2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

malakay

  • *
  • 4765
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #360 on: December 29, 2015, 22:05:45 PM »
am eu o admisie siliconica daca te intereseaza!
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

Muttley

  • 5177
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #361 on: December 29, 2015, 22:43:02 PM »
Stiu, mersi :)
WRX SW 2002

Muttley

  • 5177
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #362 on: January 02, 2016, 20:34:48 PM »
M-am tot gandit la colierul din ultima poza. Banuind ceva, azi l-am verificat, si iar era desfacut. Tot ce am citit pe net indica o piesa OEM predispusa rupturilor la imbinarea cu turbo, ajutata de un colier OEM foarte agresiv, ai carui zimti sapa in cauciuc.
Desi mi-e teama sa mai fac presupuneri, tind sa cred ca nu s-a umblat niciodata la conducta, era desfacut colieru' c-asa face el, se taseaza conducta, se macina si se face praf in timp. Restrangerea colierului a ajutat pe moment, mi s-au schimbat trimurile, CEL-ul a aparut mai tarziu decat o facea de obicei, si... inca mi-e teama de presupuneri  :-\

Eu ma gandeam de mult la o conducta siliconica. Am mai avut o experienta marunta cu Samco si ma declar fan. Ma uitam azi dupa diferente Samco/Perrin, si concluzia m-a zapacit total - niciuna din cele doua, ci conducta rigida.
Acum... eu turbina n-am s-o schimb prea curand cu alta mai mare, cel mai probabil niciodata, si nici n-am sa merg cu 3 bari. Argumentul pentru cea rigida era o eventuala "implozie" in boost serios, dar eu, boost serios... nu prea cred.

Asa ca, silicon, sau rigid?
Preturile-s comparabile, ambele se monteaza cu galeria scoasa. Inclin spre silicon, dar nu stiu de ce.

Pareri?

Asta va fi urmatoarea cheltuiala, tampoanele, timoneria, restul... mai asteapta  :'(
WRX SW 2002

Muttley

  • 5177
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #363 on: January 04, 2016, 11:15:44 AM »
Ati avut careva de-a face cu jdmparts.ro? Admisia asta costa 1/3 din pretul normal, miroase de departe a fake, da' poate-mi scapa mie ceva?
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #364 on: January 04, 2016, 11:44:29 AM »
Postasem si eu pe undeva despre ei. Sunt China. Transportul dureaza o luna si ceva... deci treaba serioasa ;)

Muttley

  • 5177
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #365 on: January 04, 2016, 11:52:49 AM »
Perfect, o grija-n minus. Mersi!

LE: si ca sa fie totul clar ;)
« Last Edit: January 04, 2016, 18:51:36 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5177
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #366 on: January 04, 2016, 20:37:28 PM »
Phenolic spacers... Subtiri, 3mm, probabil beneficii reduse. Groase, 8mm, izolare mai buna, dar n-o dau in alte alea? De exemplu, la cat ma pot gandi, asa, fara masina inghetata in fata, IC-ul mai sus, fusta din capota mai deformata. Dar ce-mi scapa, ca sigur imi scapa multe?
Edit: m-am grabit scriind aici, se pare ca nu-s probleme decat cu cele de 8mm, si da, principala ar fi legata de jocul IC-capota. Oricum, e stabilit, le voi lua pe cele de 3, care impreuna cu garniturile suplimentare vor da un total 4-5mm in plus. O alta observatie interesanta pe nasioc - IC-ul e prins la un capat de galerie, la celalalt de cutie. Adica ar trebui distantiere care sa compenseze inaltimea pe capatul dinspre cutie, ceea ce-i foarte simplu de corectat.
O lectura interesanta.

Mihai, te rog, despre Walbro: mai nou se vand separat, pompa si kitul. Tu ai folosit ceva din kit, sau nu trebuie?
« Last Edit: January 04, 2016, 21:06:37 PM by Muttley »
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #367 on: January 04, 2016, 22:33:54 PM »
Nu recomand acele distantiere. Beneficiile probabile sunt mult mai mici decat problemele pe care le pot cauza. Ma bateau si pe mine ganduri de genul acum cativa ani. O regula de aur spune ca pentru garnituri se foloseste doar OEM la subaru. Vezi aplicatii de 500+ cai ca merg pe garnituri de chiuloase stock si cat mai multe stock.

Recomand tot kitul la o masina veche. Sacul/flotorul era super murdar la mine, ai nevoie obligatoriu de un furtun din kit si cam aia e :D
« Last Edit: January 04, 2016, 22:35:42 PM by MihaiFlorescu »

Muttley

  • 5177
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #368 on: January 04, 2016, 23:02:38 PM »
Se folosesc in continuare garniturile OEM, doar ca 4 in loc de 2  ;)
Ok, sa fie si kitul atunci, mersi!
WRX SW 2002

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #369 on: January 04, 2016, 23:44:09 PM »
Unde ai gasit pret bun ptr Walbro?

Muttley

  • 5177
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #370 on: January 05, 2016, 06:58:02 AM »
Din state voi face o comanda. Detalii pe PM daca doresti sa te bagi.
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #371 on: January 05, 2016, 11:57:29 AM »
Daca tot faci comanda in SUA, iti recomand: http://www.amazon.com/gp/product/B00IGZP146/ref=ox_sc_act_title_1?ie=UTF8&psc=1&smid=A20S5LN8OJRF0T

Nu stiu pentru cat timp mai gasesti asa oferta si e bine sa il ai acolo :D Ma bate si pe mine gandul.

Muttley

  • 5177
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #372 on: January 05, 2016, 12:18:00 PM »
M-am mai uitat acum pe 2 site-uri dedicate, si costa cam tot p-acolo.
Apoi...
1) eu stocuri nu mai fac pentru chestii care exista de vanzare oricand. O data ocupa spatiu, apoi blocheaza bani, apoi ma pot trezi dupa ani ca am dat mult. Oaresice legaturi cu comunismul si carnea din congelator  :D
2) nu vreau sa cobesc cumparand kit de garnituri. Motorul are o bataie la rece, dar cat timp: compresii egale, nu pierde si nu consuma ulei, martorul de ulei se stinge imbucurator de repede (asta ca n-am manometru de ulei (inca)), nu face presiune-n carter, asa sa ramana. Cand crapa, potopul, sa stiu ca nu mai mananc luni in sir, si tot iau cele mai bune piese. Doar ca trebuie sa mai reziste asa cum e, si cat mai mult cu putinta.
3) banii alocati masinii s-au terminat, de acum voi cheltui cu masura. Pardon, e nonsens, e un Subaru vechi. Voi cheltui mai retinut. Si in ordinea prioritatilor, stocuri excluse :)

Iti multumesc pentru hint totusi. Daca ti se pare de neratat, sari pe ele.

Uite, stii ce am sa cumpar in curand? Catless up-pipe. Am citit ca daca se dezintegreaza catalizatoru' ala mic si prost din amontele turbinei, e de plans, scuipa pe partea cealalta salata de catalizator asezonata cu pale de turbina. Prefer sa dau 200$ pe asta mai degraba.

Edit: si pentru ca am dat-o sever in mintea copiilor si m-am tampit de tot, mi-am mai luat chestiile din poza, pentru cele 3 plafoniere, portbagaj si torpedo. Btw, ma incita maxim existenta luminii-n torpedo. Masinile noi nu mai au asa ceva  ;D
Diseara proba.

Daca ajuta pe cineva, pana acum am identificat:
- T3 la butoanele de ceata;
- T5 la scrumiera si torpedo;
- T10 la portbagaj;
- sofit de 31mm lungime la plafoniere (mici rau, optiuni limitate).



_________________________

Cateva coduri pentru urmatoarea joaca:
- garnitura capac IACV, 1 buc - 22659AA120;
- garnitura galerie admisie, 4 buc - 14035AA421 (cea dintre TGV-uri si chiulase);
- colier furtunase benzina, 8 buc - 805913050;
- furtunase benzina, 3 buc - 807707140. Corect ar fi fost 807707130, dar e mai scurt. Am cutter.

Altele:
- furtun apa turbo - vas degazare, 1 buc - 99078AA073;
- colierele celui de mai sus, 2 buc - 805918010;
- buson vas - 45137AE001;
- vacuum regulator presiune - 807503750;
- benzina regulator presiune - 99074AA030.

Altele, evacuare (+poza):
- chiulase/colectoare, 2 buc - 14038AA000 (posibil sa vina pereche);
- colector stang/teava de legatura, 1 buc, 44022AA160;
- colector drept/teava de legatura, 1 buc, 44011FA020 (sau tot 44022AA160);
- uppipe jos (pe colector), 1 buc, 44022AA170;
- uppipe sus (pe turbo), 1 buc, 44022AA150;
- downpipe sus (pe turbo), 1 buc, 44022AA180;
- garnitura sferica cat-back, 1 buc, 44022AA123 cod oem, sau 83487543 (HJS, verificata de mine, e f buna);
- suruburi etansare sferica, 2 buc, 44059AA010 (sau echivalent);
- piulite etansare sferica, 2 buc, 802008270 (sau echivalent).

Diverse:
- articulatie in cruce timonerie, 1 buc, 35047AC030;
- bucsa pod timonerie, 1 buc, 35035AC030;
- clips grila fata, 1 buc, 909130030;
- suport dreapta bara fata, 1 buc, 57707FE200.
« Last Edit: January 17, 2016, 17:11:00 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5177
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #373 on: January 08, 2016, 11:13:12 AM »
Tot in vederea pregatirii episodului cu demontarea galeriei - ce coliere pentru furtunurile siliconice? Sunt o groaza de tipuri:
- cu protectie pentru furtun (click) - initial imi suna a idee buna, ulterior am vazut celelalte tipuri, iar astea au scazut in ochii mei;
- T (click). Cica ar strange bine, utile pe circuitul de dupa turbo. Intr-adevar, interesanta constructia si distributia apasarii. Neajuns - prea late, si am vazut ca unele stuturi au anumita curbura. Si inca lipseste ceva, vezi ce urmeaza;
- cu arc (spring loaded, click). Preia variatii de dimensiune, gen dilatari, sau de forma, cand se umfla furtunul. Care furtun e elastic el insusi la o adica, da' fie. Compact rau dupa cum se vede;
- cu strangere constanta (click), asemanatoare celor cu arc elicoidal, dar folosesc (aflu acum) un arc pe baza de saibe conice, belleville s-ar numi. Avantajul evident - sunt mai compacte;
- cu strangere constanta, alt tip (click). Astea-mi plac cel mai mult, ca-s cele mai compacte. Daca-s produse strict de o oarecare firma numita Murray, nicio sansa sa le gasesc la noi :(

Mai sunt alea clasice, de exista deja pe masina. Cel mai mare neajuns in opinia mea il reprezinta fantele mici si dese pe care insurubeaza melcul. Alea se imprima in furtun, garantat.
Daca se-ntreaba cineva de ce-mi bat capul: 1) asa-s eu; 2) costa de ma ustura furtunurile astea, nu vreau sa le stric; 3) nu vreau sa las loc de mai bine la montaj.

Mai sunt variante constructive?
Idei si pareri?
« Last Edit: January 08, 2016, 11:17:58 AM by Muttley »
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #374 on: January 08, 2016, 11:17:23 AM »
OEM

Muttley

  • 5177
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #375 on: January 08, 2016, 11:18:48 AM »
:)

Total exclus! Coliere ordinare alea, am scris mai sus ce stiu sa faca.
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #376 on: January 08, 2016, 11:36:05 AM »
Daca acela este rezultatul dupa 13 ani, eu zic ca e bine. E un fier totusi. Eu inca ma mir de niste suruburi originale neatinse de rugina. Au inceput mie sa imi scartaie genunchii si fierul ala nimic.

Muttley

  • 5177
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #377 on: January 08, 2016, 11:49:26 AM »
Vazusem zilele trecute o poza superba, n-o mai gasesc fix p-aia. Iata altele.

In prima, ala nu e colier. E conducta, cu colierul OEM imprimata-n ea.
In a 2-a, (rezolutie completa), in dreapta, conducta mi se pare mie sau a iesit prin zimtii colierului?  ;D
Eu zic ca nu e bine deloc, si ca OEM pe coliere, cat si pe conducta, nu bun. Unde mai pui ca in cazul meu, cu CEL & sht, sunt si mai pasional  :D



WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #378 on: January 08, 2016, 11:56:09 AM »

puiu

  • 785
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #379 on: January 08, 2016, 12:07:21 PM »
Mi se pare mie sau conducta a fost demontata si cand s-a remontat nu a fost bine pusa?