Azi fu iesit din comun de frumos afara, asa ca... Walbro.
Am sa incerc sa explic in detaliu cum am facut EU, nu e neaparat procedura corecta, apreciaza fiecare.
Reamintesc primul pas, enuntat
mai in urma: am facut loc pana am ajuns la capacul care acopera partea de sus a ansamblului pompei, am spalat cu apa si detergent, apoi am stropit cu WD40, pe post de degripant, conservant, ma rog.
Astazi am inceput prin a spala degripantul cu spray degresant de frane. Consider cu convingere ca e absolut esential a se asigura curatenia zonei inainte de a se scoate ansamblul pompei. Praful in rezervor cred ca e de evitat orice ar fi.
Cat am lasat sa se usuce, am scazut presiunea de pe tur, ca sa nu fac dus cu benzina cand scot furtunul. Pentru asta am scos mufa electrica a pompei si am dat la demaror lung de cateva ori. Nu mai mult de 10 secunde, cu pauze intre actionari, ca sa nu supraincalzesc demarorul. La prima cheie a pornit putin.
Eu avand wagon, n-a fost nevoie sa scot bancheta, a fost suficient sa rabatez partea dreapta a spatarului. Am lucrat de pe locul din spatele soferului, pozitia fiind destul de comoda as aprecia. Poza, desi nu suficient de sugestiva.
Cu o carpa dedesubt, am scos turul. E furtunul orientat catre motor, cu mufare cu clips portocaliu. Se apropie capetele clipsului, se impinge, iese usor. A curs benzina, insa nu multa, si mai ales nu cu presiune. Mai degraba ce era pe circuit la un nivel mai inalt decat unde umblam eu.
Pentru celelalte 2 furtunuri, cu coliere, am vazut intr-un film pe youtube ca un individ s-a chinuit tare rau, a injurat si a incercat prin multe metode, cu clesti, ciocane si forta bruta. Ce am facut eu, am mai povestit o data la filtrul de benzina... am mers in casa si am luat un bold din trusa de cusut a fetei. Cu mare grija, l-am bagat intre stutul metalic si furtun. Am cracanat furtunul si am picurat WD40. La scoaterea boldului, uleiul s-a-ntins pe toata circumferinta furtunului si a avansat pe stut. Nu agreez patentul pe cauciuc, asa ca am tras furtunurile cu o cheie fixa. 8mm la furtunul subtire, 9mm la cel gros. Doar cheia asta o aveam, s-a potrivit perfect si a facut treaba neasteptat de bine.
Cele 3 furtunuri si mufa trebuiesc date la o parte, sub deschiderea din traversa caroseriei. Pe youtube parea simplu, da' eu n-am avut loc, erau si alte maruntaie p-acolo. Inainte de a le baga dedesubt, am impachetat capetele furtunurilor cu powertape, din nou, sa nu bag praf pe ele.
Am desfacut piulitele M5 pentru cheie de 8, au mers toate usor. Cu niste hartie pregatita alaturi, am scos pompa. Intr-adevar, tocmai usor nu iese, trebuie-nvartita-n toate directiile, si acordata muuuuulta grija tijei plutitorului. Acolo e o articulatie foarte firava, si ar fi fost cu adevarat nasol sa rup ceva. Odata scoasa, evident ca benzina curge pe toate partile. Iata 2 poze cu ce iese.
O chestie ma mai gandeam sa fac cand schimb pompa, si anume sa fiu cu benzina pe rosu, sa golesc rezervorul cumva si sa-l curat de depuneri si eventuala apa, in zona sorbului pompei macar. Dar am renuntat la idee, ca mi se pare peste mana. M-am uitat totusi in rezervor si... ce sa zic, n-am vazut nimic alarmant, mi s-a parut extrem de curat.
Asta-mi mai aminteste de un detaliu, sau macar un punct de vedere ce-mi apartine. Cred ca e bine sa se faca treaba asta pe racoare, nu in conditii de canicula, pentru nu a avea concentratie de vapori nesimtit de mare. Eu am lucrat cu hayonul deschis, iar de fiecare data cand am intrat in masina am tinut o mana pe tabla, sa ma descarc electrostatic. Am supravietuit.
Revenind, pompa veche se inlatura usor, se demufeaza, se trag in sus pe teava cele 2 coliere elastice, apoi se scoate. Iata poze comparative intre cele doua. Cand aveam dubii legate de cumpararea kitului de montaj, am cautat astfel de poze si n-am gasit mare lucru.
In afara micilor diferente de forma pe fund, Walbro e cu putin mai lunga. Vizibil in cele 2 poze de mai jos, unde se vede ca spatiul dintre stutul pompei originale si teava ce pleaca in sus, in cazul Walbro e zero. Bine ca nu e cu minus.
Kitul contine o siguranta mica si rotunda pentru fixarea filtrului. Doar ca e ca o saiba, nu are crestaturi. Mi-am dat silinta, insa n-am reusit s-o montez, asa c-am scos-o pe cea originala (e vizibila in prima poza cu comparatii) si am pus-o p-asta. Ca s-o bag pe pozitie, am impins-o cu tubul unui pix.
Filtrul (sorbul) original mi s-a parut curat. Totusi l-am folosit pe cel nou. Mai exista un filtru din burete undeva pe ansamblu, pe retur, intr-o carcasa din plastic, am preferat sa nu umblu.
Tamponul original de sub pompa nu se portiveste cu Walbro. Probabil c-ar merge inghesuit cumva acolo, dar daca exista cel dedicat care vine absolut perfect, l-am folosit.
Furtunul din kit e gros, lung si mai ales foarte rigid. Furtunul original e moale, flexibil si-n stare buna. Fara retineri l-am pastrat pe cel original. Colierele din kit sunt ordinare. Cele originale sunt foarte ok, strang bine, si pentru ca am pastrat furtunul, au ramas si colierele.
Cum am pus eu pompa in ansamblu: prima oara, uns cu putin WD40, am bagat complet furtunul pe teava de sus. Am bagat pompa impreuna cu tamponul, apoi am tras furtunul pe stutul pompei. De fapt, prima oara am bagat colierele pe teava, ca dupa nu se poate. Tras colierele pe pozitie, cu urechile orientate spre interior ca sa nu agate in tabla cand bag ansamblul in rezervor si mufat cablajul. Si apoi o poza cu ansamblul cu noua pompa.
Cu foarte mare grija si atentie am bagat ansamblul in rezervor, am fixat cu piulitele si am rebransat alea p-acolo. Am amorsat de cateva ori la cheie (gizas, sunetul...) si a pornit.
Capacul din tabla de pe traversa, ce acopera furtunurile si mufa, etanseaza cu un burete. Am spalat buretele si m-am ales cu franjuri, la fel ca la alte diverse clipsuri de pe masina sau la lampile de numar spate. Japonezii folosesc burete de proasta calitate pe masini.
Intamplarea fericita facea sa am niste izopren in Swift, il foloseam iarna ca sa nu manjesc mocheta cand aveam covorase insuficient de mari, si din el mi-am confectionat o garnitura noua. Nu este cel mai bun material, in timp se taseaza si ramane asa, dar pentru cazul asta e absolut suficient. Izoprenul e etans la apa, asa ca inainte de a fixa capacul am pulverizat putina ceara pe traversa si pe capac.
Si cu asta am incheiat instalarea pompei.
Si de dragul jurnalului... Am profitat de ocazie si am umflat roata de rezerva la 60psi (4 bari). Avea 1 bar, ceea ce ar fi facut-o inutila in caz de nevoie. Am aspirat tabla din portbagaj, am pulverizat putina ceara in locasul rotii de rezerva si in dublura aripii stangi, unde sta cricul.
Am pus gramada aia de cofraje si capace la loc (5 piese mari in total, fixate judicios, executate perfect, grozava masina, trebuia s-o mai spun o data) si gata.
Am facut o proba pe centura. E alta masina. NOT! Nu spun ca cei ce declara ca e-ntradevar alta masina n-ar spune adevarul, e foarte plauzibil in anumite conditii sa fie diferenta de la cer la pamant si inapoi. Dar la mine merge fix si absolut la fel. Explicatia - cand a facut Vali (andea) logurile, mi-a spus ca pompa e aproape de limita, dar aproape si atat. Asta fiind si motivul pentru care la mine nu se simte nimic, pompa veche mai ducea. Ca veni vorba, am imbalsamat-o-n WD40 si am impachetat-o bine. Probabil c-am s-o las in masina, e loc berechet prin toate locasurile alea, nu ocupa mult spatiu, iar in caz de crapa asta noua la mama naibii, sa am solutie.
Singura chestie sesizabila in schimb e una naspa. Zgomotul... La relanti, daca e liniste, se aude un bazait discret in fundal. Mi-ar fi placut sa nu se auda, dar acum ce sa fac... va trebui sa ma obisnuiesc.
N-am resetat ECU-ul, ca n-am mai instalat Torque pe telefonul de imprumut. Poate maine, daca se mai usuca pe jos. Si asta pentru ca am fost la spalatorie si mi-a balacit-o ala pe dedesubt de-a zapacit-o. E nesarata complet si as vrea s-o tin asa o vreme.
Era sa uit, tot la capitolul jurnal. Dimineata nu mergea ceasul, m-a suparat teribil. Acum merge. Il tin sub observatie, iar daca mai face, sper sa aiba malakay pe stoc