2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #660 on: May 09, 2016, 09:47:51 AM »
Cand am schimbat si eu acele bucse de la directie tin minte ca am stat 3 ore in service, dar a reusit gigelul pana la urma. Nu mai tin minte solutia dar parca a ridicat putin motorul si a mai dat jos o piesa metalica. Au trecut multi ani de atunci...

Daca mai vrei sa iti usurezi treaba eu zic ca poti investi intr-o macara de motor. Il dai jos in 2-3 ore si apoi schimbi ce ai nevoie imediat si la el si pe langa.
Acum e putin tardiv, dat fiindca ai montat deja mare parte din piese, dar pe viitor tine cont si de solutia asta. Am auzit de mencanici care prefera sa ridice motorul pentru schimb de bujii, deci pentru interventii serioase cum ai facut tu are sens.

La mine a fost situatia diferita fiindca tot ce ai facut tu in ultimele 3 luni, la mine s-a intamplat in 2-3 ani. Altfel mai mult ca sigur solutia era sa dau motorul jos.

Muttley

  • 5132
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #661 on: May 09, 2016, 10:41:14 AM »
Mersi pentru sfaturi, Mihai.
Probabil voi fi nevoit sa-mi iau macara cand crapa ambreiajul. Sa scot cutia ar fi cam dificil fara canal/elevator, cu macaraua pare ceva mai simplu, daca nu chiar cu mult mai simplu.
Sper sa mai tina totusi...
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #662 on: May 09, 2016, 10:43:34 AM »
Si ceva ce eu am vrut sa fac la a mea pentru a scapa de tratarea metalului pe termen lung si de 7 kg de pe puntea fata, care mi se parea cam grea, in caz ca mai ai buget: http://www.oswaldperformance.com/products/gd-front-subframe?variant=1146508000

Vezi ca sunt mai multi producatori.

Muttley

  • 5132
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #663 on: May 09, 2016, 10:55:27 AM »
Excelent pont, MERSI!  ;D

Mda, mi-e mai clar acum ce face, si-ntr-adevar, e peste piesa de fabrica. Multe poze cu o alta varianta aici.
Vad ca exista optiuni si pentru cadrul diferentialului spate...  :-\
E Lego masina, bani sa fie...

Si totodata e clar ca asta intra in categoria modificarilor bune insa complet ne-urgente. Insa am in vedere, mersi inca o data :)
« Last Edit: May 09, 2016, 11:12:00 AM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5132
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #664 on: May 11, 2016, 21:40:09 PM »
Aici scrie ca se roteste motorul la demaror 20 secunde pentru a se amorsa circuitul de ungere dupa schimbarea turbinei. Ca sa n-o chinui de doua ori, m-am gandit c-ar fi o idee buna sa suprapun evenimentul cu schimbarea uleiului de servodirectie.
Asa ca l-am luat astazi pe asta. Vad acolo ca e certificat Subaru ATF (Automatic Transmission Fluid), iar in manualul de utilizare al masinii apare, citez, "Recommended fluid - Dexron III Type Automatic Transmission Fluid".

Ar mai fi fost varianta semisintetic, de 2 ori mai ieftin. Am zis ca fac asta o data la 5-10 ani totusi. Oricum, e foarte ok si asta de l-am luat, la 30 lei litrul. Am luat 2l, pentru o spalare riguroasa.

Daca nu are nimeni nimic de obiectat in termen de 30 zile (parca asa prevede legea), arunc factura. Deci ramane?
______________________

Am omis poza serii. I-am schimbat uleiul aleia mici, si cum erau amandoua-n acelasi spatiu...  ;D

« Last Edit: May 11, 2016, 22:41:11 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #665 on: May 11, 2016, 23:15:43 PM »
Suzuki nu se vanduse acum o luna?
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Muttley

  • 5132
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #666 on: May 11, 2016, 23:33:43 PM »
Uituc sau zapacit mai esti... Prietenei mele i l-am vandut!  :D

Inainte mai era un FiCat Bravo, masina ei. L-a vandut, eu i-am vandut Stiftul ei. Au ramas doar astea doua. Ma rog, pana-n ziua fericita cand gasesc vreun garaj, ca sa-mi aduc Dacia.
« Last Edit: May 11, 2016, 23:38:48 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #667 on: May 11, 2016, 23:36:36 PM »
Uaaaaaa, scuze, sunt coplesit de umilinta...cum de nu mi-am adus aminte?!
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Muttley

  • 5132
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #668 on: May 11, 2016, 23:38:15 PM »
Pe mine ma-ntrebi? Poate varsta   :P
WRX SW 2002

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #669 on: May 12, 2016, 00:02:52 AM »
Pe mine ma-ntrebi? Poate varsta   :P

...encefalomielita diseminata cum s-ar spune popular da' fereasca Al de Sus de Morbus Alzheimer ca la asta avem doar tratamente psihotrope. Oricum, e normal la varsta mea  ;D ::) :P
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #670 on: May 12, 2016, 07:41:58 AM »
Deci practic doar a primit bani pt Subie......good deal!   ;D

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #671 on: May 12, 2016, 09:44:45 AM »
Deci practic doar a primit bani pt Subie......good deal!   ;D

Lui Muttley i-a fost finantat visul, cu alte cuvinte este un norocos al sortii.
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #672 on: May 12, 2016, 09:48:57 AM »
Hai la treaba. Daca ai inceput sa pui poze cu Suzuki e clar ca duci grav lipsa de Subi.

Stiu ca si eu am inceput sa ma gandesc la ce as putea sa mai fac la Corsa :D sa spal un covoras, sa o dau cu ceara, sa spal interiorul... Si nu e normal.

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #673 on: May 12, 2016, 11:27:12 AM »
Hai la treaba. Daca ai inceput sa pui poze cu Suzuki e clar ca duci grav lipsa de Subi.

Stiu ca si eu am inceput sa ma gandesc la ce as putea sa mai fac la Corsa :D sa spal un covoras, sa o dau cu ceara, sa spal interiorul... Si nu e normal.

Cred ca ai vrut sa spui "Si nu e moral."
Daca simti nevoia de Subaru treci si ia XT-ul meu caci eu revin in tara pe 24 asa ca mai ai o varianta.
« Last Edit: May 12, 2016, 12:03:58 PM by Heliotropus »
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Muttley

  • 5132
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #674 on: May 14, 2016, 15:11:40 PM »
Mi-am luat ieri piulite pentru tampoanele motor, clasa de duritate 10, deschidere cheie 17mm (fata de anemicul 14mm de fabrica) si franare pe plastic. Manualul spune 85Nm, cuplu la care probabil erau stranse cele de pe masina de am rotunjit una, instructiunile Cusco spun 70Nm +/- 1.5. Am strans la 77. Am mai pus cate o saiba la fiecare piulita, pentru ca cele originale aveau un guler, ce am pus eu nu. Am strans definitiv si pitchul, ocazie cu care partea de sub masina, tampoane &co e gata!

Astea se petreceau aseara, si cum inca nu se intunecase de-a binelea, am zis sa scot fulia motor folsind minunata scula Grimspeed.

Introducere:



- cele 4 suruburi mari si lungi, pe PCD mic sunt pentru a agata un animit tip de fulie - nu fulia mea;
- cele 3 suruburi mari si scurte, cu saibe din plastic, sunt pentru a agata fulia lor;
- cele 4 suruburi subtiri sunt pentru fulia mea.

Rezultatul - suruburile s-au indoit de mai mare frumusetea:



Cu alte cuvinte - chinezarie ordinara "proudly american made", conceputa de un inapoiat. Fmm!
Problemele:
- americanii au folosit suruburi ordinare si moi, metric SAPTE! In conditiile in care in gaurile fuliei intra lejer M8!
- americanilor le fu lene, neproductiv si neprofitabil sa adauge si un disc distantier cu 4 gauri, care sa intre in cavitatea fuliei si sa nu permita indoirea suruburilor, asa cum pare-se ca fac altii.
Bineinteles ca atunci cand s-au indoit suruburile, motorul s-a rotit invers! Daca mi s-au indoit supape ii halesc.

Am luat din Hornbach 4 suruburi M8 d-alea brunate, 4x7=28 de saibe grover (diametru exterior mic) si 4 piulite.
Am majorat gaurile de la M7 la 8 chior, am turnat saibele, am strans bine cu piulitele, am polizat pe exterior pentru ca degajarea din fulie e cam stramta, am taiat suruburile la lungimea necesara.
A iesit asta:



Potrivire perfecta pe fulie.
Ieri cand am indoit suruburile am folosit un ajutor, astazi am decis sa incerc singur. Clichetul legat de scula vietii l-am proptit in lonjeronul stang, cu o teava si o cala din lemn, sa nu zgarii. Pe clichetul de pe surub am pus un... scurt prelungitor.





Si a mers.

 >:(  >:(  >:(

PS
Exista mai multe metode pentru desfacerea surubului de fulie:
- poate cea mai celebra - ajutor in masina proptit in frana, cutia in treapta superioara. Majoritatea spun ca functioneaza. Eu spun ca n-am de gand sa aplic 150Nm motor pe o transmisie blocata la roti nici in ultima instanta. E doar parerea mea. In plus, motorul se va roti inevitabil invers, pentru ca lantul cinematic arbore cotit - roti e plin de jocuri.
- metoda demaror. Probabil consta in blocarea cheii pe surub cumva (vezi faza cu lonjeronul) si actionat demarorul. Motorul se invarte orar, surubul ramane pe loc si se desface. Multi o lauda. Fie sanatosi.
- metoda curea si alternator. Buna pentru Tico as zice. Aici, la 150Nm, oare ce pateste alternatorul ala? E incredibil cat o lauda lumea si cate laicuri are. N-as face asa ceva vreodata.
- un coleg de serviciu mi-a propus sa scot demarorul si sa blochez volanta cu o surubelnita infipta-n dantura. Poate cea mai corecta varianta dintre toate, dar: aveam scula pe care am dat multi bani si d-al naibii voiam s-o folosesc, apoi n-as vrea sa sparg carcasa ambreiaj. Nu inca.

Scula o voi lasa cum e acum, pentru ca urmeaza:
- remontare fulie OEM;
- demontare fulie OEM cand imi iau fulie usoara (probabil cand voi schimba ambreiajul, o amestec cu o volanta usurata);
- apoi pot desface improvizatia sau uatevar.

Gata pauza, ma duc sa vad ce-i mai pot face pana vine afurisita de paturica.
« Last Edit: May 14, 2016, 15:27:18 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #675 on: May 14, 2016, 17:06:20 PM »
@Heli simt eu nevoia  ;D    ;D

Muttley

  • 5132
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #676 on: May 14, 2016, 17:31:52 PM »
Lasa-l, a dat iama-n sake si sushi.


Am schimbat 2 distributii la viata mea, cea a Daciei personale si cea de pe chestia asta, care oricum, are un SOHC antic. Deci experienta lipsa...
Ori ca un profan ce sunt, nu vad nimic dubios la distributia trancariciului, relativ curate toate, rola mica fara joc (am slabit cu mana cureaua), curea insasi cu aspect normal.
Am sa vad mai multe cand ajung piesele si incep sa desfac.




Rugina de pe rola intinzatorului e din cauza capacului central care e flenduri si lasa apa sa intre. Candva a sarit o curea de accesorii si a sapat in el.
Alte poze aici, daca vede cineva ceva deosebit, sa spuna, multumesc.
Si evident... ploua  :D
« Last Edit: May 14, 2016, 17:34:45 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #677 on: May 14, 2016, 18:32:54 PM »
Îmi dai tu wrx-ul când e gata? .....așa ziceam si eu  ;D

La distribuție dacă ai îndoieli suna-l pe Mihai.... A facut-o recent la fostul lui wrx.
Din păcate nu a detaliat ca tine procedeul.....

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #678 on: May 14, 2016, 20:07:57 PM »
Arata bine. Toata chestia la pus cureaua noua este sa pui rola intinzatoare stanga jos ultima.

E putin aiurea pentru ca insurubezi in unghi si apoi se indreapta, lucru putin aiurea pentru filet..
« Last Edit: May 15, 2016, 12:49:45 PM by MihaiFlorescu »

Muttley

  • 5132
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #679 on: May 14, 2016, 20:40:48 PM »
As zice ca intinzatorul se pune ultimul, apoi se scoate pinul de blocare. Insa doar presupun. Am sa ma mai uit o data la tutoriale.
WRX SW 2002