-a parut ca erai foarte atent la manevrarea masinii ...

Distractie cat mai  multa sa ai cu herghelia, asta, naravasa.
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel

andea79

  • *
  • 4026
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3510 on: October 29, 2024, 20:58:26 PM »
normal ca te sperie...prin diverse mijloace asta face subaru :)

Muttley

  • 5114
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3511 on: Today at 05:54:06 »
Mda, recunosc, arma lui cea mai puternica e Excelul cu romrider in titlu  :'(
WRX SW 2002