2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #720 on: June 06, 2016, 22:35:14 PM »
Asteptam tutorial de instalare AOS pe BMX. :D Da cu saboti ce are domne bicicleta? Cand eram mic le opream cu adidasul la roata :)

Hai spor la treaba si da-i cheie mai repede sa te aud bucuros.

Muttley

  • 5124
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #721 on: June 06, 2016, 22:41:04 PM »
Pai din amintiri, Lorian are mauntainbaic, ceva mai entry, da' cu discuri. Am ramas fara frane odata, de la supraincalzire, si e mixed feelings. Fac si zic orice sa-l stiu pe Lorian al nostru in deplinatatea facultatilor fizice. La celelalte n-are leac, si o zic cu deplina afectiune.

Ii dau cheie dupa ce-mi ajunge distributia. Si o montez. Corect dac-oi putea.
WRX SW 2002

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #722 on: June 06, 2016, 22:52:40 PM »
  :D ;D :D ca daca tot s-a luminat de ziua prin partile locului m-oi da jos din pat si-oi pleca spre treaba mea da' nu fara sa remarc faptul ca Mihai isi permitea, cand era mic, sa poarte incaltari...

Somn usor Domniilor Voastre si spor la descurcat fiarele si furtunele!
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Muttley

  • 5124
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #723 on: June 06, 2016, 22:55:30 PM »
Furtunurile, ca doar esti un respectabil 'telectual!
'neata!
WRX SW 2002

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #724 on: June 06, 2016, 23:08:09 PM »
Ca bine mai ziceti, dom' inginer. Nu corectez mesajul (lasam pentru posteritate) si va multumesc pentru corectie!

Apropos, cred ca mi-ar intra in bagaje oarece furtunuri sau alte repere usoare si nevoluminoase asa ca da cu propunerile pe PM si ma apuc de cautat prin zona.
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Muttley

  • 5124
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #725 on: June 06, 2016, 23:21:51 PM »
Ok, iti dau PM, chiar azi ma gandeam la o chestie. Incape-n buzunar, da' nu te lasa cu ea in avion  ;D
« Last Edit: June 08, 2016, 22:18:01 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Elvi

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #726 on: June 06, 2016, 23:29:29 PM »
Dar un STI nu-ti incape prin bagaje? Ia vezi cum ii faci loc caci nu exista furtune (tropicale sau de nisip, la alegere) sa te spele sau sa te sableze...pe planeta asta daca nu-mi cumperi mai repede Impreza.

Muttley

  • 5124
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #727 on: June 07, 2016, 07:35:59 AM »
Elena, zvada nevastuicu' tau scandal ce-i fac daca nu-mi aduce fulia noua din Laponia. Nu se compara cu ce-i faci tu!
WRX SW 2002

Muttley

  • 5124
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #728 on: June 07, 2016, 23:47:31 PM »
Am lucrat mult, e tarziu, deci mai pe scurt.
Mi-am facut o lista cu ce mi-a ramas, intr-o aproximativa ordine.



Fortat de imprejurari (oarecare disponibilitate a jumatatii spre a a ma ajuta), m-am apucat de ambreiaj.
Ce s-a intamplat:
- scos cu o seringa de 10ml lichidul din vas. Din 2 trageri era golit;



- sters cu carpa curata si fara scame vasul, cat am ajuns;
- infipt perfuzor de la farmacie in aerisitorul de pe receptor, capatul celalalt intr-un recipient;
- umplut vasul cu DOT4 (am luat Ferodo din Auchan);
- pedala. Una. Si pe podea a ramas;
- cautat tutorial pe yt, gasit un redneck total care m-a lamurit;
- scos receptor de pe cutie, cautat divais sa-i tin pistonul comprimat. Gasit ce apare-n poza, pistol de chituit cada-n baie. A functionat. Oarecum, nu prea permitea decat o pozitie, lung fiind, conducta scurta, spatiul precar;



- am renuntat la divais si am continuat tinand pistonul comprimat... manual, ceea ce e putin aberant gandindu-te la ce forta comprima un arc diafragma. Dar fezabil cu un asistent bun la pedala;
- cu "incepe sa apesi INCET" si imediat ce simteam presiunea desfacand aeristorul si "ridica" dupa ce-l strangeam la loc si intorcand receptorul pe toate partile astfel incat sa scot cat mai mult aer...

... am scos cam ce era de scos, consumand cam 300ml de lichid. De curatat l-am curatat bine zic eu, si are lichid proaspat.
Am tinut pistonul comprimat folosindu-ma de un prelungitor gros de clichet bagat in receptor si sprijinit de cutie. Am scos burtuful si tija dinspre furca. Pedala se simte normal, nu-mi lasa impresia de aer. Parca merge mai usor (STI cred ca a avut dreptate pe prima pagina a topicului), iar ceva scartaie ingrozitor sub capota. Job done! Sau ma rog, pana o pornesc si constat ca nu intra-n viteze, caz in care reiau.

Am mai taiat de pe lista: vasul de langa turbo cu furtun nou pe retur apa turbo (prin iarna puneam poze cu el scurtat), alternatorul si cureaua, corpul clapeta, intercoolerul.

Asta e pe valva PCV. Totul e fortat, ma astept sa crape. Deci stutul de pe AOS e subtire, valva PCV de bugeye e groasa rau. Atat am putut face cu ce aveam la dispozitie, am sa refac cu alta ocazie sau cand trage aer fals in relanti.



Asa, la modul general, separatorul IAG e foarte fain. Da' are fittinguri si accesorii pentru cine stie ce versiune de blob/hawk STI, bug-ul WRX e pe langa total.

Iar samco cred ca face economie la material. Adica reviewurile sunt excelente, s-or fi prostit de curand, vezi si episodul cu intrarea in turbo. Deci furtunul mare de la bypass e scurt. Dar sa spun ca ar merge...
In schimb insa, la intercooler e jale. Y-ul ala mare e in balarii total. Scurt, forma gresita... Am facut pe dracu-n 14 ca sa pot sa-l bag pe turbo. Trage de IC in spate, iar alinierea cu corpul clapeta nu exista. De pe unul din stuturile de pe intercooler e pe jumate scos. Mai arunc maine o privire, dar nu stiu ce fac cu ala, ori pun OEM-ul la loc (printre putinele piese in stare rezonabila), ori il las asa in speranta ca-si mai da drumul? Frustrant...
Din cauza phenolic-urilor, pe partea dreapta, unde fixarea IC-ului se face pe cutie, am pus 2 saibe distantier, de vreo 5mm. Am sa caut ceva pe la 3-4. Pe stanga se fixeaza de galerie, deci nu trebuie.

Am incheiat in stadiul asta, fugarit de intuneric si dureri de spate.

WRX SW 2002

Muttley

  • 5124
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #729 on: June 08, 2016, 22:01:23 PM »
Azi la serviciu nu prea aveam mare lucru de facut. Si decat sa tai frunza am preferat sa-mi iau liber dupa 2 ore de stat. Si m-am dus acasa sa dorm... NOT!  ;D

Am gasit pe net pareri foarte amestecate, ca nu exista siguranta fuzibila pentru pompa de benzina, ca e nu stiu ce releu p-undeva, ca trebuie scoasa mufa de sub un plastic de pe la picioarele pasagerului, ori ca trebuie intrat la pompa si debransata direct.
Un american cu unghii netaiate arata insa spre o siguranta din bord. Aveam de gand sa incerc saptamana asta ce arata el.



Normal ca n-am dormit.
Pe motor, undeva aproape de granita cu cutia e un senzor (cred ca de detonatie) cu mufa libera. Am fixat-o cu un soricel cu bradut, intr-o gaura M6 neocupata.



Cu IC-ul scos am definitivat fixarile si asigurarile iesirii de gaze curate spre valva PCV. Un record personal, 5 elemente p-un furtun.
Apropo de IC, astazi parca a intrat mai bine? Ori eu mai odihnit, ori furtunul ala a facut stretching peste noapte. Ramane Samco.



Cu valva am avut o tentativa dimineata de-a ma duce la Unix sa caut una cu stutul subtire, ca la cea de pe AOS (apropo, sunt DOUA pe furtunul ala, nu vad cum ar putea dauna), astfel incat sa nu mai trebuiasca adaptari. Am zis nu, am timp. Valva PCV e consumabil. Relaxat si negrabit am sa caut din timp, fara agitatie inutila. Ar trebui sa reziste o vreme adaptarea de ieri. In plus, valva e noua, nu pot chiar asa.

Ma uitam odata la un tutorial despre montare IC de STI pe WRX. Si respectivul isi facea garniturile din carton. Mi s-a parut putin curios, da' n-am dat atentie deosebita. In poza o garnitura originala de bypass. Miez metalic, 2 straturi de cauciuc cu o textura anume la exterior. NU este scumpa deloc!!! Si lucreaza la presiune de aer. De ce n-ai folosi garnituri si alte maruntisuri noi? Nu prea ma prind.



Si am continuat cu partea cu adevarat placuta, antrenanta si interesanta.
Cu galben, 2 bride cu care am fixat furtunurile alea pe suportul de IC. Noroc cu gaura pentru IC-ul de STI. Cu albastru, acolo era un cot pe teava aia de aluminiu, indreptat spre fata. L-am taiat.



Si o vedere din alt unghi. Cam asta a fost si cu AOS-ul. Sunt... chiar multumit in final de arhitectura, contacte, distante. Si aspect!  ;D



Am mai legat furtunasele lungi si subtiri de la electrovalva de pilotaj turbo, alea bricolate de mine. Apoi am trecut la urmatoarea linie de pe lista, admisia.
P-asta l-am ajustat. Eu am folosit un colier de fixare strans cat sa nu se miste. Pe colier am sprijinit cutterul in timp ce taiam si a iesit perfect.



O mica improvizatie pana se-ntoarce colegu' Pfaizzzer de la mare  ;D



Iar jumatatea mi-a adus un cadou de la curier. Cam tarziu, da' l-am folosit astazi. Intre timp l-am si stricat, ca m-am apucat sa-l modific... prostii.



Am pus bateria, am scos siguranta din prima poza, si desi planul era sa suprapun primele actionari la demaror cu schimbarea uleiului de servo, n-am mai rezistat. Am invartit motorul de 2 ori mai prelung, apoi am pus siguranta.




Asta e prima pornire. Merge prost si se balbaie, dar... merge!
O scanare, doua erori.



Prima zice clar si raspicat care-i problema. Era de asteptat, electrovalva de vapori era in portbagaj. A 2-a insa... a 2-a a starnit multe trairi apocaliptice in mine. Insa n-a fost decat o coincidenta cruda, asta pentru ca un furtun din electrovalva se infinge-ntr-un stut de pe galerie, pe care nu l-am acoperit niciodata ca sa-l protejez de praf, pentru ca era indreptat in jos.
Rezolvate ambele, electrovalva bransata in cablaj numai sa fie multumit managementul motorului, si banda pe stutul cu problema.



Sterse erorile, a pornit si a mers mult mai bine, cu CEL stins.
Pornirile au durat maxim 20 secunde, pe motiv de lipsa antigel.

Mi-am facut damblaua si am trecut la servo.
Furtunurile de servo de langa vas, retur vas si alimentare pompa, sunt pietroi. Restul, de se duc pe sub masina, am mai zis, baltesc de ulei. Deci distractia nu se termina niciodata  ;D

Am omis sa fac poze, vantul mi-a varsat si un bidon cu ulei... Am facut una dupa ce am terminat, ca sa am pe ce povesti.



Incercuita in poza e conducta de retur vas. Daca se desface de la vas nu se rezolva nimic, ce torni in borcan curge p-acolo. Se desface de unde am incercuit, capatul fiind mai sus decat vasul, nu curge nimic. De conducta metalica se leaga un alt furtun (intamplarea facea sa am pe alese), care se baga-n ceva. Eu am folosit pet de 2l. Am umplut vasul, iar d-ra a dat la cheie. Cu siguranta pompei de benzina scoasa, reprize de cate 10 secunde. In cele 10 secunde, o transa de ulei din vas coboara aproape de fund. La fel, 10 secunde cu pauza de mai mult dupa, pentru a nu praji demarorul. Am facut manevra de vreo 5-6 ori, pana am consumat aproape complet cele 2 bidoane pe care le cumparasem mai demult. Am pastrat cam 150ml pentru completari ulterioare, daca totusi am scapat aer pe circuitul de inalta presiune.

Cam asta a fost astazi. Un final fericit pentru mine. Ma intorc la asteptat distributia si manunchiul de furtunase dintr-o poza de mai sus. Insa n-am cuvinte sa descriu nerabdarea de-o am sa-i torn antigel, s-o duc s-o spal de jegul incredibil de pe ea si sa vad cum se comporta.
Apropo de furtunase, doar o mica parte din ce a fost candva... RIP  ;D



Aproape sa uit: benzina aia care a curs pe jos in prima zi dupa ce-am scos galeria... Nu s-a golit rezervorul! :D

Edit 2: se pare ca am pus pe youtube a 2-a pornire, cu CEL stins. In fine...
« Last Edit: June 09, 2016, 07:45:13 AM by Muttley »
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #730 on: June 09, 2016, 16:30:42 PM »
Pot sa fiu pragmatic, muttley? Are sens atata munca (sa nu vorbesc de bani) pentru un AOS? date fiind posibilele riscuri si costul reparatiilor in cazul in care nu ai fi beneficiat de avantajele unui asemenea sistem?


Adica nu ar fi fost mai rentabil sa dai jos intercoolerul o data pe an sa il speli si sa il pui la loc?

Muttley

  • 5124
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #731 on: June 09, 2016, 16:58:45 PM »
Un DA categoric dupa mine. Si nu pentru ca vreau sa-mi justific isprava  :D
WRX SW 2002

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #732 on: June 09, 2016, 17:04:15 PM »
Are rost....dacă nu din cauza banilor și deranjului, are ca învăț eu multe!   ;)  presupun că nu doar eu...
Pe lângă asta are un mare talent in a descrie ce face!

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #733 on: June 09, 2016, 17:17:32 PM »
OK. Pai de invatat si eu invat din problemele pe care le intampina si din modul in care abordeaza rezolvarea lor. Caciula jos aici.

Ma gandesc insa daca ai stat atat la asta, cat vei petrece pe la altele...

Pana una alta iti doresc cer senin, ca de ploaie te-ai plans cel mai des pe topicul asta :D

Muttley

  • 5124
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #734 on: June 09, 2016, 17:19:48 PM »
Si Mihai, tu ai luat in seama cand ti-ai formulat intrebarea doar prima linie de mai jos. Da, p-aia o poti remedia periodic si PARTIAL prin spalarea admisiei pana la clapeta.
A 2-a linie nu, dar sa zicem ca n-ar fi atat de dureroasa, asta e motorul cu ardere interna, cand vrei curatenie iti iei Tesla.
Insa a 3-a linie ma incita pe mine. Vezi c-am ingrosat chestii p-acolo.


motivele astea:
- uleiul murdareste admisia, in special intercoolerul. Un intercooler acoperit la interior de ulei va raci mai prost. Putere mai mica, consum mai mare;
- uleiul, la caldura, se transforma-n niste depuneri nasoale, care nu fac bine (sectiune de trecere micsorata, etanseitati pierdute unde-s necesare, samd);
- poate cel mai important: uleiul ocupa volumul de amestec carburant ce ajunge in cilindru. Adica in loc de benzina, ai ulei. Uleiul nu arde cine stie ce, asa ca practic, cand tragi linie, cifra octanica a benzinei scade. Cand asta scade, mai ales ca are sanse sa scada necontrolat, pot surveni detonatii. ECU le poate corecta, dar intr-o anumita masura, si cu o anumita viteza de reactie. Unii spun ca poate face motorul poc, eu nu-s foarte impresionat de viziunea asta prapastioasa, cel putin nu in cazul meu, cu motor standard. Dar sunt de acord ca uleiul in admisie, impreuna cu detonatiile, duc la scaderi de avans. Adica putere scazuta, consum crescut. Si mai e o chestie... eu ii bag benzina de 99 sau 100, si uleiul asta imi trage cifra octanica in jos, iar asta ma enerveaza. Desi nu pare, eu o vad si ca p-o investitie pe termen lung, ca eu voi pastra masina, si fac economie la benzina. Nu pot sa cred ce-am scris =))))

Munca de instalare nu e cine stie ce. Am si zis repetat, e chiar placuta. Eu am profitat acum ca le aveam pe toate la vedere, si chiar mi-a fost mult usurata munca.
Investitia mare - aia da. Dar sa ma vezi cati bani bag in cluburi, restaurante si haine. Deloc  :D

Am sa mai adaug un punct de vedere: beneficiile pe putere si economie de combustibil, oricat de mici si neinsemnate ar fi ambele, sunt GRATIS cu AOS-ul. Adica nu arzi mai multa benzina ca sa ai mai multa putere, nu pierzi putere ca sa consumi mai putin. Ia-o ca pe o reducere de pierderi mai degraba.
Atentie, si reducerile astea de pierderi, uneori sunt bazate pe compromisuri. De exemplu, o volanta mai usoara creste performanta, dar totodata iti afecteaza plecarile de pe loc, induce vibratii la anumite regimuri. Roti mai usoare, cresc performanta, scad consumul, dar in groapa, o janta mai usoara se va indoi, o anvelopa mai usoara se va distruge iremediabil. TGV delete, creste performanta la ture inalte. Nu degeaba-i zice Swirl* Generator, adica generator de turbioane, omogenizator. La ture joase tind sa cred ca ia din cuplu. Un filtru de aer "sport" da, va permite o admisie mai facila, va creste puterea, va scadea consumul. Dar e mai permisiv, va permite contaminarea uleiului cu praf fin, adica cel mai daunator, care in amestec cu uleiul devine pasta abraziva.

AOS-ul nu e compromis, doar avantaje  ;)
Turbo blanket la fel, nu e compromis, doar avantaje.
Ma dau in vant dupa optimizarile astea fara compromisuri, si doar cu avantaje ;D

Sper c-am justificat suficient :)

Cer senin este, distributia aia sa mai vina. Ca-s pe punctul de a-i turna apa distilata ca sa ma pot plimba cu ea  :D

Edit: (*) hahaha, e Tumble mai sus la TGV-uri. Swirl e la diesel  :D :D :D
« Last Edit: June 09, 2016, 17:30:50 PM by Muttley »
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #735 on: June 09, 2016, 17:30:47 PM »
Da, inteleg rostul unui AOS dar umila mea parere este ca se ajunge in situatii extreme la ce ai bolduit tu. Insa, pe termen lung - as adauga si cuvantul foarte inainte de lung - are sens.

Cu asteptatul te inteleg. Dar nu stiu pe nimeni care sa fi primit totul repede cand vine vorba de Subaru.

Muttley

  • 5124
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #736 on: June 09, 2016, 17:32:57 PM »
"Termen foarte lung" e spilu' masinii asteia cu mine. De cate ori sa mai spun cat imi place, cat mi se pare de FRUMOASA (care comenteaza il ranesc) si de superba in simplitatea ei?  :D
WRX SW 2002

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #737 on: June 09, 2016, 18:22:30 PM »
Mai frumoasa ca Forester nu e!!!   ;D

Muttley

  • 5124
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #738 on: June 09, 2016, 21:59:22 PM »
Undeva-n trecutul glorios a avut un incident cu curelele. Dovada capacul central al distributiei in care a sapat o curea si i-a facut niste taieturi mari. O alta urmare e fulia de la arborele cotit care avea bucati de plastic in canale. Probabil topit si intins de curele. Am curatat fulia.
Si am mai vazut pe youtube ca pompa de apa are niste furtunuri la care se ajunge cam greu. Le-am slabit acum si le-am lasat abia infipte, astfel incat distributia sa mearga cat mai repede si usor cand vine clipa fericita.

Punctul culminant al serii - am coborat-o de pe cele 2 capre pe care stateau cocotate lonjeroanele fata. Ma obisnuisem cu ea saltata ca un Logan in ultimele luni si deja ma pregateam sa-mi iau arcuri sport. Mi-am venit inima la loc  ;D

« Last Edit: June 09, 2016, 22:37:46 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Răspuns:
« Reply #739 on: June 09, 2016, 22:18:33 PM »
Cine e Fiona?new putty cat?