2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #620 on: April 27, 2016, 16:59:15 PM »
Asteptam cu sufletul la gura, cu emotii si lacrimi de bucurie!
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Muttley

  • 5132
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #621 on: April 27, 2016, 17:03:01 PM »
Mai termin-o cu prostiile!  >:(

___________________

Ma gandesc asa... E deja (partial) pe capre si cocotata cat de cat, motorul e cat de cat usurat si nelegat de mediul inconjurator, distributia si paturica pe drum... Hai sa umblu ce am de umblat pe dedesubt, e o ocazie buna.

Asa ca am fost acum si am imbalsamat-o cu degripant pe dedesubt, ocazie cu care m-am uitat mai atent pe sub ea. Traversa si tirantul (imporpriu spus) care formeaza o structura in forma de T ce sustine cutia de viteze sunt pe alocuri atinse de ruginica. Probabil ca nu va fi treaba de o zi cum speram, voi fi nevoit sa le remediez.
Mai mult, daca dau jos T-ul ala de sustinere va trebui sa schimb si ce mai am pe timonerie, altfel ar trebui sa lucrez de doua ori.
In linii mari:
- suportul de cutie;
- tampoanele de pe T;
- timoneria.
... par abordabile, nu vad nimic deosebit, e doar de durata.

Si ajung la tampoanele motor... Treaba mult mai simpla dpdv complexitate, da-s 2 suruburi acolo... Gizas. Acolo va fi tragic cu siguranta.

Acu' ma duc sa spal geamuri, poate-i intru-n gratii si ma lasa vineri si sambata sa-mi vad de treaba. Daca nu ploua...  :-\
______________

Treaba-i buna, pare-se ca ploua pana la jumatatea lunii mai =))))))))

Despre distributie si pierderi de ulei.

Suporti motor:
- 2 x suruburi placa suport pe motor - 35Nm
- 2 x piulite placa suport pe tampon - 42Nm
- 1 x piulita tampon pe sasiu - 85Nm - nu poate fi corect, e acelasi material, acelasi filet, cuplu de piulita de roata pe un M10. Voi strange tot la 42. Sau la simt.

Pentru ca instructiunile-s in japoneza:
- utilizare saibe mari din kit aici;
- orientativ, pentru montaj, aici;
- cuplu buloane tampoane 48Nm. Nu-s de acord, suruburile-s M12 cu clasa de duritate 10.9, asa ar trebui stranse la 114Nm. Voi strange totusi la doar 81, probabil 85-90.
« Last Edit: April 29, 2016, 16:40:10 PM by Muttley »
WRX SW 2002

malakay

  • *
  • 4765
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #622 on: April 28, 2016, 18:46:26 PM »
Suportu de cutie il rezolvi fara stres , nu iti trebuie decat un cric sa ridici masina ...
Tampoanele de motor e mai complicat sa le rezolvi daca nu ai macara sa ridici un pic motorul...  poti as folosesti un cric si o bucata de lemn sa ridici motorul direct de pe baia de ulei ... si de acolo ai 3 suruburi pe tampon ( 1 se prinde de punde si 2 de bloc ) !!! treaba de 30 min :D  daca se aliniaza stelele si toti sfintii etc :D
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

Muttley

  • 5132
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #623 on: April 29, 2016, 12:21:35 PM »
Ieri am ajuns acasa hotarat sa fac ceva pe la masina. Pisica nu ma astepta la poarta ca de obicei, am cautat-o, iar proprietara mi-a zis c-a murit, calcata de o masina ce mergea cu viteza pe straduta ingusta, de 50m, din fata portii. Ultima ei poza, din urma cu 2 zile. Poze cu ea am tot aruncat pe parcursul topicului. Prietena n-a vrut s-o stie la tomberon, a vrut s-o-ngropam la marginea padurii, ceea ce am si facut. Culmea, in cutia in care mi-au ajuns piesele OEM, o cutie relativ mica...
Matza ma enerva ingrozitor, lasa par prin casa, imprastia granule din litiera prin baie, darama tot ce prindea, ma trezea de la 5 dimineata, imi ascundea cheia de la Subaru, nu puteam sa las un surub undeva 5 minute fara sa-l faca disparut. Deci ma scotea din minti, insa complet inexplicabil, ma simt ca dracu acum.

Am scris asta aici, in jurnalul Imprezei, pentru ca a aparut in peisaj cam in acelasi timp cu masina. Si pastrand asocierea, mi-e greu sa spun care-mi era mai draga. Am sa ies la masina sa schimb suportii motor, sa-mi iau gandul.
WRX SW 2002

UXE

  • 1741
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #624 on: April 29, 2016, 12:55:48 PM »
Zdaiseamea  ca urmeaza o alta matza

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #625 on: April 29, 2016, 13:17:05 PM »
Sti cum este sa pierzi un atat de drag membru necuvantator al familiei intrucat si pisica noastra, Tigruta, a fost calcata de o masina in cartierul nostru la inceputul lunii. Mi-aduc aminte ca la masa v-am povestit despre "copilul" nostru salbatic.
De remarcat este faptul ca ma pandea sa deschid usa la Forester si se urca pe bord unde se culca. De multe ori uitam de ea si ma trezeam noaptea s-o scot din masina iar alteori o gaseam dimineata. La Ford-ul Elenei nu avea acelasi comportament si de aici si-a insusit sintagma conform careia "felina la felina trage".

Paste Luminos sa aveti si mult spor la mestereala! 
 
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Muttley

  • 5132
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #626 on: April 29, 2016, 18:57:46 PM »
Cand ma imbracam sa ies la masina la amiaza am observat ca am o capusa infipta-n coapsa dreapta. Am umblat pe la 3 spitale ca sa mi-o scoata careva, judeteanu' a iesit iar castigator, iar eu am cateva grame de coapsa-n minus.
Tarziu am iesit la masina cu intentia se a slabi suruburile suportilor motor, apoi sa ridic motorul. Doar ca una din piulite n-a vrut, a devenit rotunda. Spatiul acolo e "excelent" pentru acces cu flex sau bormasina.
Sunt curios ce mai urmeaza. Pana acum au fost 3 "bucurii", d-acu-ncolo ar trebui sa mearga toate struna  :D
WRX SW 2002

malakay

  • *
  • 4765
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #627 on: April 30, 2016, 10:36:11 AM »
nu prea ai loc cu flex... eu am ales metoda chinezului batran cu un ciocan si o dalta mica... si am reusit sa o desfacem in 2 ore cei drept :D
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

Muttley

  • 5132
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #628 on: April 30, 2016, 10:44:39 AM »
Deci ai patit-o si tu! Capra vecinului imi da speranta  :)
Hai ca ma duc acum sa vad ce iese.
WRX SW 2002

Muttley

  • 5132
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #629 on: April 30, 2016, 20:36:45 PM »
Urmeaza post lung rau si cu poze inutile. E placerea mea.

Cam asa arata de dimineata piulita distrusa.




Planul era sa tai prezonul cu un dremel pana ajunge in ras cu piulita. Asta am si facut, si i-am imprimat putina cavitate.



Cavitatea o doream pentru burghiu. Planul era sa gauresc prezonul pana cade piulita. Am gaurit la prezonul ala vreo 2 ore, i-am nenorocit proprietarului vreo 5-6 burghie (va trebui sa i le reascut candva) si n-am avansat mai deloc, materialul era foarte dur, opusul piulitei. N-am avut incotro, am luat dremelul, am stricat vreo 3-4 panze d-alea mici pana mi-a picat o juma' de piulita incandescenta-n bot. In sfarsit, reusisem!

Ca sa nu indoi baia cand ridic motorul, am taiat o scandura la dimensiune si am folosit un carton gros in cateva straturi, care sa se muleze pe cat posibil pe baie.



De lenes abject ce sunt, nici nu m-am sinchisit sa ridic capota, sa vad daca nu smulg ceva p-acolo. Dupa ce au iesit suportii am mai ridicat putin si s-a auzit un trosnet puternic. Am catacdisit sa ridic capota, ca sa vad ca prima sonda O2, aia de am schimbat-o-n iarna, era proptita in lonjeron. Cu blestemele de rigoare adresate proprie-mi persoane, am coborat putin motorul, m-am uitat de jos, numai ca sa vad ca de fapt este loc, ce vedeam pe sus era o iluzie. Bun, scapasem.
Referitor la schimbarea tampoanelor, am citit pe forumurile din state mai multe pareri cum ca ar fi mai indicat sa se schimbe pe rand, probabil ca sa nu cada sandramaua in lateral. M-am gandit asa: las motorul agatat intr-o parte, il fortez sa se ridice doar in cealalta, oare nu indoi baia? Apoi m-am mai gandit ca daca-s foarte atent cu centrarea cricului, si cu putin ajutor din partea pitch-mountului ar trebui sa fiu safe. Deci l-am ridicat din mijloc.
Suportii iesiti de pe cadrul motor, in ordine dreptul (cel taiat) si stangul:





Bun... stiam ca suruburile din spate sunt lucratura necuratului dpdv acces. Da' nu m-asteptam sa fie atat de rau... Culcat pe spate, cu capul ridicat si sustinut cu o mana, incercam cu cealalta sa angajez suruburile cu inelara de 14. Am incercat si am tot alternat 3 inelare, ca loc sa le rotesti ioc. Mai ales pe partea stanga, unde coloana de directie statea fix unde trebuie, a fost un deliciu.
Neimaginandu-ma scotand suruburile cu inelara (mi-ar fi luat lejer o ora de bucata), am descoperit o traiectorie dubioasa prin fata. Norocul meu era sa am cea mai mare tubulara din trusa mea mica de 14. Am reusit sa le desfiletez rapid cu scula asta:



Apoi suportii au iesit fara comentarii.

In poza, in stanga, Cusco echipat si original dezbracat, in dreapta invers.



In ghidul de instalare de pe forumul american, cetateanul respectiv a decupat ecranele termice de pe placile suport, pe motiv ca ar atinge in tampoanele Cusco. Eu le-am indoit putin. Mult mai simplu, iar functia de protectie termica nu vad de ce n-ar fi utila si cauciucului din bucsele noilor tampoane.
Apoi, tamponul drept mai are un ecran termic si dedesubt, o tabla subtire. Americanul a spus ca nu-i necesara. Am tinut sa-l contrazic, asa c-am decupat-o putin, i-am facut 2 antirotatii si am montat-o, pentru ca am un fix cu protectia termica.



Americanul a facut tutorialul mai demult. Aparent, in vremea aia, tampoanele erau altfel, aveau niste saibe intercalate intre bucse si cusca in forma de U exterioara. Stiu, nu se intelege nimic, dar cine va avea de montat tampoane asemanatoare, daca va dori sa inteleaga ce scriu, va reusi. Revenind, americanul a montat suportul, dar nu i se alinia prezonul de jos cu cadrul motor. Asa ca l-a scos iar, a mutat saibele in alta pozitie, pana i-a batut la gaura.
Eu n-am saibele alea, cusca in forma de U vine fest si direct pe bucse. Am pus un suport si la fel ca aluia, nu mi-a batut la gaura. Asa ca l-am scos, crezand c-am fixat tamponul de placa suport invers. Dar era bine. Asa ca am continuat, l-am pus si pe celalalt.
Evident, stransul suruburilor din spate a fost distractiv. Nu stiu daca am depus mai mult efort strangandu-le sau injurand tot neamul japonez.
Am strans la cuplu cu dinamometrica tot ce s-a putut, insa am plusat cu putin la toate fixarile, mi s-au parut slabe cuplurile din manual.

Referitor la rigiditatea noilor tampoane... Placile suport le-am desfacut si strans in menghina. Tampoanele originale s-au torsionat extrem de mult inainte de a ceda piulitele. Cele noi n-au miscat un grad la strangere. Nu stiu ce sa zic... Sa nu-mi iasa pe nas tampoanele rigide cand oi merge cu ea.

Deci le-am fixat pe amandoua, doar ca prezoanele de jos erau departe rau de gauri, prezoanele erau spre fata masinii cu mult, 10-15mm.
Aveam o puternica banuiala, cum ca americanul n-a facut deloc bine. Putina teorie aplicata: cosinusul scade pe masura ce cresti unghiul. Motorul era agatat in spate, de tamponul de cutie. Normal ca ridicandu-l din fata, distributia ar pleca spre spate daca ar putea. Dar la el nu putea.
Asa ca am lasat motorul jos cat prezoanele aaaaaaabia sa se sprijine pe cadru. M-am dus sus si am desfacut pitch-mountul, pe fixarea de pe motor, unde e gaura alungita pe suport. Cum s-a slabit surubul, motorul a plecat in directia in care ma asteptam sa plece, inspre spate. M-am uitat iar dedesubt, prezoanele erau in marginea gaurilor, mai trebuiau 5mm. Si am scos complet surubul. Motorul a mai plecat o data in spate. M-am uitat sub masina, ambele prezoane erau perfect centrate pe gauri.
Iata cat s-a miscat motorul:



Bucuros de isprava am lasat motorul jos si am scos cricul. Centrare absolut-absolut perfecta.
Privelistea noua:



Odata asezat pe pozitie, am reasezat si pitchul. Pe gaura si asta.



Dar daca tot il desfacusem pe jumate, cat era sa mai desfac un surub? Asa ca am pus pe masina singura piesa colorata pe care am luat-o intentionat astfel. Reamintire - in joaca, pentru ca oricum nu se vede.



Dogbone-ul nou e mai scurt intre gauri decat cel vechi. Probabil cel vechi e deformat remanent de batranete.
Am strans doar fixarea de pe peretele de foc, pe motor voi strange abia dupa ce schimb si tamponul de cutie. Sunt de parere ca pitchul se strange la final, in pozitia dictata de ceilalti suporti. I-am lipit o bucata de banda pe el ca sa nu uit.

Referitor la pitch, mica paranteza - de ce Perrin si nu Kartboy, a 2-a optiune? Pentru ca Perrin are duritate 90 pe bucsa din fata, cea mica, si 70 pe aia din spate, mult mai mare. Mi s-a parut mai echilibrat decat celalalt, care are 90 pe ambele. Si o idee mai confortabil, cel putin in teorie.
Si ca tot am adus vorba - de ce Cusco si nu Gr N? Pentru ca atat KET si (parca) kinderjoy, mai apoi si Mihai au spus ca Gr N crapa si se rup. Apoi a venit 2xGhe si a spus ca are Cusco si-s ok. Si am citit reviewuri si i-am luat p-astia.

Revenind, nici suportii motor nu-s stransi jos, ca o piulita e lipsa. Va trebui sa cumpar niste piulite noi, neaparat mai tari decat cele originale, unde japonezu' a cam dat-o de gard cu duritatea.
La cat sunt de buimac, am toate sansele sa uit, sa plec cu ea asa cand o fi gata si sa ma trezesc cu motorul p-o parte. Asa ca mi-am pus reminder undeva unde sigur n-am sa-l omit.



Cand trag linie, o zi reusita, toate au mers bine, am uitat de suparari.
Doar ca banda aia era pe bancheta spate. Cand am deschis usa...



...nod in gat.
Isprava e de acu' vreo luna, cand scoteam admisia pe ploaie, si tampitica s-a urcat in masina cand m-am intors pentru o clipa cu portiera deschisa. Stiam de urme, insa uitasem de ele. Am sa le acopar cu scotch transparent, sa le mai am cu mine o vreme...

Pauza minim 2 zile.
Paste fericit.
« Last Edit: April 30, 2016, 21:07:17 PM by Muttley »
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4033
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #630 on: April 30, 2016, 20:53:20 PM »
he he .. distractie bag de seama :)

Muttley

  • 5132
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #631 on: April 30, 2016, 20:57:23 PM »
Da, a mers bine montajul suportilor, piesele s-au potrivit neasteptat de bine. Ai sa-mi spui in curand si cum ti se pare ca se simt ;)
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4033
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #632 on: April 30, 2016, 21:08:41 PM »
oricand :) mai putin 22.05 - 4.06 cand sunt plecat in vacanta ...

Muttley

  • 5132
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #633 on: April 30, 2016, 21:10:12 PM »
Sper eu inainte. Dar nu depinde de mine, ci de vreme, serviciu... Mersi!
WRX SW 2002

malakay

  • *
  • 4765
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #634 on: April 30, 2016, 22:37:29 PM »
hahaha ai trisat , ca eu a trebuit sa refolosesc tamponul si nu am putut sa dai direct tija :D  bafta , urmaresc cu interes proiectul !!!
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #635 on: May 01, 2016, 10:56:11 AM »
Paste fericit sa ai alaturi de toti cei ce-ti sunt dragi si numai de bine in proiectul mecanic!

Citindu-ti mesajele si urmarind fotografiile am o singura nedumerire ce tine doar de estetica (singura judecata ce imi este permis a o emite): daca tot ai acces in compartimentul motorului de ce nu indepartezi urmele de rugina de pe sasiu si apoi sa protejezi cu o vopsea speciala?
Am vazut prin postarile altor colegi, posesori de Impreza, ca dupa ce si-au acuzitionat-o au desfacut-o in bucati si s-au ocupat si de intretinerea caroseriei si a sasiului.

Ganduri bune si din partea Elenei si Hristos a Inviat!
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Muttley

  • 5132
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #636 on: May 01, 2016, 11:03:12 AM »
Ma voi ocupa si de urmele de rugina de pe piesele demontabile (cadru motor, traverse diverse, etc), insa pe sasiu/caroserie te asigur ca nu are, aia a fost prima grija sa verific dupa ce am luat-o.
Mersi pentru urari, salutari Elenei.
WRX SW 2002

Muttley

  • 5132
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #637 on: May 04, 2016, 10:45:23 AM »
Jucarie pentru mai tarziu.

WRX SW 2002

STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #638 on: May 04, 2016, 11:50:50 AM »
:)



Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!

Muttley

  • 5132
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #639 on: May 04, 2016, 13:03:50 PM »
Stie cineva ce utilitate are martorul asta?
L-am descoperit din greseala. Lipseste becul  :D

Edit: dupa sapaturi mai adanci pare-se ca-i pentru erori legate de AT. Deci n-avem treaba  :)

« Last Edit: May 04, 2016, 13:10:30 PM by Muttley »
WRX SW 2002